デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444170

ソルビトール:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Sorbitol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.86円
ソルビトール:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ソルビトール市場規模は2024年に12億7,000万米ドルと推定され、2029年までに17億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.56%のCAGRで成長します。

ソルビトール- 市場

COVID-19の感染拡大が世界的に拡大し続ける中、サプライチェーン全体に混乱が生じ、企業は製造業者の健康と福祉の問題に配慮した異なる新しい運営方針の採用を余儀なくされ、製造業者の消費パターンや投資計画に影響を及ぼしています。生産ラインで。COVID-19の影響で世界中で砂糖の需要が減少し、ソルビトールの需要を押し上げている製糖業界に影響を与えています。消費者は自分の健康についてより意識するようになり、健康上の利点を提供する食品を求めるようになりました。また、消費者の間でも砂糖の健康への悪影響に対する意識が高まっており、低カロリー・低糖質の食品への志向が高まっており、これが市場を牽引しています。

さらに、糖尿病の有病率の増加と健康志向の人々の増加により、低カロリーで低糖質なソルビトールの食品業界での需要が増加しています。たとえば、米国保健福祉省によると、米国では約3,420万人が糖尿病に苦しんでおり、これは人口の約10.5%に相当します。

天然成分由来の製品の利点に対する消費者の認識の高まりにより、需要が促進されると予想されます。健康と安全の要因によるオーガニックパーソナルケアおよび化粧品への嗜好の変化は、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。特に糖尿病患者向けの低カロリー人工甘味料の需要の増加により、ソルビトール市場の成長が急増する可能性があります。また、栄養補助食品とその栄養上の利点についての意識を高めることも、近い将来業界にプラスの影響を与える可能性があります。健康への懸念の高まりと、健康的なライフスタイルを送るための健康的な製品への消費者の傾向の高まりにより、消費者の間やさまざまな業界でソルビトールの需要が増加すると考えられます。

ソルビトール市場動向

新興国からの需要の増加

主に都市化、女性の労働人口の増加、世帯収入の増加などによって利便性を求める傾向が変化し、新興国ではソルビトールなどの人工甘味料の需要が高まっています。ソルビトールは、主に甘味料または水分安定剤として菓子類、焼き菓子、チョコレートの製造に使用されます。ソルビトールの水分安定作用により、より早く乾燥または硬化する製品に適しており、保管中の鮮度が維持されます。心臓病や健康問題も新興国では大きな懸念事項となっています。これにより、人工甘味料の市場が牽引される可能性があります。人工甘味料は、ノンカロリー甘味料で砂糖の600倍の甘味料である新興食品甘味料の1つです。

北米が大きな市場シェアを保持

ロールパン、冷凍デザート、チョコレートなどの包装された商品の劣化によって引き起こされる健康への悪影響について、北米国民の間で懸念が高まっており、ソルビトールはそのような製品の保存期間を延ばすのに役立つため、ソルビトールの使用が促進されることが予想されます。現在、米国市場は天然甘味料と人工甘味料の両方で飽和状態にあると認識されており、そのため成長ペースが鈍化しています。メキシコは、天然甘味料および人工甘味料製品の潜在的な市場として期待されています。この国は肥満人口の割合が高いです。砂糖入り飲料に対する税を10%引き上げるというメキシコ政府の決定は、砂糖の消費量を削減するという政府の真剣な意図を浮き彫りにしています。調査期間中、砂糖の消費は、主に肥満の悪影響についての認識を広めることを目的とした政府の強力なキャンペーンによって悪影響を受けました。これらの要因が、この国の食品甘味料市場の競争の激しい性質の原因となっています。

ソルビトール業界の概要

世界のソルビトール市場は現在、Cargill, Merck、DuPont、Archer Daniels Midland Company、 American International Foods Inc.、SPI Pharma Inc.などの大手企業が存在し、最高の市場シェアを占めており競争が続いています。新興国におけるCargillやDuPontなどのブランドに対する強いブランドロイヤルティが、これらの企業がこれらの市場で強力な足場を築いている主な理由です。買収と新製品の発売は、最も好ましい成長戦略です。大手企業は事業拡大とパートナーシップに注力しています。市場リーダーは、革新的で低カロリーの天然成分ベースの製品の発売に注力しています。特定のニーズに合わせた製品を開発するために、研究開発に巨額の投資が行われてきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 液体ソルビトール
    • 粉末/結晶ソルビトール
  • 用途別
    • 菓子類
    • ベーカリー
    • 冷凍食品
    • 栄養補助食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • 化粧品とパーソナルケア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • DuPont
    • Archer Daniels Midland Company
    • Roquette Freres
    • Tereos Group
    • Ingredion Inc.
    • American International Foods Inc.
    • SPI Pharma Inc.
    • Gulshan Polyols Ltd
    • Sunar Misir

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 53170

The Sorbitol Market size is estimated at USD 1.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.56% during the forecast period (2024-2029).

Sorbitol - Market

As the COVID-19 outbreak continued to spread globally, it has disrupted the entire supply chain, affecting the manufacturers' consumption patterns and investment plans by forcing companies to adopt different and new operations policies with an eye on health and well-being problems for manufacturers in the production line. COVID-19 has led to a decrease in the demand for sugar worldwide and has impacted the sugar industry, which is driving the demand for sorbitol. Consumers have become more conscious about their health and looking for food products that offer them health benefits. Also, the awareness regarding the harmful effect of sugar on health is increasing among consumers, and therefore, people are more inclined toward low-calorie and low-sugar food products, which drives the market.

Moreover, the increasing prevalence of diabetes and the rising number of health-conscious people is increasing the demand for sorbitol in the food industry as it offers low-calorie and low-sugar content. For instance, According to the U.S. Department of Health & Human Services, approximately 34.2 million people in the U.S. are suffering from diabetes which makes it about 10.5% of the population.

Growing consumer perception towards product benefits derived from natural ingredients is expected to drive the demand. The shift in preference towards organic personal care & cosmetic products owing to health & safety factors is expected to positively influence market growth. Increasing demand for low-calorie artificial sweeteners, particularly for diabetic patients, is likely to surge in sorbitol market growth. Also, raising awareness about dietary supplements and their nutritional benefits is also likely to have a positive impact on the industry in the near future. The demand for sorbitol will increase among consumers and in various industries due to rising health concerns and more inclination of consumers towards healthy products to lead a healthy lifestyle.

Sorbitol Market Trends

Increasing Demand From Emerging Countries

The shift in preference for convenience, driven largely by urbanization, a growing number of women in the workforce, and rising household incomes, among others, are driving the demand for artificial sweeteners, such as sorbitol, in emerging economies. Sorbitol is mainly used in the manufacture of confectionery, baked goods, and chocolate as a sweetener or moisture-stabilizing agent. The moisture-stabilizing action of sorbitol makes it a preferable choice for products that dry or harden faster, thus maintaining freshness during storage. Heart diseases and health issues are also a major concern in emerging countries. This is likely to drive the market for artificial sweeteners, which is one among the emerging food sweeteners that are non-caloric sweeteners and are 600 times sweeter than sugar.

North America Holds Significant Market Share

Rising concerns among the North American population regarding the adverse health effects caused due to the degradation of packaged goods, like bread rolls, frozen desserts, and chocolates, are expected to promote the usage of sorbitol, as it helps enhance the shelf life of such products. The market in the United States is now identified as saturated, in the case of both natural and artificial sweeteners, thereby leading to a slow pace of growth. Mexico is a high potential market for natural and artificial sweetener products. The country has a high proportion of obese population. The Mexican government's decision to increase the tax on sugary drinks by 10% highlights its serious intent to reduce sugar consumption. Over the review period, sugar consumption was adversely affected by strong campaigns from the government, primarily to spread awareness regarding the harmful effects of obesity. These factors are responsible for the highly competitive nature of the food sweetener market in the country.

Sorbitol Industry Overview

The global sorbitol market is currently competitive with the presence of major players such as Cargill, Merck, DuPont, Archer Daniels Midland Company, American International Foods Inc., SPI Pharma Inc., etc., altogether accounting for the highest market share. Strong brand loyalty for brands like Cargill and DuPont in emerging countries is the primary reason for these players enjoying a strong foothold in these markets. Acquisitions and new product launches are the most preferred growth strategies. Leading companies are focusing on expansions and partnerships. The market leaders are focused on launching innovative, low-calorie, and natural ingredient-based products. Huge investments have been made in R&D to develop products for specific needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Liquid Sorbitol
    • 5.1.2 Powder/Crystal Sorbitol
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Confectionery
    • 5.2.2 Bakery
    • 5.2.3 Frozen Food
    • 5.2.4 Dietary Supplements
    • 5.2.5 Beverages
    • 5.2.6 Pharmaceuticals
    • 5.2.7 Cosmetics and Personal Care
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cargill Inc.
    • 6.4.2 DuPont
    • 6.4.3 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.4 Roquette Freres
    • 6.4.5 Tereos Group
    • 6.4.6 Ingredion Inc.
    • 6.4.7 American International Foods Inc.
    • 6.4.8 SPI Pharma Inc.
    • 6.4.9 Gulshan Polyols Ltd
    • 6.4.10 Sunar Misir

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET