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市場調査レポート
商品コード
1687409

パーマ剤およびリラクサー剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Perms and Relaxants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=148.90円
パーマ剤およびリラクサー剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

パーマ剤およびリラクサー剤市場は予測期間中に4.27%のCAGRで推移する見込みです。

Perms and Relaxants-Market-IMG1

COVID-19の大流行はヘアリラクサーとパーマ業界に悪影響を与えました。厳重なロックダウンと安全に対する政府の厳しい基準のため、パーラーやサロンは長期間閉鎖され、リラクサーやパーマの売上に影響を与えました。逆に、自宅での身だしなみへの嗜好が高まったため、大流行期には売上が増加しました。

ヘアスタイリングへの嗜好の高まり、ライフスタイルの変化、都市化、マーケティングとプロモーション活動が、パーマ剤とリラクゼーション剤の成長を促進する主な要因です。自然なヘアスタイルを好む女性の増加が、パーマ剤とリラクゼーション剤の需要を押し上げています。さらに、有名人の大きな影響力と消費者の所得水準の上昇が、需要をさらにエスカレートさせています。

市場の主要企業は、消費者の嗜好の変化に対応した新製品の開発にも注力しています。絶え間ない研究開発が、製品の革新と市場の拡大につながっています。一方、アフリカ系アメリカ人女性の多くは自然な髪の治療を好み、リラクゼーション剤への支出を減らしています。この要因は主に市場の成長にマイナスの影響を与えました。

パーマ剤およびリラクサー剤の市場動向

ヘアケアおよびヘアスタイリング製品への支出の増加

個人的な健康や外見に対する消費者の親近感が高まり、パーソナル・グルーミングに対する需要が増加しています。さらに、女性はグルーミング、特にヘアグルーミングに関心があり、髪やカールを美しくする努力を加えています。欧米化の進展と消費能力の増大が、ヘアグルーミング製品の需要をエスカレートさせています。米国立生物工学情報センター(NCBI)の調査によると、アフリカの女性の3分の2以上が髪をまっすぐにするためにリラクゼーション剤を使用しています。この需要の急増は、パーマやリラクサーの需要をエスカレートさせるために、企業による新製品のイノベーションにつながっています。例えば、アヴロン・インダストリーズは2021年、同社のブランド「アファーム」のもと、敏感な頭皮のために設計されたヘア・コンディショニング・リラクサー・システムを南アフリカで発売しました。この製品には水酸化グアニジンが含まれており、髪に潤いを与えます。また、このリラクサーは、元の繊維の弾力性を79%保持し、地毛にボリューム、ツヤ、絹のような手触りを与えます。

中東・アフリカが世界市場を独占

中東・アフリカはパーマ剤およびリラクサー剤市場の大部分を占めています。女性の間で髪を自然にスタイリングすることへの嗜好が高まっているため、リラクゼーション剤が市場を独占しています。この地域の女性は、編み込みからビーズや様々なヘアスタイルまで、様々なヘアスタイリングやヘアケア製品を好みます。パーマ用製品も、地毛にボリューム、質感、ハリ・コシを加えたい女性からの需要が大きいです。これらの製品は、特定の髪型を好む人のカールを強調するのに役立ちます。サウジアラビアでは、ソーシャルメディアと有名人の推薦の影響力の増加により、リラクサントとパーマの需要が着実に伸びています。多くの消費者層を惹きつけるため、各社は新しいヘアスタイリング製品を開発する一方、自宅でサロンのような体験を提供しています。例えば、2020年、メガグロース・ナイジェリアはヘアリラクサーシリーズに新製品を追加しました。同社は、ミディアムから細めの髪質の女性向けにSensitive Care No-Lye relaxerを発売しました。

パーマ剤およびリラクサー剤業界の概要

パーマ剤およびリラクサー剤市場はかなり競合が激しいです。市場は、L'Oreal SA、Henkel AG &Co KGaA、Amka Products Pty Ltdといった大手企業が市場シェアの大半を占めており、統合されています。市場の主要企業は、差別化された新製品を提供し、消費者により良い品質の製品を提供するなど、さまざまな要因で競争しています。これらの要因によって、主要企業は市場での競争優位性を獲得しています。各社は製品ラインを拡大するとともに、新たな顧客層への対応や世界のプレゼンス拡大にも関心を寄せています。絶え間ない研究開発に投資することで、企業は消費者のニーズの変化を理解しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • パーマ剤
    • リラクサー剤
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Amka Products Pyt Ltd
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Jotoco Corp.
    • Coty Inc.
    • Makarizo International
    • Kadus Professionals
    • Unilever PLC
    • Godrej Group
    • Procter & Gamble

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 62445

The Perms and Relaxants Market is expected to register a CAGR of 4.27% during the forecast period.

Perms and Relaxants - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic negatively impacted the hair relaxers and perms industry. Due to strict lockdowns and stringent government norms for safety, parlors and salons were shut down for a long period of time, impacting the sales of relaxers and perms. On the contrary, the market saw a rise in sales during the pandemic due to the growing preference for personal grooming at home.

Increased preference for hairstyling, changing lifestyles, urbanization, and marketing and promotional activities are the primary factors fueling the growth of perms and relaxants. The increasing preference of women toward naturally styling their hair has boosted the demand for perms and relaxants. Additionally, the major influence of celebrities and the rising income levels of consumers have escalated the demand further.

The major players in the market are also focused on developing new products that suit consumers' changing preferences. The constant R&D has led to product innovation and market expansion. On the other hand, many African American women preferred natural hair treatments, which reduced their spending on relaxants. This factor primarily affected the market's growth negatively.

Perms and Relaxants Market Trends

Increasing Expenditure on Haircare and Hair Styling Products

Consumers' growing affinity toward personal wellness and appearance has led to an increased demand for personal grooming. Additionally, women are interested in grooming, specifically in hair grooming, adding efforts to enhance their hair or curls. The growing westernization and increased spending capacity have escalated the demand for hair grooming products. According to a study conducted by the National Center for Biotechnology Information (NCBI), more than two-thirds of women in Africa are using relaxants to straighten their hair. This surging demand has led to new product innovations by companies to escalate the demand for perms and relaxers. For instance, in 2021, Avlon Industries, under its brand Affirm, launched a hair conditioning relaxer system in South Africa designed for sensitive scalp. The product contains Guanidine Hydroxide, which provides extra moisture to the hair. This relaxer also retains 79% of original fiber elasticity, giving extra volume, shine, and silky feeling to the natural hair.

Middle-East & Africa Dominates the Global Market

Middle-East & Africa occupies a large portion of the perms and relaxers market. The relaxants dominate the market due to the increasing preference among women for styling their hair naturally. The women in the region prefer a variety of hairstyling and hair care products, from weaves to beads and various hairstyles. The perming products also witness significant demand from women who want to add volume, texture, and bounce to their natural hair. These products help enhance the curls for those who prefer their hair in a particular way. Saudi Arabia is experiencing a steady growth in the demand for relaxants and perms due to the increasing influence of social media and celebrity endorsements. To attract a large segment of consumers, companies are innovating new hair styling products while providing a salon-like experience at home. For instance, in 2020, Mega Growth Nigeria added a new product to its hair relaxer range. The company launched a Sensitive Care No-Lye relaxer for women with medium to fine hair texture.

Perms and Relaxants Industry Overview

The perms and relaxants market is fairly competitive. The market is consolidated with the presence of major players like L'Oreal SA, Henkel AG & Co KGaA, and Amka Products Pty Ltd, which hold most of the market share. The market's key players compete on different factors, such as offering new and differentiated products and providing better quality products to the consumers. These factors helped the major players to gain a competitive advantage in the market. Along with extending their product lines, companies are interested in catering to newer customer segments and extending their presence globally. Investing in constant research & development helped the companies understand the changing needs of consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Perms
    • 5.1.2 Relaxants
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 L'Oreal SA
    • 6.4.2 Amka Products Pyt Ltd
    • 6.4.3 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.4 Jotoco Corp.
    • 6.4.5 Coty Inc.
    • 6.4.6 Makarizo International
    • 6.4.7 Kadus Professionals
    • 6.4.8 Unilever PLC
    • 6.4.9 Godrej Group
    • 6.4.10 Procter & Gamble

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET