市場調査レポート
商品コード
1443943
エンドポイントセキュリティ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Endpoint Security - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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エンドポイントセキュリティ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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エンドポイントセキュリティ市場規模は、2024年に192億8,000万米ドルと推定され、2029年までに291億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.63%のCAGRで成長します。
エンドポイントセキュリティは、デスクトップ、ラップトップ、モバイルデバイスなどのエンドユーザーデバイスのエンドポイントまたはアクセスポイントを悪意のある行為やキャンペーンから保護します。エンドポイントセキュリティテクノロジーは、サイバー脅威がネットワークまたはクラウド上のエンドポイントに到達するのを防ぎます。
人口の増加と産業プロセスのデジタル化に伴い、PC、ラップトップ、スマートフォン、タブレット、およびPOS端末の数は劇的に増加しています。スマートデバイスの数が増加するにつれて、世界中のネットワーク内のエンドポイントの数も増加します。エンドポイントデバイスの数が増加すると、セキュリティが必要になります。
多くの分野にわたるデータ侵害の増加により、何百万もの顧客データ記録がハッカーにさらされ、影響を受けたいくつかの企業に数百万米ドルの損失が生じ、世界中のさまざまなエンドユーザーの間でエンドポイントセキュリティソリューションへの注目が高まっています。
組織内でのBYOD動向の導入が進むにつれて、さまざまなラップトップ、デスクトップ、スマートフォンの流入が増加し、さまざまなエンドポイントが攻撃に対して脆弱になっています。セキュリティ対策だけではそれらを阻止するのに十分ではありません。世界中でモバイルデバイスの導入が大幅に増加しているため、予測期間中に大きな機会が生まれると予想されます。シスコの年次インターネットレポートによると、来年までにネットワークに接続されるデバイスは約293億台になると予想されています。スマート製造とスマート産業は、5G以降の導入の増加に伴って成長すると予想されます。
エンドポイントセキュリティ市場は飽和しており、コモディティ化しています。多くの企業がベンダーとの関係を評価し、効率的で高機能なエンドポイントセキュリティソリューションへの投資を試みているため、市場では大幅な新たな成長が見られます。
COVID-19の流行中、組織は職場での社会的距離の確保を促進し、在宅オフィスのリモート勤務を許可することで、エンドポイントセキュリティソリューションを採用することが期待されていました。これにより、クラウドインフラストラクチャとサービスの急速な導入が促進され、市場を牽引するデバイスの数が急速に増加しました。
エンドポイントセキュリティ市場は、小規模、地域、大規模な多国籍など、あらゆる規模に基づいて複数のベンダーによって細分化されています。市場では激しい競争があるため、すべての企業は自社の製品やサービスを他社と差別化するために、明確な価値と独自の提案を生み出すことに注力しています。老舗企業は自社のポートフォリオを強化するために小規模ベンダーを買収しようとしています。
The Endpoint Security Market size is estimated at USD 19.28 billion in 2024, and is expected to reach USD 29.17 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.63% during the forecast period (2024-2029).
Endpoint security protects the endpoints or access points of end-user devices such as desktops, laptops, and mobile devices against malicious acts and campaigns. Endpoint security technologies prevent cyber threats from reaching endpoints on a network or in the cloud.
The number of PCs, laptops, smartphones, tablets, and point-of-sale terminals is increasing dramatically as the population grows and industrial processes become more digital. As the number of smart devices grows, so will the number of endpoints in networks worldwide. As a result of the increased number of endpoint devices, security is required.
The growing number of data breaches across many sectors has exposed millions of customer data records to hackers and resulted in the loss of millions of dollars for several impacted firms, increasing the emphasis on endpoint security solutions among various end users globally.
The increasing adoption of BYOD trends in organizations has increased the influx of different laptops, desktops, and smartphones, which has created different endpoints vulnerable to attacks. Security measures on their own are not enough to stop them. The massive growth in the adoption of mobile devices across the world is expected to create significant opportunities during the forecast period. According to the Cisco Annual Internet Report, there will be approximately 29.3 billion networked devices by next year. Smart manufacturing and the smart industry are expected to grow with the increased adoption of 5G and beyond.
The endpoint security market is saturated and commoditized. There is considerable renewed growth in the market as many companies are evaluating their vendor relationships and trying to invest in efficient and higher-functioning endpoint security solutions.
During the COVID-19 outbreak, organizations were expected to adopt endpoint security solutions by facilitating social distancing at work and allowing remote work-from-home offices. This has contributed to the rapid adoption of cloud infrastructure and services, leading to a rapid increase in the number of devices driving the market.
The endpoint security market is fragmented by several vendors based on all scales, i.e., small-scale, regional, and large multi-national scales. Due to intense rivalry in the market, all players are focusing on creating clear value and unique propositions to differentiate their products and services from others. Well-established companies are trying to acquire small-scale vendors to enhance their portfolios.