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市場調査レポート
商品コード
1432910

モバイル決済セキュリティソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Mobile Payment Security Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイル決済セキュリティソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイル決済セキュリティソフトウェアの市場規模は、2024年に141億3,000万米ドルと推定され、2029年までに248億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に11.93%のCAGRで成長します。

モバイル決済セキュリティソフトウェア-市場

先進国と新興諸国の両方でモバイルウォレットの人気が高まっているため、企業やサービスプロバイダーに新たな機会が生まれ、セキュリティソフトウェアの需要が高まっています。

主なハイライト

  • モバイル決済方法は、スマートフォンの普及率の向上と、行列の待ち時間を最小限に抑え、顧客の支払いオプションを広げる顧客エクスペリエンスの向上などのいくつかの利点により、大幅に成長すると予想されています。
  • QRコード、近距離無線通信(NFC)、SMS(NFC)はすべて、モバイル決済の受け入れに使用できます。さらに、ユーザーは、モバイルアプリケーションやウェブバンキングサイトを介した安全な金融取引など、さまざまな目的でモバイルデバイスを使用することが増えています。多要素認証方式の採用により、業界はさらに発展すると予想されます。
  • 市場の進歩は、海賊版のモバイル決済セキュリティソフトウェアによって改善される可能性があります。すぐにセキュリティ上の懸念が生じ、モバイル決済の信頼性に影響を与えます。顧客データを保護し、ルールを遵守し、変化する脅威情勢に対応する必要性が増加の要因となっています。技術の進歩により、サイバー犯罪者の攻撃はますます巧妙化しています。変化する脅威の情勢に対応するために、より洗練された新しい支払いセキュリティソリューションが開発されています。
  • モバイル決済セキュリティソフトウェア業界は、クレジット/デビットカード、モバイルウォレット、オンライン取引などのデジタル決済の使用増加により、予測期間を通じて急成長すると予想されます。ただし、データ侵害の頻度の急速な急増は、市場の上昇を促進する主な要因の1つです。 FIS世界ペイメントレポートによると、デジタルウォレットは、2021年の48.6%から2025年までに世界のeコマース取引額の半分強(52.5%)を占めるようになるでしょう。推定によると、デジタルウォレットは52.5%以上に増加するでしょう。物理的な店頭販売では39%となり、2021年のレベルから10%増加しました。モバイルウォレット市場で急速に拡大しているロイヤルティプログラムにより、世界のモバイル決済の成長が加速しています。
  • モバイルアプリの侵害とモバイル決済アプリの使用は、近年劇的に増加しています。データ侵害は多くの場合、ハッカーがデータを盗むために悪用する可能性のあるコーディング上の欠陥を持つ公開アプリのバージョンから始まります。悪意のあるプログラムは常に、約1,160万台のモバイルデバイスに影響を与えます。さらに、データ侵害の最も一般的な理由には、積極的なデータ収集や共有など、アプリの危険な動作が含まれます。たとえば、2022年8月、CloudSEKの脅威インテリジェンス部門であるXVigilは、2018年2月から2022年8月までの顧客の個人情報、銀行残高、取引データを保管していたBharatPayのバックエンドデータベースがサイバー犯罪フォーラムで公開されたことを明らかにしました。
  • 予測期間中に、多要素認証方法の人気の高まりにより、この市場は上昇すると予想されます。多要素認証は、2つ以上の異なる認証方法を使用して消費者金融情報への不正アクセスを防ぐ検証メカニズムです。モバイルデバイスでの支払いトランザクションを検証するために、この方法では、スマートカード、電話ベースの認証、生体認証テクノロジーなどのさまざまな認証戦略が使用されます。
  • モバイル決済セキュリティソフトウェア業界は、COVID-19感染症の流行とデジタル決済システムの使用増加により、急増すると予想されていました。COVID-19感染症のパンデミックは市場の拡大に好影響を与えました。COVID-19ウイルス感染症のパンデミックにより、消費者は物理的な現金の使用から非接触型のデジタル支払い方法に移行しました。新型COVID-19の発生を考慮して、小売業者はデジタル決済の受け入れにこれまで以上に懸命に取り組んできました。

モバイル決済セキュリティソフトウェア市場動向

小売業界が市場で大きなシェアを握る

  • 過去5年間で、主にモバイル電子ウォレットの採用により、小売業はモバイル機能になりました。 5Gの導入により小売技術の革新が加速し、消費者に利益をもたらします。主な原因の1つは、過去10年間でeコマースとオンラインショッピングが急速に拡大し、安全な支払い処理ソリューションのニーズが高まったことです。オンラインで買い物をすることが増えている顧客は、自分の財務情報が安全であることを保証する必要があります。小売およびeコマース企業は、この需要を満たすために、決済セキュリティ技術とソリューションに多額の投資を行ってきました。
  • Walmart、Target、Dunkin'Donutsなどの世界の加盟店は、ロイヤルティの強さを利用し、モバイル決済を使用してチェックアウトエクスペリエンスを可能な限りシンプルにすることで、モバイル決済を採用しています。クライアントとのつながりを維持するには、ますます高いレベルの支払いセキュリティが必要になります。
  • 2023年 2月、コマースおよびモバイル決済会社であるP97 NetworksはVisaと協力し、金融トークンテクノロジーを利用してデジタル決済のセキュリティを強化しました。したがって、コンビニエンスストアは、顧客にとってよりスムーズなエクスペリエンスを開発し、小売業者にとってより重要になっているより安全な支払いオプションを提供することを目指しています。
  • さらに、Rambusは、企業がクーポン、ギフトカード、クレジットカード、ロイヤルティポイントを単一の安全なモバイルウォレットにデジタル化できるようにする「Vaultify Shop」を開始し、顧客にシームレスなショッピング体験を提供します。
  • これに加えて、2022年 11月にハネウェルは、同社の強力なモバイルコンピュータを信頼性と安全性を備えた準拠の支払い端末にすることができる非接触型ソフトウェア支払いソリューションであるハネウェルスマートペイを導入しました。これにより、企業が配送または販売する場所であればどこからでも非接触型モバイル支払いを受け入れることができます。物品・サービス。ハネウェルスマートペイは、サービス従業員や販売員に、小売、公共交通サービス、宅配便、およびモバイル決済を利用できるその他のビジネスで、その場で支払いを完了する権限を提供します。

北米が市場シェアを独占

  • 北米は、 Visa Inc.、米国Bancorp、Mastercard、Shift4などの主要サプライヤーの存在と注目により、決済セキュリティの潜在的な市場です。さらに、この地域のサプライヤーとプロバイダーには拡大の機会が増え、北米地域市場の成長が促進されます。ショッピングモールやレストランでの支払いにデジタル決済が受け入れられることが増えています。
  • デジタル/モバイルウォレットは間もなく最も人気のあるオンライン決済システムとしてクレジットカードに取って代わり、2023年までに北米の電子商取引支出のかなりの部分を占めるようになると予測されています。さらに、小売決済システムはいくつかの州および連邦政府機関によって規制されています。たとえば、決済システムは、電子資金移動法(PL 95-630)、銀行秘密法(PL 91-508)、およびさまざまな州のライセンシング、安全性と健全性、マネーロンダリング防止、および消費者保護の要件によって規制されています。
  • 米国には、イノベーションに重点を置いた確立された消費者市場があります。 PayPalとApple Payは成長ペースが低いにもかかわらず、この地域で確固たる存在感を示しています。 Apple Payを使用すると、消費者は毎回クレジットカード情報を入力することなく、店舗、アプリケーション、オンラインで安全な取引を行うことができます。
  • 店舗では、モバイルウォレットは近距離無線通信技術を採用しており、相互に数センチメートル以内に配置された2つのデバイスがデータを送信できるようになります。 Apple Payはユーザーが使用するたびに新しいトークンを生成するため、販売者が実際のカード番号を取得することはありません。
  • 決済業務を改善し、より大きな消費者基盤にアクセスするために、企業はモバイル決済、eコマースプラットフォーム、オンライン決済ゲートウェイなどのデジタル決済ソリューションをますます採用しています。 Microsoftは、セキュリティ要件をより深く理解するために、2022年 4月に米国の150以上の中小企業を対象に調査を実施しました。中小企業の25%近くが前年にセキュリティ侵害を報告しており、世論調査では中小企業の70%以上がサイバー脅威と支払いのセキュリティを懸念していることがわかりました。
  • さらに、ピアツーピア決済(P2P)の人気は、利便性が最も効果的な動機の1つである可能性があることを示しています。 Consumer Reportsは、P2P決済アプリの問題点と消費者にとっての3つのリスク、つまり、誤った支払い問題の解決、支払いのセキュリティ、プライバシーへの懸念を指摘しました。しかし、それでも顧客がこのテクノロジーを採用することを止めたわけではありません。

モバイル決済セキュリティソフトウェア業界の概要

モバイル決済セキュリティソフトウェア市場は、モバイル決済セキュリティソリューションを提供するサプライヤーの数が増加している業界の競争の激しい特性により細分化されているようです。パートナーシップはますます普及しており、製品ポートフォリオの拡大が加速しています。

2022年6月、PayU子会社のWibmoが「PCI Secure SLC Certified Company」として認定されました。この認証を取得した同社は現在、世界トップ 10に入っています。デジタル取引の発展に伴うサイバー犯罪の増加により、特に決済業界では、顧客が使用するソフトウェアやプラットフォームの安全性を維持するために、さらなるセキュリティ対策が必要です。

2022年 3月、インドのプネにあるアドバンストコンピューティング開発センター(C-DAC)は、スーパーコンピューター、無線通信ネットワーク、および新たな脅威に対処するAndroidベースのモバイルデバイスセキュリティソリューションであるM-Kavach 2に関連する3つの重要な製品を発表しました。サイバー犯罪に対するセキュリティソリューションを提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • イントロダクション
  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及によるモバイル決済の増加が市場需要を牽引
  • 市場抑制要因
    • 海賊版による搾取リスクの増加が市場需要を抑制
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 通信・情報技術
    • 銀行・金融サービス
    • 政府機関
    • 輸送
    • 小売
    • エンターテインメントとメディア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Broadcom Corporation
    • OneSpan
    • UL Transaction Security
    • MagTek Inc.
    • NCR Corporation
    • Fidelity National Information Services Inc.
    • Ingenico Group
    • FICO Enterprise
    • Chase Paymentech Solutions
    • Braintree Payment Solutions LLC
    • Bluefin Payment Systems LLC

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 56359

The Mobile Payment Security Software Market size is estimated at USD 14.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 24.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.93% during the forecast period (2024-2029).

Mobile Payment Security Software - Market

The rising popularity of mobile wallets in both developed and developing countries is driving up demand for security software by creating new opportunities for companies and service providers.

Key Highlights

  • Mobile payment methods are expected to grow significantly due to increased smartphone penetration and its several benefits, including improved customer experience that minimizes line waiting times and broadens client payment options.
  • QR codes, Near Field Communication (NFC), and SMS (NFC) can all be employed for accepting mobile payments. Furthermore, users increasingly use mobile devices for various purposes, such as safe financial transactions via mobile applications or web banking sites. The industry is anticipated to rise as multi-factor authentication methods are adopted.
  • The market's progress could be improved by pirated mobile payment security software. It immediately creates security concerns, affecting the authenticity of mobile payments. The need to safeguard customer data, adhere to rules, and keep up with the changing threat landscape are driving factors behind the increase. The sophistication of cybercriminals' attacks is increasing due to technological improvements. New and more sophisticated payment security solutions have been developed to stay up with the changing threat landscape.
  • The mobile payment security software industry is anticipated to surge throughout the forecast period owing to the increasing use of digital payments such as credit/debit cards, mobile wallets, and online transactions. However, the rapid surge in the frequency of data breaches is one of the primary factors driving the market's rise. According to the FIS Global Payments Report, digital wallets will account for slightly more than half (52.5%) of the value of global eCommerce transactions by 2025, up from 48.6% in 2021. As per the estimation, digital wallets would increase to more than 39% at physical points of sale, a 10% increase from 2021 levels. The rapidly expanding loyalty programs in the mobile wallet market accelerate global mobile payment growth.
  • Both mobile app breaches and the use of mobile payment apps have increased dramatically in recent years. Data breaches often begin with a public app version with coding defects that hackers may exploit to steal data. At any given moment, malicious programs affect approximately 11.6 million mobile devices. Furthermore, the most common reasons for data breaches include risky app behavior, such as aggressive data collecting and sharing. For example, in August 2022, CloudSEK's threat intelligence section, XVigil, revealed that BharatPay's backend database, which held customers' personal information, bank balances, and transaction data from February 2018 to August 2022, had been exposed on a cybercrime forum.
  • During the projection period, this market would rise due to the increasing popularity of multi-factor authentication methods. Multi-factor authentication is a verification mechanism that guards against unauthorized access to consumer financial information using two or more distinct authentication methods. To validate payment transactions on mobile devices, this method uses various authentication strategies, including smart cards, phone-based authentication, and biometrics technology.
  • The mobile payment security software industry was anticipated to proliferate due to the COVID-19 outbreak and the increased use of digital payment systems. The COVID-19 pandemic had a favorable effect on the market's expansion. Consumers transitioned from using physical cash to contactless and digital payment methods due to the COVID-19 pandemic. In light of the COVID-19 outbreak, retailers worked harder than ever to accept digital payments.

Mobile Payment Security Software Market Trends

Retail Industry Holds Significant Share in the Market

  • Retail has become a mobile function in the last five years, largely due to the adoption of mobile e-wallets. The launch of 5G accelerates retail technology innovation, which benefits consumers. One of the primary causes is the rapid expansion of e-commerce and online shopping over the past ten years, which has increased the need for secure payment processing solutions. Customers must be assured that their financial information is secure as they shop more and more online. Retail and e-commerce businesses have made significant investments in payment security technology and solutions to meet this demand.
  • Global merchants like Walmart, Target, and Dunkin' Donuts are embracing mobile payments by utilizing the strength of loyalty and using mobile payments to make the checkout experience as simple as possible. To sustain client connections, a growing level of payment security is required.
  • In February 2023, P97 Networks, a commerce and mobile payments company, collaborated with Visa to utilize financial token technology to enhance digital payment security. Therefore, convenience stores look to develop a more frictionless experience for customers and provide safer payment options which have become more important for retailers.
  • In addition, Rambus has launched "Vaultify Shop," which allows businesses to digitize coupons, gift cards, credit cards, and loyalty points into a single secure mobile wallet, resulting in a seamless shopping experience for customers.
  • In addition to this, in November 2022, Honeywell introduced the Honeywell Smart Pay, a contactless software payment solution allowing the company's powerful mobile computers to become reliable and secure, and compliant payment terminals, thereby accepting contactless mobile payments from anywhere a business delivers or sells goods and services. Honeywell Smart Pay provides service employees and sales associate the power to finalize payments on-the-spot in retail, public transportation services, parcel delivery, and other businesses where mobile payment can be utilized.

North America to Dominate the Market Share

  • North America is a potential market for payment security due to the presence and attention of major suppliers, including Visa Inc., U.S. Bancorp, Mastercard, and Shift4. Additionally, the region's suppliers and providers now have more expansion opportunities, encouraging the growth of the North American regional market. Digital payments are increasingly being accepted for payments at malls and restaurants.
  • It is predicted that digital/mobile wallets will soon replace credit cards as the most popular online payment system, accounting for a significant portion of North American eCommerce spending by 2023. Furthermore, retail payment systems are regulated by several state and federal agencies. Payment systems, for example, are regulated by the Electronic Funds Transfer Act (P.L. 95-630), the Bank Secrecy Act (P.L. 91-508), and various state licensing, safety and soundness, anti-money laundering, and consumer protection requirements.
  • The United States has an established consumer market that is focused on innovation. Despite their low growth pace, PayPal and Apple Pay have a solid presence in the region. Apple Pay enables consumers to make safe transactions in shops, applications, and online without entering their credit card information every time.
  • In a store, the mobile wallet employs near-field communication technology, which allows two devices positioned within a few centimeters of each other to transmit data. Apple Pay generates a new token each time a user uses it, ensuring merchants never get the real card number.
  • To improve their payment operations and access a larger consumer base, businesses are increasingly adopting digital payment solutions, such as mobile payments, e-commerce platforms, and online payment gateways. Microsoft conducted a study of more than 150 small and medium-sized businesses in the US in April 2022 to better understand their security requirements. Nearly 25% of small businesses reported a security breach in the preceding year, and the poll finds that more than 70% of SMEs are concerned about cyber threats and payment security.
  • Furthermore, the popularity of peer-to-peer payments (P2P) has shown that convenience may be one of the most effective motivators. Consumer Reports noted three P2P payment app problems and risks for consumers: misdirected payment problem resolution, payment security, and privacy concerns. However, this hasn't stopped customers from adopting this technology.

Mobile Payment Security Software Industry Overview

The Mobile Payment Security Software Market appears fragmented due to the highly competitive traits of the industry, which is increasing the number of suppliers offering mobile payment security solutions. Partnerships are becoming more prevalent, increasing the product portfolio's expansion.

In June 2022, PayU subsidiary Wibmo received recognition as a "PCI Secure SLC Certified Company." Having received this certification, the company is currently among the top 10 globally. More security measures are required to maintain the safety of the software and platforms that customers use, especially in the payments industry, due to the rise in cybercrime that has accompanied the development of digital transactions.

In March 2022, the Centre for Development of Advanced Computing (C-DAC) in Pune, India, introduced three significant products related to supercomputers, wireless communication networks, and M-Kavach 2, an android-based mobile device security solution addressing emerging threats to offer security solutions for cyber offenses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Mobile Payments Due to Increased Smartphone Penetration is Driving the Market Demand
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Increased Risk of Exploitation Through Piracy is Restraining the Market Demand
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-user Industry
    • 5.1.1 Telecom & Information Technology
    • 5.1.2 Banking & Financial Service
    • 5.1.3 Government
    • 5.1.4 Transportation
    • 5.1.5 Retail
    • 5.1.6 Entertainment and Media
    • 5.1.7 Other End-User Industries
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Broadcom Corporation
    • 6.1.2 OneSpan
    • 6.1.3 UL Transaction Security
    • 6.1.4 MagTek Inc.
    • 6.1.5 NCR Corporation
    • 6.1.6 Fidelity National Information Services Inc.
    • 6.1.7 Ingenico Group
    • 6.1.8 FICO Enterprise
    • 6.1.9 Chase Paymentech Solutions
    • 6.1.10 Braintree Payment Solutions LLC
    • 6.1.11 Bluefin Payment Systems LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET