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市場調査レポート
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547068

世界の施設管理 (ファシリティマネジメント) 市場:成長、動向、予測

Facility Management Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2-3営業日

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世界の施設管理 (ファシリティマネジメント) 市場:成長、動向、予測
出版日: 2021年01月01日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ファシリティマネジメントソリューションはビジネスの効率を促進し、企業内で重要な役割を果たしています。ファシリティマネジメントは、職場、不動産、資産、事務所と建物の移転、エネルギーの効率的な使用を可能にするソフトウェアとソリューションで構成されています。 世界のファシリティマネジメント(FM)市場は、2016年に288億3000万米ドルと評価され、2017年から2022年にかけては13.97%のCAGRで推移し、2022年までに720億1000万米ドル規模に拡大するものと予測されています。

当レポートでは、ファシリティマネジメント(FM)の世界市場を調査し、市場の概要、ソリューション・サービス・展開タイプ・産業・地域別の市場動向、市場規模の推移と予測、市場促進・阻害要因ならびに市場機会の分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなど包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 市場の定義
  • 調査結果

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場のダイナミクス

  • 市場概況
  • 市場促進要因
    • クラウド型サービスの登場
    • 企業の職場文化の変化
    • 規制・経済の発展
  • 市場阻害要因
    • 管理意識の欠如
  • 市場機会
    • IoTの導入
  • 産業バリューチェーン分析
  • ファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業政策

第5章 世界のファシリティマネジメント市場:ソリューション別

  • 戦略的計画・プロジェクト管理
  • 資産管理・在庫管理
  • 保守管理
  • 職場と移転管理
  • サステナビリティマネジメント
  • その他

第6章 世界のファシリティマネジメント市場:サービス別

  • コンサルティング
  • マネージドサービス
  • インテグレーション・デプロイメント

第7章 世界のファシリティマネジメント市場:展開タイプ別

  • オンプレミス
  • クラウド

第8章 世界のファシリティマネジメント市場:エンドユーザー別

  • IT・通信
  • 医療
  • 教育
  • 小売
  • 製造
  • 不動産
  • 銀行・金融サービス・保険
  • 政府・公共
  • その他

第9章 世界のファシリティマネジメント市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • トルコ
    • その他

第10章 ベンダーの市場シェア分析

第11章 競合情勢 - 企業プロファイル

  • IBM Corp.
  • Oracle Corporation
  • SAP SE
  • CA technologies
  • Trimble Navigation Ltd.
  • Archibus Inc.
  • Accruent, LLC
  • Planon Corporation
  • FM System, Inc.
  • iOffice Corporation
  • MCS
  • Satnav Technologies

第12章 投資分析 - 合併、買収、提携

第13章 ファシリティマネジメント市場の将来展望

目次
Product Code: 50250

The facility management market was valued at USD 40.41 billion in 2020, and is expected to reach a market value of USD 81.49 billion by 2026, registering a CAGR of 12.51% over the forecast period (2021 - 2026). Facility management (FM) includes management methods and techniques for building management, infrastructure management for an organization and also the means of overall harmonization of the work environment in an organization. This system standardizes services and streamlines processes for an organization.

  • The increased spending on the infrastructural aspect can be cited as one of the major drivers for the growth of the FM market. Moreover, the increasing focus on optimization processes and energy efficiency improvements are the main driving forces for the development of the facility management market.
  • Along with this, real estate, manufacturing, retail, and the public sector are also a few industry verticals which have witnessed high infrastructural growth. These verticals mentioned above constitute the primary end users of facility management solutions, owing to the growing need for integrating data from operational facilities into other business applications.
  • However, security concerns related to the safety of devices and networks is one of the factors restraining the market growth. Increasing security breaches and growing threats of cybercrime groups are creating skepticism, thus affecting the growth of the market.

Key Market Trends

Integrated Facility Management to Witness Higher Growth Rate

  • Integrated facility management is a method of combining many (or all) of the office related services and processes under one vendor and management team. IFM streamlines internal and vendor-related communication, simplifying day-to-day operations management, and improving productivity in the organization.
  • With multiple vendors working on different components of the organization, redundancy and overlap are inevitable. Costs are also an important factor of concern as different teams spend their time and money on initiatives that do not align with the company's future goals. With IFM, inefficiency and unnecessary expenditure become easy to identify, since there is greater visibility.
  • The North American region has largely set the global standard for integrated facility management (IFM) services, owing to the home presence of large contract management and real estate firms. The North American market has a presence of large nationally and internationally operating IFM companies from the backgrounds of technical FM, property management, and support services.

North America Occupies the Largest Market Share

  • Latest technological breakthroughs in the North American region have assisted the advancement of facility management solutions that makes the overall processes highly efficient and significantly improve accuracy in various applications.
  • There have been a series of new solutions, mergers and acquisitions in the North American region to take advantage of this opportunity. The primary driver behind these investments are the continuous evolution and increasing application of new technologies to unlock enormous volumes that were previously considered non-commercial.
  • With these series of investments, IT and telecom, BFSI, real estate, and healthcare applications in North America are set to boom over the next five years.

Competitive Landscape

The facility management market is moving toward a consolidated stage due to the presence of a few number of players concentrated in a few countries. These major players have adopted various growth strategies, such as mergers and acquisitions, new product launches, expansions, joint ventures, partnerships, and others to strengthen their position in this market. The major players in the market are IBM Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Planon Corporation, among others.

  • June 2018 - SAP SE announced plans to collaborate with Accenture, Capgemini, and Deloitte to accelerate customer adoption of SAP S/4HANA Cloud in the process manufacturing, discrete manufacturing, and service industries.
  • June 2018 - SAP SE announced that it has more than doubled the number of digital innovation solutions and significantly expanded design-led engagement services with the launch of the SAP Leonardo Partner Medallion Initiative. SAP Leonardo technologies empower enterprises with intelligent technologies for every business process, to create better outcomes.

Reasons to Purchase this report:

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  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Emergence of Cloud-Based Services
    • 4.3.2 Changing Work Culture in Organizations
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Managerial Awareness
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Single
    • 5.1.2 Bundled
    • 5.1.3 IFM
  • 5.2 By Service
    • 5.2.1 Professional Services
    • 5.2.2 Managed Services
  • 5.3 By Solution
    • 5.3.1 Strategic Planning and Project Management
    • 5.3.2 Workplace and Relocation Management
    • 5.3.3 Sustainability Management
    • 5.3.4 Maintenance Management
    • 5.3.5 Other Solutions
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 IT and Telecommunications
    • 5.4.2 Healthcare
    • 5.4.3 Retail
    • 5.4.4 Education
    • 5.4.5 BFSI
    • 5.4.6 Other End Users
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Archibus Inc.
    • 6.1.2 Broadcom Inc. (CA Technologies)
    • 6.1.3 FM System Inc.
    • 6.1.4 IBM Corporation
    • 6.1.5 iOffice Corporation
    • 6.1.6 Oracle Corporation
    • 6.1.7 Planon Corporation
    • 6.1.8 SAP SE
    • 6.1.9 Satnav Technologies
    • 6.1.10 Trimble Navigation Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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