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市場調査レポート
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1441558

電動バス:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Electric Bus - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 322 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電動バス:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 322 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の電動バス市場規模は、2024年に450億米ドルと推定され、2029年までに1,164億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に20.95%のCAGRで成長します。

世界の電動バス-市場

主なハイライト

  • 燃料タイプ別の最大セグメント-HEV:過去20年間に行われた官民の投資により、ICEベースのバスと競合するバスが開発されました。これにより、ハイブリッドバスは世界の電動バス市場で最大の燃料タイプとなっています。
  • 燃料タイプ別の最も急成長しているセグメント-BEV:二酸化炭素排出量を削減するための政府の慣行と民間プログラム、および充電インフラの開発により、BEVはバスで世界的に最も急速に成長している燃料タイプとなっています。
  • 国別の最大セグメント-米国:中国は電動バス市場の主要企業であり、世界中の完全電動バスの98%を占めています。これは、主要な電動バスメーカーが中国製であるためです。
  • 第2位の市場プレーヤー-HEV:同社は研究開発活動に重点を置いています。多様な電子バスモデルの提供と中国市場での確固たる地位により、中通客運は世界のバス市場で第2位のリーダーとなっています。

電動バス市場の動向

燃料タイプ別ではHEVが最大のセグメントです。

  • 燃料はあらゆる車両の運用コストの大部分を占めます。公共交通機関に電動バスを使用すると、燃料費だけでなく、その他の初期費用や総所有コストも削減されます。 2030年までに、電動バスの価格はディーゼル燃料バスの価格レベルまで下がると予想されています。電動バスは、ディーゼルエンジンバスと比較して、メンテナンスおよび運行コストの81~83%を削減します。大気汚染、気候変動、ディーゼル価格の上昇に対する一般の意識の高まりは、ほとんどの州および市の交通当局が地域開発計画にクリーンな公共交通ソリューションをますます取り入れるよう促す要因の一部となっています。
  • e-バス市場には、公共交通システムのギャップを埋める可能性があります。運営と保守に関連する経費を削減し、公衆衛生と環境に関連する隠れたコストを削減することにより、公共バスの大量電化により、利害関係者は多大な利益を得ることができ、サービスプロバイダーとサービスの間で利益を提供する際のバランスを取ることが可能になる可能性があります。政府がEVへの移行を強力に推進しているため、公共交通機関や電動バスサプライヤーは、適切な規制枠組みや市場メカニズムの助けを借りて市場を牽引する可能性があります。
  • e-バスエコシステムは、確立された政府のガイドラインに従って実装されています。ただし、計画、利害関係者の責任の範囲、および運営の観点から、e-バス充電ステーションの設置と管理が差し迫った課題となっており、e-バスのエコシステムの発展を促進するために最優先事項として対処する必要があります。

地域別では北米が最大のセグメントです。

  • 燃料はあらゆる車両の運用コストの大部分を占めます。燃料費の高騰に伴い、電動バスを公共交通機関に使用すると、燃料費だけでなく、その他の初期費用や総所有コストも削減されます。 2030年までに電動バスの価格はディーゼル燃料バスの価格まで下がると予想されています。電動バスは、ディーゼルエンジンバスと比較して、メンテナンスおよび運行コストの81~83%を削減します。
  • 平均的なディーゼル交通バスの費用は約500,000ドルですが、電動バスの場合は750,000ドルです。このように初期費用が高いにもかかわらず、電動バスは費用効率の高い代替手段となることが多く、メンテナンスや燃料費の削減による運用コストの削減により、バスの耐用年数にわたって大幅な節約が可能になると同時に、バスの相対的な安定性によりコストの予測可能性が高まります。電気料金と化石燃料価格の比較。電動バスは有利な政策により財政的に実行可能になりつつあります。メンテナンスと燃料のコストが大幅に削減されました。電動バスメーカーによると、電動バスにより燃料費が40万米ドル、メンテナンス費が12万5,000米ドル近く節約され、初期費用の高さを補って余りある効果が得られます。
  • e-バスエコシステムの前述の要素は、確立された政府のガイドラインに従って実装されています。しかし、e-バス充電ステーションの設置と管理には、計画、利害関係者の責任の範囲、およびe-バスエコシステムの発展を促進するために最優先で取り組む必要がある運営の点で差し迫った課題があります。世界中で。

電動バス業界の概要

世界の電動バス市場はかなり統合されており、上位5社が67.30%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 人口
  • GDP
  • CVP
  • インフレ率
  • 自動車ローンの金利
  • バッテリー価格(Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • 新型XEVモデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ
    • BEV
    • FCEV
    • HEV
    • PHEV
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • 欧州のその他の地域
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • その他MEA
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ラテンアメリカのその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Anhui Ankai Automobile Co. Ltd
    • Ashok Leyland
    • BYD Company Limited
    • Daimler AG
    • King Long United Automotive Industry Co. Ltd.
    • NFI Group Inc.
    • Proterra Inc.
    • Tata Motors Limited
    • Volvo Group
    • Zhengzhou Yutong Group Co. Ltd.
    • Zhongtong Bus Holding Co. Ltd.

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93052

The Global Electric Bus Market size is estimated at USD 45 billion in 2024, and is expected to reach USD 116.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 20.95% during the forecast period (2024-2029).

Global Electric Bus - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Fuel Type - HEV : Public and private investments made over the last two decades have developed the buses to compete with ICE-based buses. Which is making Hybrid buses the largest fuel type in global e-bus market.
  • Fastest-growing Segment by Fuel Type - BEV : The government practices and private programs to cut carbon emission, and development in charging infrastructure is making BEV the fastest growing fuel type in buses Globally.
  • Largest Segment by Country - US : China is a major player in the electric bus market, accounting for 98% of all-electric buses worldwide. This is due to the major e-bus manufacturers being from china.
  • Second leading Market Player - HEV : The company has a strong focus on R&D activities. Variety of e bus models offering and strong hold on the Chinese market makes Zhongtong Bus Holding Co Ltd 2nd leading player in global bus market.

Electric Bus Market Trends

HEV is the largest segment by Fuel Type.

  • Fuel constitutes a major part of the operating cost of any vehicle. Using an electric bus for public transport reduces fuel costs, as well as other upfront costs and the total cost of ownership. By 2030, the prices for electric buses are expected to decline to the price level of diesel-fueled buses. Electric buses help reduce 81-83% of the maintenance and operating costs compared to a diesel-engine bus. The rising general awareness about air pollution, climate change, and increasing diesel prices are some of the factors incentivizing most state and city transport authorities to increasingly accommodate clean public transport solutions in their regional development plans.
  • The e-bus market has the potential to fill the gaps in the public transport system. By reducing expenses related to operation and maintenance and cutting down hidden costs linked to public health and the environment, mass electrification of public buses may allow the concerned stakeholders to reap huge benefits and help strike a balance in providing returns between the service providers and the service users over the long run. With a strong government push for EV transition, the public transport authorities and e-bus suppliers may drive the market with the help of a proper regulatory framework and market mechanism.
  • The e-bus ecosystem is being implemented in accordance with established government guidelines. However, there is an immediate challenge of setting up and managing e-bus charging stations in terms of planning, the extent of stakeholders' responsibilities, and operation, which must be addressed as a high priority to expedite the development of the e-bus ecosystem across the world.

North America is the largest segment by Region.

  • Fuel constitutes a major part of the operating cost of any vehicle. With the increasing costs of fuel, using an electric bus for public transport reduces not only the fuel cost but also other upfront costs and the total cost of ownership. By 2030, the prices for electric buses are expected to decline to those of diesel-fueled buses. Electric buses help reduce 81-83% of the maintenance and operating costs compared to diesel-engine buses.
  • An average diesel transit bus costs approximately USD 500,000, compared to USD 750,000 for an electric bus. Despite these higher upfront costs, electric buses are often a cost-efficient alternative, producing major savings over the course of their lifetimes by offering lower operating costs from reduced spending on maintenance and fuel while also providing greater predictability in costs due to the relative stability of electricity prices compared to fossil fuel prices. Electric buses are becoming more financially viable with favorable policies; they have substantially reduced maintenance and fuel costs. According to electric bus manufacturers, electric buses save USD 400,000 in fuel expenses and nearly USD 125,000 in maintenance costs, more than making up for the higher upfront cost.
  • The aforementioned factors of the e-bus ecosystem are being implemented in accordance with established government guidelines. However, there are immediate challenges in setting up and managing e-bus charging stations in terms of planning, the extent of stakeholders' responsibilities, and operations that must be addressed on a high priority in order to expedite the development of the e-bus ecosystem across the world.

Electric Bus Industry Overview

The Global Electric Bus Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 67.30%. The major players in this market are Anhui Ankai Automobile Co. Ltd, BYD Company Limited, King Long United Automotive Industry Co. Ltd., Zhengzhou Yutong Group Co. Ltd. and Zhongtong Bus Holding Co. Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Battery Price (per Kwh)
  • 4.7 Logistics Performance Index
  • 4.8 Electrification Impact
  • 4.9 New XEV Models Announced
  • 4.10 Charging Stations Deployment
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 BEV
    • 5.1.2 FCEV
    • 5.1.3 HEV
    • 5.1.4 PHEV
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 South Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 Australia
      • 5.2.2.2 China
      • 5.2.2.3 India
      • 5.2.2.4 Indonesia
      • 5.2.2.5 Japan
      • 5.2.2.6 Malaysia
      • 5.2.2.7 South Korea
      • 5.2.2.8 Thailand
      • 5.2.2.9 Rest-of-APAC
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Austria
      • 5.2.3.2 Belgium
      • 5.2.3.3 Czech Republic
      • 5.2.3.4 Denmark
      • 5.2.3.5 Estonia
      • 5.2.3.6 France
      • 5.2.3.7 Germany
      • 5.2.3.8 Ireland
      • 5.2.3.9 Italy
      • 5.2.3.10 Latvia
      • 5.2.3.11 Lithuania
      • 5.2.3.12 Norway
      • 5.2.3.13 Poland
      • 5.2.3.14 Russia
      • 5.2.3.15 Spain
      • 5.2.3.16 Sweden
      • 5.2.3.17 UK
      • 5.2.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 UAE
      • 5.2.4.2 Rest-of-MEA
    • 5.2.5 Miidle East
    • 5.2.6 North America
      • 5.2.6.1 Canada
      • 5.2.6.2 Mexico
      • 5.2.6.3 US
      • 5.2.6.4 Rest-of-North America
    • 5.2.7 South America
      • 5.2.7.1 Rest-of-Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Anhui Ankai Automobile Co. Ltd
    • 6.4.2 Ashok Leyland
    • 6.4.3 BYD Company Limited
    • 6.4.4 Daimler AG
    • 6.4.5 King Long United Automotive Industry Co. Ltd.
    • 6.4.6 NFI Group Inc.
    • 6.4.7 Proterra Inc.
    • 6.4.8 Tata Motors Limited
    • 6.4.9 Volvo Group
    • 6.4.10 Zhengzhou Yutong Group Co. Ltd.
    • 6.4.11 Zhongtong Bus Holding Co. Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms