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市場調査レポート
商品コード
1541771
次世代検索エンジン市場レポート:プラットフォームタイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域別、2024~2032年Next Generation Search Engines Market Report by Platform Type (Mobile, Desktop), End User (Personal, Commercial), Distribution Channel (Online, Offline), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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次世代検索エンジン市場レポート:プラットフォームタイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の次世代検索エンジン市場規模は2023年に136億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて11.8%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに383億米ドルに達すると予測しています。
次世代検索エンジンは、高度な検索エンジンとしても知られ、音声や画像ベースの検索などの新技術が組み込まれています。機械学習(ML)、セマンティック分析、人工知能(AI)機能に依存し、情報検索をより迅速かつ容易にします。これはさらに、科学者や研究者が様々な気候科学や生態科学から空間データを入手するのに役立ちます。現在、バーチャルアシスタントは、世界中の小売業や銀行・金融サービス・保険(BFSI)セグメントで一般的に使用されている次世代検索エンジンの1つです。
ここ数年、AmazonのAlexaのような音声アシスタントを組み込んだデバイスの人気が高まっているため、音声検索の数は急激に増加しています。これらの検索は、音声認識技術の進歩により、テキスト検索に比べてより速く、より便利です。これは、世界中の次世代検索エンジンの需要にプラスの影響を与えている最も人気のある動向の1つです。これとは別に、消費者の要求や主要参入企業の収益性に応じて新製品を発売したり、旧バージョンを改良したりするために、さまざまなセグメントで調査活動が活発化していることは、洞察力のあるデータを得るために市場の成長を強化する主要要因の1つです。さらに、手間のかからないオンライン・ショッピング体験のためにeコマースの利用が拡大していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、インターネットの普及が進み、スマートフォンの販売台数が増加していることが、多くの最終用途産業における次世代検索エンジンの使用を促進しています。これに加えて、これらの検索エンジンにセルフサービスオプションがイントロダクションされることで、市場の成長が促進されると予測されています。
The global next generation search engines market size reached US$ 13.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 38.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.8% during 2024-2032.
Next generation search engines, also known as advanced search engines, are incorporated with new technologies, such as voice- and image-based searches. They rely on machine learning (ML), semantic analysis and artificial intelligence (AI) capabilities to make information retrieval faster and easier. This further helps scientists and researchers obtain spatial data from various climate and ecological sciences. At present, virtual assistants are one of the commonly used next generation search engines in the retail and banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors across the globe.
Over the recent years, the number of voice searches has experienced exponential growth on account of the growing popularity of devices, which are embedded with voice assistants like Amazon's Alexa. These searches are faster and more convenient as compared to text searches due to the advancements in speech recognition technology. This represents one of the most popular trends positively influencing the demand for next generation search engines around the world. Apart from this, the rising uptake of research activities in various sectors to launch new products or improvise the older variants as per the requirement of the consumers and profitability of the key players represents one of the major factors strengthening the growth of the market to obtain insightful data. Furthermore, the growing use of e-commerce for hassle-free online shopping experiences is also contributing to market growth. Moreover, the increasing penetration of the internet and boosting sales of smartphones is catalyzing the use of next generation search engines in numerous end use industries. Besides this, the introduction of self-service options in these search engines is projected to impel the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global next generation search engines market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on platform type, end user and distribution channel.
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The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alibaba Group, Amazon.com Inc., Apple Inc., Ask.com (IAC), Baidu Inc., Duck Duck Go Inc., Facebook Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Microsoft Corporation and Yahoo (Verizon Communications Inc.).