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市場調査レポート
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1405354

音楽情勢:市場シェア分析、業界動向・統計、2024~2029年成長予測

Music Landscape - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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音楽情勢:市場シェア分析、業界動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音楽市場規模は、現在の282億9,000万米ドルから今後5年間で426億2,000万米ドルに成長し、CAGR 8.54%を記録すると予想されています。

音楽産業は国際化という新たな段階に到達しました。国際的な音楽コミュニティはかつてないほど緊密につながり、ファンもアーティストも、自分たちが愛する音楽を楽しみ、共有するために、この新時代のチャンスをつかみつつあります。

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主要ハイライト

  • 予測期間を通じて、デジタル・プラットフォームの普及とともにインテリジェント・デバイスの使用が増加すると予想されます。音楽ストリーミング・サービスには、ユーザーがミュージックビデオを見たり、オーディオを聴いたり、ポッドキャストを購読したりできるウェブサイトが含まれます。プレイリストの自動カスタマイズ、おすすめ曲の紹介、アプリやブラウザでの手間のかからない接続といった機能により、これらのプラットフォームはますます人気を集めています。さらに、これらのポータルサイトのポッドキャスト・ジャンルの拡大が、市場の拡大に拍車をかけています。
  • ユーチューブのようなオンラインとソーシャル・メディア・プラットフォームは、意欲的なアーティストが自分の作品を世界に向けて発表することを可能にしています。グーグルに次いで、このサイトは2番目に人気のあるソーシャルメディア・プラットフォームです。音楽市場はアジアやラテンアメリカで大きく成長しており、アーティストたちは世界中の聴衆にブレイクするチャンスを積極的に掴んでいます。
  • さらに、レコード会社は音楽アーティストに大規模な投資を行っており、レコード会社は音楽エコシステムにおける最大の投資家です。IFPIによると、レコード会社はArtists & Repertoire(A&R)とマーケティングを通じて、年間58億米ドル以上を世界中のアーティストに投資しています。このような投資の増加は予測期間中も続くとみられ、音楽市場の成長を牽引すると予測されます。
  • 市場が拡大し、アーティストがデジタル世代のチャンスをつかむにつれて、音楽財団は、彼らの長期的な発展を持続可能な形で支援する立場になろうと努力しています。
  • COVID-19の流行は、ウイルスの蔓延を食い止めるため、ほとんどの国で閉鎖を余儀なくされました。このため、Spotify、Tencent Music Entertainment、Amazon Musicなどの音楽ストリーミング・サービスの加入者数が増加しました。さらに、YouTubeやInstagramのようなウェブサイトでライブストリーミングを利用する加入者も増加しました。米国ではすでに、オーディオ・コンテンツよりもビデオ・コンテンツの方が頻繁にストリーミングされていました。しかし、パンデミックはその魅力を大きく高めました。そのため、COVID-19は音楽ストリーミング分野の成長に大きく貢献しました。

音楽市場の動向

音楽ストリーミングが最大の収益源に

  • 世界中でインターネットの普及が急速に進む中、音楽業界はデジタル化の動向を優雅に取り入れています。物理的な音楽収入は継続的に減少しており、Spotify、Apple Music、Youtube Premium、Tindleのようなオンライン・ストリーミング・プラットフォームが長年にわたって人気を博しています。例えば、世界最大の音楽ストリーミング・サービスであるスポティファイは、今年第3四半期に1億9,500万人の有料ユーザーを獲得し、予測を上回った。
  • まもなく、スマート・デバイスの利用が拡大し、いくつかの最先端のデジタル・プラットフォームが広く評価されることで、音楽とストリーミング・サービスの売上が恩恵を受けると予測されています。ポッドキャストというジャンルは、ミレニアル世代の間で人気が高まっています。解決されていない世界の問題について語るポッドキャスターが増えているからです。
  • 音楽業界の企業は、音楽録音参入企業や先進的なオンライン音楽ストリーミングサービスと広範な戦略的提携を結んでいます。例えば、Sky Wire Broadcastによると、多種多様なPTZカメラシリーズ、ビデオスイッチャー、ワイヤレスビデオトランスミッターなどが登場しました。この新しいセレクションは、Sky Wire Broadcastが現在提供している製品に追加されるものです。このストリーミング・プラットフォームPoweredは、音楽とメディアのストリーミング、ダウンロード・インフラ、アプリケーション、著作権管理、顧客課金、ロイヤリティ管理、ビジネス・インテリジェンスのためのソリューション群を各社に提供します。
  • Youtubeは、世界で2番目にアクセス数の多いウェブサイトです。その大きな理由のひとつが音楽ストリーミングです。ラテンアメリカアーティスト、Luis Fonsiの楽曲「Despacito」がYouTubeで最も多くの再生回数を獲得した後、この地域の音楽市場の成長と投資を後押ししました。YouTubeによると、この曲は今年78億5,000万回再生され、Ed Sheeranの「Shape of You」の57億2,000万回再生がそれに続いた。
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市場を独占する米国

  • 米国では昨年、有料会員数の増加により、レコード音楽の収益が増加し、音楽市場を牽引しました。同国の音楽協会であるRIAAのレポートによると、今年の第1四半期には、音楽ストリーミングの全顧客の32%がスポティファイのサブスクリプションを持っており、これはアマゾンミュージックのサブスクリプションを持っている人の約2倍です。
  • この地域の音楽市場やストリーミングサービスの需要を促進すると予想される重要な要素のひとつは、Pandora Media, Inc.、Google LLC、Apple, Inc.、Amazon.com, Inc.など、数多くの有名企業がこの地域に存在することです。
  • この分野の成長を促すその他の要素として、接続機器へのアクセス、固定ブロードバンドの速度とカバレッジ、確立されたデジタル決済システムが挙げられます。多くのサービス・プロバイダーも同様に、車載用の最先端プラットフォームの構築に多額の投資を行っています。
  • さらに、地域企業は継続的な収益成長を達成し、模範を示しています。例えば、Universal Music Groupは、第2四半期に約27億米ドルの収益を計上し、恒常為替レートベースで前年同期比17.3%増と、今年上半期全体に続く増益率を達成し、好調な収益性を報告しました。
  • さらに、国内のストリーミング音楽サービスプロバイダーは、バンドルパックを発売することで戦略的に競争しています。Financial Timesは、AppleがApple MusicとApple TVをビデオストリーミングサービス開始と同時に統合し、月額13米ドルのバンドルパックを提供する可能性があると述べています。このサービス開始により、アップルは昨年までに年間500億米ドル以上の収益を上げることを計画しており、ライバルのSpotifyと激しい競争を繰り広げることになります。
  • このような競争と音楽録音会社による投資は予測期間中も続くと予想され、同国の音楽市場を後押ししています。

音楽産業概要

音楽市場は、UMGやSony Musicなど、レコーディング・サービスを提供する少数の主要企業が支配しているため、適度に統合されています。ストリーミング・サービス・プロバイダーは、今後も強力な市場競争に直面すると推定されます。これらの企業は、より多くの市場シェアを獲得するために、戦略的パートナーシップや製品開拓に継続的に投資しています。各社の最近の動向の一部を以下に示します。

2023年4月、Sony Music Entertainment UKは、伝説的レコードレーベルであるEpic Records UKの再始動を発表しました。Epic Records UKは、RCA、Columbia、Ministry of Soundなど、Sony Musicを代表する他のレーベルとともに、世界の音楽と英国文化を支持する第一線のレーベルとして再出発する予定です。この発表は、2023年にレコード音楽70周年を迎えるEpic Recordsの創立記念日に合わせたものです。

Symphonic Distributionは、2022年8月にストリーミング・プロモーションに3,700万米ドルを支払った。Symphonic Distributionは、ストリーミング・プロモーションが独立して存在し続けることを明らかにしています。後者は、世界中のアーティストやレーベルにサービスを提供し続けながら、ビジネスとサービスを拡大するためにシンフォニックのインフラを利用します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • レコード会社による投資の拡大
    • 旅行・観光産業の増加による市場拡大の促進。
    • オンライン音楽ストリーミングの利用増加による市場拡大
  • 市場の課題
    • ユーザーデータベースの機密性とセキュリティが事業拡大を阻害する可能性。
  • COVID-19が音楽市場全体に与える影響。

第6章 主要技術投資

  • クラウド技術
  • 人工知能
  • サイバーセキュリティ
  • デジタルサービス

第7章 市場セグメンテーション

  • 収益創出フォーマット
    • ストリーミング
    • デジタル(ストリーミングを除く)
    • 物理的商品
    • 演奏権
    • 同期収益
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BMG Rights Management GmbH
    • Kobalt Music Group, Ltd.
    • SONY MUSIC ENTERTAINMENT
    • Sont ATV
    • Universal Music Group
    • WARNER MUSIC INC.
    • Apple Inc.
    • TIDAL
    • Curb Records, Inc.
    • Deezer

第9章 投資分析

第10章 市場機会と今後の動向

目次
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The Music Market size is expected to grow from USD 28.29 billion in the current year to USD 42.62 billion by the next five years, registering a CAGR of 8.54%.

The music industry has reached a new level of internationalization. The international music community has never been more connected, and fans and artists alike are seizing the opportunities of this new era to enjoy and share the music they love.

Key Highlights

  • Throughout the projected period, it is anticipated that the use of intelligent devices will increase along with the increased penetration of digital platforms. Music streaming services include websites that let users watch music videos, listen to audio, and subscribe to podcasts. Due to functions like automatic playlist customization, song recommendations, and hassle-free connectivity on apps and browsers, these platforms are becoming more and more popular. Additionally, these portals' expanding podcast genres fuel the market's expansion.
  • Online and social media platforms such as YouTube have allowed aspiring artists to showcase and present their work to the world. After Google, the site is the second most popular social media platform. The music market is significantly growing in Asia and Latin America, as artists are actively seizing the opportunities to break out to a global audience.
  • Additionally, recording companies are investing extensively in music artists, with record labels being the largest investors in the music ecosystem. According to the IFPI, record labels invest over US$ 5.8 billion in artists yearly through Artists & Repertoire (A&R) and marketing worldwide. Such an investment increase is expected to continue in the forecast period, estimated to drive the music market's growth.
  • As the market expands and artists seize the digital generation opportunity, music foundations are making efforts to be in a position to support their long-term development with sustainability.
  • The COVID-19 outbreak forced lockdowns in most nations to stop the virus from spreading. Due to this, music streaming services like Spotify, Tencent Music Entertainment, and Amazon Music saw increased subscriber numbers. Moreover, there was a rise in subscribers using live streaming on websites like YouTube and Instagram. Video content was already streamed more frequently than audio content in the United States. However, the pandemic greatly increased its appeal. Therefore, COVID-19 significantly helped the growth of the music streaming sector.

Music Market Trends

Music Streaming to Witness the Largest Revenue Generation

  • With the rapidly growing internet penetration across the globe, the music industry has gracefully adopted the digital trend. Physical music revenue is continuously declining, and online streaming platforms like Spotify, Apple Music, Youtube Premium, and Tindle have gained traction over the years. For instance, the world's largest music streaming service, Spotify, claimed 195 million paid users in the third quarter of this year, exceeding forecasts and up from 188 million paid or premium customers in the previous quarter.
  • Shortly, it is projected that the growing use of smart devices and the widespread acclaim of several cutting-edge digital platforms will benefit the sales of music and streaming services. The podcast genre is growing in popularity among millennials, which is good for the market. This is because more podcasters now talk about unresolved global problems.
  • Companies in the music industry are forming extensive strategic alliances with music recording players and advanced online music streaming services. For instance, a wide variety of PTZ camera series, video switchers, and wireless video transmitters have all been introduced, according to Sky Wire Broadcast. The new selection is an addition to Sky Wire Broadcast's current offerings for the current year. This streaming platform, Powered, will offer the companies a suite of solutions for music and media streaming, download infrastructure, applications, rights management, customer billing, royalty administration, and business intelligence.
  • Youtube is the second-most-visited website worldwide. One of the major reasons for this is music streaming. After the song Despacito by Latin American artist Luis Fonsi (Despacito) received the most views on YouTube, it boosted the region's music market's growth and investments. According to YouTube, the song has gained 7.85 billion views this year, followed by Ed Sheeran's Shape of You at 5.72 billion views.
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United States to Dominate the Market

  • The increased revenue of recorded music has driven the music market in the United States in the last year due to an increasing number of paid subscriptions. According to the report by the music association in the country - RIAA, Thirty-two percent of all music streaming customers had a Spotify subscription in the first quarter of this year, which is nearly twice as many as those who had an Amazon Music subscription.
  • One of the important elements expected to fuel demand for music markets and streaming services in this region is the existence of numerous well-known businesses there, including Pandora Media, Inc., Google LLC, Apple, Inc., and Amazon.com, Inc.
  • Other elements likely to encourage growth in this area are the accessibility of connected devices, fixed broadband speeds and coverage, and an established digital payment system. Many service providers likewise make sizable investments in creating cutting-edge platforms for use in automobiles.
  • Additionally, the regional companies are setting examples by achieving continuous revenue growth. For instance, Universal Music Group reported strong profitability for the second quarter with almost USD 2.7 billion in revenue, an increase of 17.3% year over year in constant currency, and a percentage gain that lasts for the whole first half of the current year.
  • Moreover, the streaming music service providers in the country are strategically competing by launching bundle packs. Financial Times has mentioned that Apple may merge its Apple Music and Apple TV with its video streaming services launch and offer a bundle pack at USD 13 per month. With this launch, Apple has planned to generate over USD 50 billion in revenue annually by the last year, giving heavy competition to its rival Spotify.
  • Such competition and investment by music recording companies are expected to continue in the forecast period, boosting the country's music market.

Music Industry Overview

The music market is moderately consolidated because of the dominance of a few key companies, like UMG and Sony Music, offering recording services. Streaming service providers are estimated to continue facing strong market competition. These companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments by the companies are listed below.

In April 2023, Sony Music Entertainment UK announced the relaunch of the legendary record label Epic Records UK. Epic Records UK will likely relaunch as a frontline label, operating alongside other iconic Sony Music labels, including RCA, Columbia, and Ministry of Sound, with the ambition to champion global music and British culture. The announcement coincides with Epic Records's anniversary, which will celebrate 70 years of recorded music in 2023.

Symphonic Distribution paid USD 37 million for Streaming Promotions in August 2022. It is made clear by Symphonic Distribution that streaming promotions will continue to exist independently. The latter will utilize Symphonic's infrastructure to expand its business and services while continuing to provide its services to artists and labels worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Investment by the Record Companies
    • 5.1.2 Increasing the travel and tourism industry will fuel market expansion.
    • 5.1.3 Increased use of online music streaming to boost the market.
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 The confidentiality and security of user databases might impede business expansion.
  • 5.3 Impact of COVID-19 on overall music market.

6 KEY TECHNOLOGY INVESTMENTS

  • 6.1 Cloud Technology
  • 6.2 Artificial Intelligence
  • 6.3 Cyber Security
  • 6.4 Digital Services

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Revenue Generation Format
    • 7.1.1 Streaming
    • 7.1.2 Digital (Except Streaming)
    • 7.1.3 Physical Products
    • 7.1.4 Performance Rights
    • 7.1.5 Synchronization Revenues
  • 7.2 Geography
    • 7.2.1 North America
      • 7.2.1.1 US
      • 7.2.1.2 Canada
    • 7.2.2 Europe
      • 7.2.2.1 Germany
      • 7.2.2.2 UK
      • 7.2.2.3 France
      • 7.2.2.4 Italy
      • 7.2.2.5 Rest of Europe
    • 7.2.3 Asia-Pacific
      • 7.2.3.1 India
      • 7.2.3.2 China
      • 7.2.3.3 Japan
      • 7.2.3.4 South Korea
      • 7.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 7.2.4 Latin America
      • 7.2.4.1 Brazil
      • 7.2.4.2 Mexico
      • 7.2.4.3 Rest of Latin America
    • 7.2.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 BMG Rights Management GmbH
    • 8.1.2 Kobalt Music Group, Ltd.
    • 8.1.3 SONY MUSIC ENTERTAINMENT
    • 8.1.4 Sont ATV
    • 8.1.5 Universal Music Group
    • 8.1.6 WARNER MUSIC INC.
    • 8.1.7 Apple Inc.
    • 8.1.8 TIDAL
    • 8.1.9 Curb Records, Inc.
    • 8.1.10 Deezer

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS