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市場調査レポート
商品コード
1444050

ニキビ治療薬:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Acne Therapeutics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ニキビ治療薬:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニキビ治療薬市場規模は2024年に86億4,000万米ドルと推定され、2029年までに109億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.89%のCAGRで成長します。

ニキビ治療薬- 市場

COVID-19は、パンデミック期間中の市場の成長に大きな影響を与えました。政府機関による厳しい規制により、皮膚科の病院や診療所を訪れる患者の減少につながりました。たとえば、2021年11月に国立医学図書館で発表されたNCBIの研究では、皮膚科クリニックの患者収容能力の減少、美容処置の減少、認定を受けた北米の皮膚科医による仮想医療の使用の増加が報告されています。ただし、パンデミック後の厳しいロックダウン規制の緩和により、皮膚科クリニックへの患者流入が増加し、予測期間の市場の成長を促進すると予想されます。

ニキビ治療薬市場の成長を推進する主な要因は、座ってばかりのライフスタイルの増加、消費者の可処分所得の増加、ニキビ治療の今後の動向に対する意識の高まり、世界のニキビの有病率の高さです。

ニキビは、世界中の思春期後期の人々が罹患する最も一般的な皮膚疾患です。尋常性ざ瘡は、青少年に影響を及ぼす一般的な健康問題であり、彼らの生活の質に重大な影響を及ぼします。たとえば、ClickPharmacyが2022年 5月に発表したデータによると、英国の成人の34%が人生のある時点でニキビに悩まされたことがあります。2022年の女性の2.5%と比較すると、現在ニキビに苦しんでいる男性は6.1%であると述べています。また、2021年3月にサヘル・メディカル・ジャーナルに掲載された記事では、南ナイジェリアにおける尋常性ざ瘡の有病率は37.3%であると述べています。男性(36.7%)よりも女性(37.6%)の有病率が高くなります。したがって、ニキビの発生率の上昇はニキビ治療薬の採用の増加につながり、それによって市場の成長を促進します。

さらに、2021年 3月に、ガルデルマは新しいデジタルキャンペーンを開始しました。同社は、20年以上ぶりに尋常性ニキビの承認を取得した新しいレチノイド分子であるアクリーフについて患者を教育することに1年の大半を費やしました。このような取り組みは、今後のニキビ治療への洞察をもたらします。これらのキャンペーンは、予測期間中の市場の成長を促進します。

したがって、世界人口におけるニキビの高い有病率とニキビ治療に対する意識の高まりが、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。しかし、ニキビ製品に関連する安全性の問題と、ニキビ市場へのジェネリック医薬品の参入により、市場の成長が妨げられることが予想されます。

ニキビ治療薬の市場動向

レチノイドセグメントは、予測期間中にニキビ治療薬市場で大きなシェアを占めると予想される

レチノイドセグメントは、ニキビ治療薬市場で大きなシェアを占めると予想されています。レチノイドのクリームとジェルは、軽度から中程度のニキビを阻止または軽減するのに非常に効果的であり、これがレチノイドの需要の増加につながり、それによって市場の成長に貢献しました。治療が成功した後に肌をきれいに保つための維持療法としても使用できます。さらに、市場関係者は、市場での競争力を高めるために、レチノイドの新規バージョンやジェネリックバージョンを頻繁に発売しています。たとえば、2022年 2月に、Stryke Clubは、ニキビ、黒ずみ、白ニキビ、毛穴の詰まりを防ぐノックアウトアダパレンジェルを使用したレチノイドのニキビ治療薬を発売しました。 FDA承認の処方強度レチノイドのニキビ治療薬で、処方箋なしで入手できます。レチノイド治療薬の製品発売の増加は、ニキビ治療におけるその利点により採用の増加につながり、それによってこのセグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、廃止されたニキビ治療薬の研究開発の増加も、予測期間中のこの市場の成長に貢献します。たとえば、カナダでは2021年4月に、バウシュ・ヘルスの子会社であるオーソ・ダーマトロジクスが、尋常性ざ瘡患者193人を対象に試験した3成分配合ジェルであるIDP-126の第2相第III相試験で得られた肯定的なトップラインデータを発表しました。この臨床試験では、両方の問題において、12週目に炎症性病変と非炎症性病変の両方が減少することが示されました。 IDP-126は、アダパレン、レチノール、抗菌性過酸化ベンゾイルを組み合わせています。製品およびレチノイドの組み合わせに関するこのような調査により、その販売と製造が増加し、セグメントの成長が促進されると予想されます。

したがって、製品開発と発売の増加、レチノイドの採用の増加などの上記の要因により、レチノールセグメントは予測期間中に大きなシェアを示すことが予想されます。

北米はかなりの市場シェアを保持すると予想されており、予測期間中にも同様のシェアを獲得すると予想される

北米は、人口の意識の高まりと主要な市場プレーヤーの存在により、予測期間中に市場で注目に値するシェアを保持すると予想されます。この地域におけるニキビの負担の増大と最近の製品発売も、北米のニキビ治療薬市場の成長にとって重要な促進要因となっています。 2021年 1月に発表されたMDAcneデータによると、米国では85%の人が人生のある時点で何らかの形でニキビを経験したことがあります。この報告書では、米国では5,000万人が何らかのニキビに悩まされているとも述べられています。同様に、カナダ皮膚患者同盟(CSPA)が2022年 9月に発表した調査報告書では、カナダでは調査回答者の37%が軽度のニキビを報告し、47%が中等度のニキビを報告し、16%が重度のニキビを示したと述べています。同様に、2021年 9月に発行されたNCBIの記事でも次のように述べられています。

さらに、ニキビ治療における製品承認の増加も、予測期間中にこの部門の成長を促進すると予想されます。たとえば、2022年 8月に、Cuteraは軽度、中等度、重度のニキビおよびニキビ跡の治療を目的とした製品 AviClearの認可をHealthCanadaから取得しました。

さらに、この分野の主要な市場プレーヤーは、既存の製品と競合する新しい製品や技術を開発している一方、ニキビ治療薬市場で動向となっている他の企業を買収したり提携したりしている企業もあります。例えば、2022年7月、サンファーマシューティカルズとコスモファーマシューティカルズは、メキシコに拡大するWINLEVIクリームのライセンスと供給契約の地域拡大を発表しました。

また、2021年11月には、尋常性ざ瘡に対するクラス初の局所療法であるサン・ファーマシューティカルズ社のウィンレビ(クラスコテロンクリーム1%)が米国で発売されました。米国などの先進国での製品発売の増加は採用の増加につながり、それによって北米の成長を促進すると予想されます。

したがって、新しいニキビ治療法の開発における頻繁な製品の発売と製品の承認は、北米地域で研究されている市場を牽引すると予想されます。

ニキビ治療薬業界の概要

ニキビ治療薬市場は競争が激しく、複数の大手企業と地元企業で構成されています。ニキビ治療に関する調査の増加やニキビ治療用の製品承認などにより、市場の拡大が見込まれます。この市場の主要なプレーヤーとしては、Abbvie Inc.(Allergan PLC)、Johnson &Johnson、L'Oreal SA(La Roche-Posay Laboratoire Dermatologique)、Teva Pharmaceuticals、Sun Pharmaceutical Industries, Inc.などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 座りっぱなしのライフスタイルと不健康な食習慣の増加
    • 現在および今後のニキビ治療に対する意識の向上
    • 世界的に高いニキビ有病率
  • 市場抑制要因
    • 製品に関する安全性の問題
    • ジェネリック医薬品の市場参入
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 治療別
    • 治療薬
      • レチノイド
      • 抗生物質
      • ホルモン剤
      • 抗炎症剤
      • その他
    • その他の治療
  • 投与経路別
    • 経口
    • 局所
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cipher Pharmaceuticals
    • GlaxoSmithKline PLC
    • L'Oreal SA(La Roche-Posay Laboratoire Dermatologique)
    • Teva Pharmaceuticals
    • Sun Pharmaceuticals(Ranbaxy)
    • Abbvie Inc(Allergan PLC)
    • F. Hoffmann-la Roche Ltd
    • Viatris Inc.(MYLAN)
    • Johnson &Johnson
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Galderma SA
    • Journey Medical Corporation
    • Boston Pharmaceuticals Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51177

The Acne Therapeutics Market size is estimated at USD 8.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.89% during the forecast period (2024-2029).

Acne Therapeutics - Market

COVID-19 significantly impacted the growth of the market during the pandemic period. The strict regulations imposed by government organizations led to a decline in patient visits to dermatology hospitals and clinics. For instance, an NCBI study published in November 2021 in the National Library of Medicine reported decreased patient volume capacity in dermatology clinics, fewer aesthetic procedures, and an increase in the use of virtual medicine by board-certified North American dermatologists. However, the relaxation of strict lockdown regulation in the post-pandemic period leading to an increase in the patient inflow to dermatology clinics is expected to drive the market growth in the forecast period.

The key factors propelling the growth of the acne therapeutics market are increasing sedentary lifestyles, the rise in disposable income of consumers, rising awareness about upcoming trends in acne treatments, and the high prevalence of acne globally.

Acne is the most common skin condition affecting late adolescents across the world. Acne vulgaris is a common heath problem affecting adolescents with a considerable impact on their quality of life. For instance, the data published by ClickPharmacy in May 2022 reported that 34% of United Kingdom adults have suffered from acne at some point in their life. The same source mentioned that 6.1% of men are currently suffering from acne when compared to 2.5% of women in 2022. Also, the article published by Sahel Medical Journal in March 2021, mentioned that the prevalence of acne vulgaris in South Nigeria was 37.3% with high prevalence in females (37.6%) than in males (36.7%). Thus, the rising incidence of acne will lead to increased adoption of acne therapeutics, thereby driving the market's growth.

Furthermore, in March 2021, Galderma launched a new digital campaign. "Me Being Me" for topical acne treatment with Aklief (trifarotene) Cream. The company spent much of the year educating patients about Aklief, which is the first new retinoid molecule to gain approval for acne vulgaris in more than 20 years. Such initiatives provide insight into the upcoming treatment for acne. These campaigns increase the growth of the market during the forecast period.

Thus, the high prevalence of acne among the global population and the rise in awareness of acne treatment is expected to drive the market during the forecast period. However, safety issues related to acne products and the entry of generics into the acne market are expected to hinder market growth.

Acne Therapeutics Market Trends

Retinoid Segment is Expected to Hold a Significant Share in Acne Therapeutics Market Over the Forecast Period

The retinoid segment is expected to hold a significant share of the acne therapeutics market. Retinoid creams and gels are very effective at stopping or reducing mild to moderate acne, which led to an increasing demand for retinoids, thereby contributing to the growth of the market. They can also be used as maintenance therapy to keep skin clear after successful treatment. Additionally, market players frequently launch novel and generic versions of retinoids to gain a competitive edge in the market. For instance, in February 2022, Stryke Club launched retinoid acne treatment with its Knockout Adapalene Gel that prevents pimples, blackheads, whiteheads, and clogged pores. FDA-approved prescription-strength retinoid acne treatment, available without a prescription. The rising product launches of retinoid treatment will lead to increased adoption due to its benefits in treating acne, thereby expected to drive the growth of this segment.

Furthermore, an increase in research and development for retired acne therapies will also contribute to the growth of this market over the forecast period. For instance, in April 2021, in Canada, Bausch Health's subsidiary Ortho Dermatologics announced positive topline data from its second Phase III trial for IDP-126, a three-compound combination gel tested in 193 patients with acne vulgaris. This clinical trial showed reductions in both inflammatory and non-inflammatory lesions at week 12 in both problems. IDP-126 combines adapalene, retinol, and anti-microbial benzoyl peroxide. Such research around the products and combination of retinoids are expected to increase the sales and manufacturing of the same boosting the segment growth.

Therefore, owing to the above factors, such as increasing product development and launches, and increasing adoption of retinoids, the retinol segment is expected to show a significant share during the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share and Expected to do the Same in the Forecast Period

North America is expected to hold a notable share in the market over the forecast period owing to the increasing awareness among the population and the presence of major market players. The growing burden of acne in the region and recent product launches are also of crucial driving factors for the growth of the acne therapeutics market in North America. As per the MDAcne data published in January 2021, 85% of people have experienced acne in some form at some point in their lives in the United States. The report also mentioned that 50 million people in the United States have acne of some kind. Similarly, the survey report published by the Canadian Skin Patient Alliance (CSPA) in September 2022 mentioned that 37% of the respondents in the survey reported having mild acne, 47% reported moderate acne and 16% indicated severe acne in Canada. Likewise, the NCBI article published in September 2021 mentioned

Additionally, rising product approvals in acne treatment are also expected to drive the growth of this segment over the forecast period. For instance, in August 2022, Cutera received clearance from HealthCanada for the product AviClear, for the treatment of mild, moderate, and severe acne and acne scars.

Furthermore, the key market players in the area are developing novel products and technologies, competing with the existing products, while others are acquiring and partnering with the other companies trending in the acne therapeutics market. For instance,in July 2022, Sun Pharmaceuticals and Cosmo Pharmaceuticals announced territory expansion of license and supply aggrements for WINLEVI cream expanding to Mexico.

Also, in November 2021, Winlevi (Clascoterone cream 1%) by Sun Pharmaceuticals, the first-in-class topical therapy for acne vulgaris, was launched in the United States. The rising product launches in developed countries such as the United States will lead to increased adoption, thereby expected to drive growth in North America.

Thus, the frequent product launches and product approvals undergoing the development of novel acne therapies are expected to drive the market studied in the North American region.

Acne Therapeutics Industry Overview

The acne therapeutics market is highly competitive and consists of several major and local players. The market is expected to drive due to the rise in research on acne treatment and product approvals for acne treatment, among others. Some major players in this market include Abbvie Inc. (Allergan PLC), Johnson & Johnson, L'Oreal S.A. (La Roche-Posay Laboratoire Dermatologique), Teva Pharmaceuticals, and Sun Pharmaceutical Industries, Inc., amongst others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Sedentary Lifestyle and Unhealthy Food Habits
    • 4.2.2 Increasing Awareness About Current and Upcoming Acne Treatments
    • 4.2.3 High Global Acne Prevalence
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Safety Issues Regarding the Products
    • 4.3.2 Entry of Generics in the Market
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Treatment
    • 5.1.1 Therapeutics
      • 5.1.1.1 Retinoid
      • 5.1.1.2 Antibiotics
      • 5.1.1.3 Hormonal Agents
      • 5.1.1.4 Anti-inflammatory
      • 5.1.1.5 Other Agents
    • 5.1.2 Other Treatments
  • 5.2 By Route of Administration
    • 5.2.1 Oral
    • 5.2.2 Topical
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Cipher Pharmaceuticals
    • 6.1.2 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.3 L'Oreal S.A. (La Roche-Posay Laboratoire Dermatologique)
    • 6.1.4 Teva Pharmaceuticals
    • 6.1.5 Sun Pharmaceuticals (Ranbaxy)
    • 6.1.6 Abbvie Inc (Allergan PLC)
    • 6.1.7 F. Hoffmann-la Roche Ltd
    • 6.1.8 Viatris Inc. (MYLAN)
    • 6.1.9 Johnson & Johnson
    • 6.1.10 Bausch Health Companies Inc.
    • 6.1.11 Galderma S.A.
    • 6.1.12 Journey Medical Corporation
    • 6.1.13 Boston Pharmaceuticals Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS