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市場調査レポート
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1404087

クラウドTV - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測

Cloud TV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウドTV - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラウドTV市場の2024年の市場規模は22億6,000万米ドルで、予測期間中のCAGRは19.13%、2029年には54億3,000万米ドルになると予測されています。

クラウドTVは、TVチャンネル、映画、番組、音楽などのコンテンツをストリーミングするクラウドベースのアプリケーションです。クラウドTVアプリケーションは個人の電子機器に簡単にインストールでき、多くのメモリを必要としないです。

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主なハイライト

  • クラウドTVでは、テレビ加入者は保存した録画を場所に関係なくストリーミングできます。また、コンテンツをスマートフォンやタブレットにダウンロードしてオフラインで視聴することもできます。クラウドTVの技術革新は、視聴者のエンターテインメント体験を向上させる。ユーザーのお気に入りのコンテンツをクラウドに保存することは、これまで以上に簡単になった。さらに、クラウドTV機能のアップデートはリアルタイムでユーザーに提供されます。クラウドTVは、加入者が時間や場所に関係なく、好きな番組や映画を好きなデバイスで楽しめるため、よりパーソナライズされた視聴体験を提供します。
  • ストリーミング業界では、あらゆるカテゴリの視聴者に対応するための拡張性と柔軟性のあるソリューションが必要とされており、市場のトップクラスの競合他社とともに企業が急成長することが、予測期間中の市場を牽引しています。クラウドTVは、視聴時間の増加、視聴者の増加、消費されるビデオコンテンツの量に関して拡張性と柔軟性があり、世界市場での採用を促進しています。
  • さらに、IoTベースのメディアデバイスの普及が進んでいることも、クラウドTVサービスに対する大きな需要を生み出しています。Amazon Fire TV stickやRoku boxなどの製品イノベーションの増加が、クラウドTVプラットフォームの成長に拍車をかけています。
  • しかし、クラウドTVプロバイダーは世界中の視聴者にリーチできるかもしれないが、サービスを提供するために権利が必要になるかもしれないです。各市場には独自のコンテンツ権利制限があり、これを破ることは現実的な困難につながる可能性があり、市場の成長に課題が生じる可能性があります。さらに、クラウドTVにはインターネット接続が必要だが、世界の農村部では高速インターネットがないため、普及が制限されます。
  • COVID-19の流行はクラウドTV市場に好影響を与え、視聴者はオンライン契約を通じてより多くのコンテンツを自宅で消費するようになった。これはこのフォーマットの成長を加速させました。さらに、デジタルテレビをポケットに忍ばせる消費者が増えており、メディアバイヤーにとって消費者動向の変化を利用するエキサイティングな機会となっています。

クラウドテレビ(TV)市場動向

中小企業が成長を牽引

  • 放送・メディア業界におけるクラウドの採用は拡大を続けており、ほとんどのメディア企業がクラウド技術を採用しています。COVID-19の登場は、この業界におけるクラウド技術へのニーズの高まりを大きく後押ししました。
  • さまざまなビジネスニーズにクラウドを採用する動向に伴い、メディア・放送業界の中小企業では、顧客にリーチするためにクラウドTVを採用するケースが増えています。仮想化インフラの拡大とインターネット経由のコンテンツ需要の増加も、クラウドTVの採用に影響を与えています。
  • クラウドTVは、従来のテレビよりも初期インフラを整えるための投資が少なくて済むため、中小企業にとってコンテンツ配信におけるアドバンテージとなります。クラウドTVの採用には最小限の社内インフラが必要で、その結果、ハードウェア機器、設置、メンテナンスへの投資も最小限に抑えられます。
  • クラウドTVは迅速で簡単な展開でビジネスを支援し、既存市場を拡大します。また、構築やメンテナンスにかかる時間とコストの大幅な削減にも貢献します。Google CloudやMicrosoft Azureのようなクラウド・コンピューティング・プラットフォームのパワーは、統合ソリューションによって、計画からパーソナライズされたコンテンツの配信、オンライン・ビデオ・サービスのインストールと実装、中規模クラウドTVサービスを開始する顧客の成長への対応まで、合理化されたクラウドTVプラットフォームを提供するために活用することができます。
  • さらに、クラウドTVはさまざまな視聴者層に対応できる拡張性と柔軟性を備えているため、視聴者数と消費される動画コンテンツの量が確実に増加します。このため、中小企業はクラウドTVを採用することができます。
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アジア太平洋地域が大きなシェアを占める見込み

  • アジア太平洋地域は、視聴者の動画ストリーミングサービスの導入が増加していることから、予測期間を通じて著しい成長を遂げると予測されています。ライブストリーミングに対する需要が高まっているため、市場プレーヤーは堅牢な製品やサービスを開発することができ、市場の成長をさらに後押ししています。加えて、地域全体のインフラ整備と信頼性の高いインターネット接続も、クラウドTVの需要を大きく促進しています。
  • さらに、インターネットベースのコンテンツ消費の全体的な成長は、アジアのビデオ市場を劇的に変化させています。Media Partners Asiaによると、オンラインビデオは2017年の9%から2023年にはビデオ業界全体の収益の20%に拡大すると予想されています。このようなオンラインビデオの全体的な成長は、アジアのビデオ市場を増殖させている最も重要な動向の一つです。
  • 様々な主なプレーヤーが、インド、マレーシア、カンボジアなどの新興経済諸国におけるコネクテッドTVの台数の増加に支えられ、APAC地域におけるクラウドTVの複数のアプリケーションにおいて、顧客の間で存在感を高め、顧客のニーズによりよく応えるために、合併、買収、その他の手段を通じて市場に投資しています。
  • 例えば、2022年10月、キャリアグレードのクラウドテレビとビデオストリーミングエンターテインメントプラットフォームの大手であるWeWatchは、カンボジアのプレミアムインターネットサービスプロバイダーであるOnline(COGETEL Ltd)との新たな契約を発表しました。
  • さらに、QYOU Media Inc.は、同社のヒンディー語若者向けチャンネルであるThe Q Indiaが、CloudTVとの提携により、旗艦チャンネルThe Qと、新チャンネルQ Marathi、Q Kahaniyan、Q Comedistaanを63の新しいスマートTVシステムで開始すると発表しました。The Q Indiaは現在、インドの1億2,500万世帯以上のテレビと、モバイル、OTT、アプリベースのプラットフォームを通じて6億8,000万人以上のユーザーに視聴されています。

クラウドテレビ(TV)業界の概要

クラウドテレビ市場は適度に断片化されており、複数の市場プレーヤーで構成されています。市場機会の着実な拡大、モバイル・インターネット・サービスとカバレッジの強化、ディスプレイ品質の向上により、多数の新規ベンダーが市場に参入すると予想されます。リアルタイム・データを活用することで、これらの企業は革新的な方法を駆使し、大きな市場シェアを獲得しています。こうした新興国市場の開拓は、クラウドTV市場の成長を支えるものと予想されます。市場シェアと収益性を向上させるため、同市場の企業は戦略的コラボレーション・プロジェクトに依存しています。

2022年9月、ストリーミング技術を提供するBrightcove Inc.と、ストリーミングおよびデジタルサブスクリプションビジネス向けの顧客管理および収益化プロバイダであるEvergentは、協力関係の拡大を宣言しました。この提携により、ブライトコーブのクライアントは、プラットフォーム内で柔軟な収益化アプローチをテストおよび適用することができ、Evergentの俊敏な収益化ソリューションがオーバーザトップ動画ストリーミング用のBrightcove Beaconに導入されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートデバイスの普及拡大
    • 帯域幅に依存しないクラウドストリーミングサービスの進化
    • 効率的で迅速なサービスにつながる技術開発の増加
  • 市場抑制要因
    • ユーザー不足による4Gサービス普及の失敗
    • 特定地域におけるインターネット普及率の不足
  • 市場機会
    • 技術の進歩によるカスタマイズの可能性
    • アフリカとインドにおける未開拓市場

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド
  • デバイスタイプ別
    • STB
    • 携帯電話
    • コネクテッドTV
  • 用途別
    • テレコム
    • エンターテイメントとメディア
    • 情報技術
    • 消費者向けテレビ
    • その他の用途
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ooyala Inc.
    • Brightcove Inc.
    • NetSuite Inc.
    • Fordela Corp.
    • Amino Technologies PLC
    • DaCast LLC
    • Kaltura Inc.
    • MatrixStream Technologies Inc.
    • MUVI Television Ltd.
    • Minoto Video Inc.
    • Monetize Media Inc.
    • UpLynk LLC
    • PCCW Limited
    • Spectrum(Charter Communications)
    • Liberty Global PLC

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55985
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The Cloud TV Market is valued at USD 2.260 billion in 2024 and is expected to witness a CAGR of 19.13% during the forecast period to become USD 5.43 billion by 2029. Cloud TV is a cloud-based application that streams content such as TV channels, movies, shows, music, etc. Cloud TV applications are easily installed on personal electronic devices and do not require much memory.

Key Highlights

  • Cloud TV allows television subscribers to stream their saved recordings regardless of place. They can also download content to a smartphone or tablet to watch offline. The innovations in cloud TV deliver an improved entertainment experience for the viewers. Having the users' favorite content saved in the cloud is easier than ever. Moreover, updates to cloud TV functionality can be made available to users in real time. Cloud TV delivers a more personalized viewing experience as subscribers can enjoy their favorite shows and movies irrespective of the time and place on any device.
  • The need for scalable and flexible solutions in the streaming industry to cater to all categories of audiences to ensure that the company grows fast with top competitors in the market drives the market during the forecast period. Cloud TV is scalable and flexible regarding increasing watch hours, an increase in viewership, and the volume of video content consumed, fueling the market adoption worldwide.
  • Moreover, the increasing penetration of IoT-based media devices is creating considerable demand for cloud TV services. Increasing product innovations, such as the Amazon Fire TV stick and Roku box, are fueling the growth of the cloud TV platform.
  • However, Cloud TV providers may be able to reach audiences across the globe, but they may need the rights to deliver their services. Each market has its own content rights restrictions, and breaking these can lead to real difficulties, which could challenge the market growth. In addition, cloud TV needs an internet connection, and the absence of high-speed internet in rural areas worldwide restricts its adoption.
  • The COVID-19 pandemic positively impacted the cloud TV market as audiences started consuming more content at home via online subscriptions. This has accelerated the growth of this format. In addition, increasing numbers of consumers have a digital TV in their pocket, presenting an exciting opportunity for media buyers to take advantage of changing consumer trends.

Cloud Television (TV) Market Trends

Small and Medium Enterprise to Witness the Growth

  • The adoption of cloud in the broadcast and media industry is continuing to grow, with most media businesses adopting cloud technology. The onset of COVID-19 significantly augmented this increasing need for cloud technology in the industry.
  • With the trend toward adopting the cloud for various business needs, small and medium enterprises in the media and broadcasting industry have been increasingly adopting cloud TV to reach their customers. An expanding virtualized infrastructure and increasing demand for content over the internet have also influenced the adoption of cloud TV.
  • Cloud TV offers small and medium enterprises an advantage in delivering content as it requires less investment to set up the initial infrastructure than traditional television. Cloud TV adoption requires minimal in-house infrastructure, which results in minimal investment in hardware equipment, installation, and maintenance.
  • Cloud TVs assist businesses with rapid and straightforward deployments, expanding their existing markets. They also contribute to significant time and cost savings in building and maintenance. The power of cloud computing platforms like Google Cloud and Microsoft Azure can be leveraged by integrated solutions to offer a streamlined cloud TV platform from planning to delivery of personalized content, installation and implementation of online video services, and embracing the growth for customers launching medium-scale cloud TV services.
  • Furthermore, cloud TV offers scalability and flexibility to cater to varied audience segments, thus ensuring growth in viewership and the volume of video content consumed. This enables SMEs to adopt cloud TV.
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Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Share

  • The Asia-Pacific region is projected to experience tremendous growth throughout the forecast period, owing to viewers' rising adoption of video streaming services. There has been a growing demand for live streaming that allows the market players to develop robust products and services, further augmenting the market's growth. In addition, the developing infrastructure and reliable internet connectivity throughout the region are also significantly driving the demand for cloud TV.
  • Moreover, the overall growth of the consumption of internet-based content is drastically changing Asia's video markets. According to Media Partners Asia, online video is anticipated to expand to 20% of total video industry revenues by 2023 from 9% in 2017. This rise in the overall growth of online video is one of the most significant trends proliferating Asia's video markets.
  • Various key players are investing in the market through mergers, acquisitions, and other means to grow their presence among customers and better serve their customers' needs across multiple applications of cloud TVs in the APAC region, supported by the growth of the number of connected TVs in the developing economies, such, India, Malaysia, Cambodia, etc.
  • For instance, in October 2022, WeWatch, a leading carrier-grade cloud TV and video streaming entertainment platform, announced an exciting new deal with Cambodia's Premium Internet service provider, Online (COGETEL Ltd), that would deliver next-generation Cloud TV services over Online Internet to both residential and business users in the country.
  • Additionally, QYOU Media Inc. declared that The Q India, the company's Hindi language youth-oriented channel, will launch flagship channel The Q, along with new channels Q Marathi, Q Kahaniyan, and Q Comedistaan on 63 new smart TV systems in partnership with CloudTV. The Q India is currently available to more than 125 million TV households and over 680 million users via mobile, OTT, and app-based platforms in India.

Cloud Television (TV) Industry Overview

The cloud TV market is moderately fragmented and consists of several market players. Numerous new vendors are anticipated to enter the market as a result of the steadily growing market opportunity, enhanced mobile internet services and coverage, and increased display quality. By utilizing real-time data, these companies are innovating and utilizing innovative ways to capture a sizeable market share. These developments are anticipated to support the growth of the cloud TV market. To improve their market share and profitability, the businesses in the market are relying on strategic collaboration projects.

In September 2022, Brightcove Inc., the provider of streaming technology, and Evergent, the customer management and monetization provider for streaming and digital subscription businesses, declared an extended cooperation. Brightcove's clients can test and apply flexible monetization approaches within the platform through this partnership, bringing Evergent's agile monetization solution to Brightcove Beacon for over-the-top video streaming.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Technological Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Smart Devices
    • 5.1.2 Evolution of Bandwidth-independent Cloud Streaming Services
    • 5.1.3 Increasing Technological Development Leading to Efficient and Quicker Service
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Failure of the Widespread Adoption of 4G Services Due to Insufficient Users
    • 5.2.2 Lack of Internet Penetration in Certain Areas
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Technological Advancements Leading to the Possibility of Customization
    • 5.3.2 Untapped Market in Africa and India

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Public Cloud
    • 6.1.2 Private Cloud
    • 6.1.3 Hybrid Cloud
  • 6.2 By Device Type
    • 6.2.1 STB
    • 6.2.2 Mobile Phones
    • 6.2.3 Connected TV
  • 6.3 By Applications
    • 6.3.1 Telecom
    • 6.3.2 Entertainment and Media
    • 6.3.3 Information Technology
    • 6.3.4 Consumer Television
    • 6.3.5 Other Applications
  • 6.4 By Organization Size
    • 6.4.1 Small and Medium Enterprise
    • 6.4.2 Large Enterprise
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ooyala Inc.
    • 7.1.2 Brightcove Inc.
    • 7.1.3 NetSuite Inc.
    • 7.1.4 Fordela Corp.
    • 7.1.5 Amino Technologies PLC
    • 7.1.6 DaCast LLC
    • 7.1.7 Kaltura Inc.
    • 7.1.8 MatrixStream Technologies Inc.
    • 7.1.9 MUVI Television Ltd.
    • 7.1.10 Minoto Video Inc.
    • 7.1.11 Monetize Media Inc.
    • 7.1.12 UpLynk LLC
    • 7.1.13 PCCW Limited
    • 7.1.14 Spectrum (Charter Communications)
    • 7.1.15 Liberty Global PLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS