市場調査レポート
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629119

高分子電解質膜燃料電池(PEMFC)市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)

Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells (PEMFCs) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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高分子電解質膜燃料電池(PEMFC)市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高分子電解質膜(PEM)燃料電池市場は、2020年~2025年の予測期間中に約15.28%のCAGRで成長すると予測されています。高分子電解質膜燃料電池は、リチウムイオン電池などの代替品と比較して、高出力密度、燃料補給時間の短縮、貯蔵耐久性、寿命の長さなどの技術的優位性を持っており、燃料電池分野の研究開発が進んでいることが市場の主要因となっています。このため、高分子電解質膜燃料電池を搭載した自動車の普及が進んでいます。また、政府のインセンティブや政策も、消費者の受容性を高め、官民両企業からの投資を増やすと予想されることから、普及が進んでいます。高分子電解質膜燃料電池技術の現在のコストは、商業利用、定置用、輸送用の大きな障害となっています。

主なハイライト

  • トラックなどの大型車両は、2018年中に固体高分子膜燃料電池の最も重要な分野となっています。また、海洋分野では、主にIMOの海洋分野に対する排出規制により、停泊中のホテル業務への電力供給などのために、今後数年間、固体高分子膜燃料の採用が見込まれます。
  • 高分子電解質膜燃料電池は、小型車や倉庫用フォークリフトの内燃機関の代替として使用され、車両効率を高め、石油使用量の削減、ひいては輸送セクターからの排出量削減という目標をサポートするなど、大きな可能性を秘めています。このため、北米では高分子電解質膜燃料電池の導入が大幅に増加しました。
  • 2019年の高分子電解質膜燃料電池の世界市場は、中国が主要なシェアを占め、アジア太平洋が支配すると予想されます。成長の主な要因は、中国や日本などの国々の様々な政府がクリーンエネルギーの利用を促進するために開始した政策です。

主な市場動向

運輸部門からの需要の増加

  • 運輸部門は温室効果ガス(GHG)排出の最大要因の1つであるため、この地域のいくつかの国は、燃料電池ベースの電気自動車など、よりクリーンなソリューションの展開を積極的に模索してきました。
  • 米国は、2018年現在、世界の燃料電池電気自動車(FCEV)展開のリーダーであり、約4600台のFCEVが登録されています。カリフォルニア州が展開をリードしており、ゼロエミッション車プログラムによってFCEVの販売が大幅に補完され、今後も同様の状況が続くと予想されます。高分子電解質膜燃料電池の需要はFCEVの普及に依存するため、FCEVの普及が高分子電解質膜燃料電池の需要を補完することが期待されます。
  • トヨタや現代などの自動車大手も、FCEVの生産コスト削減のために高分子電解質膜スタックセル技術に参入しています。政府と業界プレイヤーのこうした協力的な取り組みにより、高分子電解質膜燃料電池とFCEVのコストが大幅に削減され、ひいては国内での高分子電解質膜燃料電池の需要が高まると予想されます。
  • 2018年、現代自動車と北京-清華工業研究開発院(BTIRDI)は、中国での燃料電池車の採用を支援するために、1億米ドル相当の水素エネルギー基金を設立する覚書に署名し、今後数年間、中国での固体高分子膜燃料電池の市場を牽引する可能性があります。
  • ドイツ、オランダ、フランスなどの国々も、石油消費とGHG排出を削減するために、燃料電池電気自動車(FCEV)や燃料電池フォークリフト、データセンターなどのアプリケーションの展開を促進するために注目すべき措置を取っており、これが今後数年間、固体高分子膜燃料電池の需要を補完するものと期待されています。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、今後数年間、高分子電解質膜燃料電池の有望な地域市場の1つです。これは、中国と日本における様々な政府の政策が、燃料電池技術などのクリーンエネルギー利用を促進しているためです。燃料電池技術の中でも、高分子電解質膜燃料電池はこの地域で最も一般的に使用されている燃料電池です。
  • 中国では、高分子電解質膜燃料電池は「エネルギー技術革命・イノベーションイニシアチブ(2016-2030)」の主要な重点分野の1つとなっています。バラード・パワー・システムズなどの企業は、すでに同国で戦略的関係の構築を始めています。例えば、同社は最近、Weichai Power Co.Ltdと戦略的協力関係を結び、中国で急成長するFCEV市場をサポートするための合弁会社を設立していました。この提携には、Weichai Power社が同国で商用車用燃料電池モジュールを最低2,000台製造・供給すること、また、同国におけるバス、商用トラック、フォークリフト用途のバラードの次世代燃料電池スタックおよびパワーモジュールに関する合弁会社への9000万米ドルの技術供与プログラムも含まれています。
  • 東京都は、東京で開催される2020年オリンピック・パラリンピック競技大会のいくつかの競技に燃料電池を使用することを計画しており、民間企業にとって高分子電解質膜燃料電池への十分な投資機会が創出されました。
  • また、韓国は今後数年間、燃料電池自動車の普及を拡大することに戦略的に注力しています。例えば、2018年6月、韓国政府と企業は、同国の水素ガス自動車産業エコシステムを増殖させるために、今後5年間で約2兆6,000億ウォンを投資することに合意しました。2025年までに約10万台の燃料電池車が配備され、210カ所の水素ステーションが設置されると予想されています。
  • インドなど、この地域の他の国も、近い将来、高分子電解質膜燃料電池事業の市場機会を創出すると予想される、輸送分野における水素エネルギーと燃料電池技術の利用に関するロードマップに注力しています。

競合情勢

高分子電解質膜燃料電池の世界市場では、Ballard Power Systems、Plug Power Inc.、Hydrogenics Corporation、ITM Power PLC、PowerCell Sweden AB、Intelligent Energy Limitedといった企業が主要プレイヤーとして名を連ねています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査対象範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

  • イントロダクション
  • 2025年までの市場規模・需要予測(単位:100万米ドル)
  • 最近の動向と開発状況
  • 研究開発の状況
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、契約
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Hydrogenics Corporation
    • Bramble Energy
    • Toshiba Corp.
    • Ballard Power Systems
    • Plug Power Inc.
    • ITM Power Plc
    • Powercell Sweden AB
    • Intelligent Energy Limited

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 52106

The market for polymer electrolyte membrane (PEM) fuel cells is expected to grow at a CAGR of approximately 15.28% during the forecast period of 2020 - 2025. Major factors driving the market are increasing research & development (R&D) activities in the field of the fuel cell, which has led to several technological advantages, such as high power density, less time to refuel, longer storage durability, and more number of life-cycles of polymer electrolyte membrane fuel cells over its alternatives, such as Li-ion battery. This has been driving the adoption of polymer electrolyte membrane fuel cell-powered vehicles. The adoption is also driven by government incentives and policies that are expected to boost consumer acceptance and higher investment from both public and private companies. The current cost of polymer electrolyte membrane fuel cell technology is a major barrier to commercial use, stationary, and transportation.

Key Highlights

  • Trucks and other heavy vehicles have become the most significant sector for polymer electrolyte membrane fuel cells during 2018. Also, the marine sector is expected to witness the adoption of polymer electrolyte membrane fuel in the coming years for supplying power to hotel operations during docking and for other purposes, mainly due to IMO's emission regulations on the marine sector.
  • There are vast opportunities offered, including the use of polymer electrolyte membrane-based fuel cells as replacements for internal combustion engines in light-duty vehicles and warehouse forklifts to increase vehicle efficiency and support the goals of reducing oil used and in turn, emissions from the transportation sector. This has resulted in a significant increase in the deployment of the polymer electrolyte membrane fuel cells in North America.
  • Asia-Pacific is expected to dominate the global polymer electrolyte membrane fuel cells market in 2019, with China holding the major share. The major factors attributing to the growth are the policies initiated by various governments in countries, like China and Japan, to drive clean energy usage.

Key Market Trends

Increasing Demand from Transportation Sector

  • As the transportation sector accounts for one of the largest emitters of greenhouse gas (GHG) emissions, several countries in the region have been actively looking for the deployment of cleaner solutions, such as fuel cells based electric vehicles.
  • The United States was the leader in the global fuel cell electric vehicle (FCEV) deployment worldwide, as of 2018, with approximately 4600 FCEVs being registered in the country. California leads the deployment, where the Zero Emission Vehicle Program has significantly supplemented FCEVs sales and is expected to remain the same in the coming years. As the demand for polymer electrolyte membrane fuel cells depends on the FCEVs deployed, the increasing deployment of FCEVs is expected to supplement the demand for polymer electrolyte membrane fuel cells.
  • Automotive giants, such as Toyota and Hyundai, have also ventured into polymer electrolyte membrane stack cell technology in a bid to reduce the overall production costs of FCEVs. Such collaborative efforts by the government and industry players are expected to result in significant cost reduction of polymer electrolyte membrane fuel cells and FCEVs, and in turn, increase the demand for polymer electrolyte membrane fuel cells in the country.
  • In 2018, Hyundai Motor and Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute (BTIRDI), signed a memorandum of understanding (MOU), to establish a Hydrogen Energy Fund of value USD 100 million, to support the adopting of fuel cell vehicle in China, which is likely to drive the market for polymer electrolyte membrane fuel cells in China, in coming years.
  • Countries, such as Germany, the Netherlands, and France, have also been taking notable steps to promote the deployment of fuel cell electric vehicles (FCEVs) and fuel cells-based forklift and applications, such as data centers, in a bid to reduce oil consumption and GHG emission, which, in turn, is expected to supplement the demand for polymer electrolyte membrane fuel cells in the coming years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific is one of the promising regional markets for polymer electrolyte membrane fuel cells in the coming years, on account of various governments' policies in China and Japan that are driving the clean energy usage like fuel cell technologies. Among the available fuel cell technologies, the polymer electrolyte membrane fuel cells are the most commonly used fuel cell in the region.
  • In China, polymer electrolyte membrane fuel cells are one of the major focus areas of the Energy Technology Revolution and Innovation Initiative (2016-2030). Companies such as Ballard Power Systems have already started developing strategic relationships in the country. For instance, the company had recently entered into a strategic collaboration with Weichai Power Co.Ltd to establish a joint venture to support the burgeoning FCEV market in China. The collaboration also includes a commitment by Weichai Power to build and supply a minimum of 2,000 fuel cell modules for commercial vehicles in the country and a USD 90 million technology transfer program to the joint venture-related to Ballard's next-generation LCS fuel cell stack and power modules for bus, commercial truck, and forklift applications in the country.
  • Tokyo Metropolitan Government's (TMG's) plan to power several operations in the 2020 Olympic and Paralympics games, which will be held at Tokyo, using fuel cell technology, has further created ample opportunity for investment in polymer electrolyte membrane fuel cells for the private sector.
  • South Korea also has a strategic focus on increasing fuel cell vehicles' adoption in the coming years. For instance, in June 2018, the South Korean government and businesses agreed to invest some 2.6 trillion, won over the next five years, to proliferate the country's hydrogen gas-powered vehicle industrial ecosystem. It is expected that around 100,000 units of fuel cell cars will be deployed, and the installation of 210 hydrogen stations will be done by 2025.
  • Other countries in the region, such as India, are also focusing on a road map for the use of hydrogen energy and fuel cell technology in the transport sector that is anticipated to create market opportunities for polymer electrolyte membrane fuel cell business in the near future.

Competitive Landscape

The key players in the global polymer electrolyte membrane fuel cells market is consolidated, with players, such as Ballard Power Systems, Plug Power Inc., Hydrogenics Corporation, ITM Power PLC, PowerCell Sweden AB, and Intelligent Energy Limited.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD million, until 2025
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Research and Development Status
  • 4.5 Government Policies and Regulations
  • 4.6 Market Dynamics
    • 4.6.1 Drivers
    • 4.6.2 Restraints
  • 4.7 Supply Chain Analysis
  • 4.8 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.8.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.8.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.8.3 Threat of New Entrants
    • 4.8.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
    • 5.1.2 Europe
    • 5.1.3 Asia-Pacific
    • 5.1.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Hydrogenics Corporation
    • 6.3.2 Bramble Energy
    • 6.3.3 Toshiba Corp.
    • 6.3.4 Ballard Power Systems
    • 6.3.5 Plug Power Inc.
    • 6.3.6 ITM Power Plc
    • 6.3.7 Powercell Sweden AB
    • 6.3.8 Intelligent Energy Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS