市場調査レポート
商品コード
1444480
藻由来オメガ3成分:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Algae Omega-3 Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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藻由来オメガ3成分:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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藻由来オメガ3成分の市場規模は、2024年に11億1,000万米ドルと推定され、2029年までに20億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.36%のCAGRで成長します。
調査対象となっている市場は、主に発展途上地域における乳児用調製粉乳製品の需要の増加によって牽引されています。中国は出生率が高いため、乳児用調製粉乳製品の世界最大の消費国です。 DHAとEPAは乳児の脳の発達と免疫力の強化に不可欠です。 DHAには、さまざまな規制やWHOの推奨事項で、乳児用調製粉乳製品に組み込むための法的規制が確立されています。乳児用調製粉乳は、中国における藻類オメガ3消費者製品の主要な市場シェアを占めています。
ノルウェーの研究によると、オメガ3は子供の脳にプラスの効果を示し、問題解決能力を高めます。最近の調査研究によると、粉ミルクまたは母乳に含まれる高用量のDHAは、身長の増加など、早産児の成長にプラスの効果をもたらす可能性があります。中国などの成人人口と乳児人口の両方が増加している国では、乳児の栄養と離乳食の需要が増加し続けています。忙しい生活を送っており、食事を準備する時間が少ない親から、オメガ3を強化した幼児栄養に対する需要が高まっています。
北米の米国は、世界の藻由来オメガ3成分市場で最大のシェアを占めています。これは、オメガ3サプリメント、強化食品の消費量の増加、およびオメガ3の健康上の利点に対する意識の高まりによるものです。また、大手企業の国内進出と配合を強化した製品の頻繁な発売により、この地域の市場の成長がさらに加速しています。
米国では、ドコサヘキサエン酸(DHA)が乳児の栄養に使用されている主要成分です。国内で乳児用栄養粉ミルクを提供するほぼすべてのブランドは、粉ミルクのコストを増加させる成分としてDHAを使用しており、これが国内の藻由来オメガ3成分市場の成長を促進しています。たとえば、米国に本拠を置く企業Enfamilは、DHAと他の必須プレバイオティクスおよび微量栄養素から構成されるEnfagrow A+ステージ 4栄養粉乳を提供しています。
Koninklijke DSM NV、Corbion、BASF、Polaris SA、Neptune Wellness Solutions Inc.などの主要企業がさまざまな地域で地元企業との競合に直面しているため、世界の藻由来オメガ3成分市場は細分化されています。パートナーシップが依然として最も一般的な戦略でした。 ADM、Koninklijke DSM NV、Neptune Wellness Solutions Inc.などの主要企業は、さまざまな地域で生産能力と消費者ベースを拡大するためのパートナーシップや合弁事業に注力しています。
The Algae Omega-3 Ingredients Market size is estimated at USD 1.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.36% during the forecast period (2024-2029).
The market studied is being dominantly driven by the increasing demand for infant formula products in developing regions. China is the world's largest consumer of infant formula products, due to the high birth rate in the country. DHA and EPA are essential for infant brain development and immunity strength. DHA has well-established legal strains for incorporation into infant formula products in different regulations and WHO recommendations. Infant formula holds the major market share for algae omega-3 consumer products in China.
According to a Norwegian study, omega-3 demonstrates a positive effect on a child's brain and enhances a child's problem-solving abilities. According to recent research studies, high doses of DHA in baby formula or breast milk can have a positive effect on the growth of pre-term infants, such as an increase in height. In countries, such as China, where both the adult population and infant population are on the rise, the demand for infant nutrition and baby food is constantly increasing. The demand for infant nutrition fortified with omega-3 is increasing from the parents who have busy lifestyles and less time to prepare meals.
United States in North America accounts for the largest share in the global algae omega 3 ingredient market. This is due to the increased consumption of Omega 3 supplements, fortified foods and rising awareness regarding the health benefits of Omega 3. Also, domestic expansion of the leading companies and frequent launches of products with enhanced formulations have further fueled the market growth in the region.
In the United States, docosahexaenoic acid (DHA) is a major ingredient that is being used in infant nutrition. Almost all the brands offering infant nutrition formula in the country uses DHA as an ingredient that adds to the cost of formula, which is augmenting the growth of algae omega-3 ingredients market in the country. For instance, Enfamil, a US-based company offers Enfagrow A+ Stage 4 Nutritional Milk Powder, which consists of DHA, along with other essential prebiotics and micronutrients.
The global algae omega-3 ingredients market is fragmented, as key players, like Koninklijke DSM N.V, Corbion, BASF, Polaris S.A., and Neptune Wellness Solutions Inc. are facing competition from local players across various regions. Partnerships remained the most common strategy. Key players, like ADM, Koninklijke DSM N.V, and Neptune Wellness Solutions Inc. are focusing on partnerships and joint ventures to increase their production capabilities and consumer base across various regions.