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市場調査レポート
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1444067

大口径弾薬:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Large Caliber Ammunition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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大口径弾薬:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

大口径弾薬市場規模は、2024年に3億996万米ドルと推定され、2029年までに4億6,073万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.25%のCAGRで成長します。

大口径弾薬- 市場

COVID-19のパンデミックが市場に与えた影響はごくわずかでした。これは主に世界の主要国全体の国防支出の増加に起因します。 2021年の軍事支出は2兆1,000億米ドルと評価され、米国が最も多く、次いで中国、インドとなっています。さらに、ロシアとウクライナの間で進行中の戦争は武器と弾薬の使用の増加につながり、NATO諸国からの防衛支出の増加が欧州全体の市場の成長を促進しています。このように、地域諸国間の地政学的な紛争の増大は、防衛支出を大口径の武器や弾薬に向けさせ、市場を牽引する上で大きな役割を果たしました。

世界中の政府は、陸上および海上の国境警備、民間人の保護、軍隊の致死性を強化するために、野砲、迫撃砲、艦砲などの兵器に投資を行っています。これらの兵器は、対地攻撃作戦に使用される高価なミサイルやロケットよりも費用対効果の高い選択肢です。これらの要因により、世界的に大口径弾薬の需要が高まっています。

高速発射体発射、レーザー誘導システム、敵味方識別や精密照準技術に対するニーズの高まりなどの大幅な技術進歩により、GPS対応砲弾や迫撃砲弾の市場成長が促進されています。政治紛争、テロリズム、国境を越えた紛争の増加により、軍隊の迅速な展開の必要性が高まり、同時に戦場での火力支援の需要も高まり、大口径弾薬の市場成長を推進しています。

大口径弾薬市場動向

地上部隊セグメントは、予測期間中に最高のCAGRで成長すると予測される

国際戦略情勢の重大な変化により、国際安全保障システムの構成は、増大する覇権主義、一国主義、強権政治によって損なわれ、現在進行中のいくつかの世界紛争を引き起こしています。領土権の不確実性、政治的緊張、軍事大国間の普遍的な優位性の追求が、地政学的シナリオを乱す主な原因となっています。

この点に関して、政府の最も一般的な反応は、それぞれの国の安全を向上させるために軍事支出を増やすことです。COVID-19のパンデミックによる経済的影響にもかかわらず、世界の国防支出は2020年と2021年も増加し続けた。2021年の世界の軍事支出は2012年より19%増加しました。2021年の最大の軍事支出国は米国、中国、インド、英国、ロシアであり、世界の軍事支出の62%を占めました。米国、英国、中国、インドなどの軍事大国は、軍事火力と防衛能力の強化に注力してきました。巨額の予算は、敵対勢力と交戦し、脅威を無力化するための新しい武器と弾薬システムの研究開発も促進します。

いくつかの軍隊は、車両搭載武器、艦砲システム、迫撃砲、榴弾砲の購入など、軍事火力能力の向上に多大なリソースを投資しています。これにより、関連弾薬の需要が世界的に増加しています。たとえば、2021年9月、エストニア国防軍は今後数年間で8,000万ユーロ相当の大口径および小口径の弾薬を受け取ると発表しました。調達計画によれば、国防軍は今後4~8年間に供給業者8社から3,000万ユーロ相当の大口径弾薬を受け取ることになります。

予測期間中に北米が市場をリードすると予想される

米国は世界最大の国防支出国です。米国の国防支出は、2020年の7,782億3,000万米ドルから2021年にはほぼ2.9%増加し、8,010億米ドルに達しました。米国は2021年も依然として最大の国防支出国であり、世界支出の38%を占めています。 2022年度の国防総省の予算権限は約7,220億米ドルで、2020年の7,050億米ドルから170億米ドル増加していますが、2023会計年度の国防総省の大統領予算要求は7,730億米ドルでした。この予算は主に、空、海、陸の戦闘領域における能力の近代化と、国の競争上の優位性を強化するための技術革新を目的としています。

国防次官の2022年報告書では、米国軍は高生産率で調達することで軍全体の致死性を高めることを主な目的として、ミサイルと弾薬に2023会計年度に247億米ドルの予算を要求しています。ハイエンドの戦闘に不可欠な高需要の武器や弾薬のために利用可能な産業能力を最大限に活用します。さらに、2023年度には防衛予算の9%をミサイル・弾薬に充てることが求められています。弾薬ポートフォリオには、主に地上部隊に必要とされる弾丸、薬莢、迫撃砲、爆発物、砲弾が含まれます。防衛プラットフォームおよび関連弾薬のこのような調達計画は、予測期間中に北米で調査されている市場を牽引すると予想されます。例えば、米国は韓国の兵器メーカーから155mm榴弾砲の弾薬10万発を購入し、ウクライナに提供する計画を立てています。

大口径弾薬産業の概要

大口径弾薬の市場は、少数の確立されたプレーヤーとさまざまな軍隊に供給される弾薬の地元メーカーによって適度に統合されています。著名な市場参加者としては、General Dynamics、BAE Systems、Northrop Grumman、Rheinmetall AG、Nexter group KNDSなどがあります。設計、材料、致死性などの革新が市場を牽引します。いくつかの企業は、地元の民間および政府所有の弾薬会社の強化に注力しています。サウジアラビア、アラブ首長国連邦、中国、インドなどの国々は、地元の製造会社がそれぞれの軍隊のニーズに応えることを奨励しており、それによって調査対象市場における地元企業のシェア拡大を支援しています。

たとえば、2022年 5月、米国軍は120 mm戦車訓練用弾薬を調達するための2つの契約を発表しました。陸軍は、120 mm M1002多目的戦車訓練弾、120 mm M865A1新しい量産運動エネルギー弾、およびM1002弾薬に関して、ノースロップグラマンに6,670万米ドル相当の契約を締結しました。また、米国陸軍は、120mm M865A1新型量産運動エネルギー弾と120mm M1002新型量産多目的戦車訓練弾に関して、ゼネラル・ダイナミクス社と5,080万米ドル相当の別の契約を締結しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 口径タイプ別
    • 40~60mm
    • 60mm超
  • エンドユーザー別
    • 海上部隊
    • 地上部隊(空軍、陸軍、特殊部隊、国境警備隊、連邦機関など)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • イスラエル
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • General Dynamics Corporation
    • BAE Systems PLC
    • Rheinmetall AG
    • Nexter group KNDS
    • Northrop Grumman
    • ST Engineering
    • Saab AB
    • Ukroboronprom
    • Denel SOC Ltd
    • Nammo AS
    • Global Ordnance
    • Diehl Stiftung &Co. KG
    • Leonardo SpA
    • Raytheon Technologies Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51443

The Large Caliber Ammunition Market size is estimated at USD 309.96 million in 2024, and is expected to reach USD 460.73 million by 2029, growing at a CAGR of 8.25% during the forecast period (2024-2029).

Large Caliber Ammunition - Market

The COVID-19 pandemic had a negligible impact on the market. This is mainly attributed to the increase in defense expenditure across major world powers. The military expenditure as of 2021 was valued at USD 2.1 trillion, with the United States spending the highest, followed by China and India. Furthermore, the ongoing war between Russia and Ukraine leads to the rising use of weapons and ammunition, and growing defense expenditure from NATO countries drives market growth across Europe. Thus, the growth in geopolitical conflicts among the countries of the region played a major role in driving defense spending toward large-caliber weapons and ammunition, driving the market.

Governments across the world are making investments in weapons, such as field artillery, mortars, naval guns, etc., to strengthen the land and maritime border security, civilian protection, and lethality of armed forces. These weapons are a cost-effective option over costly missiles and rockets used for ground attack operations. These factors are driving the demand for large-caliber ammunition globally.

Significant technological advancements, such as high-speed projectile firing, laser guidance systems, and the increasing need for friend or foe identification and precision targeting technology, drive the market growth for GPS-enabled artillery and mortar shells. Due to increased political disputes, terrorism, and cross-border conflicts, the need for rapid deployment of forces has increased, simultaneously increasing the demand for firepower support on the battlefield, driving the market growth for large-caliber ammunition.

Large Caliber Ammunition Market Trends

Ground Forces Segment is Projected to Grow with Highest CAGR During the Forecast Period

Owing to profound changes in the international strategic landscape, the configuration of international security systems has been undermined by the growing hegemonism, unilateralism, and power politics, which have fuelled several ongoing global conflicts. Uncertainties in territorial rights, political tensions, and the quest for universal dominance among the military powerhouses are the major causes disturbing the geopolitical scenario.

In this regard, the most common reaction of the governments is to increase their military spending to improve security in their respective countries. Despite the economic impact of the COVID-19 pandemic, global defense expenditure continued to grow in 2020 and 2021. According to SIPRI, the global military expenditure in 2021 rose to USD 2113 billion, an increase of 7% from 2020. billion. Global spending in 2021 was 19% higher than in 2012. The five largest military spenders in 2021 were the United States, China, India, the United Kingdom, and Russia, which accounted for 62% of world military spending. Military powerhouses, such as the United States, United Kingdom, China, and India, have been focused on augmenting their military firepower and defensive capabilities. The colossal budgets also facilitate the R&D of new weapon and ammunition systems to engage hostile forces and neutralize threats.

Several armed forces have invested significant resources in upgrading their military firepower capabilities, including purchasing vehicle-mounted weapons, naval gun systems, mortars, and howitzers. This has been increasing the demand for related ammunition globally. For instance, in September 2021, the Estonian Defense Forces announced that it would receive large and small caliber ammunition worth EUR 80 million in the next few years. Under the procurement plan, the defense forces would receive large caliber ammunition worth EUR 30 million from eight suppliers over the next four to eight years.

North America is Expected to Lead the Market During the Forecast Period

The United States is the largest defense spender in the world. The US defense expenditure increased by almost 2.9% in 2021 to reach USD 801 billion from USD 778.23 billion in 2020. The United States remained the largest defense-spending country in 2021 and represented 38% of global spending. For FY 2022, the Department of Defense's budget authority is approximately USD 722 billion, an increase of USD 17 billion from USD 705 billion in 2020, while the FY 2023 President's budget request was USD 773 billion for the DoD. The budget primarily aims at modernizing capabilities in the air, maritime, and land warfighting domains and on innovations to strengthen the country's competitive advantage.

In the 2022 report of the Under Secretary of Defense, the United States military has requested a budget of USD 24.7 Billion in FY 2023 for missiles and munitions with a prime objective to increase the overall lethality of the force by procuring at high rates of production, fully utilizing the available industrial capacity for high demand weapons and munitions that are essential for the high-end combat. Furthermore, in FY 2023, 9% of the defense budget is requested to allocate toward missiles and munitions. The ammunition portfolio includes bullets, cartridges, mortars, explosives, and artillery projectiles needed mostly by ground forces. Such procurement plans for defense platforms and related ammunition are anticipated to drive the market studied in North America during the forecast period. For instance, the United States plans to buy 100,000 rounds of 155mm howitzer ammunition from South Korean arms manufacturers to provide to Ukraine.

Large Caliber Ammunition Industry Overview

The market for large-caliber ammunition is moderately consolidated with few established players and local manufacturers of the ammunition supplied to various armed forces. Some prominent market players are General Dynamics, BAE Systems, Northrop Grumman, Rheinmetall AG, and Nexter group KNDS. Innovations in design, materials, lethality, etc., drive the market. Several companies are focusing on strengthening their local private and government-owned ammunition companies. Countries like Saudi Arabia, the United Arab Emirates, China, and India, are encouraging local manufacturing companies to cater to the need of their respective armed forces, thereby helping the local companies to increase their share in the market studied.

For instance, in May 2022, the United States army announced two contracts to procure 120 mm tank training ammunition. The Army awarded a contract worth USD 66.7 million to Northrop Grumman for 120 mm M1002 multi-purpose tank training rounds, 120 mm M865A1 new production kinetic energy rounds, and M1002 ammunition. Also, the US Army awarded another contract worth USD 50.8 million to General Dynamics Corporation for 120mm M865A1 new production kinetic energy rounds and 120 mm M1002 new production multi-purpose tank training rounds.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Caliber Type
    • 5.1.1 40-60 mm
    • 5.1.2 Above 60 mm
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Naval Forces
    • 5.2.2 Ground Forces (Air Force, Army, Special Forces, Border Security, Federal Agencies, etc.)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Israel
      • 5.3.5.4 South Africa
      • 5.3.5.5 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 General Dynamics Corporation
    • 6.2.2 BAE Systems PLC
    • 6.2.3 Rheinmetall AG
    • 6.2.4 Nexter group KNDS
    • 6.2.5 Northrop Grumman
    • 6.2.6 ST Engineering
    • 6.2.7 Saab AB
    • 6.2.8 Ukroboronprom
    • 6.2.9 Denel SOC Ltd
    • 6.2.10 Nammo AS
    • 6.2.11 Global Ordnance
    • 6.2.12 Diehl Stiftung & Co. KG
    • 6.2.13 Leonardo SpA
    • 6.2.14 Raytheon Technologies Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS