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市場調査レポート
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1437936

手指消毒剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Hand Sanitizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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手指消毒剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

手指消毒剤の市場規模は、2024年に15億米ドルと推定され、2029年までに18億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.06%のCAGRで成長します。

手指消毒剤- マーケット

パンデミックは世界中の手指消毒剤の売上にプラスの影響を与えました。健康と衛生が個人の間で最大の関心事となり、感染症対策のスキンケアソリューションの需要が高まりました。世界保健機関(WHO)は、ウイルスの蔓延を防ぐために、定期的な手洗いとともに手指消毒剤の使用を推奨しました。したがって、これらの取り組みが市場の需要を促進しました。

消費者は、手指衛生の重要性と重要性をますます認識するようになり、手指衛生は全体的な健康と衛生に関連しています。伝染病を防ぐには手指消毒剤の使用が必要であり、市場の成長を促進すると予想されています。さらに、手洗いよりも手指消毒剤が提供する利便性と携帯性、および複数の病気の予防におけるその効果により、かなりの消費者層が集まり、それによって手指消毒剤の売上が増加しています。

アルコールベースの手指消毒剤によって引き起こされる皮膚の荒れを避けるために、メーカーはアロエベラなどの天然成分を製品に組み込んでいます。著名な市場関係者は、広告、販売促進キャンペーン、メディア報道を通じて手指消毒剤の使用を促進しています。これにより、より多くの消費者を獲得し、世界市場での市場シェアを高めることができます。

手指消毒剤の市場動向

手指衛生に対する関心の高まり

コロナウイルスの世界の流行は消費者の行動に大きな影響を与え、人々はより良い個人衛生、特に手指衛生の実践を促しています。 Worldometerによると、2022年 2月23日の時点で、コロナウイルスは世界中で約4,300万人に感染し、感染者数は650万人、死者数は59万人に達しています。最も深刻な影響を受けた国には、米国、フランス、ロシア、英国が含まれます。このように、ウイルスによる死亡者数の増加は、消費者からの警戒すべき反応を引き起こし、感染症への感染予防策としての手指衛生に対する注目が高まりました。さらに、世界保健機関、疾病予防管理センター、および世界中の医師は手指消毒剤の使用を推奨しており、アルコールベースの手指消毒の使用はウイルスに対して観察される最も効果的な予防策の1つであると主張しています。この要因が現在市場の成長を推進しています。

北米が最大の市場シェアを保持

北米地域の消費者は手指衛生に対する意識をますます高めており、手指消毒剤をより多く使用するようになっています。彼らはパーソナルケアや衛生用品に多額の費用を費やしています。さらに、米国食品医薬品局や世界保健機関(WHO)などの規制当局は、この地域の小消費者の間でも手指消毒剤の使用を増やすキャンペーンを通じて意識を高めています。これが市場の需要を刺激すると予想されます。そして今後数年間で手指消毒剤の成長が見込まれます。

この地域では、市場参加者の高い浸透が見られており、主要な参加者は、消費者に特定の病気に対する効果的な細菌保護を提供するために、手指消毒剤の形状と品質、洗浄液の形状とサイズに関する革新に焦点を当てています。米国のメーカーは、自社部門の売上を補うために手指消毒剤の生産ラインを立ち上げています。COVID-19の地域全体への蔓延による需要の高まりに応えるため、地元企業も新製品を投入しています。価格に対する感度が高いため、多くのプライベートブランド企業が手指消毒剤を低価格で導入しており、それによってかなりの市場シェアを獲得しています。

手指消毒剤業界の概要

市場の主要企業には、Reckitt Benckiser Group、Unilever PLC、GOJO Industries Inc.が含まれます。新興市場企業の大多数は、成熟した洗練された市場リーダーの戦略的買収に注力しています。成長市場の企業は、製品ポートフォリオを拡大することで、製品を多様化しながら、一貫したキャッシュフローと将来の成長の可能性を得ることができます。大手企業は、天然成分で作られた手指消毒剤への顧客の移行に対応して製品ラインを拡大しています。メーカーは、保護衛生ソリューションを提供するために、アロエベラやトゥルシーなどの消毒液に新しい有益な物質を導入することに注力しています。企業はまた、フォーム、ジェル、液体、スプレーなど、数種類の皮膚洗浄剤への投資に集中しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品/サービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ジェル/リキッド
    • 噴射
    • フォーム
    • 除菌ワイプ
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • 残りの中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • 3M Company
    • Unilever PLC
    • GOJO Industries Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • L Brands Inc.
    • Himalaya Global Holdings Ltd
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • AVA Group
    • Clean Cut Technologies LLC

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 新型コロナウイルス感染症(COVID 19)が市場に与える影響

目次
Product Code: 62694

The Hand Sanitizer Market size is estimated at USD 1.5 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.06% during the forecast period (2024-2029).

Hand Sanitizer - Market

The pandemic positively impacted the sales of hand sanitizers across the globe. Health and hygiene became the top concerns among individuals, and anti-infection skincare solutions ramped up the demand. The World Health Organization (WHO) recommended the use of hand sanitizers along with regular hand washing to prevent the spread of the virus. Thus, these efforts propelled market demand.

Consumers are increasingly becoming aware of the importance and significance of hand hygiene, which is connected to their overall health and hygiene. The use of hand sanitizers is required to prevent transmissible diseases, which is expected to boost market growth. Furthermore, the convenience and portability offered by hand sanitizers over hand washes and their effectiveness in preventing multiple diseases are drawing a substantial consumer base, thereby augmenting sales of hand sanitizers.

To avoid the rough skin caused by alcohol-based hand sanitizers, manufacturers are incorporating natural ingredients such as aloe vera into their products. Prominent market players are promoting the use of hand sanitizers via advertisements, promotional campaigns, and media coverage. This is helping them to bring in more consumers and enhance their market share in the global market.

Hand Sanitizer Market Trends

Increased Attention Toward Hand Hygiene

The global outbreak of coronavirus has had a significant impact on consumer behavior and has prompted people to practice better personal hygiene, particularly hand hygiene. According to Worldometer, as of February 23, 2022, the coronavirus had infected almost 43 million people globally, with 6.5 million active cases and the number of deaths reaching 0.59 million. The most severely affected countries include the United States, France, Russia, and the United Kingdom. Thus, the increasing number of deaths caused by the virus triggered an alarming response from consumers, with increased attention regarding hand hygiene as a preventive measure against contracting the infection. Moreover, the usage of hand sanitizers is recommended by the World Health Organization, the Centers for Disease Control and Prevention, and doctors worldwide, who claim that the use of alcohol-based hand rub is one of the most effective precautions observed against the virus. This factor is currently driving market growth.

North America Holds the Largest Market Share

Consumers in the North American region are becoming increasingly aware of hand hygiene and are making greater use of hand sanitizers. They are spending greatly on personal care and hygiene products. Furthermore, regulatory bodies such as the Food and Drug Administration of the United States and the World Health Organization (WHO) are raising awareness through campaigns to increase the use of hand sanitizers even among the region's smaller consumers.This is anticipated to fuel the market demand and growth of hand sanitizers in the coming years.

The region is witnessing a high penetration of market players, wherein major players are focusing on innovation in terms of the form and quality of hand sanitizers, along with the shape and size of cleaning solutions, to offer effective germ protection against certain diseases to consumers. Manufacturers in the United States are launching production lines for hand sanitizers to supplement their segments' sales. The local players are also introducing new products to fulfill the rising demand, owing to the spread of COVID-19 across the region. Due to high price sensitivity, a large number of private-label players are introducing hand sanitizers at lower prices, thereby gaining considerable market shares.

Hand Sanitizer Industry Overview

The major players in the market include Reckitt Benckiser Group, Unilever PLC, and GOJO Industries Inc. The majority of the emerging market players are concentrating their efforts on strategic acquisitions of mature and sophisticated market leaders. Growing market companies can diversify their products while also gaining access to consistent cash flow and future growth potential by expanding their product portfolios. The big corporations are expanding their product lines in response to the customer shift towards hand sanitizers produced with natural ingredients. Manufacturers are concentrating their efforts on introducing newer beneficial substances into disinfection solutions, such as aloe vera and tulsi, to provide protective hygiene solutions. Companies are also concentrating on investing in several types of skin washes, such as foam, gel, liquid, and sprays.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products/Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Gel/Liquid
    • 5.1.2 Spray
    • 5.1.3 Foam
    • 5.1.4 Sanitizing Wipes
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Pharmaceutical and Drug Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.2 3M Company
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 GOJO Industries Inc.
    • 6.3.5 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.6 L Brands Inc.
    • 6.3.7 Himalaya Global Holdings Ltd
    • 6.3.8 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.9 AVA Group
    • 6.3.10 Clean Cut Technologies LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID 19 ON THE MARKET