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市場調査レポート
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1437941

電子薬局:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

E-pharmacy - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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電子薬局:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電子薬局市場規模は2024年に1,048億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,983億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.60%のCAGRで成長します。

電子薬局- マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック中に市場は劇的な成長を遂げました。ロックダウンと渡航制限に加え、COVID-19ウイルス感染への恐怖により、市販薬と処方薬の両方を購入する際のオンライン薬局への依存度が高まった。また、対面での医師の診察はバーチャルベースの遠隔診療に置き換えられ、その結果、デジタル医療が誕生しました。同様に、主要なプレーヤーはパンデミックと戦うためにさまざまな戦略を考え出しました。たとえば、2021年 11月に、FlipkartはSastasundarマーケットプレース Limitedの過半数の株式を取得してFlipkart Health+を立ち上げました。 Flipkartは、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック下で人々に必要な薬を提供するサービスに対する大きなニーズがあったときに、この市場に参入しました。ウイルス感染への懸念の結果、実店舗に行かずにオンラインで購入する消費者が増えています。さらに、COVID-19感染症のパンデミックを考慮して非接触配送の傾向が進むにつれ、現在の危機を通じて電子薬局の需要が増加しました。さらに、パンデミック後は、人々がさまざまな電子薬局サービスにさらされることと、オンラインサービスの浸透と採用の増加によるオンラインサービスの導入の増加により、電子薬局ビジネスが大幅に増加すると予想されます。

電子薬局市場の成長は、インターネット消費者の増加、Webベースおよびオンラインサービスへのアクセスの増加、病院やその他のヘルスケアサービスでの電子処方箋の導入の増加に起因すると考えられます。

電子処方箋は、ヘルスケア従事者が手書きの処方箋の代わりにデジタル形式で処方箋を送信することでペーパーレス化を可能にする電子処方箋技術です。医師は現在、患者が電子処方箋を利用して薬をすぐに入手できるようにするため、電子処方箋を好んでいます。英国などの国は、電子処方箋の導入にさらに力を入れています。たとえば、2021年 3月に、個人がアプリやウェブを介して薬を入手し、近くの薬局や宅配で受け取ることができるデジタル処方箋サービスであるCo-op Healthが、フェニックス UKに買収されました。このアプリの需要は急激に増加しており、PHOENIX UKはそのニーズに応えるためにNumarkとRowlandsのネットワークを活用します。 e-薬局分野におけるこのような買収は、サービスの導入と拡大により市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、新興諸国での電子薬局の立ち上げの増加により、予測期間中の市場の成長が促進されると予想されます。たとえば、2022年 1月、ハイフンズファーマインターナショナルリミテッドはシンガポールでWellAway電子薬局を正式に開始しました。 Kellawayは、シンガポールで初めて保健科学庁(HSA)に登録された電子薬局です。これは、患者が認可された医療専門家から電子処方箋を受け取ることができ、推奨される医薬品が安全かつ確実に供給されるデジタルプラットフォームです。アジア諸国での電子薬局サービスの導入の増加により、このような取り組みが市場の成長を促進すると予想されます。

電子処方箋の大きな利点は、電子処方箋を電子薬局Webサイトに簡単にアップロードし、何のハードルもなく薬をオンラインで注文できることです。したがって、電子処方箋の導入が増加したことにより、オンラインでの処方箋のアップロードがよりアクセスしやすくなり、時間もかからなくなりました。したがって、上記のすべての要因が市場の成長を促進します。しかし、違法なオンライン薬局の数が増加していることと、新興諸国の農村地域での普及率が低いことが、市場の成長を妨げると予想されます。

電子薬局市場動向

医薬品の種類別の市販薬セグメントは、予測期間中に最も速い速度で成長すると予想されます

市販薬部門は、予測期間中に有利な成長を遂げる態勢が整っています。製薬メーカーによるRxからOTCへの切り替え、発展途上地域における人々のセルフメディケーションへの傾向の高まり、痛みへの負担の増大、オンライン薬局への顧客の傾向などの主要な業界動向が、セグメントの成長を強力に推進しています。

特許失効率の上昇により、企業は対抗戦略としてRxからOTCに切り替えることになります。 2022年 7月、FDAはHRAファーマから米国で販売される初のOTC避妊薬の申請を受け取りました。同社は、プロゲスチンのみを含む毎日の避妊薬(ミニピルまたは非エストロゲンピルとも呼ばれます)であるOpillのRxからOTCへの移行申請を提出しました。これにより、顧客が前述の医薬品に簡単にアクセスできるようになることが期待されます。また、現在の新型COVID-19感染症のパンデミックでは、消費者がCOVID-19感染症を恐れて軽度の病気で診療所を訪れることをためらったため、電子薬局市場、特に一般用医薬品の市場が大幅に成長しました。

さらに、2022年 1月、インド医薬品技術諮問委員会(DTAB)は、新しいOTC医薬品政策の一環として、処方箋なしで一部の医薬品の販売を間もなく許可する予定です。鎮痛剤(鎮痛剤)、咳止めシロップ、充血除去剤、下剤、消毒剤、歯肉感染症の治療薬などのOTC医薬品のリストがDTABによって承認されています。人口密度の高い国の政府によるこのような取り組みは、市場を大きく牽引し、市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、OTC医薬品の使用による経済的利点は、医薬品のコストと臨床来院時に発生するコストの節約によるものです。この要因は、新興国の垂直成長に大きく貢献しています。

したがって、上記のこれらの要因が集合的に、分析期間中のセグメントの成長を推進します。

北米は電子薬局市場で最大の市場シェアを保持しており、予測期間中同様の傾向が見られる

調査対象市場では北米が最大のシェアを占めています。これは主に、インターネットユーザーの数の増加とオンラインサービスの採用の増加に起因しており、これらが予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。たとえば、2022年 2月に、Medicure Inc.は、米国の子会社であるMarley Drug Pharmacyを通じて、全国的な消費者直販eコマース薬局プラットフォームを立ち上げました。これにより、米国人はマーリー・ドラッグの新しいeコマースウェブサイトでFDA認可の医薬品をバーゲン価格で購入できるようになり、全50州への宅配サービスが提供されます。

インフルエンザ、発熱、腰痛、咳、風邪などの軽度の病気の蔓延により、OTC医薬品の需要が増加しており、これらの医薬品を入手するためのオンライン薬局への依存度が高まっています。さらに、自宅で快適に薬を入手できることにより、北米、特に米国の電子薬局市場が促進されると予想されます。また、市場プレーヤーの集中と、顧客によるオンライン医薬品購入のエクスペリエンスを向上させるための主要企業による高度な技術の導入により、北米市場の成長が促進されると予想されます。たとえば、マーク・キューバンは2022年1月に、まったく新しいオンライン薬局である「マーク・キューバン・コスト・プラス・ドラッグ・カンパニー」(MCCPDC)の名前で、手頃な価格のジェネリック医薬品を提供するオンライン薬局を開始しました。同社は保険を受け付けていないが、ウェブサイトでは現在100種類以上の医薬品を販売しており、その多くは保険が適用されたとしても個人が支払わなければならない価格を下回っています。費用対効果の高い医薬品を提供するためのこのような取り組みは、この地域の市場成長をさらに促進すると期待されています。

したがって、上記の要因により、この地域では電子薬局市場が成長すると予想されます。

電子薬局業界の概要

電子薬局市場は適度な競争があり、現在少数のプレーヤーが市場を独占しています。市場関係者は、電子薬局市場でより高いシェアを獲得するためにさまざまなマーケティング戦略を採用し、特に有利な機会を提供する発展途上地域での地理的プレゼンスの拡大に注力しています。市場参加者には、CVS Health Corporation、Albertsons Companies Inc.、ALTO、Axelia Solutions(Pharmeasy)などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • Webベースおよびオンラインサービスへのアクセスの増加
    • 病院やその他のヘルスケアサービスにおける電子処方箋の導入の増加
  • 市場抑制要因
    • 違法オンライン薬局の増加
    • 新興諸国の農村部での普及率の低さ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 薬剤タイプ別
    • 処方薬
    • 市販薬(OTC)
  • 製品タイプ別
    • スキンケア
    • 歯科
    • 風邪やインフルエンザ
    • ビタミン
    • 減量
    • その他の製品タイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CVS Health Corporation
    • Cigna Corporation(Express Scripts Holdings)
    • Giant Eagle Inc.
    • Optum Rx Inc.
    • The Kroger Co.
    • Walgreen Boots Alliance(Walgreen Co.)
    • Amazon.com Inc.
    • Axelia Solutions(Pharmeasy)
    • Apex Healthcare Berhad(Apex Pharmacy)
    • Apollo Pharmacy
    • DocMorris(Zur Rose Group AG)
    • Netmeds.com

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62766

The E-pharmacy Market size is estimated at USD 104.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 198.31 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.60% during the forecast period (2024-2029).

E-pharmacy - Market

The market witnessed drastic growth during the COVID-19 pandemic. The lockdown and travel restrictions, along with the fear of getting infected with the COVID-19 virus, led to an increased dependence on online pharmacies to purchase both over-the-counter and prescription drugs. Also, in-person doctor visits were replaced by virtual-based teleconsultations, which resulted in the generation of digital medicines. Similarly, key players came up with various strategies to combat the pandemic. For instance, in November 2021, Flipkart launched Flipkart Health+ with the acquisition of a majority share in Sastasundar Marketplace Limited. Flipkart entered this market when there was a vast need for services that provided people with necessary medications during the COVID-19 pandemic. As a result of their concern about contracting the virus, more and more consumers were making online purchases instead of going to physical businesses. Additionally, as the trend toward non-contact delivery progressed, given the COVID-19 pandemic, the demand for e-pharmacy has increased throughout the current crisis. Furthermore, post-pandemic, there will be a massive increase in the e-pharmacy business due to the exposure of people to various e-pharmacy services and the rise in the adoption of online services due to the growing penetration and adoption of online services.

The growth of the e-pharmacy market is attributed to a rise in internet consumers, increased access to web-based and online services, and the rising implementation of e-prescriptions in hospitals and other healthcare services.

E-prescription is the electronic prescribing technology that allows healthcare professionals to go paperless by sending prescriptions in digital format instead of handwritten prescriptions. Doctors now prefer e-prescriptions to let patients quickly access medicine with the help of e-prescriptions. Countries like the UK are putting more effort into the implementation of e-prescriptions. For instance, in March 2021, Co-op Health, a digital prescription service that allows individuals to obtain medication via an app or the web for pickup at a nearby pharmacy or home delivery, was acquired by Phoenix UK. The app has shown a sharp increase in demand, and PHOENIX UK will use its network of Numark and Rowlands to meet that need. Such acquisitions in the e-pharmacy segment are expected to drive market growth due to the rise in the adoption and expansion of services.

Furthermore, the increase in the launch of e-pharmacies in developing countries is expected to drive the market's growth over the forecast period. For instance, in January 2022, Hyphens Pharma International Limited formally launched its WellAway e-pharmacy in Singapore. Kellaway is the first e-pharmacy in Singapore to be registered with the Health Sciences Authority (HSA). It is a digital platform where patients can get e-prescriptions from licensed medical professionals, and the recommended medication will be safely and securely supplied. Such initiatives are expected to drive market growth due to the rise in adopting e-pharmacy services in Asian countries.

The significant advantage of e-prescription is that one can easily upload their e-prescription on the e-pharmacy website and order medicine online without any hurdle. Therefore, due to the increasing implementation of e-prescriptions, uploading prescriptions online has become more accessible and less time-consuming. Thus, all the factors above augment the growth of the market. However, the increasing number of illegal online pharmacies and low penetration in rural areas in developing countries are expected to hinder market growth.

EPharmacy Market Trends

The Over-the-Counter Drugs Segment, under Drug Type, is Expected to Grow at the Fastest Rate during the Forecast Period

The over-the-counter drug segment is poised to witness lucrative growth over the forecast timeframe. Major industry trends, such as Rx to OTC switch by pharmaceutical manufacturers, a growing tendency of people toward self-medication in developing regions, an increasing burden of pain, and the inclination of customers towards online pharmacies are strongly driving the segmental growth.

The increasing patent expiration rates result in companies switching from Rx to OTC as a counter strategy. In July 2022, the FDA received an application from HRA Pharma for the first OTC birth control pill sold in the United States. The company has submitted an Rx-to-OTC transition application for Opill, a daily birth control pill containing only progestin (also referred to as a mini pill or non-estrogen pill). This is expected to easy access to the mentioned drugs for the customers. Also, in the current COVID-19 pandemic, the e-pharmacy market, particularly for OTC drugs, witnessed significant growth as consumers were reluctant to visit clinics for minor ailments for fear of COVID-19.

Furthermore, in January 2022, the Drug Technical Advisory Board of India (DTAB), as part of a new OTC drug policy, will soon permit the sale of some medications without a prescription. A list of OTC medications, including analgesics (pain relievers), cough syrups, decongestants, laxatives, antiseptics, and medicines for gum infections, has been approved by the DTAB. Such initiatives from the governments of highly populated countries are expected to drive the market significantly, driving the market's growth.

Additionally, the economic benefits of OTC drug usage are attributable to savings on drug costs and costs incurred on a clinical visit. This factor significantly contributes to vertical growth in emerging economies.

Thus, these factors above collectively drive the segmental growth over the analysis period.

North America Holds the Largest Market Share of the E-pharmacy Market and is Expected to Witness the Same Trend over the Forecast Period

North America accounts for the largest share of the studied market. This can be primarily attributed to the higher number of internet users and higher adoption of online services, which are expected to augment the market's growth over the forecast period. For instance, in February 2022, Medicure Inc. launched its national direct-to-consumer e-commerce pharmacy platform through its subsidiary, Marley Drug Pharmacy, in the United States. With this, Americans can buy FDA-approved pharmaceuticals at bargain prices on Marley Drug's new e-commerce website, which offers home delivery to all 50 states.

The growing prevalence of minor illnesses, such as flu, fever, backache, cough, and cold, increases the demand for OTC medications, and thus, the dependence on online pharmacies to obtain these drugs increases. Additionally, the ease of getting medicines from the comfort of home is expected to drive the e-pharmacy market in North America, especially the United States. Also, the high concentration of market players and the incorporation of advanced technologies by key players to improve the experience of online medicine purchases by customers are expected to drive the market's growth in North America. For instance, in January 2022, Mark Cuban started an online pharmacy offering affordable generic medications under the name "Mark Cuban Cost Plus Drug Company" (MCCPDC), a brand-new online pharmacy. Although the company does not accept insurance, the website is now selling more than 100 medications, many of which are priced below what a person would have to pay even with insurance. Such initiatives to provide cost-effective medication are further expected to drive market growth in this region.

Therefore, owing to the above-mentioned factors, the market for e-pharmacy is expected to grow in this region.

EPharmacy Industry Overview

The E-pharmacy market is moderately competitive, with a few players currently dominating the market. The market players are adopting various marketing strategies to gain a higher share in the e-pharmacy market and focusing on expanding their geographic presence, especially in developing regions that offer lucrative opportunities. Some market players include CVS Health Corporation, Albertsons Companies Inc., ALTO, and Axelia Solutions (Pharmeasy).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increased Access to Web-based and Online Services
    • 4.2.2 Rising Implementation of E-prescriptions in Hospitals and Other Healthcare Services
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Number of Illegal Online Pharmacies
    • 4.3.2 Low Penetration in Rural Areas in Developing Countries
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Drug Type
    • 5.1.1 Prescription Drugs
    • 5.1.2 Over-the-Counter (OTC) Drugs
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Skin Care
    • 5.2.2 Dental
    • 5.2.3 Cold and Flu
    • 5.2.4 Vitamins
    • 5.2.5 Weight Loss
    • 5.2.6 Other Product Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 CVS Health Corporation
    • 6.1.2 Cigna Corporation (Express Scripts Holdings)
    • 6.1.3 Giant Eagle Inc.
    • 6.1.4 Optum Rx Inc.
    • 6.1.5 The Kroger Co.
    • 6.1.6 Walgreen Boots Alliance (Walgreen Co.)
    • 6.1.7 Amazon.com Inc.
    • 6.1.8 Axelia Solutions (Pharmeasy)
    • 6.1.9 Apex Healthcare Berhad (Apex Pharmacy)
    • 6.1.10 Apollo Pharmacy
    • 6.1.11 DocMorris (Zur Rose Group AG)
    • 6.1.12 Netmeds.com

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS