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市場調査レポート
商品コード
1444609

高果糖コーンシロップ(HFCS):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

High-fructose Corn Syrup (HFCS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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高果糖コーンシロップ(HFCS):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高果糖コーンシロップ(HFCS)市場規模は、2024年に93億1,000万米ドルと推定され、2029年までに100億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に1.62%のCAGRで成長します。

高果糖コーンシロップ(HFCS)- 市場

主なハイライト

  • COVID-19は、2020年の市場に悪影響を及ぼしました。世界のパンデミックは、世界中で高果糖コーンシロップ(HFCS)の適切な機能に影響を与えました。パンデミックにより、人々は健康とウェルネスを優先し、消費者は食品や飲料製品の砂糖、カロリー、塩分、炭水化物を削減するようになりました。その結果、食品および飲料メーカーは消費者の需要に応えるために低甘味料または甘味料を含まない製品を発売し、高フルクトースコーンシロップ市場に悪影響を及ぼしています。
  • 高果糖コーンシロップ(HFCS)市場を牽引する主な要因には、高い溶解性、溶液中に残る能力、特定の条件下でスクロースのように結晶化しないことが含まれます。主要な市場関係者は、大規模な研究開発投資を通じて新製品の開発に注力し、先進技術を活用して優れた品質とコスト効率の高い製品を製造しています。
  • 成長を促進する主な要因の1つは、他のカテゴリと比較したHFCSの価格競争力であり、これにより最終製品の価格が引き下げられます。さらに、米国などの国々におけるHFCSに対する有利な輸出入関税と、市場の基本原料であるトウモロコシへの補助金が、世界中でHFCS生産のさらなる成長を引き起こしています。たとえば、EWG農業補助金記録によると、米国のトウモロコシ補助金は1995年から2020年までに総額 1,166億米ドルに達しました。 HFCS市場を推進する要因は、高い溶解性、溶液中に留まる能力、および特定の条件下でスクロースのように結晶化しない能力です。
  • 高フルクトースコーンシロップは、炭水化物源およびバルク甘味料として栄養上の利点を提供しながら、保湿剤および増量剤としての賦形効果も提供するため、医薬品でも広く使用されています。菓子類、焼き菓子、炭酸飲料などの加工食品に配合されたり、漬物の保存料として使用されることもあります。 HFCSはスクロースよりも安定しており、酸性飲料に適しています。液体の形でも入手できるため、粒状のスクロースよりも混合が簡単です。 HFCSのこれらの特性は、世界市場の成長に貢献しています。

高果糖コーンシロップ(HFCS)市場動向

主要企業による戦略的投資

  • 欧州澱粉工業協会によると、2020年の世界市場で欧州は最大の地域の1つであり、コーンスターチからの甘味料など、非常に多くの製品を生産しています。したがって、コーンスターチ甘味料の需要の高まりに伴い、多くのコーンスターチメーカーは、自国の経済とコミュニティを支援しながら、事業を長期的な成長に向けて位置付けるために、コーンスターチおよび甘味料市場に投資しています。
  • たとえば、カーギルは2022年 8月に約5,000万米ドルを投じてアイオワ州フォートドッジにコーンシロップ精製所を建設しました。これにより、より持続可能な方法で原料に対する需要の高まりに応える同社の能力が拡大しました。したがって、このような高額の投資により、世界中でHFCSの生産が大幅に増加しました。
  • 米国農務省経済調査局によると、米国における高果糖コーンシロップ(HFCS)の生産量は7,631(1,000ショートトン)でした。このHFCS生産量の増加は、世界中のコーンスターチ企業や著名なメーカーによるHFCS市場への集中投資の結果です。たとえば、Ingredion Inc.は、メキシコのサンファンデルリオ製造施設の生産能力に3,000万米ドルを投資しました。 HFCSの製造プロセスは、食卓砂糖よりも扱いやすく、コスト効率が高くなります。米国食品医薬品局は、HFCSを食品および飲料製造の安全な成分として決定しました。

北米が主要なシェアを握る

  • 北米は世界最大のHFCS消費国の1つです。米国におけるHFCSの需要の高まりが、主にこの地域の市場シェアを押し上げています。全国的な高果糖コーンシロップ(HFCS)甘味料の需要は、菓子類、製パン、飲料業界、特にソフトドリンク製造で広く使用されていることが主な原因です。
  • 全国で最もよく使用されているHFCSの品種は、HFCS 42(飲料、加工食品、シリアル、焼き菓子に使用)、HFCS 55およびHFCS 65(ソフトドリンクに使用)、およびHFCS 70(充填ゼリーに使用)です。 HFCS 90にはニッチな用途がいくつかありますが、主にHFCSを作るためにHFCS 42と混合されます。
  • 付加価値の高い強化食品カテゴリーによる押し上げ要因が、今後数年間で需要を促進すると予測されています。さらに、アメリカの生産者からのHFCSの輸出は21世紀初頭に着実に増加しました。 FDAによると、連邦規則集に記載されているように、最も一般的なHFCSには42パーセントまたは55パーセントのフルクトースが含まれています。
  • したがって、HFCSの国際取引の増加により、国内のHFCS市場の成長がさらに促進されました。実はアメリカでは高果糖コーンシロップ(HFCS)の方がグラニュー糖よりも安いのです。政府はトウモロコシの農家に補助金を支払います。この成分で作られた多くの製品は、丸ごとの天然成分で作られた食品よりも手頃な価格になります。

高果糖コーンシロップ(HFCS)業界の概要

高果糖コーンシロップ(HFCS)市場は本質的に競争が激しく、多くの国内および多国籍企業が市場シェアを争っています。大手企業が消費者の間でブランドの存在感を高めるために採用する戦略的アプローチとして、新製品の開発とともに、企業間の合併、拡大、買収、パートナーシップが重視されています。

主要企業は自社の製品を差別化し、製品、原材料、パッケージ、価格、機能、マーケティング活動などのさまざまな要素で競争して、競争上の優位性を獲得します。

地域市場を独占している主要企業には、Cargill Inc.、Ingredion Incorporated、Tate &Lyle PLC、昭和産業、Kerry Group Plc、Global Sweeteners Holdings Limited、AGRANA Beteilgungs AG、COFCO Rongshi Bio-technology、Roquette Freres、およびArcher Daniels Midland Companyが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 飲食品
      • ベーカリー
      • 菓子類
      • 乳製品とデザート
      • 飲料
      • その他の飲食品用途
    • 医薬品
    • 動物の飼料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Ingredion Incorporated
    • Tate &Lyle PLC
    • Global Sweeteners Holdings Limited
    • Archer Daniels Midland Company
    • AGRANA Beteilgungs AG
    • COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd
    • Roquette Freres
    • Showa Sangyo
    • Kerry Group Plc

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50105

The High-fructose Corn Syrup Market size is estimated at USD 9.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 1.62% during the forecast period (2024-2029).

High-fructose Corn Syrup (HFCS) - Market

Key Highlights

  • COVID-19 negatively impacted the market in 2020. The global pandemic has impacted the proper functioning of high-fructose corn syrup worldwide. Due to the pandemic, people prioritized health and wellness, which led consumers to cut sugar, calories, salt, and carbs in food and beverage products. This has resulted in food and beverage manufacturers launching low/no sweetener products to cater to consumer demand, negatively impacting the high-fructose corn syrup market.
  • The major factors driving the high-fructose corn syrup (HFCS) market include high solubility, the ability to remain in solution, and not to get crystallized, like sucrose, under certain conditions. Leading market players channel their efforts into developing new products through significant R&D investments, utilizing advanced technologies to manufacture superior quality and cost-effective products.
  • One of the key factors driving the growth includes the competitive price of HFCS compared to other categories, which helps reduce the prices of end products. Additionally, favorable import and export tariffs on HFCS and subsidizing the basic ingredient of the market, i.e., corn, in countries such as the United States, further trigger the growth of HFCS production worldwide. For instance, according to the EWG Farm Subsidy Record, corn subsidies in the United States totaled USD 116.6 billion from 1995-2020. Factors driving the HFCS Market are high solubility, the ability to remain in solution, and not to get crystallized, like sucrose, under certain conditions.
  • High fructose corn syrup is also widely used in pharmaceuticals because it offers excipient benefits as a humectant and filler while providing nutritional benefits as a carbohydrate source and bulk sweetener. It is incorporated into processed foods such as confectionery, baked goods, and carbonated drinks and is sometimes used as a preservative in pickles. HFCS is more stable than sucrose and is suitable for acidic beverages. It is also available in liquid form, making it easier to mix than granular sucrose. These properties of HFCS have contributed to the growth of the global market.

High Fructose Corn Syrup (HFCS) Market Trends

Strategic Investments by Key Players

  • Across the global market, according to the European Starch Industry Association, in 2020. Europe is one the largest region, producing a significantly high number of products, including sweeteners from corn starches. Thus, with the rising demand for corn starch sweeteners, many corn starch manufacturers are investing in the corn starch and sweeteners market to support the economy and community of their country of origin while positioning the business for long-term growth.
  • For instance, in august 2022, Cargill spent around USD 50 million to build a corn syrup refinery in Fort Dodge, Iowa, which expanded the company's ability to meet the growing demand for the ingredient in a more sustainable way. Therefore, such high investments have led to a significant increase in the production of HFCS across the world.
  • According to the US Department of Agriculture and Economic Research Service, the production volume of high fructose corn syrup in the United States was 7,631 (in 1000 short tons). This rise in HFCS production has resulted from intensive investments in the HFCS market by corn starch players and prominent manufacturers worldwide. For instance, Ingredion Inc. invested USD 30 million in the production capacity at its San Juan del Rio manufacturing facility in Mexico. The manufacturing process of HFCS is easier to handle and more cost-effective than table sugar. The US Food and Drug Administration has determined HFCS as a safe ingredient for food and beverage manufacturing

North America Holds the Major Share

  • North America is one of the largest consumers of HFCS in the world. The rising demand for HFCS in the United States majorly drives the region's market share. The demand for high-fructose corn syrup (HFCS) sweeteners across the country is majorly due to their wide usage in the confectionery, bakery, and beverage industries, especially soft drink manufacturing.
  • The most used varieties of HFCS across the country are the HFCS 42 (used in beverages, processed foods, cereals, and baked goods), HFCS 55 & HFCS 65 (used in soft drinks), and HFCS 70 (used in filling jellies). HFCS 90 has some niche uses, but it is mainly mixed with HFCS 42 to make HFCS.
  • The push factor from value-added and fortified food categories is projected to drive the demand in the years to come. In addition, the exports of HFCS from American producers have grown steadily during the early 21st century. According to FDA, the most common forms of HFCS contain either 42 or 55 percent fructose, as described in the Code of Federal Regulations.
  • Thus, the increase in international trading of HFCS has further propelled the growth of the HFCS market within the country. High fructose corn syrup is actually cheaper than granulated sugar in America. The government pays subsidies to farmers for corn. Many products made with this ingredient will be more affordable than foods made with whole, natural ingredients.

High Fructose Corn Syrup (HFCS) Industry Overview

The high-fructose corn syrup market is competitive in nature, with many domestic and multinational players competing for market shares. Emphasis is given to mergers, expansions, acquisitions, and partnerships among the companies, along with new product developments, as a strategic approach adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers.

Key players differentiate their offerings and compete on different factors, including product offerings, ingredients, packaging, price, functionality, and marketing activities, to gain a competitive advantage.

Key players dominating the regional market include Cargill Inc., Ingredion Incorporated, Tate & Lyle PLC, Showa Sangyo, Kerry Group Plc, Global Sweeteners Holdings Limited, AGRANA Beteilgungs AG, COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd, Roquette Freres, and Archer Daniels Midland Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Food and Beverages
      • 5.1.1.1 Bakery
      • 5.1.1.2 Confectionery
      • 5.1.1.3 Dairy and Desserts
      • 5.1.1.4 Beverages
      • 5.1.1.5 Other Food and Beverages Applications
    • 5.1.2 Pharmaceuticals
    • 5.1.3 Animal Feed
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Ingredion Incorporated
    • 6.3.3 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.4 Global Sweeteners Holdings Limited
    • 6.3.5 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.6 AGRANA Beteilgungs AG
    • 6.3.7 COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd
    • 6.3.8 Roquette Freres
    • 6.3.9 Showa Sangyo
    • 6.3.10 Kerry Group Plc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS