市場調査レポート
商品コード
1430950

自動車用潤滑油の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2021年~2026年)

Global Automotive Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用潤滑油の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2021年~2026年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の自動車用潤滑油の市場規模は、2024年に223億リットルと推定され、2026年までには237億2,000万リットルに達すると予測され、予測期間(2024年~2026年)のCAGRは3.13%で成長する見込みです。

Global Automotive Lubricants-Market

主なハイライト

  • 車両タイプ別最大セグメント- 乗用車:世界中で乗用車の保有台数が多いため、このセクターの潤滑油消費量はあらゆる車種の中で最も多いです。
  • 車両タイプ別最速セグメント - 二輪車:COVID-19の大流行にもかかわらず、いくつかの国々で二輪車の販売台数が伸びていることから、この分野での潤滑油消費量は今後も増加するとみられます。
  • 最大の地域市場 - アジア太平洋:アジア太平洋には、中国、インド、インドネシアといった大規模な自動車保有国があります。その結果、この分野での潤滑油消費量はアジア太平洋で最も多くなっています。
  • 急成長するアジア太平洋市場:合成潤滑油の普及率が低く、インドのような国々で期待される自動車人口の高い成長率が、アジア太平洋の潤滑油消費を牽引する可能性が高いです。

自動車用潤滑油市場の動向

車両タイプ別最大セグメント:乗用車

  • 世界の自動車産業において、2020年のオンロード車総数に占める乗用車(PV)セグメントのシェアはほぼ55.1%で、二輪車が34.7%、乗用車が10.1%と続きます。
  • 2020年の自動車用潤滑油の総消費量では、乗用車部門が53.6%と最も高いシェアを占め、商用車部門が37.3%のシェアを占めました。同年、COVID-19を抑制するための走行制限は、これらの車両の使用とその潤滑油消費量に大きな影響を与えました。
  • 2021年から2026年にかけて、二輪車セグメントによる潤滑油消費量はCAGR成長率が最も高く、5.06%に達すると予想されます。二輪車販売の増加とCOVID-19パンデミックに関連した旅行制限の緩和が、この動向を促進する主な要因であると思われます。

最大地域:アジア太平洋

  • 自動車用潤滑油の消費は、アジア太平洋、北米、欧州が支配的です。2020年には、アジア太平洋が自動車用潤滑油の世界総消費量の約43%を占め、北米は約20%、欧州は約14.8%のシェアを占めました。
  • 2020年に発生したCOVID-19は、世界各国の自動車用潤滑油消費に大きな影響を与えました。北米が最も影響を受け、2019年から2020年にかけて17.4%減少しました。アフリカは最も影響が少なく、自動車用潤滑油消費量は4.7%減少しました。
  • 2021年から2026年の間、消費量はCAGR4.89%で増加するとみられるため、アジア太平洋が最も急成長する潤滑油市場になるとみられ、次いでアフリカがCAGR4.13%、中東がCAGR3.22%を記録すると予想されます。

自動車用潤滑油産業の概要

自動車用潤滑油の世界市場は適度に統合されており、上位5社で40.21%を占めています。この市場の主要企業は、BP PLC(Castrol)、China National Petroleum Corporation、Exxon Mobil Corporation、Royal Dutch Shell PLC、TotalEnergiesです(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 自動車業界の動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ別
    • 商用車
    • 二輪車
    • 乗用車
  • 製品タイプ別
    • エンジンオイル
    • グリース
    • 作動油
    • トランスミッション&ギアオイル
  • 地域別
    • アフリカ
      • エジプト
      • モロッコ
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • ブルガリア
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • イラン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他南米

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BP PLC(Castrol)
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petroleum & Chemical Corporation
    • Exxon Mobil Corporation
    • FUCHS
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Royal Dutch Shell PLC
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.

第6章 付録

  • 付録1参考文献
  • 付録2図表一覧

第7章 CEOへの主な戦略的質問

目次
Product Code: 90298

The Global Automotive Lubricants Market size is estimated at 22.30 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 23.72 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 3.13% during the forecast period (2024-2026).

Global Automotive Lubricants - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - Passenger Vehicles : The large fleet size of passenger vehicles across the globe has resulted in this sector accounting for the highest lubricant consumption among all the different vehicle types.
  • Fastest Segment by Vehicle Type - Motorcycles : The sales boost for motorcycles in several countries despite the COVID-19 pandemic is likely to continue and boost the lubricant consumption by the sector in the future.
  • Largest Regional Market - Asia-Pacific : Asia-Pacific is home to countries with large vehicle fleets like China, India & Indonesia. As a result, lubricant consumption by this sector was highest in Asia-Pacific.
  • Fastest Growing Regional Market - Asia-Pacific : The low penetration of synthetic lubricants and expected high growth rates of vehicle population in countries like India are likely to drive lubricant consumption in APAC.

Automotive Lubricants Market Trends

Largest Segment By Vehicle Type : Passenger Vehicles

  • In the global automotive industry, the passenger vehicles (PV) segment accounted for almost 55.1% share in the total number of on-road vehicles during 2020, followed by motorcycles and passenger vehicles with 34.7% and 10.1% shares, respectively.
  • The passenger vehicles segment accounted for the highest share of 53.6% in the total automotive lubricant volume consumption in 2020, followed by the commercial vehicles segment that accounted for a share of 37.3%. During the same year, travel restrictions to curb COVID-19 significantly affected the usage of these vehicles and their lubricant consumption.
  • During 2021-2026, lubricant consumption by the motorcycles segment is expected to witness the highest CAGR growth, amounting to 5.06%. The growing motorcycle sales combined with the easing down of COVID-19 pandemic-related travel restrictions are likely to be the key factors driving this trend.

Largest Region : Asia-Pacific

  • Consumption of automotive lubricants is dominated by Asia-Pacific, North America, and Europe. In 2020, Asia-Pacific accounted for about 43% of the total automotive lubricant consumption globally, while North America and Europe accounted for a share of around 20% and 14.8%, respectively.
  • The COVID-19 outbreak in 2020 significantly affected automotive lubricant consumption in many countries worldwide. North America was the most affected, with a 17.4% drop, during 2019-2020. Africa was the least affected, with a 4.7% drop in its automotive lubricant consumption.
  • During 2021-2026, Asia-Pacific is likely to be the fastest-growing lubricant market, as the consumption is likely to increase at a CAGR of 4.89%, followed by Africa and the Middle East, which are expected to record a CAGR of 4.13% and 3.22%, respectively.

Automotive Lubricants Industry Overview

The Global Automotive Lubricants Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 40.21%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), China National Petroleum Corporation, Exxon Mobil Corporation, Royal Dutch Shell PLC and TotalEnergies (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends

  • 3.1 Automotive Industry Trends
  • 3.2 Regulatory Framework
  • 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation

  • 4.1 By Vehicle Type
    • 4.1.1 Commercial Vehicles
    • 4.1.2 Motorcycles
    • 4.1.3 Passenger Vehicles
  • 4.2 By Product Type
    • 4.2.1 Engine Oils
    • 4.2.2 Greases
    • 4.2.3 Hydraulic Fluids
    • 4.2.4 Transmission & Gear Oils
  • 4.3 By Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 Egypt
      • 4.3.1.2 Morocco
      • 4.3.1.3 Nigeria
      • 4.3.1.4 South Africa
      • 4.3.1.5 Rest of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 China
      • 4.3.2.2 India
      • 4.3.2.3 Indonesia
      • 4.3.2.4 Japan
      • 4.3.2.5 Malaysia
      • 4.3.2.6 Philippines
      • 4.3.2.7 Singapore
      • 4.3.2.8 South Korea
      • 4.3.2.9 Thailand
      • 4.3.2.10 Vietnam
      • 4.3.2.11 Rest of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 Bulgaria
      • 4.3.3.2 France
      • 4.3.3.3 Germany
      • 4.3.3.4 Italy
      • 4.3.3.5 Norway
      • 4.3.3.6 Poland
      • 4.3.3.7 Russia
      • 4.3.3.8 Spain
      • 4.3.3.9 United Kingdom
      • 4.3.3.10 Rest of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 Iran
      • 4.3.4.2 Qatar
      • 4.3.4.3 Saudi Arabia
      • 4.3.4.4 Turkey
      • 4.3.4.5 UAE
      • 4.3.4.6 Rest of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 Canada
      • 4.3.5.2 Mexico
      • 4.3.5.3 United States
      • 4.3.5.4 Rest of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 Argentina
      • 4.3.6.2 Brazil
      • 4.3.6.3 Colombia
      • 4.3.6.4 Rest of South America

5 Competitive Landscape

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Profiles
    • 5.3.1 BP PLC (Castrol)
    • 5.3.2 Chevron Corporation
    • 5.3.3 China National Petroleum Corporation
    • 5.3.4 China Petroleum & Chemical Corporation
    • 5.3.5 Exxon Mobil Corporation
    • 5.3.6 FUCHS
    • 5.3.7 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 5.3.8 Royal Dutch Shell PLC
    • 5.3.9 TotalEnergies
    • 5.3.10 Valvoline Inc.

6 Appendix

  • 6.1 Appendix-1 References
  • 6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs