表紙:Hadoopビッグデータ分析市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
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1273346

Hadoopビッグデータ分析市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Hadoop Big Data Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 2~3営業日

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Hadoopビッグデータ分析市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

Hadoopビッグデータ分析市場は、予測期間中に16.10%のCAGRで推移すると予想されます。

Hadoopは、オープンソースのビッグデータ解析プラットフォームで、コモディティハードウェアのクラスタを使用することで、大量の構造化データおよび非構造化データを迅速かつ効率的に保存・処理できます。さらに処理が必要な場合は、クラスタにコンピュートノードを追加することができるため、スケーラブルです。

主なハイライト

  • ビッグデータの収集、保存、処理の自動化が進むことで、ビッグデータ分析市場の成長は大きく変わると予想されます。
  • 業界を問わず、企業はデジタルトランスフォーメーションに取り組み、より多くのセルフサービスソリューションを追加しています。そのため、テキスト、ファイル、画像、写真などの非構造化データの量が著しく増加しており、データ量はギガバイトからテラバイト、ペタバイトへと増加しているため、RDBMSなどの従来のツールでは対応できません。は望む結果を得ることができず、企業は日々生成される膨大なデータから完全に利益を得ることができないかもしれません。そのため、Hadoopのようなデータプラットフォームは、企業がテラバイト級のデータを扱うようになるにつれ、支持されるようになりました。
  • 産業界全体でインダストリアル4.0の実践が進むことで、予測期間中、ビッグデータ分析を受け入れる余地が広がっています。スマート製造の収益は2023年までに2,166億3,000万米ドルに達すると予想されており、プロセスの効率化と製品の性能向上を実現するビッグデータ解析は、スマート製造戦略の一部となることが期待されます。
  • 認知度の低さとセキュリティへの懸念が、市場成長を阻む大きな理由となっています。現在、このペースの速い世界で個人データを安全に保管することは、中小企業にとっても最も重要な課題となっています。サイバー攻撃の増加により、企業は多大な損害を被り、ブランド・アイデンティティも損なわれています。データベースやビジュアルダッシュボードは企業の脆弱性を高めるため、企業はビッグデータ環境の導入をためらうかもしれません。
  • COVID-19はテクノロジー分野のすべての要素に影響を与え、ハードウェアのサプライチェーンに分布が生じ、製造活動が減少したため、ITインフラが減速しています。

Hadoopビッグデータ分析の市場動向

小売業が成長を遂げる

  • 小売業界は、高度なアナリティクスとビッグデータ技術によって大きな変革を遂げつつあります。eコマースやオンラインショッピングの成長、顧客ロイヤリティをめぐる高い競争により、小売業者は市場での競争力を維持するためにビッグデータ解析を活用しています。
  • 小売業では、顧客行動の理解、需要の予測、価格設定の最適化など、あらゆる小売段階においてビッグデータ分析が活用されています。小売業におけるビッグデータ活用の多くは、システム全体のコスト削減、オンラインおよび店舗での顧客体験の向上、データ主導の適応型サプライチェーン、リアルタイムの分析およびターゲティングなどです。
  • MapR technologiesなどのベンダーは、小売業がオンラインおよびオフラインのさまざまな顧客データ、eコマース取引、クリックストリームデータ、電子メール、ソーシャルメディア、コールセンターの記録を1つの中央リポジトリに保存、統合、分析できるようにするビッグデータプラットフォームを提供しています。
  • 最近、ファッション小売業のH&Mは、実店舗でのマーチャンダイジングミックスを調整するためにビッグデータの利用を開始しました。このファッション小売業者は、返品やレシート、ロイヤルティカードのデータから洞察を得て、収益を向上させるためにアルゴリズムを使用しています。
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北米地域は大きな成長が見込まれる

  • IBM Corporation、Microsoft Corporation、SAS Institute, Inc.、Alteryx, Inc.、Fair Isaac Corporation、Microstrategy Incorporatedなどが挙げられます。最近、MicrosoftはHortonworksとの提携を拡大し、オープンソースのビッグデータ解析とApache Hadoopをクラウドに導入することに貢献しました。このような大手企業による製品提供の強化のためのパートナーシップは、予測期間中の市場の成長を積極的に促進すると予想されます。
  • 新たなビジネスインサイトの成長が、米国におけるビッグデータ分析市場の拡大に寄与しています。ビッグデータは、この地域の多くの企業が、顧客体験の向上、マーケティングの強化、不正や無駄の特定など、業績を直接強化する成果を上げるのに役立っています。
  • 米国では多くの新しいツールによって、データがますます利用しやすくなっています。ビッグデータを活用するために必要な技術や、作業環境を整えるために必要な専門知識の多くは複雑です。しかし、多くのエンドユーザー向けのソリューションが継続的に成長しており、企業は既製のパッケージで、必要なハードウェアの統合やコーディングスキルを抑えて始めることができます。
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Hadoopビッグデータ分析の業界概要

Hadoopビッグデータ分析市場の競争は中程度で、少数の主要企業で構成されています。現在、一部の競合他社が市場シェアの面で市場を独占しています。しかし、新たな競合他社は、マネージドサービスアナリティクスの発展の結果、新興国市場全体で市場シェアを拡大し、その結果、商業的足跡を残しています。

  • 2022年10月-Alteryxは、Alteryx Analytics Cloudプラットフォームの新しい開発を紹介することを発表しました。このプラットフォームは、クラウドで統一されたアプローチ可能なエンドツーエンドのアナリティクスを提供し、新しいクラウド、機械学習、セキュリティの進歩が企業全体のアナリティクスを加速し、ビジネスを変える洞察を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケット洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 非構造化データの増大
    • IoTとインダストリー4.0アドポートの登場
  • 市場抑制要因
    • セキュリティへの懸念とスキルギャップ

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション
    • データディスカバリー&ビジュアライゼーション(DDV)
    • アドバンスド・アナリティクス(AA)
  • エンドユーザー
    • BFSI
    • 小売業
    • IT・テレコム
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alteryx Inc.
    • Fair, Isaac, and Company(FICO)
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Micro Strategy Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Tibco Software
    • Amazon Inc.(AWS)
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)
    • QLIK Tech International
    • SISENSE Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Hitachi Consulting
    • Hewlett Packard Company
    • Splunk Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 62360

The Hadoop Big Data Analytics Market will register a CAGR of 16.10% over the forecast period. Hadoop is an efficient open-source big data analytics platform that can store and process a substantial amount of structured and unstructured data quickly and efficiently by using a cluster of commodity hardware; It replicates any stored file three times to guarantee reliability, availability, and fault tolerance. It is scalable as additional compute nodes can be added to the cluster if further processing is required.

Key Highlights

  • The increasing automation for the Big Data collection, storage, and processing is expected to reshape and enhance the growth of the Big Data analytics market.
  • Enterprises across industries are undergoing digital transformation and adding more self-service solutions. Therefore, the amount of unstructured data in text, files, images, and pictures is increasing significantly, with data volume increasing from gigabytes to terabytes and petabytes, traditional tools like RDBMS. Fail to give desired results, and the enterprise may not entirely benefit from the extensive data generated daily. Therefore, data platforms like Hadoop are gaining traction as enterprises progress toward terabytes of data.
  • The growth in the industrial 4.0 practices across industries provides more scope for accepting Big Data analytics over the forecast period. With revenues from smart manufacturing expected to reach USD 216.63 billion by 2023, Big Data analytics is expected to become a part of the smart manufacturing strategies, as it offers improved efficiency of the process and performance of the product.
  • Lack of awareness and security concerns are the significant reasons that challenge market growth. Presently, storing personal data securely in this fast-paced world has become the most important task, even for SMEs. Increasing cyber-attacks cost organizations a fortune and also hamper their brand identity. As databases and visual dashboards add to the vulnerability of the enterprise, the enterprises may hesitate to deploy Big Data environments.
  • COVID-19 has impacted all the elements of the technologies sector; it has slowed down the IT infrastructure owing to the distributions in the hardware supply chain and reduced manufacturing activities.

Hadoop Big Data Analytics Market Trends

Retail Sector to Witness the Growth

  • The retail industry is witnessing a significant transformation through advanced analytics and Big Data technologies. With the growth of e-commerce, online shopping, and high competition for customer loyalty, retailers are utilizing Big Data analytics to stay competitive in the market.
  • In the retail sector, Big Data analytics is used at every retail stage to understand customer behavior, predict demand, and optimize pricing. Most of the Big Data applications in retail are for system-wide cost reduction, improving online and in-store customer experience, data-driven adaptive supply chains, and real-time analytics and targeting.
  • Vendors, such as MapR technologies, are offering a Big Data platform that helps retailers store, integrate and analyze a wide variety of online and offline customer data, e-commerce transactions, clickstream data, email, social media, and call center records, all in one central repository.
  • Recently, fashion retailer H&M started using Big Data to tailor its merchandising mix in its brick-and-mortar stores. The fashion retailer uses algorithms to gain insights from returns, receipts, and data from loyalty cards to enhance its bottom line.
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North America Region is Expected to Grow at a Significant Rate

  • Some include IBM Corporation, Microsoft Corporation, SAS Institute, Inc., Alteryx, Inc., Fair Isaac Corporation, and Microstrategy Incorporated, among others. Recently, Microsoft extended the partnership with Hortonworks, which was instrumental in bringing the open source Big Data analytics and Apache Hadoop to the Cloud. This partnership by major players to enhance their product offerings is anticipated to positively drive the market's growth over the forecast period.
  • The growth of new business insights is contributing to the expansion of the Big Data analytics market in the United States. Big Data is helping many companies in the region to improve customer experience, enhance marketing, identify fraud and waste, and achieve other results that directly strengthen business performance.
  • Many new tools in the US are making data more and more accessible. Much of the technology required to harness the Big Data and expertise needed to create working environments are complex. However, many end-user-friendly solutions are continuously growing, enabling businesses to start with an off-the-shelf package and with less hardware integration and coding skills needed.
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Hadoop Big Data Analytics Industry Overview

The hadoop big data analytics market is moderately competitive and consists of a few major players. Currently, some of the competitors control the market in terms of market share. However, new competitors are expanding their market share and, consequently, their commercial footprint throughout emerging markets as a result of the development in managed service analytics.

  • October 2022 - Alteryx has announced introducing new developments on the Alteryx Analytics Cloud platform, which provides unified and approachable end-to-end analytics in the Cloud, where New cloud, machine learning and security advancements accelerate enterprise-wide analytics to deliver business-changing insights.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Gowing Volume of Unstructured Data
    • 5.1.2 The advent of IoT and Industry 4.0 Adpotion
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns and Skills Gap

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Data Discovery and Visualization (DDV)
    • 6.1.2 Advanced Analytics (AA)
  • 6.2 End User
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 IT and Telecom
    • 6.2.4 Healthcare and Life Sciences
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Media and Entertainment
    • 6.2.7 Other End Users
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alteryx Inc.
    • 7.1.2 Fair, Isaac, and Company(FICO)
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Micro Strategy Incorporated
    • 7.1.6 SAS Institute Inc.
    • 7.1.7 Tibco Software
    • 7.1.8 Amazon Inc. (AWS)
    • 7.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)
    • 7.1.10 QLIK Tech International
    • 7.1.11 SISENSE Inc.
    • 7.1.12 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.13 Hitachi Consulting
    • 7.1.14 Hewlett Packard Company
    • 7.1.15 Splunk Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS