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市場調査レポート
商品コード
1433016

ディスプレイパネル- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Display Panel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ディスプレイパネル- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ディスプレイパネル市場規模は2024年に1,608億8,000万米ドルと推定され、2029年には1,927億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.68%で成長する見込みです。

Display Panel-Market

ディスプレイ技術は、技術開発によって年々進化し、高解像度と低消費電力を実現しています。電子回路におけるナノ粒子と透明センサーの開発が、透明ディスプレイ市場の進展を後押ししています。現在のシナリオでは、硬い正方形のパネルに代わって、消費者にとってよりインタラクティブなフレキシブル・ディスプレイの開発が進んでいます。これは透明ディスプレイ市場の成長に大きな機会を提供すると期待されています。

ディスプレイ市場は、OLEDやPMOLED、拡張ディスプレイ、ロール可能な透明ディスプレイなど、強化ディスプレイへの需要の高まりによって牽引されています。OLED技術は、明るく効率的で薄いディスプレイと照明パネルを可能にします。OLEDは現在、数多くのモバイル機器、テレビ、照明器具に使用されています。OLEDディスプレイは、LCDやプラズマ・ディスプレイよりも画質が良く、透明でフレキシブルに作ることができます。

さらに、ディスプレイの重要な応用分野は、ヘッドアップディスプレイ機器です。これらのデバイスは、AR/VR、軍事・防衛、自動車市場から強い需要があり、ディスプレイ・パネル市場を牽引しています。透明ディスプレイを搭載したデバイスは解像度がはるかに高く、ビデオ拡張現実よりもはるかにリアルな拡張現実を表示します。

酸化物TFTに対する需要の高まりは、市場の需要を補うために生産能力を増強することを奨励しています。例えば、2021年12月、TCLグループに属する中国のディスプレイパネルメーカーChina Star Optoelectronics Technology(CSOT)は、8.6G酸化物TFT-LCD生産ラインの設置を発表し、2023年第1四半期に生産を開始する予定です。

ハードウェアの販売では、ヘッドマウントディスプレイが市場を席巻しました。これは、高品質コンテンツや機能向上に対する継続的な需要をサポートし、透明ディスプレイによって実現できる没入体験の向上を消費者に提供するため、より高品質なHMDに対する需要が高まっていることに起因します。これが市場を牽引すると予想されます。

NvidiaのDriveARプラットフォームは、ダッシュボードに取り付けられたディスプレイが、透明ディスプレイを使用して、車の周囲のカメラ映像に基づくグラフィックをオーバーレイ表示します。このシステムは、道中の危険から歴史的なランドマークまで、あらゆるものを指し示します。このプラットフォームの成功を受けて、アウディ、メルセデス・ベンツ、テスラ、トヨタ、ボルボといった自動車製造大手が同社と契約し、この技術に取り組んでいます。

2023年4月、サムスンはフェラーリのモデルにプレミアムな次世代ディスプレイパネルを供給すると発表しました。これにより、同社はテレビやスマートフォンの枠を超え、最速の自動車市場を狙う。

COVID-19の大流行により、国境を越えた人の移動が制限され、中国や東南アジア諸国などの製造拠点に技術者を派遣し、新製品の立ち上げや製造指導を行うことが困難になるなど、ソニーの事業に影響が出ました。さらに、世界のロックダウンや小売店閉鎖の影響も受けました。

ディスプレイパネルの動向

OLED型ディスプレイパネルが重要な位置を占める

OLEDは、ディスプレイのエコシステムにおいて既存の技術に取って代わると予想されています。このため、多くのベンダーがOLED関連の研究開発に多額の投資を開始しました。OLED透明ディスプレイは、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)ベンダーからの需要が増加しているため、市場に浸透しつつあります。

例えば、2023年4月、サムスンは韓国でラップトップとタブレット用のOLEDパネルに30億米ドルを投資すると発表しました。同様に、2022年4月、サムスンは将来のテレビ向けに進行中の新プロジェクトを発表しました。このプロジェクトは、量子ドット(QD)-OLEDパネルを現在よりも薄くすることを目的としています。これにより、サムスンはテレビ・ラインナップの新たな可能性として、ロールスクリーン・テレビを視野に入れています。新しいパネルタイプは生産コストの削減にもつながります。

バッテリーの寿命に関する成功により、LGディスプレイは2022年2月、低温多結晶酸化物(LTPO)技術に基づく有機ELパネルを、2022年後半に発売されるiPhone 14シリーズ向けにアップルに供給する契約を獲得しました。

さらに、いくつかの大手メーカーは、イノベーションをもたらし、競争上の優位性を得るために、OLEDディスプレイを搭載した製品の発売を重視しています。例えば、2023年5月、サムスンはSIDディスプレイ・ウィークでセンサーOLEDディスプレイを発売すると発表しました。このディスプレイは指紋スキャナーをOLEDスクリーンに統合し、スマートフォンブランドがスクリーンの下に別の指紋スキャナーモジュールを設置する必要性をなくします。

さらに2023年1月、LG DisplayはCES 2023で第3世代のOLED TVパネルを発表しました。METAテクノロジー」に基づく同社の最新OLED TVパネルは、究極の画質を実現します。同社の最新OLEDディスプレイは、従来のOLEDディスプレイよりも60%明るい画像と30%広い視野角を実現し、さらにエネルギー効率も改善しています。今回の発表は、大型OLEDパネル業界における同社の地位を強化することを目的としています。

アジア太平洋地域ではインドが著しい成長を遂げる見込み

インドでは可処分所得の増加により個人消費が拡大しており、サッカーファンの増加に伴いテレビ需要が急増しています。その結果、インドのテレビメーカーは先進技術を搭載した大型スクリーンを発売しており、予測期間中に同国の市場成長を押し上げる可能性が高いです。

さらに、テレビ接続における行動の変化が市場成長を促進すると予想されます。NetflixやAmazon PrimeのようなサブスクリプションがスマートTVやAndroid TVで利用できるようになったため、需要は高い牽引力を得ており、市場成長を後押ししています。

IBEFによると、コネクテッド・スマート・テレビは2025年までに約4,000万台から5,000万台に達すると予想されています。このスクリーンで視聴されるコンテンツの30%は、ソーシャルメディア、ゲーム、短編動画となります。

例えば、2022年5月、LGは、インドで成長するプレミアム・テレビ・セグメントでの足跡を増やす計画として、同社がOLED(有機発光ダイオード)テレビに大きく注目していると発表しました。最近では、多くの消費者がより大きなスクリーンを購入することに興味を持っています。消費者はますますプレミアムテレビに引き寄せられるようになっており、LGは最新のOLEDテレビシリーズでその機会をつかもうとしています。

同様に、2022年9月、サムスン・インドは、ディスプレイの未来に革命を起こすモジュール式MicroLED「Wall All-In-One」と、教育体験を次のレベルに引き上げるインタラクティブ・ディスプレイ「Flip Pro」の発売を発表しました。110インチと146インチのサイズがあり、ウォールオールインワンは企業のオフィス向けに最適化されています。

また、サムスンはデリー郊外にインド初のスマートフォン用ディスプレイ製造工場を設立します。会社登記局(RoC)に提出された申請書によると、韓国企業はノイダにあるこの施設に3,500ルピー以上を投資します。この工場では、携帯電話やIT用ディスプレイが生産され、後にノートパソコンやテレビにも拡大される可能性があります。

さらに、インド政府はその地位を強化するため、チップやディスプレイ装置製造に対する優遇措置を提供しており、ディスプレイパネル市場の成長をさらに後押ししています。例えば、2022年9月、インド政府は100億米ドル計画の下、半導体製造装置とディスプレイの設置に対する財政的優遇措置の拡大を発表しました。

ディスプレイパネル産業の概要

世界のディスプレイパネル市場は競争が激しいです。大小様々なプレーヤーが存在するため、市場は非常に集中しています。大手企業はいずれも大きな市場シェアを占めており、世界の消費者基盤の拡大に注力しています。市場の主要企業には、AUO Corporation、BOE Japan、Innolux Corporation、LG Electronics、Samsung Electronics、Panasonic Corporationなどがあります。各社は、予測期間中に競争力を獲得するために、複数のパートナーシップを結び、新製品の導入に投資することで市場シェアを拡大しています。

2023年5月、HTCはHTC U23 Proの発売を発表しました。U23 ProはフルHD+有機ELスクリーン、スナップドラゴン7 Gen 1チップセットなどを搭載しています。5G対応のAndroidスマートフォンで、オンボードストレージを拡張するための専用のmicroSDカードスロットを備えています。

2023年1月、レノボはデュアルスクリーンの有機ELノートパソコン「Yoga Book 9i」を発売すると発表しました。これはレノボの最新の折りたたみ式ノートパソコンで、第13世代インテルCore i7-U15プロセッサーを内蔵し、インテルIris X統合グラフィックと16GBのLPDDR5X RAMを内蔵しています。同社はYoga Book 9iの発売を2023年6月と見込んでいます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19のディスプレイパネル市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • テレビ用UHDディスプレイパネルの需要増加
    • 家電市場での需要増加
  • 市場の課題
    • コンシューマー製品への高価な導入

第6章 市場セグメンテーション

  • ディスプレイタイプ別
    • LCD
    • 有機EL
    • その他のディスプレイタイプ(AMOLED、MicroLEDなど)
  • 解像度別
    • 8K
    • 4K
    • HD(HD、WQHD、FHD)
  • 用途別
    • スマートフォンおよびタブレット
    • PCおよびノートPC
    • テレビ
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AUO Corporation
    • BOE Japan Co. Ltd
    • Innolux Corporation
    • LG Electronics
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Sharp Corporation
    • Hisense International
    • Sony Corporation
    • Japan Display Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 58803

The Display Panel Market size is estimated at USD 160.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 192.74 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.68% during the forecast period (2024-2029).

Display Panel - Market

Display technologies, aided by technological developments, have evolved over the years to offer higher resolution and lower power consumption. The developments in nanoparticles and transparent sensors in the electronic circuit have boosted the progression of the transparent display market. In the present scenario, development is progressing on replacing hard square panels with flexible displays that are more interactive to the consumer. This is expected to provide a substantial opportunity for the growth of the transparent display market.

The display market is driven by the growing demand for enhanced displays, such as OLED and PMOLED, augmented displays, and rollable transparent displays. OLED technology enables bright, efficient, and thin displays and lighting panels. They are currently used in numerous mobile devices, TVs, and lighting fixtures. OLED displays provide better image quality than LCD or Plasma displays - and can be made transparent and flexible.

Moreover, a significant application area of displays has been the heads-up display devices. These devices have witnessed strong demand from AR/VR, military and defense, and automotive markets, thereby driving the market for display panels. A device with a transparent display has a much higher resolution and displays much more realistic augmented reality than video augmented reality.

The growing demand for oxide TFT has encouraged players to increase their production capacity to compensate for the market demand. For instance, in December 2021, China Star Optoelectronics Technology (CSOT), a China-based display panel maker belonging to the TCL Group, announced setting up an 8.6G oxide TFT-LCD production line, with production scheduled to begin in first-quarter 2023.

Out of the hardware sales, head-mounted displays dominated the market. This results from the rising demand for higher-quality HMDs to support the ongoing demand for high-quality content and functionality improvements and provide an improved immersive experience to consumers, which can be achieved through transparent displays. This is expected to drive the market.

DriveAR platform from Nvidia uses a dashboard-mounted display overlaying graphics based on camera footage around the car, using a transparent display. This system points out everything from hazards to historic landmarks along the way. Following the platform's success, automotive manufacturing giants like Audi, Mercedes-Benz, Tesla, Toyota, and Volvo have signed up with the company to work with the technology.

In April 2023, Samsung announced to supply premium, next-generation display panels to Ferrari models. Through this, the company aims to expand beyond television and smartphones and target the fastest automotive market.

Due to the COVID-19 pandemic, Sony's business was impacted by factors such as restrictions on the movement of people across national borders, making it difficult for the company to send engineers to manufacturing hubs such as China and countries in Southeast Asia to help with new product launches or give instructions on manufacturing. Moreover, sales of Sony's products were also affected by global lockdowns and retailer closings.

Display Panel Market Trends

OLED Type of Display Panel to Hold a Significant Position

OLEDs are expected to replace existing technologies in the display ecosystem. Owing to this, many vendors started investing heavily in R&D related to OLED. OLED transparent displays are penetrating the market due to increasing demand for these displays from head-mounted display (HMD) vendors.

For instance, in April 2023, Samsung announced to invest USD 3 billion in OLED panels for laptops and tablets in South Korea. Similarly, in April 2022, Samsung announced a new project underway for future TV offerings. The project aims to make its quantum dot (QD)-OLED panels thinner than they are now. With this, the company will be eyeing a new possibility for its TV lineup - rollable screen TVs. The new panel types will also help cut down production costs.

Owing to success over battery life, in February 2022, LG Display won the contract to supply OLED panels based on low-temperature poly-crystalline oxide (LTPO) technology to Apple for the iPhone 14 series, which will be launched in the second half of 2022.

Moreover, several leading manufacturers focus on launching products with OLED displays to bring innovation and gain a competitive advantage. For instance, in May 2023, Samsung announced to release sensor OLED display at the SID Display Week. The display integrates the fingerprint scanner into the OLED screen, eliminating the need for smartphone brands to install a separate fingerprint scanner module under the screen.

Furthermore, in January 2023, LG Display announced releasing its third-generation OLED TV panel at CES 2023. Based on 'META Technology,' the company's newest OLED TV panel delivers the ultimate picture quality. The company's latest OLED displays achieve 60 percent brighter images and 30 percent wider viewing angles than conventional OLED displays, on top of improved energy efficiency. This release aims to strengthen its position in the large OLED panel industry.

India in the Asia Pacific region is Expected to Witness Significant Growth

Consumer spending in India is increasing, due to rising disposable income, due to which the demand for televisions is witnessing a high spike owing to the rising soccer fan base in countries such as India. As a result, the TV makers in India are launching larger screens with advanced technologies, which, in turn, is likely to boost the market growth in the country over the forecast period.

Furthermore, the changing behavior in TV connections is expected to drive market growth. Subscriptions, such as Netflix and Amazon Prime, have been made available for Smart and Android TVs, owing to which the demand is gaining high traction, thereby propelling the market growth.

According to IBEF, connected smart televisions are expected to reach approximately 40-50 million by 2025. 30% of the content viewed on this screen will be social media, gaming, and short video.

For instance, in May 2022, LG announced that the company is eyeing heavily OLED (organic light-emitting diode) Televisions as it plans to increase its footprint in India's growing premium Television segment. These days, many consumers are interested in buying bigger screens, especially after the pandemic when there is a limitation to cinema halls. Consumers increasingly gravitate toward premium TVs, and LG aims to grab the opportunity with the updated OLED TV range.

Similarly, in September 2022, Samsung India announced the launch of Wall All-In-One, a modular MicroLED that will revolutionize the future of displays, and Flip Pro, an interactive display that will take the educational experience to the next level. Available in 110" and 146" sizes, the wall all-in-one is optimized for corporate offices.

Also, Samsung is setting up India's first smartphone display manufacturing unit on the outskirts of Delhi. The South Korean company is investing over Rs 3,500 crore in this facility in Noida, per a regulatory filing with the Registrar of Companies (RoC). The plant would produce displays of mobile phones and IT displays and could later extend it to laptops and televisions.

Moreover, the government of India is offering incentives for chips and display unit manufacturing to strengthen its position, further supporting the display panel market growth. For instance, in September 2022, the Indian government announced increased financial incentives for setting up semiconductor manufacturing units and displays under USD 10 billion plan.

Display Panel Industry Overview

The Global Display Panel Market is very competitive. The market is highly concentrated due to various small and large players. All the major players account for a large market share and focus on expanding their worldwide consumer base. Some significant players in the market are AUO Corporation, BOE Japan Co. Ltd, Innolux Corporation, LG Electronics, Samsung Electronics Co. Ltd, Panasonic Corporation, and many more. The companies are increasing the market share by forming multiple partnerships and investing in introducing new products to earn a competitive edge during the forecast period.

In May 2023, HTC announced to release HTC U23 Pro. The U23 Pro packs a Full HD+ OLED Screen, Snapdragon 7 Gen 1 Chipset, and much more. It is a 5 G-enabled Android smartphone with a dedicated microSD card slot for expanding onboard storage.

In January 2023, Lenovo announced to launch a dual-screen OLED Laptop, the Yoga Book 9i. It is Lenovo's latest foldable laptop and comes with 13th Gen Intel Core i7-U15 processors inside, with Intel Iris X integrated graphics and 16GB of LPDDR5X RAM inside. The company expects the Yoga Book 9i to be available in June 2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Display Panel Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for UHD Display Panels for TVs
    • 5.1.2 Increasing Demand in the Consumer Electronics Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Expensive Deployments in Consumer Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Display
    • 6.1.1 LCD
    • 6.1.2 OLED
    • 6.1.3 Other Type of Displays (AMOLED, MicroLED, etc.)
  • 6.2 By Resolution
    • 6.2.1 8K
    • 6.2.2 4K
    • 6.2.3 HD (HD, WQHD, and FHD)
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Smartphones and Tablets
    • 6.3.2 PC and Laptop
    • 6.3.3 Television
    • 6.3.4 Other Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 AUO Corporation
    • 7.1.2 BOE Japan Co. Ltd
    • 7.1.3 Innolux Corporation
    • 7.1.4 LG Electronics
    • 7.1.5 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.6 Panasonic Corporation
    • 7.1.7 Sharp Corporation
    • 7.1.8 Hisense International
    • 7.1.9 Sony Corporation
    • 7.1.10 Japan Display Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET