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市場調査レポート
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1444051

自動車用HVAC:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive HVAC - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用HVAC:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用HVAC市場規模は2024年に649億5,000万米ドルと推定され、2029年までに888億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.46%のCAGRで成長します。

自動車用HVAC-市場

自動車用品とサプライチェーン市場は、COVID-19により大きな影響を受けました。自動車用HVACシステム市場は、パンデミックの発生により影響を受けました。 2020年の乗用車および商用車販売の減少と車両および部品生産施設の一時停止は、主に地方政府による厳しいロックダウン措置によるものです。

長期的には、HVACシステムの採用による温熱快適性に対する需要の高まりと安全性の向上により、自動車用HVAC市場の成長が促進されると予想されます。システムのサイズと重量の削減は、今後数年間の市場の成長をサポートする可能性があります。電子機器、センサー、自動空調制御機能を低コストで統合することで、乗用車におけるHVACユニットの採用が拡大しています。車両の電動化が進むと、車両への先進的な快適性と安全性の機能の統合が進む可能性があります。

技術革新と研究開発イニシアチブへの多額の投資により、プレーヤーの製品と技術能力が強化される予定です。さらに、環境に優しい冷媒の採用とより安価なHVACシステムの生産は、自動車用HVAC市場で活動するプレーヤーに有利な成長機会を提供します。大手企業は、車室内の微粒子対策に役立つ高度なHVACシステムを車両に導入しています。

アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々での車両生産レベルが大きいため、自動車用HVAC市場で最大のセグメントになると予想されています。北米では、今後数年間でメーカーに新たな成長の見通しが生まれると予測されています。欧州市場はゆっくりではあっても着実な成長を示しており、今後5年間で金融危機前のレベルに達すると予想されています。

自動車用HVAC市場動向

乗用車が長期的な勢いをもたらす

乗用車の販売は、すべての車種にわたってHVAC市場を大きく牽引してきました。 2021年の世界の自動車販売台数は約6,670万台で、2020年には6,380万台でした。世界のパンデミックは、世界中の自動車販売を含む世界中の経済活動に影響を与え、ウイルスの蔓延を阻止するためにいくつかの国で厳格なロックダウンが実施されました。このため、2020年の自動車販売台数は2019年と比較して14.8%減少しました。これらの車両販売により、OEMによる現在の製品には、提供モデルに統合された高度なHVACおよび気候制御システムが搭載されています。例えば:

  • 2022年10月、ポールスターは3つの電動SUVモデルを世界市場に投入しました。このSUVには、長時間の旅行でも乗客に快適さを提供するための高度な空調システムが装備されています。

世界中で自動車分野の調査開発が強化されており、市場関係者の技術能力が向上する予定です。これらの市場関係者は、自動車用HVACに先進技術を導入して、市場で競争力を高める新製品を開発しています。市場の競合他社は、排出ガスに関する政府の厳しい規制に適合する環境に優しい製品を開発しています。エネルギー効率は、HVACシステムの成長を促進するもう1つのパラメータです。メーカーは、環境に優しくエネルギー効率の高い自動車用HVACシステムを開発するためにグリーンテクノロジーをますます活用しています。例えば、

  • 2021年 11月、マレリコーポレーションは、車両および室内環境内の細菌やウイルスを殺す室内空気質(IAQ)浄化システムを開発しました。このシステムは、二酸化チタン(TiO2)フィルターと組み合わせたUV-AおよびUV-C光を利用し、15分以内に99%以上の効果で、COVID-19を含む浮遊細菌やウイルスを破壊します。

市場関係者は、市場での存在感を拡大するために合併や買収に関与しています。たとえば、デンソーはトヨタと協力して、自動車の安全性、燃費、グリーンテクノロジーを促進するハイブリッド技術であるプリウスを開発しました。さらに、地球温暖化に対する懸念の高まりは、自動車用HVAC市場に若干の影響を与えています。その結果、世界中の多くの国が二酸化炭素排出量を削減するための措置を講じ始めており、これによりこの分野のHVAC需要が減少する可能性があります。

高い成長が期待されるアジア太平洋地域

アジア太平洋市場では、主要自動車メーカーの接近、大規模な車両生産、インド、韓国、中国などの製造国での車両需要の急増により、おそらく大きな発展が見られると思われます。来年の市場を牽引するには、自動車ビジネスを回復するための政府の活動が必要です。たとえば、インド政府は、市場に新たなイノベーションをもたらすために、自動車分野のプログラムされたコースを通じて海外投資を奨励しています。

2022年4月、中国の乗用車生産は99万6,000台に達し、販売台数は96万5,000台となりました。これは、前年比で生産量と売上高がそれぞれ41.9%、43.4%減少したことを示しています。 2022年1月から4月の乗用車生産台数も前年比2.6%減の64億9,400万台と減少しました。

中国は最大の市場の1つであり、これらの自動車用HVACシステムの需要に大きく貢献しています。インド、中国、およびアジア太平洋地域のその他の国々からの乗用車の需要が増加しているのは、快適性と安全性に対する人々の嗜好が高まっている結果です。これらの要因は、この地域の市場の成長に貢献すると予想されます。消費者は、同等の快適機能を備えたハイスペック車を求める傾向にあります。さらに、タイやマレーシアなどの国々で外国企業による自動車生産が急増しています。

中国自動車販売協会(CADA)によると、2021年8月の国内の高級車ディーラーの販売台数は27万8,000台で、前年比9.4%減少しました。さらに、100万台。 2021年、BMWは81万5,691台を記録し、中国のプレミアムセグメントの自動車販売を支えました。これによりBMWは中国で最も売れている高級車メーカーとなりました。同様に、メルセデスベンツとアウディも高級車の販売が減少しました。

これらの要因と継続的な需要を考慮すると、市場は予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

自動車用HVAC業界の概要

自動車用HVAC市場は統合されており、世界のトップ企業が市場シェアのほとんどを占めています。合併と買収、地域のHVAC機器メーカーとの提携、自動車メーカーとの提携の確立と確保は、市場の競合情勢を形成する原動力の一部です。例えば:

  • 2021年 11月、ハノンシステムはハンガリーに2つの新しい施設、ペーチの新しいグリーンフィールド生産施設とレッツァグの建物拡張施設を開設しました。この施設は22,464平方メートルの製造スペースを提供し、成形、ろう付け、溶接、曲げ、組立ライン、自動車エアコン(A/C)ラインのテストなどの設備を収容します。
  • 2021年 8月、ヴァレオは、エネルギー需要の3分の2を周囲の空気から調達することで、車載バッテリーからエネルギーを引き出す必要性を制限し、自然冷媒を使用する新しいヴァレオヒートポンプを発表しました。この装置を搭載したEVは、従来の暖房システムを搭載したEVよりも-15°Cで最大30%長く走行できます。
  • 2021年2月、以前に発表されたHighly International(Hong Kong)LimitedとMarelli Corporation KKとの合弁事業であるHighly Marelli Holdingsが設立されました。ハイリーマレリは、コンプレッサーの電動化、ヒートポンプシステム、暖房、換気、空調(「HVAC」)および電気駆動コンプレッサー(「EDC」)システムの分野で、クライアントとサプライヤーに世界クラスのソリューションを提供することに注力していきます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、金額)

  • 技術タイプ別
    • 手動/半自動
    • 自動
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Valeo Group
    • Denso Corporation
    • Mahle GmbH
    • Marelli Corporation
    • Sanden Corporation
    • Keihin Corporation
    • Japan Climate Systems Corporation
    • Mitsubishi Heavy Industries Ltd
    • Hanon Systems Corp.
    • Samvardhana Motherson Group
    • Hella GmbH & KGaA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51224

The Automotive HVAC Market size is estimated at USD 64.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 88.82 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.46% during the forecast period (2024-2029).

Automotive HVAC - Market

The automotive goods and supply chain market were drastically impacted by COVID-19. The automotive HVAC system market was affected due to the outbreak of the pandemic. The decline in passenger car and commercial vehicle sales in 2020 and the temporary shutdown of vehicle and component production facilities were primarily attributed to the stringent lockdown measures prevailed by regional governments.

The regional markets were exposed to several challenges in terms of supply chain and raw material sources which got highlighted during the same period. Although 2021 has marked itself as the year of transition where the auto sector revamped its production units, and with the decline in the cases, production facilities are back in operation, and vehicle sales have increased across major geographies creating a positive outlook for the HVAC component manufacturing and sales.

Over the long term, a rise in demand for thermal comfort and an increase in safety due to the adoption of HVAC systems are expected to boost the growth of the automotive HVAC market. A reduction in system size and weight of the system may support the growth of the market over the coming years. The integration of electronics, sensors, and automated climate control features at a lesser cost is translating into greater adoption of HVAC units in passenger vehicles. Rising vehicle electrification is likely to increase the integration of advanced comfort and safety features in vehicles.

Technological innovations and substantial investments in R&D initiatives are poised to enhance players' offerings and technological capabilities. Furthermore, the adoption of eco-friendly refrigerants and the production of cheaper HVAC systems provide lucrative growth opportunities for the players operating in the automotive HVAC market. Major players are introducing advanced HVAC system in vehicle which help to fight against fine particulates in vehicle cabin.

The Asia-Pacific region is expected to be the largest segment in the automotive HVAC market owing to the large vehicle production levels in countries such as China, India, and Japan. North America is forecasted to create new growth prospects for the manufacturers in the coming years. The European market is showing slow but steady growth and is expected to reach pre-meltdown levels over the period of the next five years.

Automotive HVAC Market Trends

Passenger Car to Provide Longer Term Momentum

Passenger car sales have deeply driven the market of HVAC across all car models. In 2021, global car sales were around 66.7 Million, which in 2020 were 63.8 Million. The global pandemic impacted economic activities all around the world including car sales across the globe, and strict lockdowns were enforced in several countries to contain the spread of the virus. Owing to this the number of cars sold in 2020 was 14.8% lower when compared to 2019. But with life returning to normalcy, the number of cars sold globally has increased which will aid the automotive steering sensor market growth in the forecast period. Owing to these vehicle sales, the present offering by OEM carries advanced HVAC and climate control systems integrated into their offered models. For instance:

  • In October 2022, Polestar introduced its 3 electric SUV models in the global market. The SUV is equipped with an advanced climate control system to provide passenger comfort during long-duration journeys.

The augmenting research and developments in the automotive sector across the world are set to enhance the technological capabilities of the market players. These market players are introducing advanced technologies in automotive HVAC to develop new products that impart a competitive edge in the market. The competitors in the market are developing eco-friendly products to fall in line with the stringent government regulations regarding emissions. Energy efficacy is the other parameter driving growth in HVAC systems. Manufacturers are increasingly using green technologies to develop eco-friendly and energy-efficient automotive HVAC systems. For Instance,

  • In November 2021, Marelli Corporation has developed an Indoor Air Quality (IAQ) Purification System, which kills bacteria and viruses in vehicles and indoor environments. The system utilizes UV-A and UV-C light combined with a titanium dioxide (TiO2) filter to destroy airborne bacteria and viruses, including COVID-19, with greater than 99% effectiveness within 15 minutes.

Market players are involved in mergers and acquisitions to expand their market presence. For instance, Denso collaborated with Toyota to develop Prius, a hybrid technology promoting safety, fuel efficiency, and green technology in vehicles. Furthermore, growing concerns about global warming have slightly impacted the automotive HVAC market. Consequently, many nations worldwide have started taking measures to reduce their carbon footprints which might reduce the HVAC deman in the segment.

High Growth Anticipated in the Asia-Pacific Region

The Asia-Pacific market is probably going to observe huge development attributable to the nearness of key automotive makers, vast scale generation of vehicles, and spiraling vehicle requests in the manufacturing countries, like India, South Korea, and China. Government activities to restore the automotive business are required to drive the market during the forthcoming year. For example, the Government of India is encouraging foreign investments through programmed courses in the automotive area to bring new innovations to market.

In April 2022, Chinese passenger car production reached 996,000 units with sales registering 965,000 units. This accounts the downfall of 41.9% and 43.4% respectively in production and sales compared to previous year. In 2022, January to April, passenger car production also decreased with 2.6% year-on-year registering 6,494 million units.

China is one of the largest markets and contributes significantly to the demand for these automotive HVAC systems. The increasing demand for passenger vehicles from India, China, and their other counterparts in the Asia-Pacific region is a result of the growing preferences of people for comfort and safety. These factors are expected to contribute to the market growth in the region. Consumers are aligning toward high-specification vehicles that offer par comfort features. In addition, there is an upsurge in vehicle production by foreign companies in countries, including Thailand and Malaysia.

According to the China Automobile Dealers Association (CADA), the luxury car dealers in the country sold 278,000 vehicles in August 2021, an 9.4% decrease year-on-year. In addition, llion units. In 2021, BMW backed up China's premium segment car sales registering 815, 691 units. This made BMW to become China's top selling luxury car maker. On similar lines Mercedes Benz and Audi witnessed decline in their premium car sales.

Considering these factors and ongoing demand, market is anticpated to witness high growth rate during the forecast period.

Automotive HVAC Industry Overview

The automotive HVAC market is consolidated, with the top global players accounting for most of the market share. The major companies in the air-conditioning market include MAHLE GmbH, DENSO Corporation, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, and Hanon Systems. Mergers and acquisitions, partnerships with regional HVAC equipment manufacturers, and establishing and ensuring tie-ups with car manufacturers are some of the dynamics shaping the market's competitive landscape. For instance:

  • In November 2021, Hanon System inaugurated its two new establishments in Hungary - a new greenfield production facility in Pecs and a building expansion in Retsag. The facility provides 22,464 square meters of manufacturing space and accommodates equipment including forming, brazing, welding and bending, assembly lines and testing for automotive air conditioning (A/C) lines.
  • In August 2021, Valeo announced New Valeo heat pump that procures two-thirds of its energy demand from the ambient air, thereby limiting the need to draw energy from the onboard batteries, and uses a natural refrigerant. EVs equipped with the device can travel up to 30% further at -15°C than those fitted with more conventional heating systems.
  • In February 2021, Highly Marelli Holdings Co., Ltd., a previously announced joint venture between Highly International (Hong Kong) Limited and Marelli Corporation K.K., has been formed. Highly Marelli will concentrate on providing world-class solutions for clients and suppliers in the areas of compressor electrification, heat pump systems, heating, ventilation, and air conditioning ("HVAC") and electric driven compressor ("EDC") systems.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Technology Type
    • 5.1.1 Manual/Semi-automatic HVAC
    • 5.1.2 Automatic HVAC
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Saudi Arabia
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Valeo Group
    • 6.2.2 Denso Corporation
    • 6.2.3 Mahle GmbH
    • 6.2.4 Marelli Corporation
    • 6.2.5 Sanden Corporation
    • 6.2.6 Keihin Corporation
    • 6.2.7 Japan Climate Systems Corporation
    • 6.2.8 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
    • 6.2.9 Hanon Systems Corp.
    • 6.2.10 Samvardhana Motherson Group
    • 6.2.11 Hella GmbH & KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS