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市場調査レポート
商品コード
1403132

燃料添加剤-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Fuel Additives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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燃料添加剤-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の燃料添加剤市場は今年末までに186万トンと推定・予測され、今後5年間で229万トンに達し、予測期間中のCAGRは4.27%を超えると予測されています。

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COVID-19パンデミックは市場にマイナスの影響を与えました。封鎖と制限により製造施設や工場が閉鎖されたためです。サプライチェーンと輸送の混乱はさらに市場に障害をもたらしました。しかし、2021年には業界は回復し、市場の需要は回復しました。

主要ハイライト

  • 中期的には、厳しい環境規制の制定と原油の品質低下が市場の成長を促進する要因のひとつです。
  • その反面、米国、中国、ドイツなどの国々におけるバッテリー電気自動車(BEV)の需要増加と研究開発活動の高コストが、予測期間中の市場成長の妨げになる可能性があります。
  • しかし、超低硫黄ディーゼル(ULSD)の需要が加速していることは、今後の市場成長の機会となりそうです。

燃料添加剤市場の動向

ガソリンが市場を独占

  • ガソリンは石油から作られる主要製品です。自動車や航空機に使用されるガソリンの大部分は、重質油留分の熱分解や接触分解によって得られる分解ガソリンです。
  • オクタン価を高めるガソリン添加剤は、燃料のアンチノック能力を高めることができるため、アンチノック添加剤ともみなされます。このカテゴリーの添加剤には、主にエーテル、アルコール、エステル、有機金属化合物などが含まれます。
  • 小型車では、ガソリン・エンジンが主要な動力源の役割を果たしています。ガソリン添加剤には、ハイブリッド化合物ブレンド、酸素酸塩、酸化防止剤、アンチノック剤、鉛捕捉剤、燃料染料などが含まれます。
  • 米国エネルギー情報局によると、2023年8月の米国のガソリン総生産量は、前月の13万バレルから29万バレルに増加しました。
  • ガソリンの小売給油所では、主に3つのグレードが販売されている:レギュラー、ミッドグレード、プレミアムです。2022年、米国では約1,345億5,000万ガロン(1日平均約3億6,900万ガロン、約878万バレル)の完成ガソリンが消費されました。
  • 米国エネルギー情報局によると、2022年の石油とその他石油液体の世界生産量は平均1億10万バレル/日であり、2023年には1億180万バレル/日に増加すると予想されています。
  • 2022年の産油国トップ5は、米国、サウジアラビア、ロシア、カナダ、中国でした。米国は日量1,887万5,000バレル/日でトップです。サウジアラビアは1,083万5,000バレル/日の生産量で2位となり、世界規模で確認されている石油埋蔵量の17%を保有しています。
  • このように、前述の要因から、予測期間中、燃料添加剤のガソリン関連用途が最も高い市場シェアを占めるとみられます。
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市場を独占する北米

  • 北米地域の燃料添加剤市場は米国が支配的です。米国は最も急速に経済が発展している国の一つであり、現在では世界最大の生産拠点の一つとなっています。同国の製造部門は、同国経済に大きく貢献しています。
  • 米国では、ジェット/灯油燃料の消費量が航空業界の需要増加により増加しています。2022年の消費量は1日当たり156万2,000バレルで、前年の137万6,000バレルから13.5%増加しました。
  • さらに、燃料油の消費量は2021年の31万4,000バレル/日に比べ、2022年は34万3,000バレル/日と9.2%増加しました。
  • OICAによると、米国は中国に次ぐ第2位の自動車メーカーであり、2022年の自動車生産台数は1,006万台と、2021年比で10%の伸びを記録しました。同国は2022年に175万台の自動車と830万台の商用車を生産しました。
  • 2023年3月の新車販売台数は138万4,676台で、2023年2月より19.2%増加、2022年3月より9.4%増加しました。
  • さらに、カナダ自動車工業会によると、2023年1月、2023年2月、2023年3月の新車販売台数はそれぞれ10万3,380台、10万9,781台、15万956台です。2023年4月のカナダでの推定販売台数は14万4,069台で、2023年3月の合計をわずかに下回り、2022年4月より2.3%増加しました。
  • さらに、米国は全世界で最大級の航空市場を有しています。米国の航空機で輸送される人の数は他のどの国の航空会社よりも多く、世界の売上高上位10社の約半数が米国を拠点としています。さらに連邦航空局(FAA)によると、米国の一般航空機材は2022年に204,590機に拡大しました。また、米国の民間航空機は、2022年時点でおよそ935機となっています。これにより、航空宇宙産業における複数のアプリケーションからの市場需要が増加すると予想されます。
  • これらの要因はすべて、予測期間中の燃料添加剤の消費に影響を与えます。

燃料添加剤産業概要

燃料添加剤市場は細分化されています。主要参入企業(順不同)としては、Afton Chemicals、The Lubrizol Corporation、Innospec、Chevron Corporation、BASF SEなどが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 厳しい環境規制の制定
    • 原油の品質劣化
  • 抑制要因
    • バッテリー電気自動車(BEV)の需要増加
    • 研究開発費の高騰
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:金額ベース、数量ベース)

  • 製品タイプ
    • デポジットコントロール
    • セタン価向上剤
    • 潤滑性添加剤
    • 酸化防止剤
    • 防錆剤
    • コールドフロー向上剤
    • アンチノック剤
    • その他の製品タイプ
  • 用途
    • ディーゼル
    • ガソリン
    • ジェット燃料
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併、買収、合弁事業、提携、協定
  • 市場ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Afton Chemical
    • Baker Hughes Company
    • BASF SE
    • Cargill Incorporated
    • Chevron Corporation
    • Clariant
    • Dorf Ketal Chemicals
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil corporation
    • Infineum International Limited
    • Innospec
    • Lanxess
    • The Lubrizol Corporation
    • TotalEnergies SE

第7章 市場機会と今後の動向

  • 加速する超低硫黄ディーゼル(ULSD)需要
目次
Product Code: 49811
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The global fuel additives market is estimated to be at 1.86 million tons by the end of this year and is projected to reach 2.29 million tons in the next five years, registering a CAGR of over 4.27% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic negatively impacted the market. This was because of the shutdown of manufacturing facilities and plants due to the lockdown and restrictions. Supply chain and transportation disruptions further created hindrances for the market. However, the industry witnessed a recovery in 2021, thus rebounding the demand for the market studied.

Key Highlights

  • Over the medium term, the enactment of stringent environmental regulations and the degrading quality of crude oil are some of the factors driving the growth of the market studied.
  • On the flip side, increasing demand for battery electric vehicles (BEVs) in countries such as the United States, China, and Germany and high cost of R&D activities may hamper the market's growth during the forecast period.
  • However, the accelerating demand for ultra-low-sulfur diesel (ULSD) is likely to act as an opportunity for market growth in the future.

Fuel Additives Market Trends

Gasoline to Dominate the Market Studied

  • Gasoline is the primary product made from petroleum. The major portion of the gasoline used in automotive and aviation is cracked gasoline obtained through the thermal or catalytic cracking of the heavier oil fractions.
  • Gasoline additives that increase octane number are also considered antiknock additives as they can increase the antiknock capability of the fuel. The additives in this category mainly include ethers, alcohols, esters, organometallic compounds, and others.
  • For light-duty vehicles, gasoline engines play the role of major power source. Gasoline additives include hybrid compound blends, oxygenates, antioxidants, antiknock agents, lead scavengers, and fuel dyes, among others.
  • According to the US Energy Information Administration, in August 2023, the total gasoline production in the United States increased to 290 thousand barrels from 130 thousand barrels reported in the previous month.
  • Three main grades of gasoline are sold at retail gasoline refueling stations: Regular, Midgrade, and Premium. In 2022, about 134.55 billion gallons of finished motor gasoline were consumed in the United States, an average of about 369 million gallons per day (or about 8.78 million barrels per day).
  • As per the US Energy Information Administration, in 2022, the global production of oil and other petroleum liquids averaged 100.1 million barrels per day (b/d) and is expected to rise to 101.8 million barrels per day in 2023.
  • The top five oil-producing nations in 2022 were the United States, Saudi Arabia, Russia, Canada, and China. The United States topped the list with a production of 18,875,000 barrels per day (bpd). Saudi Arabia came in second with an output of 10,835,000 BPD and possesses 17% of the total proven petroleum reserves on a global scale.
  • Thus, owing to the aforementioned factors, gasoline-related applications of fuel additives are likely to account for the highest market share during the forecast period.
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North America to Dominate the Market

  • The United States dominated the fuel additive market in the North American region. The United States is one of the fastest-emerging economies and has become one of the biggest production houses in the world today. The country's manufacturing sector is one of the major contributors to the country's economy.
  • In the United States, jet/kerosene fuel witnessed a hike in consumption owing to the rising demand in the aviation industry. In 2022, the country consumed 1562 thousand barrels per day, which increased by 13.5% compared to 1376 thousand barrels per day in the previous year.
  • Moreover, fuel oil experienced a hike in consumption by 9.2% to 343 thousand barrels per day in 2022 compared to 314 thousand barrels per day in 2021.
  • According to OICA, the United States is the second-largest automotive manufacturer after China and produced 10.06 million vehicles in 2022, registering a growth of 10% compared to the production in 2021. The country produced 1.75 million cars and 8.3 million commercial vehicles in 2022.
  • In March 2023, new vehicle sales totaled 1,384,676 units, a 19.2% increase from February 2023 and a 9.4% increase from March 2022.
  • Further, according to the Automotive Industries Association of Canada, new motor vehicle sales for the months of January 2023, February 2023, and March 2023 are 103,380; 109,781, and 150,956 units, respectively. In April 2023, an estimated 144,069 units were sold in Canada, slightly less than the March 2023 total and a 2.3% increase over April 2022.
  • Moreover, the United States has one of the biggest aviation markets in the entire world. More people are transported by US airplanes than by airlines from any other nation, and around half of the top 10 revenue-generating airlines in the world are based in the United States. Further, according to the Federal Aviation Administration (FAA), the general aviation fleet in the United States had expanded to 204,590 aircraft in 2022. Also, the US commercial aviation fleet had roughly 935 of these aircraft as of 2022. This is expected to increase the market demand from multiple applications in the aerospace industry.
  • All these factors, in turn, have an impact on the consumption of fuel additives during the forecast period.

Fuel Additives Industry Overview

The fuel additives market is fragmented in nature. The major players (not in any particular order) include Afton Chemicals, The Lubrizol Corporation, Innospec, Chevron Corporation, and BASF SE, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Enactment of Stringent Environmental Regulations
    • 4.1.2 Degrading Quality of Crude Oil
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Demand for Battery Electric Vehicles (BEVs)
    • 4.2.2 High Costs of R&D Activities
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value and Volume)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Deposit Control
    • 5.1.2 Cetane Improvers
    • 5.1.3 Lubricity Additives
    • 5.1.4 Antioxidants
    • 5.1.5 Anticorrosion
    • 5.1.6 Cold Flow Improvers
    • 5.1.7 Antiknock Agents
    • 5.1.8 Other Product Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Diesel
    • 5.2.2 Gasoline
    • 5.2.3 Jet Fuel
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 France
      • 5.3.3.3 United Kingdom
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Argentina
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Afton Chemical
    • 6.4.2 Baker Hughes Company
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Cargill Incorporated
    • 6.4.5 Chevron Corporation
    • 6.4.6 Clariant
    • 6.4.7 Dorf Ketal Chemicals
    • 6.4.8 Evonik Industries AG
    • 6.4.9 Exxon Mobil corporation
    • 6.4.10 Infineum International Limited
    • 6.4.11 Innospec
    • 6.4.12 Lanxess
    • 6.4.13 The Lubrizol Corporation
    • 6.4.14 TotalEnergies SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Accelerating Demand for Ultra-low-sulfur Diesel (ULSD)