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市場調査レポート
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航空機装備品電動化市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

More Electric Aircraft Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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航空機装備品電動化市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

航空機装備品電動化市場は、予測期間中に6%以上のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、2020年と2021年に世界のいくつかの地域で航空旅客輸送に影響を与え、飛行活動を減少させ、航空会社のキャッシュフローに影響を及ぼしました。その結果、ほとんどの航空会社が航空機の発注をキャンセルまたは延期することを決定しました。一方、民間航空機OEMは、パンデミックによって新しいジェット機の需要が減少したため、生産率を切り下げました。2021年と2022年にCOVID-19の状況が正常化する一方で、旅客輸送部門と航空機納入部門は市場で安定した地位を獲得し、今後の市場の成長を支えています。

パワーエレクトロニクス、フォールトトレラントアーキテクチャ、電気静電アクチュエータ、飛行制御システム、高密度電気モーター、発電・変換システムにおける最近の技術的進歩は、より航空機装備品電動化市場を促進させました。環境に優しい航空機への注目が高まる中、航空機の排出ガスに関する多くの規制が課せられています。排出ガス規制の強化に伴い、各メーカーは航空機の電動化に舵を切っています。

航空機のOEMは、燃料効率の向上、メンテナンスコストの削減、最新のパワーエレクトロニクスによる信頼性の向上など、このアーキテクチャの潜在的な利点を認識しており、航空機の電動化市場は拡大しています。さらに、エンジンの取り付けに必要な油圧・空圧部品が少なくて済むという利点もあります。航続距離の短い電気航空機は、今後数年のうちに地域輸送に利用できるようになると予想されます。

航空機装備品電動化の市場動向

市場セグメンテーションでは商業セグメントが最大のシェアを占める

航空機装備品電動化の市場において、最も高いシェアを占めているのは商用セグメントです。このセグメントには、ボーイング787やエアバスA350 XWBなど、ごく少数の航空機装備品電動化しか存在しないです。エアバスSEやボーイング社などの大手航空機製造会社は、長年にわたり、民間航空機に電動化アーキテクチャを導入してきました。エアバス社はA380とA350において、3つの油圧システムを2つの電気システムに置き換えることに成功し、この技術が航空機にとって安全であることを証明しています。エアバスは、ワイドボディ機で油圧システムを電動発電機に置き換えることを計画しています。ボーイングは、2021年12月時点でボーイング787ドリームライナー機の納入実績1,006機を記録しました。Boeing 787は、より電気的なアーキテクチャシステムの先駆者の1つです。この航空機は、これまで油圧やエンジンからのブリードエアを動力源としていたものを電気システムで置き換えています。

航空機の新機種には、より電気的なアーキテクチャが採用されつつあります。民間航空機のエンジンメーカーも、将来の航空機モデルに対応するため、より高いレベルのmore electric architectureをエンジンに組み込んでいます。例えば、2021年12月、英国のBAEシステムズは、米国エンディコットで航空機の電動化事業を支援するために数百万米ドルの設備投資を実施しました。この投資は、航空用途の制御および電力変換システムのためのサブシステムの高度な製造をサポートすることが期待されます。このような新興国市場の開拓は、予測期間中の市場成長を促進するものと期待されます。

予測期間中、北米が市場を独占する

北米は、より電気的なアーキテクチャを組み込んだ航空機の納入数が多いことから、より電気的な航空機の大きな市場となっています。必要なインフラと、航空機のサブシステムの電動化における研究開発の重視が、北米地域の航空機装備品電動化市場の成長を助けると予想されます。2021年、ロッキード・マーティンは米国とその同盟国にF-35戦闘機142機を納入しました。F-35のパワーバイワイヤシステムは、より電気的な航空機技術における重要な進歩を象徴しています。これは、主要な飛行面を制御するための自己完結型の電気静電アクチュエーター(EHA)を統合しています。

一方、環境問題の高まりと航空機の排ガスに関する厳しい規制が、この地域における航空機装備品電動化市場の優位性を高める主な要因となっています。ボーイング787ドリームライナーやエアバスA350 XWBのようなワイドボディ航空機の納入はこの地域で減速していますが、航空会社は依然として納入予定の航空機を複数発注しています。例えば、2021年9月現在、北米の航空会社で初めてA350 XWBを導入したデルタ航空は、エアバスA350-900を17機運航しています。発注済みの25機のA350-900のうち、8機はまだ同航空会社に引き渡されていないです。このような商業・軍事分野からの新しいより航空機装備品電動化の需要は、予測期間中、北米地域の市場を牽引することが期待されます。

航空機装備品電動化市場の競合他社分析

ボーイング社、エアバス社、ロッキード・マーチン社、ハネウェル・インターナショナル社、サフラン社などが、この市場における有力企業として挙げられます。市場の主要プレイヤーは、先進的な電気アーキテクチャのプラットフォームの開発に取り組んでいます。より多くの電気コンポーネントの開発への注目が高まる中、プレイヤーは現在、航空宇宙試験の性質とシステムの高度なレベルのために、これらのシステムとコンポーネントを検証する際に課題に直面しています。

そのため、プレイヤーは、より電気的なアーキテクチャシステムを開発するためのインフラに投資しています。例えば、Collins Aerospace社(Raytheon Technologies Corporation)は、業界最先端の電力システム研究所となる専門ラボ「The Grid」を建設中です。民間、軍事、ビジネス航空、UAV、都市型エアモビリティプラットフォームなど、より電気的な次世代航空機のために、高出力発電機のようなシステムがこのラボで設計・評価されるかもしれないのです。電動アクチュエーションシステムの面で進行中の開発は、既存のプレーヤーが航空機の電動アーキテクチャの割合を増加させ、それによって今後数年間でさらなる顧客を引き付けるために、さらなる機会をもたらすと予想されます。例えば、次のようなことです。

2021年7月、プラット&ホイットニーの事業部門であるプラット&ホイットニー・カナダ(P&WC)は、同社がデ・ハビランド・エアクラフト・オブ・カナダ社(デ・ハビランド・カナダ)と協力して、デ・ハビランド・カナダのDash 8-100飛行実証機にハイブリッド電気技術を統合すると発表しました。この飛行実証機には、コリンズ・エアロスペース社の先進的な電気モーターとコントローラーが搭載される予定です。ハイブリッド電気推進技術と飛行実証機プログラムは、カナダとケベック州政府による1億6,300万カナダドルの投資の一部です。

2021年4月、エアバスはA320 Neoファミリーの航空機の機械式ラダーコントロールを置き換え、2024年初頭までに完全な電気ラダーシステムに切り替えることを目指すと発表しました。この変更は、「Eラダー」アーキテクチャを念頭に開発された長距離型A321XLRの就航と同時期に行われる予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 本調査の対象範囲
  • 米ドルの通貨換算レート

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模・予測、世界、2018年~2027年
  • アプリケーション別市場シェア、2021年
  • 地域別市場シェア、2021年
  • 市場の構造と主な参入企業

第4章 市場力学

  • 市場の概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 商業
    • 軍用
    • 一般航空
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • The Boeing Company
    • Airbus SE
    • Lockheed Martin Corporation
    • Safran SA
    • Honeywell International Inc.
    • Raytheon Technologies Corporation
    • General Electric Company
    • Moog Inc.
    • Parker-Hannifin Corp.
    • Eaton

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48955

The more electric aircraft market is projected to witness a CAGR of more than 6% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic affected air passenger traffic globally in 2020 and 2021 in several parts of the world, reducing flight activity and impacting airline cash flows. As a result, most airlines have decided to either cancel or defer their aircraft orders. On the other hand, commercial aircraft OEMs have trimmed their production rates as the pandemic decreased demand for new jets. While the COVID-19 situation normalized in 2021 and 2022, the passenger traffic segment and the aircraft delivery segment gained a stable position in the market, which supports the market's growth in the coming years.

Recent technological advances in power electronics, fault-tolerant architecture, electro-hydrostatic actuators, flight control systems, high-density electric motors, and power generation and conversion systems have promoted the more electric aircraft market. With the increasing focus on eco-friendly aircraft, many regulations have been imposed on aircraft emissions. With the increased stringency of emission regulations, manufacturers have shifted toward more electric aircraft.

The more electric aircraft market is growing as aircraft OEMs realize the architecture's potential advantages, like improved fuel efficiency, reduced maintenance costs, and enhanced reliability using modern power electronics. In addition, there are fewer hydraulic and pneumatic components in engine installation. More electric aircraft with short ranges are expected to become viable for regional transportation in the coming years.

More Electric Aircraft Market Trends

Commercial Segment Held the Largest Market Share

The commercial segment held the highest market share in the more electric aircraft market. There are only a few more electric aircraft in this segment, including the Boeing 787 and Airbus A350 XWB. Over the years, major aircraft manufacturing companies, such as Airbus SE and Boeing Company, have introduced more electric architecture to their commercial aircraft. For its A380 and A350 models, Airbus replaced three hydraulic systems with two electric systems successfully, proving the technology to be safe for aircraft. Airbus plans to replace hydraulic power systems with electrical generators on wide-body aircraft. Boeing recorded 1,006 deliveries of its Boeing 787 Dreamliner aircraft as of December 2021. Boeing 787 is one of the pioneers of more electric architecture systems. The aircraft uses electric systems to replace those previously powered by hydraulics or bleed air from engines.

More electric architecture is being incorporated into new aircraft models. Commercial aircraft engine manufacturers are also incorporating a higher level of more electric architecture into their engines to accommodate future aircraft models. For instance, in December 2021, UK-based BAE Systems invested in its multi-million dollar facility investment to support Aircraft Electrification operations in Endicott, United States. The investment is expected to support the advanced manufacturing of subsystems for control and power conversion systems for aviation applications. Such developments are expected to drive the market's growth during the forecast period.

North America to Dominate the Market During the Forecast Period

North America is a large market for more electric aircraft due to a high number of deliveries of aircraft incorporating more electric architecture to the United States. The necessary infrastructure and a strong emphasis on research and development in the electrification of aircraft subsystems are expected to aid the growth of more electric aircraft markets in the North American region. In 2021, Lockheed Martin delivered 142 F-35 fighter jets to the United States and its allies. The power-by-wire system of the F-35 represents a key advancement in more electric aircraft technology. It integrates self-contained electro-hydrostatic actuators (EHAs) to control the primary flight surfaces.

On the other hand, the increasing environmental concerns and stringent regulations for aircraft emissions are the major factors responsible for the dominance of the more electric aircraft market in the region. Though the deliveries of wide-body aircraft like the Boeing 787 Dreamliner and Airbus A350 XWB have slowed down in the region, airlines still have several aircraft on order due for delivery. For instance, as of September 2021, Delta Air Lines, the first North American airline to fly the A350 XWB, operated 17 Airbus A350-900s. Of the 25 A350-900s on order, 8 are yet to be delivered to the airline. Such a demand for newer more electric aircraft from the commercial and military segments is expected to drive the market in the North American region during the forecast period.

More Electric Aircraft Market Competitor Analysis

The Boeing Company, Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Honeywell International Inc., and Safran SA are some of the prominent players in the market. Major players in the market are working to develop advanced electric architecture platforms. With the growing focus on the development of more electric components, players are currently facing challenges in validating these systems and components due to the nature of aerospace testing and the high level of sophistication of the systems.

Hence, players are investing in infrastructure dedicated to developing more electric architecture systems. For instance, Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation) has been building a specialized lab, The Grid, which will be the industry's most advanced electric power systems laboratory. Systems like high-power generators may be designed and evaluated in the lab for the next generation of more electric aircraft, including commercial, military, business aviation, UAV, and urban air mobility platforms. The ongoing developments in terms of electric actuation systems are expected to bring additional opportunities for existing players to increase the percentage of electric architecture in their aircraft, thereby attracting further customers in the coming years. For instance,

In July 2021, Pratt & Whitney Canada (P&WC), a business unit of Pratt & Whitney, announced that the company works with De Havilland Aircraft of Canada Limited (De Havilland Canada) to integrate hybrid-electric technology into a De Havilland Canada Dash 8-100 flight demonstrator. The flight demonstrator will include an advanced electric motor and controller from Collins Aerospace. The hybrid-electric propulsion technology and flight demonstrator program is part of a CAD 163M investment by the governments of Canada and Quebec.

In April 2021, Airbus announced that it aims to replace the mechanical rudder controls on A320 Neo-family aircraft, switching to a full electric rudder system by early 2024. The modification will coincide with the entry into service of the long-range A321XLR developed with the 'E-rudder' architecture in mind.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study
  • 1.3 Currency Conversion Rates for USD

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018 - 2027
  • 3.2 Market Share by Application, 2021
  • 3.3 Market Share by Geography, 2021
  • 3.4 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Military
    • 5.1.3 General Aviation
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 France
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 United Arab Emirates
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share**
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 The Boeing Company
    • 6.2.2 Airbus SE
    • 6.2.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.4 Safran SA
    • 6.2.5 Honeywell International Inc.
    • 6.2.6 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.2.7 General Electric Company
    • 6.2.8 Moog Inc.
    • 6.2.9 Parker-Hannifin Corp.
    • 6.2.10 Eaton

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS