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市場調査レポート
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1198347

スキンパック市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Skin Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スキンパック市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スキンパック市場は、予測期間中にCAGR6.5%を記録する見込みです。

最近のパッケージング技術の先進性により、効果的かつ効率的なパッケージング戦略としてスキンパックの人気が高まっています。スキンパックは、保護包装充填材の必要性を減少させ、他の方法と比較して費用対効果の高い包装オプションとなっています。

主なハイライト

  • 市場価値の上昇は、都市化、近代化、世界化、製造活動の活発化、便利な駐車場オプションのニーズの拡大によってもたらされています。
  • 特に肉類、魚介類、鶏肉などの食品におけるスキンパックの利用が増加しており、保存性の向上と必要材料の少なさから、予測期間中の製品需要を促進すると予測されています。
  • さらに、スキンパックは、小さな部品やアクセサリーは、しばしば顧客がパッケージを開くことなく、製品を見ることができるように、店舗の通路にラックに配置されている小売環境で最も目に見えるように使用されています。
  • スキンパックは、食品を長期保存するために真空技術を利用して製造されています。しかし、真空スキンパックに使用される機械は比較的高価です。さらに、スキンパックの代替品として、ブリスター包装、シュリンクバリア包装、真空バッグなど、さまざまなものがあります。このように、初期コストの高さと代替品の有無が市場成長の妨げになる可能性があります。
  • しかし、COVID-19の大流行によるサプライチェーンの混乱が、市場成長率の阻害要因となっています。原材料価格の変動や、プラスチックの使用に関して政府が課す厳しい規制は、市場成長率をさらに低下させるでしょう。環境に優しい代替品の入手可能性と環境問題の高まりは、市場成長の妨げとなるでしょう。

スキンパックの市場動向

市場セグメンテーションでは、食品分野が大きなシェアを占めると予想される

  • 食品事業には、スキンパックとして知られるカード式包装の膨大なニーズがあります。スキンパックは、肉、魚介類、鶏肉、乳製品、チーズなどの包装に使用され、ポリプロピレン、ポリ塩化ビニル、ポリエチレンなど、さまざまな包装材料から作られています。
  • 食品の賞味期限を延ばすことができる、パッケージングが魅力的、製品の劣化が少ない、安全基準が厳しい、などのメリットがあります。製品の視認性を向上させ、食品廃棄物を減らし、食品の保存期間を長くすることができます。India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、食品加工業界はインド最大の包装材消費者となり、2025年には市場規模が2048億1000万米ドルになると予測されています。
  • また、肉や魚の調理済み食品が消費者の間で人気を集めており、異なる地域でも保存がきくようにレトルトパックされたものが好まれるようになっています。さらに、インターネット通販の動向も、消費者の信頼感を高めています。
  • 食肉加工業者や小売業者はコスト削減を迫られており、最新鋭のパッケージが差別化要因となり、混雑する食肉市場で付加価値を高めるのに役立っています。
  • 真空包装されたソーセージは広く受け入れられていますが、消費者はまだ新鮮なスライス製品を好みます。この傾向は、スーパーマーケットや小売店での取り扱いを見ても明らかです。
  • さらに、需要の高まりを受けて、複数の市場関係者がさらなる収益を上げるために協力関係やパートナーシップを確立しています。例えば、コベリスは昨年10月、鶏肉生産者のMoy Parkと共同で、英国を拠点とする調理済み鶏肉の小売業者Tesco向けにリサイクル可能なスタンドアップパウチの発売を発表しました。この製品は、混合蓋フィルムを使用した硬質トレイ形式でパッケージングされました。この提携により、コベリスのMonoFlexBEstand-upパウチは、このカテゴリーに新しいデザインを提示することになりました。

アジア太平洋地域が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 昨年、アジア太平洋地域はスキンパックの世界市場の41%を占めました。この地域の人口増加、パッケージ食品の動向の高まり、医薬品産業の拡大などが、この増加の主な要因です。また、同地域では、都市化や可処分所得の増加により、パッケージ食品が増加しています。
  • 自動車、ポンプ、コンプレッサーの製造には、産業用としてスキンラッピングが使用されています。一方、この地域の食品生産量の増加も、スキンパックの需要を増加させました。
  • プラスチックの生産地としてトップクラスに位置するのがアジア太平洋地域であり、地元企業にとって大きな成長の可能性を秘めています。Plastic Europeによると、世界で使用されるプラスチックの32%は中国が占めています。その結果、この地域の素晴らしい食品とプラスチック製造の増加は、スキンパック市場の拡大に寄与しています。
  • さらに、昨年11月には、CL&D Graphics社とCL&D Digital社を買収しました。CL&D社は、消費財メーカー向けに高品質なフレキソ印刷やデジタル印刷のパッケージングやコンバージョンソリューションを提供するリーディングカンパニーの1つです。CL&Dが加わったことで、プロマックは軟包装システムのポートフォリオを大幅に拡大し、さまざまな包装用途にプラスチック軟包装ソリューションを提供する能力を強化することができたのです。

スキンパック市場の競合他社分析

スキンパック市場の競合情勢は、複数のプレイヤーで構成されているため、適度に断片化されています。市場参入企業が研究開発に費やすことで、その製品はより差別化されてきています。製品差別化の考え方は、競争力を獲得することです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要(COVID-19が調査対象市場に与える影響も含む)
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • すぐ食べられる包装食品への需要の高まり
    • 風味を保持するパッケージへの需要の高まり
  • 市場の抑制要因
    • 環境に対する懸念の高まりと、プラスチック使用に関する政府の厳しい規制
  • 技術スナップショット
    • スキンパック機
    • スキンパック技術における最近の動向

第6章 市場のセグメンテーション

  • アプリケーション
    • 食品
      • 肉類
      • 魚・シーフード
      • 加工食品
      • チーズ
    • 工業製品(電子・電気部品を含む)
    • 医療機器
    • 耐久消費財
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Clondalkin Flexible Packaging Orlando Inc.
    • Plastopil Hazorea Co. Ltd
    • Sealed Air Corporation
    • Amcor PLC
    • MULTIVAC Sepp Haggenmller SE & Co. KG
    • Klckner Pentaplast Ltd
    • Flexopack SA
    • Winpak LTD
    • LINPAC Packaging Ltd
    • Victory Packaging LP

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 52952

The skin packaging market will register a CAGR of 6.5% during the forecast period. Recent advances in packaging technology have resulted in the growing popularity of skin packaging as an effective and efficient packaging strategy. Skin packaging decreases the need for protective packaging fillers, making it a cost-effective packaging option compared to other methods.

Key Highlights

  • The rise in market value is driven by increased urbanization, modernization, globalization, rising manufacturing activity, and expanding need for convenient parking options.
  • The increasing use of skin packaging in food products such as meat, seafood, and poultry, among others, on account of improved shelf life coupled with the lesser material requirements, is anticipated to propel the product demand over the forecast period.
  • Moreover, Skin Packaging is most visibly used in retail environments where small parts or accessories are often placed upon racks in store aisles to allow customers to see the product without opening the package.
  • Skin Packaging is manufactured using vacuum technology to store food for extended periods. However, the machines used for vacuum skin packaging are relatively expensive. Moreover, substitutes are available for skin packagings, such as blister packaging, shrink barrier packaging, vacuum bags, and many others. Thus, the high initial cost and availability of substitutes may hamper the market growth.
  • However, supply chain disruptions owing to the COVID -19 pandemic have created hindrances to the market growth rate. Fluctuations in raw material prices and stringent regulations imposed by the government on the application of plastic will further dampen the market growth rate. The availability of environmentally friendly alternatives and rising environmental concerns will hamper the market growth.

Skin Packaging Market Trends

Food Segment is Expected to Hold a Major Market Share

  • The food business includes a massive need for carded packaging, known as skin packaging. Skin packaging, which is used for packaging meat, seafood, poultry, dairy, and cheese, is made from various packaging materials, including polypropylene, polyvinyl chloride, and polyethylene.
  • It offers advantages like extending the food products' shelf life, appealing packaging, less product degradation, and strict safety standards. It improves product visibility, lowers food waste, and lengthens food items' shelf life. The food processing industry is predicted to be India's largest consumer of packaging, with a market value of USD 204.81 billion by 2025, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF).
  • Additionally, ready-made meals have grown in popularity among consumers as they prefer meat and fish items that are primarily retort-packed to keep them shelf-stable in different regions. The rising trend of internet shopping further boosted their confidence.
  • Meat processors and retailers are pressurized to reduce costs, which helps the state-of-the-art packaging serve as a differentiator, adding value in an otherwise crowded meat market.
  • Although vacuum-packaged sausage products are accepted widely, consumers still prefer fresh sliced products. This trend is clear from these products' availability in supermarkets and retail stores.
  • Moreover, owing to the increasing demand, several market players are establishing collaborations and partnerships to drive additional revenues. For instance, in October last year, Coveris announced the launch of recyclable stand-up pouches for Tesco, a UK-based retailer of ready-to-eat chicken, in partnership with poultry producer Moy Park. This product was packaged in a rigid tray format with mixed lidding films. With this partnership, Coveris' MonoFlexBEstand-up pouch showcased a new design for the category.

Asia-Pacific Expected to Exhibit Significant Share in the Market

  • Last year, Asia-Pacific accounted for 41% of the global market for skin packaging. The region's expanding population, rising packaged food trends, expanding pharmaceutical industry, and other factors are primarily responsible for this increase. Packaged foods have also increased in this region due to rising urbanization and disposable income.
  • Manufacturing automobiles, pumps, and compressors use skin wrapping for industrial uses. On the other hand, this region's increased food production also increased the demand for skin packaging.
  • One of the top locations for producing plastics is Asia-Pacific, which offers significant growth potential for local businesses. China includes 32% of the plastic used in the globe, according to Plastic Europe. As a result, the region's fantastic food and plastic manufacturing increases contribute to the skin packaging market expansion.
  • Furthermore, in November last year, ProMachacquired CL&D Graphics and CL&D Digital. CL&D is one of the leading providers of high-quality flexo and digital web packaging and conversion solutions for consumer goods companies. The addition of CL&D significantly expanded ProMach'sportfolio of flexible packaging systems and strengthened its ability to provide plastic flexible packaging solutions for various packaging applications.

Skin Packaging Market Competitor Analysis

The competitive landscape of the Skin Packaging Market is moderately fragmented as it consists of several players. As the market participants spend on R&D, their products are becoming more distinct. The idea of product differentiation is to gain a competitive edge.

  • May 2022 - Amcor Plc developed the latest technology, PowerPostTMthat delivers a bottle that is up to 30% lighter and can be made from 100% recycled material. The technology is designed for hot fill beverages and avoids spills from overflow. Furthermore, the product is built on vacuum-absorbing technology PowerStrap.
  • April 2022 - Sealed Air announced a partnership on an advanced recycling program that will concentrate on recycling flexible plastics from the food supply chain and recreating them into new certified circular food-grade packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview (includes COVID-19 Impact on the Market Studied)
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in Demand for Ready-to-Consume Packaged Food Products
    • 5.1.2 Growing demand for flavor retaining packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Concerns About the Environment and Stringent Government Regulations Regarding the Use of Plastic
  • 5.3 Technology Snapshot
    • 5.3.1 Skin Packaging Machinery
    • 5.3.2 Recent Developments in Skin Packaging Technology

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Application
    • 6.1.1 Food
      • 6.1.1.1 Meat
      • 6.1.1.2 Fish and Seafood
      • 6.1.1.3 Processed Food
      • 6.1.1.4 Cheese
    • 6.1.2 Industrial Goods (Including Electronic and Electrical Components)
    • 6.1.3 Medical Devices
    • 6.1.4 Durable Consumer Goods
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Clondalkin Flexible Packaging Orlando Inc.
    • 7.1.2 Plastopil Hazorea Co. Ltd
    • 7.1.3 Sealed Air Corporation
    • 7.1.4 Amcor PLC
    • 7.1.5 MULTIVAC Sepp Haggenmller SE & Co. KG
    • 7.1.6 Klckner Pentaplast Ltd
    • 7.1.7 Flexopack SA
    • 7.1.8 Winpak LTD
    • 7.1.9 LINPAC Packaging Ltd
    • 7.1.10 Victory Packaging LP

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET