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市場調査レポート
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1437915

音声認識:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Voice Recognition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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音声認識:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音声認識市場規模は2024年に149億5,000万米ドルと推定され、2029年までに420億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に22.98%のCAGRで成長します。

音声認識- 市場

小売、銀行、コネクテッドデバイス、スマートホーム、ヘルスケア、自動車分野でのアプリケーションの増加により、音声起動システム、音声対応バーチャルアシスタントシステム、および音声対応デバイスの需要が増加しており、市場の成長を推進しています。

主なハイライト

  • 携帯電話に音声認識ソフトウェアを採用することで、医師やセラピストは自分の音声を豊富で詳細な臨床声明に変換し、電子医療記録(EHR)プラットフォームに保存できるようになります。予測期間中、業界は、スマートホームオートメーションにおける音声対応接続システムの採用の増加によって推進される可能性があります。 IoTガジェットは、タッチディスプレイやボタンなどの創造的なユーザーインターフェイスと標準的な方法を提供することで、通常はオフラインのさまざまな機器を強化します。
  • 多くの産業分野で音声インテリジェンスによる音声識別の使用が増加しており、世界の需要が高まっています。いくつかの企業は、企業が自社のインタラクションセンターをAIベースのデジタルワークプレイスで強化するシステムの実装を容易にするために、イノベーションと音声識別技術を融合させています。たとえば、2022年 6月に、ArkX Laboratoriesは、Sensory TrulyHandsfree SDKソフトウェアスタックを組み込んだEveryWord Voice Controlのリリースを発表しました。製造対応のEveryWordオーディオフロントエンド(AFE)または音声制御ユニットと組み合わせると、両社の革新的な遠距離音声取得および音声認識の進歩により、OEMはカスタマイズされたウェイクワード、小規模から中規模のコマンドセットを生成することが容易になります(21の方言)、および音声インターフェイスの話者確認の概念。
  • ヘルスケア機関を含むエンドユーザー業界全体でAIおよび音声支援テクノロジーの採用が増加し、予測期間中に市場が推進されると予想されます。たとえば、Amazonは最近、音声インテリジェンスをヘルスケア環境に大規模に統合する新しいソリューションを病院向けに導入しました。 Alexaスマート施設で構成されるこのサービスにより、病院や高齢者介護施設は、施設全体にAlexa対応機器を設置して操作し、ヘルスケアサービスを向上させることが容易になります。
  • COVID-19感染症のパンデミックは業界にプラスの影響を与えました。大多数の人が在宅勤務をするようになり、インテリジェントな機器やガジェットのニーズが急増しました。これにより、オーディオおよび音声コマンドのサプライヤーに可能性が生まれました。さらに、非接触で人間と対話する方法として、ほとんどの人が、エンターテインメント、コミュニケーション、医療分野での検索や支援のために音声テクノロジーを採用しました。

音声認識市場動向

高まるセキュリティ上の懸念が音声認識市場を牽引

  • サイバー攻撃により、何百万ものユーザーの実名、電子メールアドレス、生年月日、電話番号が盗まれる可能性があります。最近のYahooの侵害により、Yahooの売却価格は推定3億5,000万米ドルも下落しました。 HIPAA Journalによると、2021会計年度中に米国のヘルスケア業界で最も重大なデータ侵害が発生し、4,243万1,699件の個人記録に影響を与えました。 AccuDoc Solutions Inc.、UnityPoint Health、およびテキサス州従業員退職制度は、この侵害によって大きな影響を受けた組織です。
  • IBMが行った調査によると、世界中の金融、ヘルスケア、サービス業界におけるデータ侵害における盗難レコード1件あたりのコストは435万米ドルで、トップの地位にありました。個人データは貴重なものであり、サイバー犯罪者が犯罪を犯すきっかけとなります。個人情報は、ダークウェブ上で、クレジットカード番号の場合は5米ドル、個人情報全体の場合は30米ドル、医療記録の場合は1,000米ドルで販売されます。
  • オンライン取引の増加に伴い、認証要件が重要視されています。音声認識テクノロジーなどのより優れた認証サービスにより、セキュリティ侵害の可能性を減らすことができます。シティ銀行は、コールセンターに連絡する顧客の身元を確認するために音声生体認証を導入しました。音声認証では、顧客サービス担当者に電話で問題を説明する際に、生体認証を使用して顧客の身元を確認します。
  • さらに、音声アシストデジタル決済システムの開発の増加により、市場の成長が促進されると予想されます。たとえば、2022年 9月に、Tonetagは大手公共部門機関と協力して、消費者にUPI 123Payソリューションを提供しました。フィーチャーフォンのユーザーは、適切なIVR番号に連絡し、音声を入力として利用して金融取引を行うことができます。同社によれば、同社のVoiceSeサービスにより、顧客は金融取引の完了、公共料金の支払い、口座残高の照会、再チャージなどが可能になります。

アジア太平洋地域は音声認識市場の高い成長が期待される

  • 世界最大の人口を誇る中国では、音声認識技術の導入率が高いと予想されています。 CNNICの報告によると、2021年には9億363万人のモバイルユーザーがデバイスで決済サービスを利用したため、音声認識ソフトウェアの導入がさらに必要になっています。
  • 中国音声産業同盟(SIAC)の評議会会長であり、中国の有名なAIビジネスであるiFlytekの会長によると、スピーキングエンゲージメントの需要の高まりにより、スマートガジェットの数が急速に拡大しているといいます。さらに、同社の音声アシスタントによって管理されるエンゲージメントサービスの数は、2021年に前年比84%増加しました。
  • さらに、2022年 7月のHomepodソフトウェア 15.6では、日本語、広東語、北京語の音声認識が追加されました。このような事例は、予測期間中に市場の成長を推進すると予想されます。
  • 2022年 2月、ICICIホームファイナンス会社は、顧客のリクエストの半分を人間の介入なしで処理する多言語IVR(自動音声応答)システムを開始しました。 IVRは、インドの8つの言語でサービスリクエストを取得できます。
  • この地域の小売およびeコマース業界の成長により、音声ベースの検索の数が増加しました。 Alibaba、Baidu、Google、Amazonなどの組織は、それぞれの音声支援スマートデバイスの売上の増加を観察しました。たとえば、Ascential Digital Commerceの最新分析によると、東南アジアのeコマース収益は2022年に18%増加し、382億米ドルに達すると予想されています。

音声認識業界の概要

市場リーダーが優位性を得るために製品のイノベーションと開発に投資するにつれて、音声認識市場は細分化されつつあります。地元企業の数も増加しており、市場では激しい競争が生じています。主要企業は、Nuance Communications Inc.、Auraya Systems Pty Ltd、Microsoft Corporation、Apple Inc.、Alphabet Inc.などです。

2022年 10月、イリノイ大学シカゴ校(UIUC)は、音声アクセシビリティプロジェクトでAppleおよび他のデジタル複合企業と協力することを発表しました。このプロジェクトは、現在のバージョンでは把握するのが難しい音声異常や障害を持つ個人のための音声認識技術を強化することを目的としています。

給与、福利厚生、人事、保険支援のための組み込み人的資本管理ソフトウェアソリューションの大手サプライヤーであるPaychex Inc.は、2022年 9月に、同社のPaychex Flex向けにPaychex Voice Assistと呼ばれる新しい通信型人工知能(AI)機能を宣言しました。 SaaSベースの人事ソフトウェアソリューション。 Paychex Voice Assistを使用すると、給与管理者はGoogleアシスタントと互換性のあるガジェットを使用してハンズフリーで給与管理を行うことができ、認証済みユーザーの音声で給与計算手続きを合理化および自動化できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場調査

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 認証市場の成長
    • 音声ベースの検索の増加
    • コネクテッドデバイスの需要
  • 市場の課題
    • 高コストと精度に関する問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー別
    • 自動車
    • 銀行業
    • 通信
    • ヘルスケア
    • 政府
    • 消費者向けアプリケーション
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nuance Communications Inc.
    • Auraya Systems Pty Ltd
    • Microsoft Corporation
    • Apple Inc.
    • Alphabet Inc.
    • Amazon.com Inc.
    • Sensory Inc.
    • Fulcrum Biometrics LLC
    • Neurotechnology
    • Advanced Voice Recognition Systems Inc.
    • IBM Corporation
    • Baidu Inc.
    • Brainasoft

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62351

The Voice Recognition Market size is estimated at USD 14.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 42.08 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.98% during the forecast period (2024-2029).

Voice Recognition - Market

Increasing demand for voice-activated systems, voice-enabled virtual assistant systems, and voice-enabled devices, owing to the rising applications in retail, banking, connected devices, smart homes, healthcare, and automobile sectors, is driving the market growth.

Key Highlights

  • Adopting speech recognition software in cell phones allows doctors and therapists to convert their speech into a rich, thorough clinical statement stored in the Electronic Health Record (EHR) platform. Over the forecast period, the industry is likely to be driven by the rising adoption of voice-enabled connected systems in smart home automation. IoT gadgets enhance a variety of typically offline equipment by providing creative user interfaces and standard methods, including touch displays and buttons.
  • The growing use of voice identification with speech intelligence in numerous industrial sectors drives global demand. Several players are merging innovations with speech identification techniques to make it simpler for enterprises to implement systems that augment their interaction centers with an AI-based digital workplace. For instance, in June 2022, ArkX Laboratories unveiled the release of EveryWord Voice Control, which incorporates the Sensory TrulyHandsfree SDK software stack. When combined with the manufacturing-ready EveryWord Audio Front End (AFE) or Voice Control unit, the two businesses' innovative far-field voice acquisition and speech recognition advancements facilitate OEMs to generate tailored wake-words, small to medium-sized command sets (21 dialects), and speaker confirmation concepts for voice interfaces.
  • Increasing adoption of AI and voice assistance technologies across end-user verticals, including healthcare institutions, are expected to propel the market during the forecast period. For instance, Amazon recently introduced a novel solution for hospitals that integrates speech intelligence into healthcare environments at a larger scale. The service, composed of Alexa Smart Facilities, will make it easier for hospitals and senior care institutions to install and operate Alexa-enabled equipment throughout their properties to improve healthcare services.
  • The COVID-19 pandemic positively impacted the industry. With the majority of people working from home, the need for intelligent equipment and gadgets skyrocketed. This generated a potential for suppliers of audio and voice commands. Furthermore, as a method of contactless human engagement, most people embraced speech technology for finding and aiding in the entertainment, communication, and medical fields.

Voice Recognition Market Trends

Growing Security Concerns Drive the Market for Voice Recognition

  • Cyberattacks can steal millions of users' real names, email addresses, dates of birth, and telephone numbers. The recent Yahoo breaches knocked an estimated USD 350 million off Yahoo's sale price. According to HIPAA Journal, during fiscal 2021, the US Healthcare industry saw the most significant data breach, affecting 42,431,699 individual records. AccuDoc Solutions Inc., UnityPoint Health, and the Employees Retirement System of Texas were the organizations that were significantly affected by the breach.
  • According to a study done by IBM, the cost per stolen record, USD 4.35 million, in data breaches globally in the finance, healthcare, and services industry was placed at the top position. Personal data is valuable, which prompts cybercriminals to commit crimes. Personal information is sold on the dark web for USD 5 for a credit card number, USD 30 for an entire identity, or USD 1,000 for medical records.
  • The increasing number of online transactions emphasizes authentication requirements. Better authentication services, such as voice recognition technologies, can reduce the possibility of security breaches. Citi Bank has introduced voice biometrics to verify customers' identities contacting their call centers. Voice authentication uses biometrics to verify customers' identities while explaining an issue to a customer service representative over the phone.
  • Furthermore, increasing developments in voice-assist digital payment systems are expected to drive market growth. For instance, in September 2022, Tonetag collaborated with big public sector institutions to provide its consumers with UPI 123Pay solutions. Users of feature phones may contact the appropriate IVR number and conduct financial transactions utilizing their voice as input. As per the company, its VoiceSe service enables customers to complete financial transactions, pay their utility bills, inquire about account balances, and recharge, among other things.

Asia-Pacific Region is Expected to Have High Growth in the Voice Recognition Market

  • Having the world's largest population, China is expected to have high adoption rates for voice recognition technologies. CNNIC reported that 903.63 million mobile users utilized payment services on their devices in 2021, which provides a further need to implement voice recognition software.
  • According to the head of the council of the Speech Industry Alliance of China (SIAC) and chairman of iFlytek, a renowned Chinese AI business, the number of smart gadgets is rapidly expanding due to increasing demand for speaking engagement. Furthermore, the number of engagement services managed by the company's voice assistants increased by 84% year-over-year in 2021.
  • Furthermore, in July 2022, Homepod Software 15.6 added Japanese, Cantonese, and Mandarin voice recognition. Such instances are expected to propel the growth of the market over the forecast period.
  • In February 2022, ICICI Home Finance company launched a multilingual IVR (Interactive Voice Response) system, which handles half of its customer requests without human intervention. The IVR can capture service requests in eight Indian languages.
  • The growing retail and e-commerce industry in the region has increased the number of voice-based searches. Organizations such as Alibaba, Baidu, Google, and Amazon observed increased sales of their respective voice-assisted smart devices. For instance, according to the latest Ascential Digital Commerce analysis, eCommerce revenues in Southeast Asia were expected to increase by 18% in 2022, climbing up to USD 38.2 billion.

Voice Recognition Industry Overview

The voice recognition market is becoming fragmented as market leaders invest in product innovation and development to gain an edge. The number of local players is also increasing, creating intense rivalry in the market. Key players are Nuance Communications Inc., Auraya Systems Pty Ltd, Microsoft Corporation, Apple Inc., Alphabet Inc., etc.

In October 2022, the University of Illinois at Chicago (UIUC) announced a collaboration with Apple and other digital conglomerates on the Speech Accessibility Project, which aims to enhance voice recognition technologies for individuals with speech abnormalities and impairments that current versions struggle to grasp.

In September 2022, Paychex Inc., a leading supplier of incorporated human capital management software solutions for payroll, benefits, human resources, and insurance assistance, declared a new communicative artificial intelligence (AI) function called Paychex Voice Assist for Paychex Flex, the firm's SaaS-based HR software solution. Paychex Voice Assist allows payroll administrators to manage payroll hands-free using any Google Assistant-compatible gadget, streamlining and automating the payroll procedure with the audio of a verified user's voice.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of the Authentication Market
    • 5.1.2 Increase in Voice-based Searches
    • 5.1.3 Demand for Connected Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost and Accuracy-related Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Automotive
    • 6.2.2 Banking
    • 6.2.3 Telecommunication
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Government
    • 6.2.6 Consumer Applications
    • 6.2.7 Other End Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.2 Auraya Systems Pty Ltd
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Apple Inc.
    • 7.1.5 Alphabet Inc.
    • 7.1.6 Amazon.com Inc.
    • 7.1.7 Sensory Inc.
    • 7.1.8 Fulcrum Biometrics LLC
    • 7.1.9 Neurotechnology
    • 7.1.10 Advanced Voice Recognition Systems Inc.
    • 7.1.11 IBM Corporation
    • 7.1.12 Baidu Inc.
    • 7.1.13 Brainasoft

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET