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市場調査レポート
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1444552

モバイル3D:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Mobile 3D - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイル3D:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイル3D市場規模は2024年に429億米ドルと推定され、2029年までに2,289億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に39.78%のCAGRで成長します。

モバイル3D-マーケット

ディスプレイの解像度が上がると、スケーリングが不十分になり、3Dディスプレイの品質が低下する可能性があります。これにより、最終的にはこれらのテクノロジディスプレイの採用が妨げられる可能性があり、3D市場全体に影響を与えることになります。

主なハイライト

  • COVID-19感染症のパンデミックによるロックダウンのさなか、自宅で過ごす時間が増えたため、多くの人が娯楽としてゲームに目を向けた。これにより、プレイヤーの数、オンラインゲームに費やす時間とお金がすべて増加しました。ゲーム愛好家は3DおよびVR対応ゲームに興味を持っており、3Dディスプレイやメガネの需要が急増しています。
  • 2022年 10月-LEDおよび3Dソリューションのメーカーである深センTimewaying Ltd.は、市場で世界最大のデジタルLEDシネマスクリーンの1つである、20メートルの4K HeyLEDシネマスクリーンを発売しました。このスクリーンは、より強い色彩、リアルさ、奥行きを備えた最高スペックのものになります。
  • 2022年 11月- ビジュアルソリューションプロバイダーであるViewSonic Corporationは、UNIVERSEと呼ばれる3Dモデルを開発しました。これは、仮想環境での効果的な対面指導テクニックを使用して、オンライン学習を2Dの一方向フローから3D没入型エクスペリエンスに変えるものです。 EDUtech Asia 2022の会期中、同社は最新の教育テクノロジーソリューションを展示しました。

モバイル3D市場動向

ゲームアプリケーションが最大のシェアを占めると予想される

  • COVID-19感染症のパンデミックによるロックダウンのさなか、自宅で過ごす時間が増えたため、多くの人が娯楽としてゲームに目を向けた。これにより、プレイヤーの数、オンラインゲームに費やす時間とお金がすべて増加しました。スキルベースのオンラインゲームは、プレーヤーの精神的または身体的レベルの専門知識を行使するため、ますます人気が高まっています。ゲーム業界は、拡張現実(AR)と仮想現実(VR)の発展と、将来のメタバースへの動きによって推進されるでしょう。
  • 2022年 5月-Acerは、立体3Dディスプレイを搭載したゲーミングノートパソコンを発売しました。これにより、同じシーンの2つの別々のビューを左目と右目に照射する、メガネ不要の3Dゲーム体験レンダリングテクノロジーが提供されます。その結果、写真に奥行きがあるように錯覚し、ユーザーに3次元のアイテムを見ているような印象を与えることができます。
  • 2022年 3月-Leia Inc.は、眼鏡を使用せずに真に没入型の3D通話、ストリーミング、ゲーム、コンテンツ作成と共有のエクスペリエンスを提供する3D AIタブレットを発売しました。 Leiaはまた、Stability.AIと協力して、ユーザーが創造性を表現し、3Dのテキストを使用してAIアートを作成できる初の統合ジェネレーティブアートソフトウェアであるLeiaDreamを開発しました。
  • 2022年 5月-Looking Glassは、GamesBeat Summitで画面サイズ 65インチの最大のホログラフィック 3Dディスプレイを発表しました。サイズが非常に大きいため、エンジニアリング、デザイン、3Dストーリーテリング、体験型マーケティングなどのアプリケーションをグループで表示するのに最適です。

アジア太平洋は最も急速に成長する市場になると予想される

  • 中国は世界最大の映画市場であり、米国に次ぐ第2位です。中国のエンターテイメントへのニーズの高まりにより、中国は最も多くの映画スクリーンを誇っています。映画館の所有者は、客足を増やす新しい方法を検討しています。 3Dディスプレイの使用は、これらの映画ファンのシェアを押し上げています。 3Dスクリーンは世界中の映画館に500台以上設置されており、その約80%が中国にあります。
  • 光学フィルムのメーカーであるEfun Technologiesは、米国に本拠を置くRealDと協力して3D映画館スクリーンを作成し、中国におけるこれらのディスプレイの独占サプライヤーになりました。
  • 中国の北杭大学の研究者グループは、Qiong-Hua Wang教授の指導の下、大規模かつ広視野角を備えた調整可能な液晶格子ベースのホログラフィック 3Dディスプレイシステムを開発しました。テクノロジーのおかげで、2つの異なるホログラム作成技術を同時に使用することで、広い視野角とサイズの拡大が可能になります。
  • Shenzhen MetaVisionは、世界中のさまざまな業種の企業に最先端のXRデバイスを提供する予定です。このメーカーは、わずか16 mmの世界最薄VRヘッドセットであるインタラクティブリアルタイム3D(RT3D)VRディスプレイシステムを開発しました。

モバイル3D業界の概要

モバイル3D市場は、複数の競合他社との競合環境になることが予想されます。メーカーは競合に負けないように、ガラスを使用しない3Dビジュアルなどのテクノロジーを使用して製品を強化しています。 Samsung Electronics、NVidia Corporation、HTC Corporation、Apple Inc.などは、市場の有力なプレーヤーの一部です。

2023年 2月- アクセンチュアは、米国に本拠を置く3Dディスプレイ企業Looking Glassに投資しました。同社は、ヘッドセットやヘッドトラッキングを使用せずに本物のような3Dでコンテンツを表示する、エンドツーエンドのホログラフィックプラットフォームと統合されたディスプレイを開発しました。 Looking Glassは、自社のディスプレイテクノロジーとソフトウェアスイートを組み合わせて、ブランド、デザイナー、消費者が従来2Dで見られていた3Dコンテンツを表示できるようにしました。

2023年 3月- スマートフォンブランドのVivoは、より没入型で魅力的な視覚体験を提供する3D AMOLEDディスプレイを搭載したV27シリーズを発売しました。 3D曲面スクリーンの豊かなディテールにより、ユーザーは映画館に似た没入型のビジュアル世界を体験できます。フロントの60°のカーブが手に優れたグリップ力を保証します。

2022年 6月-Samsungは、Galaxy Book2 Proを宣伝するために、ロンドンのピカデリースクリーンに3Dディスプレイを導入しました。見事な3Dディスプレイを使用して、ピカデリースクリーンはラップトップを照らし、輝く色で表示します。これは、Samsungによる世界初のGalaxy Book 3D実装となります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19が業界に与える影響
  • 市場促進要因
    • スマートフォンの使用量の増加
  • 市場抑制要因
    • 3Dデバイスとコンテンツのコストが高い
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場セグメンテーション

  • 3D対応モバイルデバイス別
    • スマートフォン
    • ノート
    • タブレット
    • メガネ
    • その他の3D対応デバイス
  • デバイスコンポーネント別
    • イメージセンサー
    • 3Dディスプレイ
  • 3D用途別
    • アニメーション
    • 地図とナビゲーション
    • モバイルゲーム
    • モバイル広告
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他
    • 中東とアフリカ
    • ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • The 3M Company
    • HTC Corporation
    • Sharp Corporation
    • Samsung Electronics Co Ltd
    • LG Electronics Inc.
    • Apple Inc.
    • NVidia Corporation
    • Intel Corporation
    • Hitachi Ltd
    • Qualcomm Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48431

The Mobile 3D Market size is estimated at USD 42.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 228.95 billion by 2029, growing at a CAGR of 39.78% during the forecast period (2024-2029).

Mobile 3D - Market

The quality of 3D displays can be hampered by poor scaling as the display's resolution is raised. This can eventually prevent the adoption of these technology displays, which will affect the 3D market as a whole.

Key Highlights

  • Many people turned to gaming for amusement amid the lockdowns brought on by the Covid-19 pandemic as they spent more time at home. The number of players, as well as the time and money spent on online gaming, have all increased due to this. Game enthusiasts are interested in 3D and VR-supportive games, surging the demand for 3D displays and glasses.
  • October 2022 - Shenzhen Timewaying Ltd., a manufacturer of LED and 3D solutions, launched a 20-meter 4K HeyLED cinema screen, one of the world's largest digital LED cinema screens on the market. This screen would be of the highest specification, with stronger color, realism, and depth.
  • November 2022 - ViewSonic Corporation, the visual solutions provider, developed a 3D model called UNIVERSE that will use effective in-person teaching techniques in a virtual environment to change online learning from a 2D, unidirectional flow to a 3D immersive experience. During EDUtech Asia 2022, the company showed its most recent educational technology solutions.

Mobile 3D Market Trends

Gaming Applications are Expected to Account for the Largest Share

  • Many individuals turned to gaming for amusement amid the lockdowns brought on by the Covid-19 pandemic as they spent more time at home. The number of players, as well as the time and money spent on online gaming, have all increased due to this. Skill-based online gaming has become increasingly popular as it exercises a player's mental or physical level of expertise. The gaming industry will be driven by the development of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) and the move toward the Metaverse in the future.
  • May 2022 - Acer launched a gaming laptop with a stereoscopic 3D display. This will offer a glasses-free 3D gaming experience rendering technologies to beam two separate views of the same scene into your left and right eyes. The result can give the illusion of depth in a picture, giving the user the impression that you are looking at a three-dimensional item.
  • March 2022 - Leia Inc. launched a 3D AI tablet to provide a truly immersive 3D calling, streaming, gaming, and content creation and sharing experience without using any eyewear. Leia also collaborated with Stability.AI to develop LeiaDream, the first integrated generative art software that lets users express their creativity and create AI art using text in 3D.
  • May 2022 - Looking Glass introduced the largest holographic 3D display with a 65-inch screen size at GamesBeat Summit. Because of its enormous size, it is perfect for group viewing applications in engineering, design, 3D storytelling, and experiential marketing.

Asia-Pacific Expected to be the Fastest Growing Market

  • China is the biggest movie market in the world, coming in second place to the United States. Due to the country's growing need for entertainment, China also boasts the most movie screens. The cinema owners are looking into novel ways to boost foot traffic. The use of 3D displays is driving these movie fans' share. More than 500 3D screens have been installed in cinemas worldwide, with about 80% in China.
  • Efun Technologies, a producer of optical films, collaborated with US-based RealD to create 3D movie theater screens and became an exclusive supplier of these displays in China.
  • A group of researchers from Beihang University in China, under the direction of Professor Qiong-Hua Wang, have created a tunable liquid crystal grating-based holographic 3D display system with a big scale and wide viewing angle. Thanks to technology, using two different hologram creation techniques simultaneously allows for a wide viewing angle and an increased size.
  • Shenzhen MetaVision plans to offer cutting-edge XR devices for enterprises across verticals globally. The manufacturer developed an interactive real-time 3D (RT3D) VR display system, the world's thinnest VR headset at just 16mm.

Mobile 3D Industry Overview

The mobile 3D market is anticipated to exhibit a highly competitive environment with several competitors. Manufacturers are enhancing products with technologies like glass-free 3D visuals to keep up with the competition. Samsung Electronics, NVidia Corporation, HTC Corporation, Apple Inc., and the list goes on, are some of the dominant players in the market.

February 2023 - Accenture invested in US-based 3D display firm Looking Glass. The firm has developed displays integrated with an end-to-end holographic platform to display content in lifelike 3D without using headsets or head-tracking. Looking Glass has combined its display technology with a software suite to enable brands, designers, and consumers to display 3D content traditionally seen in 2D.

March 2023 - Vivo, the smartphone brand, launched the V27 series with a 3D AMOLED display, which provides a more immersive and engaging visual experience. Users experience an immersive visual world akin to a movie theater because of the 3D curved screen's rich details. The front's 60°curve guarantees a superb grip on the hands.

June 2022 - Samsung introduced a 3D display installment with Piccadilly Screens in London to promote its Galaxy Book2 Pro. Using a stunning 3D display, Piccadilly Screens will illuminate and reveal the laptops in sparkling colors. This would be the first worldwide Galaxy Book 3D implementation ever from Samsung.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of Covid-19 on the industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Rise in Smartphone Usage
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 High Cost of 3D Devices and Content
  • 4.7 Technology Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By 3D Enabled Mobile Devices
    • 5.1.1 Smartphones
    • 5.1.2 Notebooks
    • 5.1.3 Tablets
    • 5.1.4 Eyewear
    • 5.1.5 Other 3D Enabled Devices
  • 5.2 By Device Components
    • 5.2.1 Image Sensors
    • 5.2.2 3D Displays
  • 5.3 By 3D Applications
    • 5.3.1 Animations
    • 5.3.2 Maps and Navigation
    • 5.3.3 Mobile Gaming
    • 5.3.4 Mobile Advertisements
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of the Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 5.4.4 Middle East & Africa
    • 5.4.5 LatinAmerica

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 The 3M Company
    • 6.1.2 HTC Corporation
    • 6.1.3 Sharp Corporation
    • 6.1.4 Samsung Electronics Co Ltd
    • 6.1.5 LG Electronics Inc.
    • 6.1.6 Apple Inc.
    • 6.1.7 NVidia Corporation
    • 6.1.8 Intel Corporation
    • 6.1.9 Hitachi Ltd
    • 6.1.10 Qualcomm Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS