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市場調査レポート
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1444440

インフルエンザ診断の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Global Influenza Diagnostics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

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インフルエンザ診断の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のインフルエンザ診断の市場規模は、2024年に10億9,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.60%で成長し、2029年までに14億3,000万米ドルに達すると予測されております。

世界のインフルエンザ診断-市場

COVID-19は、ロックダウンによる製造施設の閉鎖、不利な規制やガイドラインの変更、世界のサプライチェーンの混乱により、インフルエンザ診断市場に大きな影響を与えています。さらに、両方とも伝染性のウイルスであり、同様の呼吸器疾患の症状を示すなど、COVID-19とインフルエンザの間にはいくつかの類似点があります。COVID-19は患者の呼吸器系に影響を与えるため、安全のためにインフルエンザも診断する必要があります。これにより、パンデミック中にインフルエンザの検査が増加しました。

インフルエンザおよび関連する慢性疾患の有病率の上昇により、インフルエンザ診断のための調査資金が増加し、インフルエンザの早期診断と制御に対する需要の高まりがすべて市場の成長を促進する要因です。インフルエンザはヒトの罹患率と死亡率の重大な原因として認識されており、健康と経済への影響を軽減するための診断法の開発と実施が促進されています。米国疾病管理予防センターによる2022年 1月の最新情報によると、2010~2020年にかけて、米国ではインフルエンザにより年間900万~4,100万人の病気が発生し、14万人から71万人が入院し、1万2,000人から5万2,000人が死亡しました。

さらに、2021年2月の世界保健機関(WHO)の最新情報によると、2021~2022年にかけて、WHO GISRS研究所は49万516件を超える検体を検査しました。合計1万2,368人がインフルエンザウイルス検査で陽性反応を示し、そのうち8,423人(68.1%)がインフルエンザA型、3,945人(31.9%)がインフルエンザB型でした。さまざまな取り組みと調査資金が市場の拡大に貢献しています。たとえば、国立アレルギー感染症研究所(NIAID)は、季節性インフルエンザやパンデミックインフルエンザのワクチン、診断、治療法の開発に役立つ研究を含む、さまざまなインフルエンザ調査に資金を提供しています。

さらに、2021年 9月に、DiaSorin Molecular LLCは、Simplexa COVID-19 & Flu A/B DirectキットのCEマークを取得しました。マルチプレックス検査により、1つの反応ウェルで同じ患者サンプルに由来する重症急性呼吸器症候群コロナウイルス 2(SARS-CoV-2)、インフルエンザ Aウイルス、およびインフルエンザ Bウイルスからの核酸のin vitro定性的検出と識別が可能になります。また、Rocheは2021年12月に、CEマークを受け入れる市場での業務用のSARS-CoV-2およびインフルエンザA/B迅速抗原検査を発売する予定でした。

ただし、すべてのインフルエンザ迅速抗原検査が食品医薬品局(FDA)の新しい承認要件を満たしていることを確認することが重要です。したがって、厳しいFDA規制は市場にとって重大な制約として機能します。

インフルエンザ診断の市場動向

インフルエンザ迅速診断検査(RIDT)は、検査タイプセグメントで最高の市場シェアを保持すると予想されます

インフルエンザ診断市場の検査タイプセグメントでは、従来のすべての診断検査の中で、インフルエンザ迅速診断検査(RIDT)が調査対象市場で最大の市場シェアを持っていると考えられています。

インフルエンザ迅速診断検査(RIDT)は、呼吸器検体中のインフルエンザ AおよびBウイルス核タンパク質抗原を検出し、定性的結果を提供できるイムノアッセイです。特に症状が現れてから最初の4日以内に診断できれば、インフルエンザのような病気の患者を診断できます。迅速な結果と使いやすさの利点がRIDTの人気を高めています。一部のRIDTは、オフィスやベッドサイドでの使用も承認されています。ポイントオブケア設定で広く使用されているため、RIDTセグメントも増加すると予想されます。

ただし、RIDTの重大な欠点の1つは、感度が低から中程度であるため、偽陰性の結果(50~70パーセント)が生成されることです。 2009年に新型H1N1インフルエンザが流行したとき、ヘルスケア政策立案者はその感度の低さの影響を認識し始めました。

北米が市場を独占しており、予測期間中にも同様のことが予想される

現在、インフルエンザ診断市場は北米が独占しており、今後数年間はその牙城が続くと予想されています。

インフルエンザの高い有病率が、予測期間中に地域市場を牽引すると予想されます。たとえば、MedAlertHelpが発表した統計によると、2022年にはアメリカ人の約5%~20%が毎年インフルエンザと診断されることになります。さらに、疾病管理予防センターが発表したデータによると、2021年10月には、3,500万人がインフルエンザに関連した病気、38万人がインフルエンザに関連して入院、2万人がインフルエンザに関連して死亡し、1,600万人がインフルエンザに関連して受診したと2019~2020年のシーズンに報告されています。 この病気の負担の増大は、今後数年間の市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。

2021年に疾病管理予防センター(CDC)が公開したデータによると、RIDTは地域全体で一般的に利用可能です。この検査が広く利用できるようになった理由は、結果を得るまでに必要な時間が短縮されたことにあります。 RIDTでは15分で結果が得られます。インフルエンザに関連した入院や小児の死亡が増加し、病気のより適切な管理に対する政府機関の関心が高まっていることから、北米のインフルエンザ診断市場は将来的に成長すると予想されています。

さらに、この地域の市場プレーヤーによる製品の発売も、北米地域のインフルエンザ診断市場の成長を推進しています。たとえば、2021年 9月に、米国産科婦人科学会(ACOG)は、インフルエンザの診断と治療についての意識を高め、それによって地域の市場を活性化するために、新しい季節性インフルエンザキャンペーン「ACOG Fights Flu」を開始しました。

インフルエンザ診断産業の概要

インフルエンザ診断市場は競争が激しく、いくつかの重要なプレーヤーで構成されています。市場シェアの点では、現在市場を独占している大手企業はほとんどありません。 Coris BioConcept、DiaSorin SpA、F. Hoffmann-La Roche AG、Meridian Bioscience Inc.、Quidel Corporation、Sekisui Diagnosticsなどの企業が市場でかなりのシェアを占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • インフルエンザの蔓延
    • インフルエンザ診断のための研究資金の増加
    • インフルエンザの早期診断と制御に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • ヘルスケア費の高騰が新型インフルエンザ診断技術の使用を制限
    • 政府の厳しい規制
    • インフルエンザ診断検査間の感度と特異度のばらつき
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 検査タイプ別
    • 従来の診断検査
      • インフルエンザ迅速診断検査(RIDT)
      • ウイルスカルチャー
      • 直接蛍光抗体(DFA)検査
      • 血清学的アッセイ
    • 分子診断アッセイ
      • RT-PCR
      • 核酸配列に基づく増幅(NASBA)検査
      • ループ媒介等温増幅法 (LAMP)
      • 簡易増幅ベースアッセイ(SAMBA)
      • その他の分子診断アッセイ
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 研究室
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Becton, Dickinson and Company
    • Coris BioConcept
    • DiaSorin SpA
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • Meridian Bioscience Inc.
    • Quidel Corporation
    • Sekisui Diagnostics
    • Thermo Fisher Scientific Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 60465

The Global Influenza Diagnostics Market size is estimated at USD 1.09 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.60% during the forecast period (2024-2029).

Global Influenza Diagnostics - Market

COVID- 19 has significantly impacted the influenza diagnostics market due to the closing of manufacturing facilities due to lockdowns, unfavorable regulations and guidelines changes, and supply chain disruptions globally. Additionally, there are several similarities between COVID-19 and influenza, such as both are contagious viruses and show similar symptoms of respiratory illness. As COVID-19 affects a patient's respiratory system, it is necessary to diagnose influenza too for safety purposes. This has increased the testing for influenza during the pandemic.

The rising prevalence of influenza and related chronic diseases increased research funding for influenza diagnostics, and rising demand for early diagnosis and control of influenza are all factors driving the market growth. Influenza is recognized as a significant cause of morbidity and mortality in humans, prompting the development and implementation of diagnostics to reduce health and economic consequences. According to the updates from January 2022 by the Centers for Disease Control and Prevention, flu caused 9 million 41 million illnesses, 140,000-710,000 hospitalizations, and 12,000-52,000 deaths annually in the United States between 2010 and 2020.

Furthermore, according to the World Health Organization (WHO) updates from February 2021, during the years 2021-2022, WHO GISRS laboratories tested over 490 516 specimens. A total of 12 368 people tested positive for influenza viruses, with 8 423 (68.1%) being influenza A and 3 945 (31.9%) being influenza B. Various initiatives and research funding are assisting in the market's expansion. For example, the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) has funded a diverse range of influenza research, including studies that are helping to develop vaccines, diagnostics, and therapeutics for seasonal and pandemic influenza.

Moreover, in September 2021, DiaSorin Molecular LLC received a CE mark for its Simplexa COVID-19 & Flu A/B Direct kit. The multiplex test allows for the in vitro qualitative detection and differentiation of nucleic acid from severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2), influenza A virus, and influenza B virus from the same patient sample in one reaction well. Also, in December 2021, Roche planned to launch the SARS-CoV-2 & Flu A/B Rapid Antigen Test for professional use in markets that accept CE Mark.

However, ensuring that all the rapid antigen flu tests meet new Food and Drug Administration (FDA) requirements for approval is critical. Hence, the stringent FDA regulations act as significant restraints for the market.

Influenza Diagnostics Market Trends

Rapid Influenza Diagnostic Test (RIDT) is Expected to hold its Highest Market Share in the Test Type Segment

In the test type segment of the influenza diagnostics market, among all traditional diagnostic tests, the rapid influenza diagnostic test (RIDT) is believed to have the largest market share in the studied market.

Rapid influenza diagnostic tests (RIDTs) are immunoassays that can detect influenza A and B viral nucleoprotein antigens in respiratory specimens and provide qualitative results. It can diagnose patients with influenza-like illness, especially if it is done within the first four days of symptoms appearing. The benefits of faster results and ease of use drive RIDT's popularity. Some RIDTs are also approved for use in the office or at the bedside. Because of their widespread use in point-of-care settings, the RIDT segment is also expected to increase.

However, because of its low to moderate sensitivities, one of the significant disadvantages of RIDT is that it produces false-negative results (50-70 percent ). When the novel H1N1 influenza epidemic struck in 2009, healthcare policymakers began to recognize the impact of its low sensitivity.

North America Dominates the Market and is Expected to do the Same in the Forecast Period

North America currently dominates the market for influenza diagnostics and is expected to continue its stronghold for a few more years.

The high prevalence of influenza is expected to drive the regional market over the forecast period. For instance, according to statistics published by MedAlertHelp, in 2022, about 5% to 20% of Americans will be diagnosed with influenza yearly. Further, according to the data published by the Centers for Disease Control and Prevention, in October 2021, 35 million flu-related illnesses, 380,000 flu-related hospitalizations, 20,000 flu-related deaths, and 16 million flu-related medical visits were reported in the 2019-2020 season. This growing disease burden is anticipated to impact market growth over the coming years positively.

As per data published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) 2021, RIDTs are commonly available across the region. The reason behind the wide availability of the test is the reduced period needed to generate results. RIDT can yield results in 15 minutes. With increasing influenza-associated hospitalization and pediatric deaths and the interest of government organizations to better manage the disease, the North American influenza diagnostics market is expected to grow in the future.

Additionally, product launches by market players in the region are also driving the Influenza diagnostics market growth in the North American region. For instance, in September 2021, the American College of Obstetrics and Gynecology (ACOG) launched a new seasonal flu campaign: ACOG Fights Flu, to raise awareness about the diagnosis and the treatment of influenza, thereby boosting the market in the region.

Influenza Diagnostics Industry Overview

The influenza diagnostics market is highly competitive and consists of several significant players. In terms of market share, few major players currently dominate the market. Companies like Coris BioConcept, DiaSorin SpA, F. Hoffmann-La Roche AG, Meridian Bioscience Inc., Quidel Corporation, and Sekisui Diagnostics others, hold a substantial share in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalence of Influenza
    • 4.2.2 Growth in Research Funding for Influenza Diagnostics
    • 4.2.3 Rising Demand for Early Diagnosis and Control of Influenza
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Healthcare Costs Limiting the Usage of Novel Influenza Diagnostic Techniques
    • 4.3.2 Stringent Government Regulations
    • 4.3.3 Variability in Sensitivity and Specificity among Influenza Diagnostic Tests
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Test Type
    • 5.1.1 Traditional Diagnostic Test
      • 5.1.1.1 Rapid Influenza Diagnostic Test (RIDT)
      • 5.1.1.2 Viral Culture
      • 5.1.1.3 Direct Fluorescent Antibody (DFA) Test
      • 5.1.1.4 Serological Assay
    • 5.1.2 Molecular Diagnostic Assay
      • 5.1.2.1 RT-PCR
      • 5.1.2.2 Nucleic Acid Sequence-based Amplification (NASBA) Test
      • 5.1.2.3 Loop-mediated Isothermal Amplification-based Assay (LAMP)
      • 5.1.2.4 Simple Amplification-based Assay (SAMBA)
      • 5.1.2.5 Other Molecular Diagnostic Assays
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Hospital
    • 5.2.2 Laboratories
    • 5.2.3 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East & Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East & Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.3 Coris BioConcept
    • 6.1.4 DiaSorin SpA
    • 6.1.5 F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • 6.1.6 Meridian Bioscience Inc.
    • 6.1.7 Quidel Corporation
    • 6.1.8 Sekisui Diagnostics
    • 6.1.9 Thermo Fisher Scientific Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS