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市場調査レポート
商品コード
1444480

藻由来オメガ3成分:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Algae Omega-3 Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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藻由来オメガ3成分:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

藻由来オメガ3成分の市場規模は、2024年に11億1,000万米ドルと推定され、2029年までに20億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.36%のCAGRで成長します。

藻類オメガ3成分- 市場

主なハイライト

  • オメガ3オイルは、心臓血管、目、脳の健康を含む幅広い健康上の利点がある必須脂肪酸です。より具体的には、オメガ3脂肪酸には、アルファリノレン酸(ALA)、エイコサペンタエン酸(EPA)、およびドコサヘキサエン酸(DHA)の3つの主要なタイプがあります。オメガ3製品はサプリメントの形で消費され、機能性食品、乳児用ミルクなどを含む多くの食品の重要な成分でもあります。
  • 藻類油は、ビーガンや長鎖オメガ3脂肪酸(EPAおよびDHA)の供給源を求めるその他の人々の間で人気が高まっています。ポリ塩化ビフェニルなどの汚染物質による汚染のリスクがありません。
  • 世界中で藻由来オメガ3成分が注目を集めており、消費者の毎日の食事の一部になりつつあります。この変化の主な理由は、生活習慣病の罹患率の増加と人々が予防ヘルスケア措置を講じていることです。
  • COVID-19の影響により、健康志向の製品、特に栄養補助食品のメーカーに機会が生まれました。それぞれの市場では、これらの製品が免疫力を維持し、致死性のウイルスと戦う際の効率を維持するのに役立つという消費者の認識が高まっていることが影響しています。これにより、藻類のオメガ3を含む関連成分の需要が急増します。

藻由来オメガ3成分の市場動向

乳児用製剤におけるEPA/DHAベースの藻類オメガ3の需要の増加

調査対象となっている市場は、主に発展途上地域における乳児用調製粉乳製品の需要の増加によって牽引されています。中国は出生率が高いため、乳児用調製粉乳製品の世界最大の消費国です。 DHAとEPAは乳児の脳の発達と免疫力の強化に不可欠です。 DHAには、さまざまな規制やWHOの推奨事項で、乳児用調製粉乳製品に組み込むための法的規制が確立されています。乳児用調製粉乳は、中国における藻類オメガ3消費者製品の主要な市場シェアを占めています。

ノルウェーの研究によると、オメガ3は子供の脳にプラスの効果を示し、問題解決能力を高めます。最近の調査研究によると、粉ミルクまたは母乳に含まれる高用量のDHAは、身長の増加など、早産児の成長にプラスの効果をもたらす可能性があります。中国などの成人人口と乳児人口の両方が増加している国では、乳児の栄養と離乳食の需要が増加し続けています。忙しい生活を送っており、食事を準備する時間が少ない親から、オメガ3を強化した幼児栄養に対する需要が高まっています。

北米が最大の市場シェアを保持

北米の米国は、世界の藻由来オメガ3成分市場で最大のシェアを占めています。これは、オメガ3サプリメント、強化食品の消費量の増加、およびオメガ3の健康上の利点に対する意識の高まりによるものです。また、大手企業の国内進出と配合を強化した製品の頻繁な発売により、この地域の市場の成長がさらに加速しています。

米国では、ドコサヘキサエン酸(DHA)が乳児の栄養に使用されている主要成分です。国内で乳児用栄養粉ミルクを提供するほぼすべてのブランドは、粉ミルクのコストを増加させる成分としてDHAを使用しており、これが国内の藻由来オメガ3成分市場の成長を促進しています。たとえば、米国に本拠を置く企業Enfamilは、DHAと他の必須プレバイオティクスおよび微量栄養素から構成されるEnfagrow A+ステージ 4栄養粉乳を提供しています。

藻由来オメガ3成分業界の概要

Koninklijke DSM NV、Corbion、BASF、Polaris SA、Neptune Wellness Solutions Inc.などの主要企業がさまざまな地域で地元企業との競合に直面しているため、世界の藻由来オメガ3成分市場は細分化されています。パートナーシップが依然として最も一般的な戦略でした。 ADM、Koninklijke DSM NV、Neptune Wellness Solutions Inc.などの主要企業は、さまざまな地域で生産能力と消費者ベースを拡大するためのパートナーシップや合弁事業に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • エイコサペンタン酸(EPA)
    • ドコサヘキサエン酸(DHA)
    • EPA・DHA
  • 用途別
    • 飲食品
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
    • 動物の栄養学
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • Market Positioning Analysis
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Koninklijke DSM NV
    • Corbion NV
    • Neptune Wellness Solutions
    • Source Omega LLC
    • POLARIS
    • BASF SE
    • Novotech Nutraceuticals Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 46447

The Algae Omega-3 Ingredients Market size is estimated at USD 1.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.36% during the forecast period (2024-2029).

Algae Omega-3 Ingredients - Market

Key Highlights

  • Omega-3 oils are essential fatty acids that have a broad range of health benefits, including cardiovascular, eye, and brain health. More specifically, omega-3 fatty acids are of three main types, alphalinolenic acid (ALA), eicosapentaenoic acid (EPA), and docosahexaenoic acid (DHA). Omega-3 products are consumed in the form of supplements and are also an important ingredient in a number of food products including, functional foods, infant formulae and others.
  • Algal oil is gaining popularity among vegans and other people who want a source of long-chain omega-3 fatty acids (EPA and DHA). It does not pose the risk of contamination with pollutants, such as polychlorinated biphenyls.
  • Globally, algae omega-3 ingredients are gaining prominence and becoming a part of the consumer's daily diet. The key reasons for this change have been the increased prevalence of lifestyle diseases and people taking preventive healthcare measures.
  • The impact of the COVID-19 resulted in the generation of opportunities for manufacturers of health-oriented products, especially dietary supplements. The respective market has been prompted with the increase in consumer perception of these products to be helpful in maintaining immunity and its efficiency in fighting with the deadly virus. This in turn surges the demand for associated ingredients including algae omega-3.

Algae Omega-3 Ingredients Market Trends

Increasing Demand for EPA/DHA-Based Algae Omega-3 in Infant Formulations

The market studied is being dominantly driven by the increasing demand for infant formula products in developing regions. China is the world's largest consumer of infant formula products, due to the high birth rate in the country. DHA and EPA are essential for infant brain development and immunity strength. DHA has well-established legal strains for incorporation into infant formula products in different regulations and WHO recommendations. Infant formula holds the major market share for algae omega-3 consumer products in China.

According to a Norwegian study, omega-3 demonstrates a positive effect on a child's brain and enhances a child's problem-solving abilities. According to recent research studies, high doses of DHA in baby formula or breast milk can have a positive effect on the growth of pre-term infants, such as an increase in height. In countries, such as China, where both the adult population and infant population are on the rise, the demand for infant nutrition and baby food is constantly increasing. The demand for infant nutrition fortified with omega-3 is increasing from the parents who have busy lifestyles and less time to prepare meals.

North America Holds the Largest Market Share

United States in North America accounts for the largest share in the global algae omega 3 ingredient market. This is due to the increased consumption of Omega 3 supplements, fortified foods and rising awareness regarding the health benefits of Omega 3. Also, domestic expansion of the leading companies and frequent launches of products with enhanced formulations have further fueled the market growth in the region.

In the United States, docosahexaenoic acid (DHA) is a major ingredient that is being used in infant nutrition. Almost all the brands offering infant nutrition formula in the country uses DHA as an ingredient that adds to the cost of formula, which is augmenting the growth of algae omega-3 ingredients market in the country. For instance, Enfamil, a US-based company offers Enfagrow A+ Stage 4 Nutritional Milk Powder, which consists of DHA, along with other essential prebiotics and micronutrients.

Algae Omega-3 Ingredients Industry Overview

The global algae omega-3 ingredients market is fragmented, as key players, like Koninklijke DSM N.V, Corbion, BASF, Polaris S.A., and Neptune Wellness Solutions Inc. are facing competition from local players across various regions. Partnerships remained the most common strategy. Key players, like ADM, Koninklijke DSM N.V, and Neptune Wellness Solutions Inc. are focusing on partnerships and joint ventures to increase their production capabilities and consumer base across various regions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Eicosapentanoic Acid (EPA)
    • 5.1.2 Docosahexaenoic Acid (DHA)
    • 5.1.3 EPA/DHA
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Animal Nutrition
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.2 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.3 Corbion N.V.
    • 6.3.4 Neptune Wellness Solutions
    • 6.3.5 Source Omega LLC
    • 6.3.6 POLARIS
    • 6.3.7 BASF SE
    • 6.3.8 Novotech Nutraceuticals Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET