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市場調査レポート
商品コード
1444073

高級包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Luxury Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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高級包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高級包装市場規模は2024年に177億7,000万米ドルと推定され、2029年までに218億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.20%のCAGRで成長します。

高級品を販売する企業による独特で魅力的な包装の使用が増えているため、高級包装市場は予測期間を通じて増加すると予測されています。環境に優しく持続可能な高級品や高級製品の動向により、今後数年間で高級包装市場はさらに急速に成長すると考えられます。

主なハイライト

  • 高級品の包装や装飾などに高級包装が活用され、市場が拡大しています。これらの機能によりショッピング体験が向上するため、大手包装サプライヤーは現在、幅広い高級材料や高度なフォームにアクセスできるようになりました。さらに、顧客の好みの変化、より多くの支出をしたいという意欲の高まり、生産方法や全体的な製品開発の設計に対するさまざまな企業の注目の高まりによって、高級包装のニーズが高まっています。
  • 生分解性で持続可能な包装材の使用は、市場を大きく推進する要因となっています。顧客が環境への意識を高め、より持続可能なライフスタイルの選択肢を求めるようになるにつれ、いくつかの企業は何よりも持続可能な開発を着実に重視しています。ジョルジオアルマーニの環境に優しいコスメボックスは、環境の持続可能性に対する消費者の意識を高めることを目的としています。
  • 国際市場では高級包装のニーズが高まっています。それでも、包装業務を実行するための製造施設を設立するために必要な高額な初期資本支出など、特定の問題がこの拡大を制限しています。頑丈でかさばる包装の使用も、世界中の高級包装市場の発展を制約します。
  • 高級包装市場は、他の包装分野と同様に、COVID-19の蔓延により悪影響を受けました。この流行により世界の産業活動と商業活動が混乱し、高級包装市場の低迷を引き起こしました。ファッションと衣料品、消費者製品、家庭用品とパーソナルケア、その他の業界は、高級包装のニーズの一次情報となっています。パンデミック中の製造停止、原材料不足、サプライチェーンの混乱により、多くの最終用途部門の生産が大幅に減少し、高級包装に対する消費者の需要が減少しました。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、包装エコシステム全体に影響を与えています。

高級包装市場の動向

板紙などの持続可能で生分解性の材料の使用量の増加が市場の成長を促進する可能性がある

  • 板紙は、包装に最もよく使用される材料の1つです。その他の一般的に使用される材料には、金属、ガラス、プラスチック、木材などが含まれます。これらの材料のほとんどは簡単に調達できると同時に、顧客の心の中に最高品質の感覚を確立するのに役立ちます。
  • 紙と板紙は、完璧なグラフィックと魅力的な装飾のキャンバスとして機能する能力により、高級および高級包装において確固たる地位を維持してきました。ラミネート加工、独自のコーティング、スーパーエンボス加工やデボス加工効果などの機能により、高級品の包装における紙の魅力がさらに高まります。強度や平滑性にも優れた包装材料です。
  • 紙は、高級ワインや蒸留酒の分野で常に人気のあるラベル材料です。クラフトビールブランドは、製品のプレミアムまたは手作りの価値を説明または宣伝するために紙ラベルを使用します。
  • さらに、5つ星フレグランス会社XOXOのオードパルファムスプレーには、ダイヤモンドグリッターコーティング、マルチカラープリント、箔押し、エンボス加工が施されています。カートンはインバーコート G板紙で作られ、2つのスポットカラーと濃黒インクでオフセット印刷され、UV光沢スポットコーティングが施されています。これらの特徴は、顧客の製品購入を促すことを目的としています。
  • 例えば、FAO(食糧農業機関)のデータによると、昨年の紙と板紙の生産能力は31カ国で合計2億5,140万トンに達したと報告されています。 2026年までに2億5,714万3,000トンに増加すると予想されています。

アジア太平洋地域は大幅な成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、可処分所得と高級品への個人支出の増加により、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。人口の増加と大規模な都市化により、消費者パターンの変化と贅沢品への需要の高まりにより、都市型ライフスタイルの採用が増加しています。例えば、中国国家統計局によると、昨年は総人口の約64.7%が都市に住んでいた。
  • さらに、ハイエンド製品のメーカーが生分解性材料を使用した包装の製造に注力しているため、持続可能な包装がアジア太平洋地域の市場を牽引しています。主要な国際ブランドは、持続可能性の目標を維持するために、環境に優しい高級包装ソリューションに重点を置いています。
  • 市場の成長を促進する主な重要な要因には、ファッションおよび化粧品分野における大規模な製品の発売が含まれます。主要な国際ブランドは、さまざまな成長見通しをもたらす中国、インドなどの新興国での店舗展開に注目しています。
  • また、オンライン小売とトラベルリテールの浸透の高まり、高級包装の技術革新の増加などが、この地域の市場成長を推進するさまざまな要因の一つです。
  • 中国は急速に世界最大の高級品消費国となりつつあり、著名な高級ブランドのターゲットにされることが増えている国の一つです。中国の消費者も使いやすく高品質な食品を求めています。中国におけるオンライン小売業の急増により、高級包装ソリューションの需要が高まることが予想されます。

高級包装業界の概要

高級包装市場は細分化されており、新規参入企業は新興地域に事業を拡大しています。中産階級の収入の増加とインフラ開発の成長により、世界市場で活動する大手ベンダーの数が増加しています。国際的および地域的プレーヤー間の競争企業間の敵対関係は高く、競合は激化しています。主要企業には、Amcor Plc、HH Deluxe Packaging、DS Smith Plcなどが含まれます。

2022年7月、Ardagh Metal Packagingと高級ウォッカメーカーのAu Vodkaは協力して、英国企業の受賞歴のあるブルーラズベリーウォッカ用の反射性のある金色の金属容器を製造しました。 330 mlの細い缶には、原子番号を含む典型的な周期表であるAuの正方形が焼けつくような青で表示されています。豊かな金色に対して、シンプルで最小限の文字が書かれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 板紙などの持続可能で生分解性の材料の使用量の増加
    • 観光客の増加による旅行・小売チェーンの需要
  • 市場抑制要因
    • 重量物やバルク品の梱包に対する抵抗感
    • 機械の初期コストと運用コストが高い
  • ロシア・ウクライナ戦争が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • 板紙
    • ガラス
    • 金属
    • その他
  • エンドユーザー産業
    • 化粧品・フレグランス
    • 菓子類
    • 時計・ジュエリー
    • プレミアムドリンク
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DS Smith Plc
    • Crown Holdings, Inc.
    • Amcor Plc
    • WestRock Company
    • Owens-Illinois Inc.
    • International Paper Company
    • Ardagh Group
    • Delta Global
    • GPA Global
    • HH Deluxe Packaging
    • Prestige Packaging Industries
    • Pendragon Presentation Packaging
    • Stolzle Glass Group
    • Keenpac
    • Elegant Packaging
    • Lucas Luxury Packaging
    • Luxpac Ltd.
    • McLaren Packaging Ltd
    • B Smith Packaging Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 51623

The Luxury Packaging Market size is estimated at USD 17.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 21.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).

Luxury Packaging - Market

The market for luxury packaging is projected to increase throughout the forecast period due to the growing usage of distinctive and appealing packaging by businesses selling luxury goods. In the coming years, the market for luxury packaging is likely to grow even faster due to the growing trend of eco-friendly and sustainable luxury goods and products.

Key Highlights

  • The market is expanding due to the utilization of luxury packaging for high-end product packaging and decoration. Major package suppliers now have access to a wide range of premium materials and advanced forms since these features enhance the shopping experience. Further, the need for luxury packaging is driven by shifting customer preferences, a greater willingness to spend more, and increasing attention from different businesses to design production methods and overall product development.
  • The lifestyle and cosmetics industries are seeing a rapid expansion of the cannabidiol, or CBD, packaging trend. As these brands go after prominent shops like Sephora and Neiman Marcus, the market for luxury goods manufactured from marijuana's non-psychoactive components is expanding. The demand for luxury packaging is increasing due to the considerations mentioned above.
  • The use of biodegradable and sustainable packaging is a significant market driver. As customers become more environmentally conscious and demand more sustainable lifestyle options, several businesses steadily emphasize sustainable development above everything else. Giorgio Armani's eco-friendly cosmetics box aims to raise consumer awareness of environmental sustainability.
  • The need for luxury packaging has been increasing in the international market. Still, specific issues limit this expansion, such as the expensive initial capital expenditure needed to set up a manufacturing facility to carry out package operations. Heavy-duty and bulky packaging usage also constrains the development of the luxury packaging market worldwide.
  • The luxury packaging market was adversely impacted along with the rest of the packaging sector by the spread of COVID-19. Global industrial and commercial activity had been disrupted by this epidemic, which caused a slowdown in the market for luxury packaging. Fashion & clothing, consumer products, household & personal care, and other industries are the primary sources of the need for luxury packaging. Due to manufacturing halts, raw material shortages, and supply-chain disruptions during the pandemic, numerous end-use sectors' output significantly decreased, which decreased consumer demand for luxury packaging. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Luxury Packaging Market Trends

Increased Usage of Sustainable and Bio-Degradable Materials such as Paperboard may Drive the Market Growth

  • Paperboard is one of the most commonly used materials in packaging. Some of the other commonly used materials include metal, glass, plastic, and wood, among others. Most of these materials are easily sourced and, at the same time, help to establish a sense of premium quality in the minds of customers.
  • Paper and paperboard have maintained a strong position in luxury and premium packaging with their ability to serve as the canvas for flawless graphics and attractive decoration. The features, such as laminations, unique coatings, and super embossing and debossing effects, make papers much more appealing in the packaging of luxury items. These packaging materials also provide superior strength and smoothness.
  • Papers have always been popular label materials in the high-end wine and spirits segments. Craft beer brands use paper labels to describe or advertise the products' premium or handcrafted values.
  • In addition, the five-star fragrance company XOXO's Eau de Parfum spray features diamond glitter coating, multi-color printing, foil stamping, and embossing. The carton is made from Invercote G paperboard and offset printed with two spot colors and dense black inks, as well as UV gloss spot coating.These features are meant to attract customers to purchase the product.
  • For instance, 31 countries reported a combined production capacity of 251.4 million metric tons of paper and paperboard last year, according to FAO (Food and Agriculture Organization) data. By 2026, it is anticipated to increase to 257.143 million metric tons.

Asia Pacific to Witness a Significant Growth Rate

  • The Asia-Pacific region is expected to grow substantially in the forecast period, owing to the increase in disposable income and consumer spending on luxury products. Large populations and massive urbanization have led to a rise in the adoption of urban lifestyles due to changing consumer patterns and the rising demand for luxurious products. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China, about 64.7% of the total population lived in cities last year.
  • Further, sustainable packaging is driving the market in the Asia-Pacific region, as the manufacturers of high-end products are focusing on producing packaging with the help of biodegradable materials. Major international brands focus on eco-friendly luxury packaging solutions to maintain sustainability goals.
  • The primary vital factors driving the market's growth include massive product launches in the fashion and cosmetic sectors. The major international brands are eyeing emerging economies, such as China, India, etc., to set up their stores in these countries, as they pose various growth prospects.
  • Also, the rise in penetration of online retail and travel retail, increasing innovations in technologies in luxury packaging, and others are among various other factors driving market growth in the region.
  • China is one of the economies increasingly targeted by prominent luxury brands, as the country is fast becoming the world's largest consumer of luxury goods. Chinese consumers are also looking for easy-to-use and quality food products. A surge in online retailing in China is expected to drive the demand for luxury packaging solutions.

Luxury Packaging Industry Overview

The luxury packaging market is fragmented, and the new players are expanding their businesses into emerging regions. The number of leading vendors operating in the global market is increasing, owing to the increasing income of the middle class and the growing infrastructure developments. There is a high rate of competitive rivalry among international and regional players, intensifying the competition. Key players include Amcor Plc, HH Deluxe Packaging, DS Smith Plc, and more.

In October 2022, GPA Global partners with Ontario Teachers to execute its following-stage expansion goals. The Ontario Teachers' Pension Plan Board has acquired a co-control interest in the company from EQT Private Equity and several small shareholders.With net assets of USD 242.5 billion, Ontario Teachers is a significant global investor. According to GPA Global, the deal would enable them to extend their capabilities and explore both existing and new markets.

In July 2022, Ardagh Metal Packaging and Au Vodka, a luxury vodka maker, collaborated to produce a reflective, gold-colored metal container for the United Kingdom company's award-winning Blue Raspberry vodka. A typical periodic table, Au square, complete with its atomic number, is displayed in sizzling blue on the 330-ml slender can. It also has plain, minimal writing against the rich gold.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Usage of Sustainable and Bio-Degradable Materials such as Paperboard
    • 5.1.2 Demand for Travel and Retail Chains Due to Increase in Tourism
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Reluctance in Packaging Heavy and Bulk Products
    • 5.2.2 High Initial and Operating Costs of Machineries
  • 5.3 Impact of Russia-Ukraine War on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material
    • 6.1.1 Paperboard
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Other Material Types
  • 6.2 End-User Industry
    • 6.2.1 Cosmetics and Fragrances
    • 6.2.2 Confectionery
    • 6.2.3 Watches and Jewelry
    • 6.2.4 Premium Beverages
    • 6.2.5 Other End-User Industries
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Russia
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 DS Smith Plc
    • 7.1.2 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.3 Amcor Plc
    • 7.1.4 WestRock Company
    • 7.1.5 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.6 International Paper Company
    • 7.1.7 Ardagh Group
    • 7.1.8 Delta Global
    • 7.1.9 GPA Global
    • 7.1.10 HH Deluxe Packaging
    • 7.1.11 Prestige Packaging Industries
    • 7.1.12 Pendragon Presentation Packaging
    • 7.1.13 Stolzle Glass Group
    • 7.1.14 Keenpac
    • 7.1.15 Elegant Packaging
    • 7.1.16 Lucas Luxury Packaging
    • 7.1.17 Luxpac Ltd.
    • 7.1.18 McLaren Packaging Ltd
    • 7.1.19 B Smith Packaging Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET