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市場調査レポート
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1444515

食物アレルゲン検査:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Food Allergen Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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食物アレルゲン検査:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食物アレルゲン検査の市場規模は、2024年に9億1,000万米ドルと推定され、2029年までに13億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.91%のCAGRで成長します。

食物アレルゲン検査- 市場

主なハイライト

  • 食物アレルギーは多くの国で重大な問題となっています。 2021年のアメリカ喘息・アレルギー財団のデータによると、アレルギーは米国における慢性疾患の主な原因の6番目です。一般的な食物アレルギーには、大豆、ピーナッツ、牛乳、卵、貝類、魚介類、ナッツ、アーモンドなどが含まれます。こうした理由から、ここ数年は食物アレルゲン検査が増加しています。さらに、乳糖不耐症などのいくつかの不耐症は多くの地域で一般的です。食物アレルギーに対する意識の高まりも、食物検査が増加している理由の1つです。
  • さらに、子供たちは食物アレルギーに対して最も脆弱な集団です。また、喘息や湿疹などの他のアレルギー症状に対して2~4倍脆弱です。調査対象の市場は、医療機関に報告される食物アレルギーの数の増加によって牽引されています。さらに、非毒性の有害反応(過敏症)により、食物アレルギーの有病率は指数関数的に増加しています。食物アレルギーの症例数の増加により、世界中の公衆衛生当局はアレルギー反応とその影響を抑制するために重要な措置を講じるようになっています。
  • さらに、食品検査やアレルギー予防に関するさまざまな地域の政府の厳しい規制により、多くの地域で食品検査機関が増加しています。原材料の製造における異物混入や農薬の使用が増加しているため、研究所は検査施設を開発しています。食品検査機関は政府から高度な検査施設の認可を受けています。
  • たとえば、2021年 9月、SGS SAはチェンナイのアンバトゥールにアドバンスセンターオブテスト(ACT)研究所を設立し、食品検査能力を拡張しました。 ACTは、農業および食品産業に堅牢なソリューションを提供し、迅速、正確、信頼性の高い結果を通じて製品の品質を向上させます。

食物アレルゲン検査市場動向

食物アレルギーの有病率の増加

  • 食物アレルギーは深刻な公衆衛生上の懸念として浮上しています。子どもたちは食物アレルギーに対して最も脆弱な集団です。また、喘息や湿疹などの他のアレルギー症状に対して2~4倍脆弱です。 2021年の食物アレルギー調査と教育のデータによると、アメリカでは成人 10人に1人、子供の13人に1人がさまざまな食物アレルギーを持っています。食物アレルギーの数の増加により、医療機関に報告される世界の食物アレルゲン検査市場が拡大しています。
  • 食物アレルギーは大人よりも子供の方が多く罹患しており、牛乳や卵などの一部のアレルギー誘発性食品に対する反応性は主に成人よりも大きくなる傾向があります。対照的に、ピーナッツなどに対するアレルギーは一般に持続します。乳糖不耐症も、世界中でより多くの人々が罹患している病気の1つです。
  • 食品検査機関は、検査特性を開発するために他の検査機関と合併・買収を行っています。たとえば、Eurofins Scientificは、サウジアラビアでの食品および医薬品検査サービスを拡大するために、2022年6月にAjal Laboratoriesの株式の過半数を取得しました。
  • 食物アレルギーの症例数の増加により、世界中の公衆衛生当局はアレルギー反応とその影響を抑制するために重要な措置を講じるようになりました。政府の支援、啓発キャンペーン、民間部門の取り組み、その他の利害関係者の参加により、食物アレルギーは他のすべてのアレルギーの中でも中心的な地位を占めるようになりました。

北米は食物アレルゲン検査で最大の分野を保持

  • この地域では食物アレルギーが増加しているため、食品検査研究所は食品検査施設を改善するための新しい技術を開発しています。 2021年の食物アレルギー調査と教育のデータによると、米国では3,200万人が食物アレルギーを持っています。牛乳、卵、ピーナッツ、木の実、小麦、大豆、魚、甲殻類は、米国で一般的な食物アレルゲンです。
  • 規制当局による厳格なコンプライアンスと相まって、特定の食品に対する過敏症に関する消費者の意識の高まりにより、食品アレルゲン検査市場が推進されています。食品検査機関は、より正確で完璧な食品を検査するための新しい技術と方法を開発しています。
  • たとえば、2022年 8月、Eurofins Craft Technologies は、食品やサプリメントに含まれるさまざまなフェノール酸を定量する新しい方法を開発しました。フェノール類は、果物、野菜、穀物、油、コーヒー、紅茶、ワインなどの飲み物に含まれています。
  • さらに、北米地域では幼児用食品に食物アレルギーの重大な証拠が確認されており、その結果、社内で完了でき、アレルゲンの管理に関する優れた情報が得られる定量的なアレルゲン検査キットの需要が高まっています。たとえば、カナダの研究者は、食物アレルゲンをわずか20分で検出する手持ち式装置を開発しました。
  • この装置を使用すると、消費者はさまざまな製品に含まれる食物アレルゲン、主にグルテンとAra h 1(ピーナッツに関連する)を迅速にテストできます。搭載されたバイオセンサーは、レストランのシェフ、サーバー、消費者、食品安全検査官が使用できます。

食物アレルゲン検査業界の概要

食物アレルゲンの市場は非常にダイナミックで競争が激しく、特に規制順守が最も厳しく、食物アレルゲンに対する国民の意識も高い先進国市場において、主要企業はさらなる市場浸透を目指しています。主要な世界的企業には、SGS SA、Intertek Group PLC、Eurofins Scientific SE、Bureau Veritas SA、およびTUV SUDが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • テクノロジー
    • バイオセンサーベース
    • イムノアッセイベース/ELISA
    • PCR(ポリメラーゼ連鎖反応)ベース
    • その他の技術
  • 食品検査済み
    • 肉や家禽
    • 乳製品
    • 飲料
    • ベーカリーおよび菓子類製品
    • 離乳食と乳児用調製粉乳
    • その他の食品検査済み
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Intertek Group PLC
    • TUV SUD
    • Eurofins Scientific SE
    • Institut Merieux(Merieux NutriSciences)
    • ALS Limited
    • AsureQuality Limited
    • Neogen Corporation
    • Bureau Veritas SA
    • SGS SA
    • Microbac Laboratories Inc

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 47330

The Food Allergen Testing Market size is estimated at USD 0.91 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.91% during the forecast period (2024-2029).

Food Allergen Testing - Market

Key Highlights

  • Food allergies are significant problems in many countries. According to Asthma and Allergy Foundation of America data from 2021, allergies are the 6th leading cause of chronic diseases in the United States. Common food allergies include soy, peanut, milk, eggs, shellfish, seafood, nuts, almonds, and many more. Due to these reasons, food allergen testing is increased in the last few years. Additionally, a few intolerances, like lactose intolerance, are common in many regions. Rising awareness about food allergies is also one of the reasons why food testing is increasing.
  • Moreover, children are the most vulnerable population group to food allergies. They are also two to four times more vulnerable to other allergic conditions, such as asthma or eczema. The market studied is driven by the increasing number of food allergies reported to medical establishments. Moreover, with the adverse non-toxic reactions (hypersensitivity), the prevalence rate of food allergies is mounting exponentially. The rising numbers of food allergy cases have prompted public health authorities worldwide to take significant measures to curb allergic reactions and their consequences.
  • Furthermore, due to stringent government regulations from different regions regarding food testing and allergy prevention, food testing labs are growing in many regions. Due to increased adulteration and pesticide use in raw material production, laboratories have been developing their testing facilities. Food testing agencies are receiving government licenses for advanced testing facilities.
  • For instance, in September 2021, SGS SA expanded its food testing capabilities by establishing the Advance Center of Testing (ACT) laboratory in Ambattur, Chennai. The ACT offers robust solutions to the agriculture and food industries to improve product quality through fast, precise, and reliable results.

Food Allergen Testing Market Trends

Increasing Prevalence of Food Allergies

  • Food allergy has emerged as a serious public health concern. Children are the most vulnerable population group to food allergies. They are also two to four times more vulnerable to other allergic conditions, such as asthma or eczema. According to Food Allergy Research & Education data from 2021, one in ten adults and one in 13 children have different food allergies in America. The increasing number of food allergies drives the global food allergen testing market reported to medical establishments.
  • Food allergy affects a more significant proportion of children than adults, and reactivity to some allergenic foods, such as milk and egg, tends to be primarily outgrown. In contrast, allergy to others, such as peanuts, generally persists. Lactose intolerance is also one of the conditions that are affecting more people in the world.
  • Food testing labs are forming mergers and acquisitions with other laboratories to develop their testing properties. For instance, in June 2022, Eurofins Scientific acquired majority stakes in Ajal Laboratories to expand its food and pharmaceutical testing offerings in Saudi Arabia.
  • The rising number of food allergic cases prompted public health authorities worldwide to take significant measures to curb allergic reactions and their consequences. Government support, awareness campaign, private sector initiatives, and other stakeholders' participation have led food allergies to acquire center stage among all other allergies.

North America Holds Largest Segment in Food Allergen Testing

  • Due to increasing food allergies in the region, food testing laboratories are developing new technologies to improve their facilities for testing food. According to Food Allergy Research & Education data from 2021, 32 million people in the United States have food allergies. Milk, egg, peanut, tree nuts, wheat, soy, fish, and crustacean shellfish are common food allergens in the United States.
  • The rising awareness drives the food allergen testing market among consumers regarding their sensitivities to certain foods, coupled with the strict compliance enforced by regulatory authorities. Food testing agencies are developing new technologies and methods to test the food for more accuracy and perfection.
  • For instance, in August 2022, Eurofins Craft Technologies developed a new method to quantify different phenolic acids in foods and supplements. Phenolics are present in fruits, vegetables, grains, oils, and drinks like coffee, tea, and wine.
  • Additionally, the North American region has witnessed significant evidence of food allergy in infant food products, resulting in an increasing demand for quantitative allergen test kits that can be completed in-house and provide good information regarding the control of allergens. For instance, Canadian researchers developed a hand-held device for detecting food allergens in just 20 minutes.
  • This device allows consumers to quickly test for food allergens in different products, primarily gluten and Ara h 1 (associated with peanuts). The equipped biosensor can be used by restaurant chefs, servers, consumers, and food safety inspectors.

Food Allergen Testing Industry Overview

The market for food allergens is highly dynamic and intensely competitive, with key players looking for greater market penetration, especially in the developed markets, where regulatory compliance is the strictest, and public awareness regarding food allergens is also high. Major global players include SGS SA, Intertek Group PLC, Eurofins Scientific SE, Bureau Veritas SA, and TUV SUD.

SGS Group, being one of the market leaders, provides a wide range of analytical services for testing raw materials and finished products. An increase in the outbreak of foodborne illness leads to the increased demand for allergen-free certifications on nutritious and healthy food products, pushing the company's revenue generation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Biosensors-based
    • 5.1.2 Immunoassay-based /ELISA
    • 5.1.3 PCR (Polymerase Chain Reaction)-based
    • 5.1.4 Other Technologies
  • 5.2 Food Tested
    • 5.2.1 Meat and Poultry
    • 5.2.2 Dairy Products
    • 5.2.3 Beverages
    • 5.2.4 Bakery and Confectionery Products
    • 5.2.5 Baby Food and Infant Formula
    • 5.2.6 Other Food Tested
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategy
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Intertek Group PLC
    • 6.3.2 TUV SUD
    • 6.3.3 Eurofins Scientific SE
    • 6.3.4 Institut Merieux (Merieux NutriSciences)
    • 6.3.5 ALS Limited
    • 6.3.6 AsureQuality Limited
    • 6.3.7 Neogen Corporation
    • 6.3.8 Bureau Veritas S.A.
    • 6.3.9 SGS SA
    • 6.3.10 Microbac Laboratories Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS