デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444685

デジタルロジスティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
デジタルロジスティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

デジタルロジスティクス市場規模は2024年に297億米ドルと推定され、2029年までに635億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.43%のCAGRで成長します。

デジタルロジスティクス- 市場

主なハイライト

  • 物流分野での先進技術の採用増加により、成長が促進されています。さらに、これらのデジタルソリューションは、物流会社が発生するコストを削減するのに役立ちます。物流とテクノロジーの融合、サプライチェーン全体に広がるクラウドベースの協調ソリューション、倉庫、輸送、最終消費者情報の緊密な統合、サプライチェーンを通じた透明性が、調査対象市場の成長を推進しています。
  • デジタル市場の技術進歩とクラウド導入の増加により、デジタルロジスティクスソリューションの需要が高まると予想されます。たとえば、昨年 4月、Locusとloconavは戦略的提携を発表しました。 loconavとLocusのこのパートナーシップは、サプライチェーンプロセスを自動化することにより、物流分野のデジタルトランスフォーメーションを促進します。
  • COVID-19の発生により、さまざまな政府によるロックダウンにより、多くの業界がサプライチェーンと物流の大幅な混乱に直面しています。企業は、これらの重要な配送に対応するために、デジタルロジスティクスプラットフォームを使用してサプライチェーンの機能を変革しています。 Logistics Newsによると、人工知能を使用し、デジタル決済を可能にするデジタルサプライチェーンは、COVID-19感染症のパンデミックなどの緊急事態に対する解決策となります。
  • 過去10年間、オンラインショッピングとインターネットユーザーの発展により、このeコマース会社は驚異的な成長を遂げてきました。eコマースの成長により、より迅速かつ効率的な輸送プロバイダーが求められています。オンラインショッピングの場合、顧客は正確な注文、迅速な発送、返品手続きを期待します。企業は注文の配送コストと納期を削減する方法を模索しています。eコマースは、可視性、コスト、使いやすさ、配達速度、手間のかからない返品の原動力です。流通ルートの自動化、物流計画、物資の移動のデジタル化により、このニーズに対応するための新しいモデルとテクノロジーを作成する必要があります。その結果、フルフィルメントサービス、特にラストマイルの配送と返金において、より迅速かつ多様なものが提供されるようになりました。

デジタルロジスティクス市場動向

倉庫管理システム(WMS)部門が主要シェアを獲得すると予想されています。

  • デジタル市場の技術進歩とクラウド導入の増加により、デジタルロジスティクスソリューションの需要が高まると予想されます。たとえば、JDとSinopecはデジタルサプライチェーンモデルで広範なパートナーシップを構築する計画を発表しました。 2022年3月、Sinopecの安徽省支店とJD.comは、多くのサプライチェーンサービスで協力し、オムニチャネル業務を推進するパートナーシップ契約を締結しました。この協定には、製品およびデジタルサプライチェーン、倉庫施設の共有、スマートロジスティクスが含まれます。 JDはその技術とサプライチェーンサービスの利点を活用して、Sinopec Anhuiの生産性向上とコスト削減を支援します。
  • さらに、物流分野での製品革新の成長により、市場の成長率が大幅に高まっています。たとえば、Semtechは2022年 6月に、LoRa Edgeの超低電力資産追跡機能をテストするためにLoRa Cloud Locator Serviceを導入しました。 SemtechのLoRa Edgeテクノロジーは、デバイス自体ではなくクラウドベースのソルバーで資産の位置を解決することで、電力使用量を大幅に削減します。その結果、デバイスのバッテリー寿命は最長10年、あるいはそれ以上持続する可能性があります。 LoRa Edge LRシリーズチップは、GNSSとWi-Fiを使用して、屋内または屋外のあらゆる場所でデバイスの緯度と経度をスキャンします。資産がどこにあるかに関係なく、SemtechのクラウドへのLoRa無線送信と組み合わせることで、継続的なカバレッジが得られます。
  • センサーとIoT分析市場の進歩により、物流ベンダーがデジタルソリューションに投資するようになることが予想されます。物流におけるIoTにより、製品の保管が簡素化され、効率的な倉庫管理が保証されます。さらに、最新のテクノロジーにより、倉庫業務の徹底的な見直しがはるかに簡単になりました。 RFIDタグとセンサーは、在庫品目のステータスと場所を監視できます。倉庫自動化を実行すると、必要に応じてプロセスが有効化されて使用されるため、人的エラーも最小限に抑えることができます。

アジア太平洋地域は最も高い成長率を記録すると予想される

  • アジア太平洋は、中国、インドなどの国でのデジタル技術の導入により、予測期間中に最も高い成長率で成長すると分析されています。 IoT、AI、クラウドなどの技術の進歩は市場の成長にさらに貢献します。
  • 中国の物流部門は、COVID-19のパンデミックを含む数多くの障害に直面して効率を高めるためにデジタル技術を導入しています。統一国内市場の創設加速に関する指令は、2022年4月に中国共産党中央委員会と国務院によって共同発表されました。中国は商業と貿易流通のインフラ設計を最適化し、オンラインとオフラインの開発の融合を促進すると述べた。
  • この取り組みは、サードパーティの物流配送のためのデジタルプラットフォームの開発を奨励し、世界的に展開する多くのサプライチェーンビジネスを育成するという中央政府の公約に沿ったものです。たとえば、中国のトラック配車事業を手掛けるフル・トラック・アライアンスは、パンデミックの影響を受けた地域での物流効率を向上させるためにデジタル技術を活用する取り組みを強化しています。
  • さらに、インドの国家物流政策は、物流コストを削減し、世界市場における国内商品の競争力を強化することにより、インドの経済発展にシームレスな道筋を作り出すことが期待されています。こうした高額な物流費のせいで、国際市場で販売されるインドで生産された国内商品はすでに不利な状況にあります。インドの製造業者が切望してきた変化は、包括的な政策の見直しによってもたらされ、国際市場で自社製品の競争力のある価格を設定できるようになります。統合物流インターフェースプラットフォーム、デジタルシステムの統合、物流の容易さ、システム改善グループが、この新しい物流プロジェクトの4つの主要な部分です。メイク・イン・インディア、デジタル・インディア、そして国全体での「アートマ・ニルバーラ・ドライブ」の政策実行の成功により、国家物流政策から別の要素が得られます。

デジタルロジスティクス業界の概要

デジタルロジスティクス市場は、中小企業から大企業まで、さまざまなタイプの組織に対応する多数のプレーヤーの存在により細分化されています。市場の主要企業としては、IBM Corporation、Advantech Corporation、Samsung Electronicsなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル技術の出現
    • eコマース業界の成長とマルチチャネル流通ネットワークの出現
    • クラウドベースのアプリケーションの採用の拡大
  • 市場抑制要因
    • ICTインフラの欠如とデータセキュリティの懸念
  • COVID-19症が業界に与える影響の評価

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 在庫管理
    • 倉庫管理システム(WMS)
    • フリート管理
    • その他のタイプ
  • エンドユーザーの垂直方向
    • 自動車
    • 製薬/ ライフサイエンス
    • 小売り
    • 食品および飲料
    • 石油・ガス
    • その他のエンドユーザー分野
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Advantech Corporation
    • Oracle Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • DigiLogistics Technology Ltd
    • Hexaware Technologies Limited
    • Tech Mahindra Limited
    • JDA Software Pvt Ltd
    • UTI Worldwide Inc.(DSV Group)
    • SAP SE
    • Manhattan Associates Inc.
    • HighJump Software Inc.
    • Vinculum Group

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 52939

The Digital Logistics Market size is estimated at USD 29.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 63.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.43% during the forecast period (2024-2029).

Digital Logistics - Market

Key Highlights

  • Growth is driven owing to the increasing adoption of advanced technologies in the logistics sector. Moreover, these digital solutions are helping logistic companies in reducing incurred costs. Convergence of logistics and technology, along with cloud-based collaborative solutions that extend through the entire supply chain, tight integration of warehouse, transport, and end consumer information, and transparency through the supply chain are driving the growth of the market studied.
  • The technological advancement in the digital market and rising cloud adoption are expected to fuel the demand for digital logistic solutions. For instance, in April last year, Locus and loconav announced a strategic cooperation. This partnership between loconav and Locus will promote digital transformation in the logistics sector by automating supply chain processes.
  • With the outbreak of COVID-19, many industries have faced significant supply chain and logistic disruption owing to the lockdown imposed by various governments. Companies are transforming their supply chain capabilities with digital logistics platforms to meet those essential deliveries. According to Logistics News, digital supply chains using artificial intelligence and enabling digital payments are the solution to emergencies such as the Covid-19 pandemic.
  • Over the past ten years, the e-commerce company has experienced tremendous growth due to the development of online shopping and Internet users. More rapid and efficient transportation providers are required due to the growth of e-commerce. When shopping online, customers expect accurate orders, prompt shipment, and return procedures. Businesses are looking for ways to reduce order shipping costs and timeframes. E-commerce is the driving force behind visibility, cost, ease of use, delivery speed, and hassle-free returns. New models and technologies must be created to accommodate this need by automating distribution routes, digitalizing logistics planning, and material movement. As a result, fulfillment services have become quicker and more varied, especially for last-mile delivery and refunds.

Digital Logistics Market Trends

Warehouse Management System (WMS) segment is expected to acquire major share.

  • The technological advancement in the digital market and rising cloud adoption are expected to fuel the demand for digital logistic solutions. For instance, JD and Sinopec announced a plan to build a broad partnership with their digital supply chain model. In March 2022, Sinopec's Anhui province branch and JD.com signed a partnership agreement under which they will collaborate on a number of supply chain services and advance omnichannel operations. The agreement encompasses product and digital supply chains, sharing warehouse facilities, and smart logistics. JD will use its technology and supply chain services advantages to assist Sinopec Anhui in boosting productivity and cutting costs.
  • Further, the growing product innovations in the logistics sector are significantly boosting the market growth rate. For instance, in June 2022, Semtech introduced the LoRa Cloud Locator Service to test the LoRa Edge's ultra-low power asset tracking capabilities. By solving the asset's position in a Cloud-based solver rather than on the device itself, Semtech'sLoRa Edge technology considerably lowers power usage. As a result, the device's battery life can last up to or even longer than ten years. The LoRa Edge LR-series chips use GNSS and Wi-Fi to scan for a device's latitude and longitude in any interior or outdoor location. Regardless of where assets are located, continuous coverage is obtained when combined with Semtech'sLoRa radio transmission to the Cloud.
  • Advancements in the sensors and IoT analytics market are expected to attract logistics vendors, to invest in digital solutions. IoT in logistics can simplify storing products and ensure efficient warehouse management. Additionally, modern technology has made it much simpler to overhaul warehouse operations. RFID tags and sensors can monitor the status and location of the inventory items. Executing warehouse automation can also minimize human errors because the processes are enabled and used as needed.

Asia Pacific is Expected to Register the Fastest Growth Rate

  • Asia-pacific is analyzed to grow at the highest growth rate during the forecast period owing to the adoption of digital technologies in countries such as China, India, and so on. Technological advancements such as IoT, AI, and Cloud further contribute to market growth.
  • China's logistics sector is embracing digital technologies to increase efficiency in the face of numerous obstacles, including the COVID-19 pandemic. A directive on accelerating the creation of a unified domestic market was jointly published in April 2022 by the Communist Party of China Central Committee and the State Council. It stated that China would optimize the design of the infrastructure for commerce and trade circulation and encourage the fusion of online and offline development.
  • The initiatives are in accordance with the central government's commitment to encourage the development of digital platforms for third-party logistics delivery and to foster a number of supply chain businesses with a global reach. For instance, Full Truck Alliance Co Ltd, a Chinese truck-hailing business, is boosting efforts to use digital technology to improve logistical effectiveness in pandemic-affected areas.
  • Further, India's national logistics policy is anticipated to create a seamless course for economic development in the country by lowering logistic costs and enhancing the competitiveness of domestic goods on the global market. Due to these high logistical expenses, domestic commodities produced in India that are sold on the international market are already at a disadvantage. The shift that Indian manufacturers have been yearning for will be brought about by a comprehensive policy overhaul, allowing them to set competitive prices for their goods on the international market. Unified Logistics Interface Platform, Integration of Digital System, Ease of Logistics, and System Improvement Group are the four main parts of this new logistical project. The successful policy execution of Make in India, Digital India, and the "Atma-nirbhara drive" throughout the nation gains another component from the national logistics policy.

Digital Logistics Industry Overview

The Digital Logistics Market is fragmented due to the presence of a large number of players which cater to various types of organizations, such as SMEs to Large Enterprises. Some key players in the market are IBM Corporation, Advantech Corporation, and Samsung Electronics Co. Ltd., among others. Some key developments in the market are:

  • November 2023, Suttons International and LogChain have started a digitalization partnership. This collaboration, coming from LogChain's recent success in facilitating the world's first fully digitalized cross-border shipment, symbolizes a mutual commitment to bolstering digital transparency and scalability in the logistics sector. Suttons International is integrating its platform as a pivotal component in its digital transformation journey. The platform's adoption underscores a significant step in Suttons' commitment to spearheading digital innovation within the industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence Of Digital Technology
    • 5.1.2 Growth In E-Commerce Industry And Emergence Of Multichannel Distribution Networks
    • 5.1.3 Growing Adoption Of Cloud Based Applications
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of ICT Infrastructure and Data Security Concerns
  • 5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Inventory Management
    • 6.1.2 Warehouse Management System (WMS)
    • 6.1.3 Fleet Management
    • 6.1.4 Other Types
  • 6.2 End-user Vertical
    • 6.2.1 Automotive
    • 6.2.2 Pharmaceutical / Life Sciences
    • 6.2.3 Retail
    • 6.2.4 Food and Beverage
    • 6.2.5 Oil and Gas
    • 6.2.6 Other End-user Verticals
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Advantech Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.5 DigiLogistics Technology Ltd
    • 7.1.6 Hexaware Technologies Limited
    • 7.1.7 Tech Mahindra Limited
    • 7.1.8 JDA Software Pvt Ltd
    • 7.1.9 UTI Worldwide Inc.(DSV Group)
    • 7.1.10 SAP SE
    • 7.1.11 Manhattan Associates Inc.
    • 7.1.12 HighJump Software Inc.
    • 7.1.13 Vinculum Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET