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市場調査レポート
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1197996

プラスチック添加剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Plastic Additives Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

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プラスチック添加剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プラスチック添加剤市場は、今年末までに62億米ドル超に達すると推定され、予測期間中に約3.5%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19の発生により、世界各地で全国的なロックダウンが発生し、製造活動やサプライチェーンが混乱し、2020年には生産停止が市場に影響を及ぼしました。しかし、2021年には状況が回復に向かい、予測期間中に市場の成長軌道を回復させました。住宅販売の増加、新規プロジェクトの立ち上げ、自動車やパッケージングの需要増が、この2年間の市場回復を牽引しています。

主なハイライト

  • いくつかの用途で従来の材料がプラスチックに置き換えられ、急速な都市化と消費者の購買力向上によるプラスチック需要の増加が、市場の成長を牽引すると予測されます。
  • その一方で、プラスチックの使用に関する政府の厳しい規制がプラスチック産業の世界の成長を抑制しており、これが世界のプラスチック添加剤需要に直接影響を与えています。
  • それでも、バイオベースのプラスチックや革新的な製品アプリケーションを開発するための研究活動の高まりは、間もなく世界市場に有利な成長機会を生み出すと思われます。
  • アジア太平洋地域は最大の市場として浮上し、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想されています。このアジア太平洋地域の優位性は、中国、日本、インドなどの国々における高い需要に起因しています。

プラスチック添加剤の市場動向

市場を独占するパッケージング

  • プラスチック添加剤市場において、パッケージング業界は世界的に最も広範な用途となっています。包装業界におけるポリマーの用途拡大につながる要因は、軽量、さまざまな色の入手可能性、低い反応性、耐薬品性、耐湿性など、特定のポリマー特性です。幅広い種類のプラスチック添加剤が、飲食品からパーソナルケアやヘルスケア分野まで、多くの種類の包装に使用されています。
  • 包装業界で使用されるプラスチックの主な形態は、ポリエチレンテレフタレート(PET/PETE)、高密度ポリエチレン(HDPE)、ポリ塩化ビニル(PVC)、低密度ポリエチレン(LDPE)、ポリプロピレン、ポリスチレンなどです。
  • 高分子添加剤は、飲食品の包装に欠かせない役割を担っています。食品包装の性能と外観を向上させるために、さまざまな添加剤が利用可能であり、ポリマー添加剤は包装材料の技術革新の重要な分野となっています。食品包装に使用される主なプラスチック添加剤には、脱酸素剤、抗菌剤、酸化防止剤/安定剤、着色剤、潤滑剤、発泡剤などがあります。
  • 世界の水産物市場は、2021年に2530億米ドルの規模に達し、2025年には3360億米ドルに達すると予測されています。その結果、水産物の包装に使用されるプラスチック添加剤の需要は、予測期間を通じて成長すると予想されます。
  • ドイツの飲食品産業は、6,000社以上の中小企業セクターがあることが特徴です。2021年の飲食品市場の収益は32億2,200万米ドルと推定されています。同市場は予測期間中に年間6.83%の成長が見込まれ、同国の包装産業とプラスチック添加剤の消費を牽引しています。
  • インドからの包装材輸出は、2018-19年の8億4,400万米ドルから2021-22年には11億1,900万米ドルに成長しました。米国は依然として包装産業の主要な輸出先であり、英国、アラブ首長国連邦、オランダ、ドイツがそれに続いています。
  • 上記の要因により、パッケージング分野のプラスチック添加剤市場は予測期間中に大きく成長すると思われます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • 世界市場のシェアは、アジア太平洋地域が圧倒的に高いです。中国は、原材料と労働力が安価であることから、プラスチック添加剤にとって有利な市場の一つです。中国は世界最大のプラスチック材料生産国の一つです。
  • プラスチック産業にとって最大のエンドユーザーはパッケージングです。より軽く、より安く、より便利なパッケージングに対する消費者の需要が高まる中、中国のパッケージング部門は予測期間中に急成長を遂げ、それがプラスチック添加剤市場を押し上げると予想されます。
  • 食品包装は包装業界の重要なプレーヤーであり、中国における主要な市場シェアを占めています。Interpakによると、中国では2023年に食品包装カテゴリーの包装総量が4,470億個に達すると予想されています。
  • 建設用途でエンジニアリングプラスチックが多く使用されるようになったため、プラスチック添加剤の使用量も建設産業で増加しています。従来の材料からポリマーベースの材料へと嗜好がシフトしているのです。建築・建設製品にプラスチックを使用することで、代替の建設資材と比較してエネルギーを節約することができます。
  • インド政府は、今後数年間に注目すべきプロジェクトを推進しています。政府の「万人のための住宅」構想は、2022年までに都市の貧困層のために2,000万戸以上の手頃な価格の住宅を建設することを目標としていました。2021-22年度予算では、スマートシティ・ミッションに6,450カロールインドルピー(~7億7,878万米ドル)が与えられているが、2020-21年度修正見積もりでは3,400カロールインドルピー(~4億1,052万米ドル)でした。
  • 自動車業界では、自動車部品におけるエンジニアリングプラスチックの使用量増加に伴い、プラスチック添加剤の使用量が増加しています。自動車のエンジンルーム内の多くの部品には、従来の金属や木材に代わって、さまざまなプラスチックが使用されています。これらの部品は、その製造過程でプラスチック添加剤を消費します。
  • インド自動車協会(Society of Indian Automobile Association)によると、自動車産業は2020年4月から2021年3月までの22,655,609台に対して、2021年4月から2022年3月まで乗用車、商用車、3輪車、2輪車、4輪車など22,933,230台を生産しています。
  • 日本自動車工業会(JAMA)の報告によると、2021年の乗用車・軽自動車の生産台数は784万6,955台でした。しかし、2020年の生産台数と比較すると、3%減少しています。
  • 上記のすべての要因が、予測期間中に消費財、建設、自動車業界のさまざまな用途からプラスチック添加剤の需要を促進すると予想されます。

プラスチック添加剤市場の競合他社分析

プラスチック添加剤市場は、その性質上、断片的です。市場の主要プレイヤー(順不同)には、BASF SE、ADEKA Corporation、ランクセス、EVONIK INDUSTRIES AG、Exxon Mobil Corporationなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • さまざまな用途で、従来の材料がプラスチックに置き換わっています。
    • 急速な都市化と消費者の購買力向上によるプラスチックの需要増加
  • 抑制要因
    • プラスチックの使用に関する政府の厳しい規制
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 種類
    • 潤滑油
    • 加工助剤(フッ素樹脂系)
    • 流動性向上剤
    • スリップ防止剤
    • 帯電防止剤
    • 顔料湿潤剤
    • フィラー分散剤
    • 防曇剤
    • 可塑剤
    • その他の種類
  • プラスチックの種類
    • ポリエチレン(PE)
    • ポリスチレン(PS)
    • ポリプロピレン(PP)
    • ポリアミド(PA)
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • ポリ塩化ビニル(PVC)
    • ポリカーボネート(PC)
    • その他プラスチック
  • 用途
    • パッケージング
    • 消費財
    • 建築
    • 自動車
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場ランキング分析
  • 主要プレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • ADEKA CORPORATION
    • Arkema
    • Baerlocher GmbH
    • BASF SE
    • Clariant
    • Croda International PLC
    • Dow
    • Emery Oleochemicals
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil Corporation
    • KANEKA CORPORATION
    • Kemipex
    • LANXESS
    • Mitsui & Co. Plastics Ltd
    • Nouryon
    • Peter Greven GmbH & Co. KG
    • SABO SpA
    • Solvay
    • SONGWON
    • Struktol Company of America LLC

第7章 市場機会と今後の動向

  • バイオベースプラスチックの開発に向けた研究開発の活発化
  • 革新的な製品への応用
目次
Product Code: 57313

The plastic additives market is estimated to reach over USD 6,200 million by the end of this year and is projected to register a CAGR of around 3.5% during the forecasted period.

Due to the COVID-19 outbreak, nationwide lockdowns around the globe disrupted manufacturing activities and supply chains, and production halts impacted the market in 2020. However, the conditions started recovering in 2021, restoring the market's growth trajectory during the forecast period. An increase in house sales, new project launches, and increasing demand for automotive and packaging have been leading the market recovery over the last two years.

Key Highlights

  • The replacement of conventional materials with plastics in several applications and increasing demand for plastics due to rapid urbanization and rising purchasing power among consumers are expected to drive the market's growth.
  • On the flip side, stringent governmental regulations on plastic usage are restraining the plastics industry's growth globally, which is directly affecting the plastic additives demand on the global front.
  • Nevertheless, the rising research activities to develop bio-based plastics and innovative product applications will likely create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • Asia-Pacific emerged as the largest market and is expected to witness the highest CAGR during the forecast period. This dominance of Asia-Pacific is attributed to the high demand in countries such as China, Japan, and India.

Plastic Additives Market Trends

Packaging to Dominate the Market

  • The packaging industry is the most extensive application for the plastic additives market globally. Factors leading to the increased application of polymers in the packaging industry are specific polymer properties, including lightweight, availability in different colours, low reactivity, chemical and moisture resistance, etc. A wide range of plastic additives is used in many types of packaging, from food and beverage to personal care and healthcare sectors.
  • Significant forms of plastics used in the packaging industry are polyethene terephthalate (PET/PETE), high-density polyethene (HDPE), polyvinyl chloride (PVC), low-density polyethene (LDPE), polypropylene, polystyrene, etc.
  • Polymer additives play an essential role in food and beverage packaging. A wide range of additives is available for enhancing the performance and appearance of food packaging, where polymer additives are crucial areas of innovation for packaging materials. Some major plastic additives used in food packaging are oxygen scavengers, antimicrobials, antioxidants/stabilizers, colorants, lubricants, and blowing agents.
  • The global seafood market reached a value of USD 253 billion in 2021, and it is projected to reach USD 336 billion by 2025. As a result, the demand for plastic additives used for seafood packaging is anticipated to grow throughout the forecast period.
  • Germany's food and beverage industry are characterized by its small and medium-sized enterprise sector of over 6,000 companies.​ The revenue in the food and beverage market was estimated at USD 3,222 million in 2021. The market is expected to grow annually by 6.83% during the forecast period, driving the packaging industry and the consumption of plastic additives in the country.
  • The export of packaging materials from India grew to USD 1,119 million in 2021-22 from USD 844 million in 2018-19. The United States remains the major export destination for the packaging industry, followed by the United Kingdom, the United Arab Emirates, the Netherlands, and Germany.
  • Due to the factors above, the market for plastic additives in the packaging segment is likely to grow substantially during the forecast period.

The Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share. China is one of the lucrative markets for plastic additives due to low-cost raw materials and labour availability. China is one of the largest producers of plastic materials in the world.
  • Packaging is the largest end-user for the plastics industry. With the rise in demand for lighter, cheaper, and more convenient packaging from consumers, the packaging sector in China is set to experience rapid growth during the forecast period, which, in turn, is expected to boost the plastic additives market.
  • Food packaging is a significant player in the packaging industry, accounting for a major market share in China. According to Interpak, in China, total packaging is expected to reach 447 billion units in the foodstuff packaging category in 2023.
  • Plastic additives usage is also growing in the construction industry as more engineering plastic is used in construction applications. The preference shifted from conventional to polymer-based materials. Using plastics in building and construction products saves energy compared to alternative construction materials.
  • The Government of India is pushing notable projects in the next few years. The government's 'Housing for All' initiative aimed to build more than 20 million affordable homes for the urban poor by 2022. In the 2021-22 budget, the smart cities mission is given INR 6,450 crore (~USD 778.78 million) as against INR 3,400 crore (~USD 410.52 million) in the 2020-21 revised estimates.
  • The use of plastic additives is rising in the automotive industry in conjunction with the growing usage of engineering plastic in automotive parts. Various plastics have replaced conventional metals and wood, used for many under-the-hood parts of automobiles. These parts consume plastic additives in their production.
  • According to the Society of Indian Automobile Association, the auto industry produced 22,933,230 vehicles, including passenger vehicles, commercial vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quadricycles from April 2021 to March 2022, as against 22,655,609 units from April 2020 to March 2021.
  • As per reports by the Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA), the country produced 7,846,955 units of passenger cars and light vehicles in 2021. However, the industry witnessed a 3% decline compared to the production numbers in 2020.
  • All the factors above are expected to drive the demand for plastic additives from various applications in the consumer goods, construction, and automotive industries over the forecast period.

Plastic Additives Market Competitor Analysis

The plastic additives market is fragmented in nature. Some of the major players in the market (in no particular order) include BASF SE, Adeka Corporation, Lanxess, EVONIK INDUSTRIES AG, and Exxon Mobil Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Report

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Replacement of Conventional Materials by Plastics in Several Applications
    • 4.1.2 Increasing Demand for Plastics Due to Rapid Urbanization and Rising Purchasing Power Among Consumers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Governmental Regulations on Plastic Usage
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Lubricants
    • 5.1.2 Processing Aids (Fluoro-polymer Based)
    • 5.1.3 Flow Improvers
    • 5.1.4 Slip Additives
    • 5.1.5 Antistatic Additives
    • 5.1.6 Pigment Wetting Agents
    • 5.1.7 Filler Dispersants
    • 5.1.8 Antifog Additives
    • 5.1.9 Plasticizers
    • 5.1.10 Other Types
  • 5.2 Plastic Type
    • 5.2.1 Polyethylene (PE)
    • 5.2.2 Polystyrene (PS)
    • 5.2.3 Polypropylene (PP)
    • 5.2.4 Polyamides (PA)
    • 5.2.5 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 5.2.6 Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 5.2.7 Polycarbonate (PC)
    • 5.2.8 Other Plastic Types
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Packaging
    • 5.3.2 Consumer Goods
    • 5.3.3 Construction
    • 5.3.4 Automotive
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 ASEAN Countries
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Russia
      • 5.4.3.7 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADEKA CORPORATION
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Baerlocher GmbH
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 Clariant
    • 6.4.6 Croda International PLC
    • 6.4.7 Dow
    • 6.4.8 Emery Oleochemicals
    • 6.4.9 Evonik Industries AG
    • 6.4.10 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.11 KANEKA CORPORATION
    • 6.4.12 Kemipex
    • 6.4.13 LANXESS
    • 6.4.14 Mitsui & Co. Plastics Ltd
    • 6.4.15 Nouryon
    • 6.4.16 Peter Greven GmbH & Co. KG
    • 6.4.17 SABO SpA
    • 6.4.18 Solvay
    • 6.4.19 SONGWON
    • 6.4.20 Struktol Company of America LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Rising Research Activities to Develop Bio-based Plastics
  • 7.2 Innovative Product Applications