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市場調査レポート
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1441686

PET包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

PET Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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PET包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

PET包装市場規模は2024年に712億3,000万米ドルと推定され、2029年までに940億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.71%のCAGRで成長します。

PET包装- 市場

環境に優しい包装に対する需要の高まりとPETの優れた特性により、予測期間中に市場の成長が促進されると予想されます。

主なハイライト

  • パッケージング部門は、より持続可能な社会を求める顧客の要求を満たすために、環境に優しい技術で大きな進歩を続けています。顧客は、高性能の包装が製品の保存寿命を延ばす可能性があることをますます認識しています。環境に優しい使用済みの包装オプション、特にPET(ポリエチレンテレフタレート)包装ソリューションの必要性が高まっています。
  • PETはガラスと比較して最大90%の重量削減が可能であり、輸送がより手頃になります。ミネラルウォーターなどの飲料に再利用可能なパッケージを提供するため、近年、PETプラスチックボトルがかさばって脆いガラスボトルに取って代わられることが増えています。
  • 企業や製品におけるPETの使用方法に関するいくつかの進歩と動向は、 PETと市場の成長に対する注目を示しています。 PETには多くの用途があり、その透明性と内蔵のCO2バリアのおかげで、簡単にボトルに吹き込んだり、シートに成形したりすることができます。 PETの特性は、着色剤、UVブロッカー、酸素バリア/スカベンジャー、その他の添加剤によって強化され、ブランドの要件を満たすボトルを作成できます。
  • さらに、PET容器は、テニスボール、ジュース、サラダドレッシング、食用油、ピーナッツバター、液体ハンドソープ、ソーダなどの商品の包装にもよく使用されます。 PETは主に、米国に流通する炭酸飲料と水の1回分ボトルと2リットルボトルの製造に使用されています。オーブンや電子レンジで温められる持ち帰り用の調理済み食品の容器は、優れたグレードのPETで作られています。
  • ほとんどの水やソフトドリンクの容器は、リサイクル性の高いポリエチレンテレフタレート(PET)で作られています。しかし、ボトルの使用が世界的に増加するにつれて、海洋へのダメージを防ぐためにボトルを回収してリサイクルする試みは遅れています。たとえば、使い捨てボトルと再利用可能なボトルの効果を調査した研究によると、ペットボトルのリサイクル含有量が40%~60%の場合、バージン素材で作られたボトルと比較して排出量は32%~48%削減されます。炭酸ソフトドリンク。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、使い捨て包装ベンダーに大きな救いをもたらしました。多くの国ではこれらの包装を徐々に禁止し、再利用可能な包装を推進していましたが、感染拡大により消費者と政府の行動が変化しました。COVID-19感染症のパンデミックにより、栄養ドリンクや健康食品の需要が飛躍的に増加しました。これらの製品のほとんどは、PETなどの使い捨てプラスチックでパッケージされています。

PET包装市場の動向

ボトルは大幅な成長を遂げる

  • ポリエチレンテレフタレート(PET)は、水蒸気、ガス、希酸、油、アルコールに対する高いバリア特性を備えているため、食品包装によく使用されています。さらに、PETはリサイクルが容易で、適度に柔軟性があり、飛散防止効果があります。アースデイ主催者によると、米国では毎分100万本のペットボトルが購入されています。平均的なアメリカ人は年間167本のプラスチック製の水ボトルを飲みます。この地域では包装された飲料水のニーズが高まっているため、PETプラスチックの上部と筐体の市場が拡大しています。
  • PETはPEから派生したもので、他の種類のプラスチックと比較して優れた剛性を備えています。さらに、堅牢な保護構造を維持し、並外れた耐湿性を備えています。これを利用して液体や飲料用のペットボトルが製造されます。 PETは、冷凍食品やインスタント食品の包装にも使用される使い捨てプラスチック容器の製造に使用されます。 PETが好まれている理由は、PETが健全な油バリアを提供し、材料に害を及ぼす可能性のある化学物質を防ぐのに役立つためです。
  • eコマース分野の拡大も、世界の市場の拡大に大きく貢献しています。物流の観点からペットボトルや瓶の持ち運びが簡単であるため、多くのブランドがペットの採用を増やしています。また、ペットボトルは軽量で取り扱いに注意する必要がないため、輸送コストが大幅に削減されます。したがって、予測期間中、市場の需要は人々のオンラインショッピングへの傾向の高まりによって支えられると予測されています。
  • 世界中で食品や飲料の需要が高まっているため、ボトルや瓶の製造に使用されるPETの需要は大幅に増加すると予想されています。さらに、ペットボトル入りの手指消毒剤のパッケージングは、ヘルスケア分野でのニーズが高まっています。さらに、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響が長引き、一部の国ではコロナウイルス感染者数が引き続き増加していることから、手指消毒剤ボトルの需要は高止まりすると予想されており、これが手指消毒剤の包装用ペットボトルの拡大に拍車をかけることになると思われます。
  • 企業や製品におけるPETの使用方法に関するいくつかの進歩と動向は、 PETへの注目とその市場シェアの拡大を示しています。 PETには多くの用途があり、その透明性と内蔵のCO2バリアのおかげで、簡単にボトルに吹き込んだり、シートに成形したりすることができます。 PETの特性は、着色剤、UVブロッカー、酸素バリア/スカベンジャー、その他の添加剤によって強化され、ブランドの要件を満たすボトルを作成できます。

アジア太平洋では市場が大幅に成長

  • 中国は世界最大のポリエチレンテレフタレート(PET)市場の一つです。過去数年間、同国のPETなどのエンジニアリングプラスチックの生産は、原料の豊富な入手可能性と製造コストの低さに支えられて成長してきました。中国におけるペットボトルの需要は増え続けています。中国におけるPETの可能性にとって清涼飲料水がいかに重要であるかは明らかです。これは、ボトル入り飲料水業界とその主要企業(Master KongやNongfu Springなど)、および中国におけるボトル入り飲料水の消費量の毎年の大幅な増加に大きな影響を受けています。
  • 現在使用されている従来の包装用ポリマーに比べてPETには利点があるため、包装分野(PET容器、ボトルなど)におけるPET製品の使用が増加しています。輸出と国内消費の増加により、中国では食品・飲料業界、消費財などの分野から包装材の需要が高まっています。
  • インドでは、ポリプロピレン(PP)、ポリエチレンテレフタレート(PET)、ポリ塩化ビニル(PVC)などのさまざまなプラスチックが生産されています。インドにはPETの生産能力が膨大にあり、国内市場のニーズのほとんどが満たされています。ただし、国内市場のPET消費量には地域差もあります。多数のエンドユーザー企業と広大な流通ネットワークにより、インドの北部と西部がPETの使用の大部分を占めています。
  • インドでは外出先での食品消費傾向が進む中、PETや金属缶などの素材で包装された使い切りの小型商品の需要が急増しています。消費者は予算を重視し、金額に見合った価値のある製品を求めているため、PETなどの軟包装材は依然として全国的に広く使用されています。
  • しかし、消費者は、環境に優しい品質を持つ代替包装材料に惹かれ始めています。ガラスとアルミニウムは環境に優しく、リサイクル能力が高いため、この地域ではかなりの受け入れ率を誇っています。その結果、より多くの顧客がプラスチックから離れつつあります。

PET包装業界の概要

PET包装市場は競争が激しく、Amcor Ltd、Gerresheimer AG、Berry Global Group Inc.、Silgan Holdings Inc.、Resilux NVなどの複数の大手企業で構成されています。現在、市場シェアの点で市場を独占している大手企業はほとんどありません。最大の市場シェアを持つこれらの市場リーダーは、国際的な消費者ベースの拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために戦術的な合弁事業を利用しています。

  • 2022年 1月:Sonoco社は、重要な原材料、輸送、梱包、労働力、その他の直接的および間接的なコストに前例のないインフレに直面したため、CPET(結晶化ポリエチレンテレフタレート)熱成形プラスチックのトレイとボウルの価格を9%値上げする計画でした。
  • 2022年 1月:BerryとTotalEnergiesは、埋立地に送られるゴミを減らし、食品包装の循環性を高めるための提携を発表しました。ベリー社は、現在の方法では通常リサイクルが困難な使用済みプラスチック廃棄物のリサイクル強化を目的として、トータルエナジー社から認定された環状ポリマーを受け取ることになります。その結果、ベリーは食品や飲料品、ヘルスケア製品の包装に、より多くのリサイクルプラスチックを採用できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • PETの優れた特性
    • 環境に配慮した包装への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 一部の地域におけるプラスチックの使用に対する規制
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ボトルとジャー
    • バッグとパウチ
    • トレイ
    • 蓋/キャップと蓋
    • その他の製品タイプ
  • 包装別
    • リジッド
    • フレキシブル
  • エンドユーザー業界別
    • 食品および飲料
    • 医薬品
    • パーソナルケアおよび化粧品産業
    • 工業製品
    • 家庭用品
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd
    • Resilux NV
    • Gerresheimer AG
    • Berry Global Group Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Graham Packaging Company
    • GTX Hanex Plastic Sp. zoo
    • Dunmore Corporation
    • Comar LLC
    • Sonoco Products Company
    • Huhtamaki OYJ
    • Nampak Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 47636

The PET Packaging Market size is estimated at USD 71.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 94.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).

PET Packaging - Market

The increasing demand for environment-friendly packaging and the outstanding properties of PET are expected to drive market growth over the forecast period.

Key Highlights

  • The packaging sector keeps making significant strides in environment-friendly technologies to satisfy customer demand for a more sustainable society. Customers increasingly know that high-performance packaging may lengthen a product's shelf life. It has increased the need for environment-friendly end-of-life packaging options, particularly PET (polyethylene terephthalate) packaging solutions.
  • PET can result in weight reductions of up to 90% compared to glass, making shipping more affordable. As they provide reusable packaging for beverages like mineral water, PET plastic bottles have increasingly replaced bulky, brittle glass bottles in recent years.
  • Several advancements and trends in how companies and products use PET indicate the attention on PET and the market's growth. PET has many uses and is easily blown into bottles or shaped into sheets thanks to its clarity and built-in CO2 barriers. PET characteristics can be enhanced with colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives to create bottles that meet a brand's requirements.
  • Additionally, PET containers are often used for packaging goods, including tennis balls, juice, salad dressing, cooking oil, peanut butter, liquid hand soap, and soda. PET is primarily used to make single-serving and two-liter bottles of carbonated soft drinks and water distributed throughout the nation, including the United States. Containers for take-home prepared meals that may be warmed in the oven or microwave are made of exceptional grades of PET.
  • Most water and soft drink containers are constructed of highly recyclable polyethylene terephthalate (PET). However, attempts to collect and recycle the bottles to prevent them from damaging the oceans are falling behind as their use increases globally. For instance, if a PET bottle had 40%-60% recycled content, its emissions would be decreased by 32%-48% compared to one made from virgin material, according to a study examining the effects of single-use and reusable bottles for carbonated soft drinks.
  • The COVID-19 pandemic provided significant relief to single-use packaging vendors. Although many countries were slowly banning these packaging and promoting reusable packaging, the outbreak changed consumer and government behavior. Due to the COVID-19 pandemic, the demand for nutritional drinks and healthy food increased exponentially. Most of these products are packaged with single-use plastic, such as PET.

Pet Packaging Market Trends

Bottles to Have Significant Growth

  • The high barrier qualities of polyethylene terephthalate (PET) against water vapor, gases, diluted acids, oils, and alcohols make it a common material for food packing. Additionally, PET is easy to recycle, reasonably flexible, and shatterproof. According to Earth Day organizers, one million plastic bottles are purchased in the United States every minute. The average American drinks in 167 plastic water bottles annually. Due to the region's growing need for packaged drinking water, there is an increasing market for PET plastic tops and enclosures.
  • PET, derived from PE, offers excellent stiffness compared to other types of plastic. Additionally, it keeps a robust protective structure and possesses extraordinary moisture resistance abilities. Plastic bottles for liquids or beverages are produced using it. PET is used to make disposable plastic containers that are also used for packaging frozen or ready-to-eat foods. PET is well-liked because it provides a sound oil barrier, which helps the material fend off chemicals that could harm it.
  • The expanding e-commerce sector also contributes substantially to the market's expansion worldwide. Numerous brands are employing PET more frequently because it is simple to carry PET bottles and jars from a logistics perspective. Additionally, because PET bottles are lightweight and don't need to be handled carefully, the cost of transportation is greatly diminished. Therefore, it is projected that the market demand will be supported over the forecast period by people's growing propensity for online shopping.
  • The demand for PET for creating bottles and jars is anticipated to increase significantly due to the rising demand for food and beverage items worldwide. Additionally, the packaging of hand sanitizers in PET bottles saw a rise in need in the healthcare sector. In addition, the demand for hand sanitizer bottles is anticipated to stay high as COVID-19's effects persist and certain countries continue to see an increase in coronavirus cases, which will fuel the expansion of PET bottles for hand sanitizer packaging.
  • Several advancements and trends in how companies and products use PET demonstrate the focus on PET and the expansion of its market share. PET has many uses and is easily blown into bottles or shaped into sheets thanks to its clarity and built-in CO2 barriers. PET characteristics can be enhanced with colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives to create bottles that meet a brand's requirements.

Asia-Pacific to Witness Significant Growth in the Market

  • China is among the largest polyethylene terephthalate (PET) markets worldwide. For the past few years, the country's growing production of engineering plastics, such as PET, has been aided by the plentiful availability of raw materials and low cost of manufacture. The demand for PET bottles in China is constantly rising. It is obvious how critical soft drinks are to PET's chances in China. It is significantly influenced by the bottled water industry and its key players, like Master Kong and Nongfu Spring, as well as the significant rise in bottled water consumption in China yearly.
  • Due to PET's benefits over the currently utilized traditional packaging polymers, the usage of PET goods in the packaging sector (PET containers, bottles, etc.) is increasing. Due to rising exports and domestic consumption, packing materials are in higher demand in China from sectors including the food and beverage industry, consumer goods, and others.
  • A variety of plastics, including polypropylene (PP), polyethylene terephthalate (PET), polyvinyl chloride (PVC), and others, are produced in India. India has a massive capability for producing PET, and most of the domestic market's needs are met. However, regional differences also exist in the domestic market's consumption of PET. Due to numerous end-user businesses and a vast distribution network, the North and West of India account for most PET use.
  • The demand for single-serve and small-sized goods packaged in materials like PET and metal cans has surged in India as the country adopts an on-the-go food consumption trend. Because consumers are budget aware and look for products that provide value for money, flexible packaging materials like PET are still widely used nationwide.
  • However, consumers have started gravitating toward alternate packaging materials because they have eco-friendly qualities. Due to their eco-friendliness and high capacity for recycling, glass and aluminum have seen significant acceptance rates in the area. As a result, customers are turning away from plastic in more significant numbers.

Pet Packaging Industry Overview

The PET packaging market is highly competitive and consists of several major players, such as Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group Inc., Silgan Holdings Inc., and Resilux NV. Few big firms presently control the market in terms of market share. These market leaders with the largest market share are concentrating on growing their international consumer base. These businesses use tactical joint ventures to raise their market share and profitability.

  • January 2022: Sonoco company planned to raise the prices for CPET (crystallized polyethylene terephthalate) thermoformed plastic trays and bowls by 9%, as the company faced unprecedented inflation in critical raw materials, as well as transportation, packaging, labor, and other direct and indirect manufacturing costs.
  • January 2022: Berry and TotalEnergies announced their collaboration to reduce trash going to landfills and increase the circularity of food packaging. Berry will receive certified circular polymers from TotalEnergies owing to enhanced recycling of post-consumer plastic waste, which is usually challenging to recycle using current methods. As a result, Berry will be able to employ more recycled plastic in the packaging of its food and beverage items and its healthcare products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Outstanding Properties of PET
    • 4.3.2 Rising Demand for Environment-friendly Packaging
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Regulations Against the Use of Plastics in Some Regions
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Types
    • 5.1.1 Bottles and Jars
    • 5.1.2 Bags and Pouches
    • 5.1.3 Trays
    • 5.1.4 Lids/Caps and Closures
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Packaging
    • 5.2.1 Rigid
    • 5.2.2 Flexible
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceuticals
    • 5.3.3 Personal Care and Cosmetic Industry
    • 5.3.4 Industrial Goods
    • 5.3.5 Household Products
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd
    • 6.1.2 Resilux NV
    • 6.1.3 Gerresheimer AG
    • 6.1.4 Berry Global Group Inc.
    • 6.1.5 Silgan Holdings Inc.
    • 6.1.6 Graham Packaging Company
    • 6.1.7 GTX Hanex Plastic Sp. z.o.o.
    • 6.1.8 Dunmore Corporation
    • 6.1.9 Comar LLC
    • 6.1.10 Sonoco Products Company
    • 6.1.11 Huhtamaki OYJ
    • 6.1.12 Nampak Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS