デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1432925

乳児栄養:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Infant Nutrition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
乳児栄養:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

乳児栄養市場規模は2024年に947億7,000万米ドルと推定・予測され、2029年には1,348億6,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.31%で成長すると予測されます。

Infant Nutrition-Market

パンデミックの初期段階におけるCOVID-19患者の増加は、栄養部門の輸出入活動に短期的な悪影響を与えました。栄養部門への短期的な直接的影響はそれほど顕著ではなかったが、COVID-19が世界経済に与えた影響は、いくつかのメーカーの栄養関連部門に間接的に大きな影響を与えました。COVID-19の期間中、ヘルスケア施設、市場関係者、政府は必要不可欠な栄養と食品の供給を維持するために多額の投資を行った。ほとんどのベビーフード・メーカーは、入手可能性を確保するためにベビーフードの生産を増強することに重点を置いていることがわかった。また、2020年5月のAAPは、パンデミック(世界的大流行)時には、粉ミルクを10日分から2週間分までしか購入しないよう勧告しました。しかし、パンデミック後の消費者の乳児用調製粉乳の購入パターンには大きな変化が見られました。eコマースの急増に伴い、世界の第3、4都市では乳児用栄養製品の購入が増加し、市場の成長を後押ししています。そのため、COVID-19は当初、乳児栄養市場に悪影響を及ぼしたが、パンデミック後の取り組みが活発化することで、予測期間中の市場成長が促進されると予想されます。

市場の成長を後押しする要因としては、働く母親人口の増加、赤ちゃんの健康に対する支出の増加、オーガニック・ベビーフードの需要の高まりなどが挙げられます。例えば、ここ数年、若いワーキングマザーの人口が著しく増加しています。こうした働く母親は乳幼児用加工栄養製品に大きく依存しているため、これが乳幼児用栄養製品市場の成長を促進する重要な要因となっています。例えば、英国では、働く母親の数がここ数十年で最高レベルにまで増加しています。2021年、英国の国家統計局(ONS)は家族と労働市場に関するデータを発表しました。そのデータから、労働市場にいる母親の数が過去20年間で大幅に増加していることが明らかになった。2021年4月から6月にかけて、英国では母親の4人に3人(75.6%)が働いており、2002年の66.5%から上昇し、過去20年間で最も高い水準に達しました。2021年には、母親の就業率(75.6%)は、扶養家族のいない女性の就業率(69.1%)を上回った。都市部の低賃金と高い生活費が、家族を養うために働く女性の数を増やしています。そのため、働く母親は主に子ども用加工栄養食品に依存しており、この要因は乳児用食品栄養市場を牽引する上で重要な役割を果たしています。

また、ストレスは現在、働く女性が直面する最も一般的な問題のひとつであり、これが母乳分泌量の低下を引き起こしています。こうした要因が利便性重視のライフスタイルの採用を促し、乳児用調製粉乳やベビーフードの望ましさを高めています。さらに、中産階級の増加、急速な都市化、多くの新興国市場における女性の労働力参加率の上昇といった要因も、利便性重視のライフスタイルの採用を促し、調理済みベビーフードや粉ミルクをより望ましいものにしています。

新興国や途上国における中間所得層の増加は、乳幼児栄養市場に新たな地平を開き、働く母親のスケジュールに適合した製品へのニーズが高まっています。しかし、米国FDAからの認可の増加や主要企業による製品発売が市場を押し上げると予想されます。例えば、2021年1月にTimios社は乳幼児向けの新カテゴリー「Made to Order Porridge」を発売しました。

同様に、2022年8月には、ダノンが乳製品と植物をブレンドした新しいベビー用ミルクを発売し、より植物由来の食品を求める両親の要望に応えました。従って、これらの要因は乳児栄養市場の成長を後押しすると予想されます。

しかし、食品の安全性に関する懸念や乳児用食品に対する厳しい規制は、この市場の成長を妨げると予想されます。

乳児栄養の市場動向

乳児用乾燥食品サブセグメントは予測期間中に高成長が見込まれる

ベビー用乾燥食品は冷蔵または粉末状の製品で、従来の包装食品よりも保存期間が比較的長いです。これらの製品は持ち運びが容易で消費しやすいです。食品の安全性、衛生、栄養価の面で政府の基準を満たしていることに加え、魅力的な風味の多様性が乾燥ベビーフードの需要を後押しします。栄養価の高い粉ミルクや、乳糖や大豆を含まないミルクバージョンの選択肢は、特に働く女性にとって良い選択肢となります。

COVID-19のパンデミックの高まりと、COVID-19の蔓延を抑えるために導入された封鎖措置により、妊婦、新米母親、およびその乳児を取り巻く環境は急速に変化しました。世界の飲食品産業は、COVID-19の発生によって被害を被っている主要産業のひとつです。これらの要因は乳児用調製粉乳市場に深刻な影響を与えました。市場製品の販売を混乱させる大きな損失が見つかり、市場関係者は子供たちに必要不可欠な栄養と食品の供給を維持するために多額の投資をしていることがわかった。

米国小児科学会(AAP)は、母乳で育てていない、または部分的に母乳で育てている乳児(生後0~12ヵ月)に最も適しているとして、鉄強化牛乳の乳児用調製粉乳を推奨しています。

市場プレーヤーは、市場での足場を固め、製品ラインナップを拡大するために、新製品の発売などさまざまな戦略的取り組みを行っています。例えば、2021年2月には、インスタントベビーシリアル、ピューレ状の果物や野菜、フリーズドライのフィンガーフード、歯が生えるまでのビスケットを近いうちに発売する予定です。

ライフスタイルの変化や、母乳育児とは別に乳児に追加的な栄養素を供給する必要性から、乳児用乾燥食品の需要は伸びると予想されます。

北米は予測期間を通じて高成長が見込まれる

北米の市場は、働く女性の増加とベビーフード需要の増加により成長が見込まれます。一人当たりのヘルスケア支出が高いことに加え、高い意識水準と可処分所得の増加も同地域の市場成長に寄与しています。

COVID-19のパンデミック(世界的大流行)の勃発により、乳幼児用栄養製品の販売に混乱が生じた。COVID-19の感染を緩和するための取り組みが活発化しているが、これは食糧システムを混乱させ、保健・栄養サービスを根底から覆し、生活を荒廃させ、食糧安全保障を脅かしています。しかし、市場関係者は子どもたちに必要不可欠な栄養と食料の供給を維持するために多額の投資をしていることがわかった。

米国では働く女性の割合が高く、増加傾向にあります。2022年8月に発表されたカタリスト・オーガニゼーションの報告書によると、16歳以上の女性の労働力人口は7,569万9,000人で、米国全人口の56.1%を占め、2021年には全労働力人口の半数近く(47.0%)を占める。こうしたことから、働く女性にとって、不在時でも赤ちゃんに食べさせることができる乳幼児栄養が役立っています。

INCA、USDA、HHSが提供した2020-2025年の米国DGAによると、市販の鉄強化粉ミルクは、米国で母乳を使用できない、または使用しないことを選択した人のための唯一の安全で推奨される代替品でした。

さらに2022年8月、レキットはメキシコのデリシアスにあるレキットの栄養施設から150トン(約33万1,000ポンド)の乳児用調製粉乳ベースパウダーを輸入する承認を米国FDAから取得しました。

米国では、既存の乳児用栄養剤メーカーと協力して配合を改良する新興企業も増えています。シュガーロジックス(Sugarlogix)という新興企業は、最先端の遺伝子編集ツールを使って、研究室で最も一般的な母乳の糖分を再現しています。さらに2022年10月、ボビーは乳児栄養の進化に特化した研究開発拠点、ボビー・ラボを立ち上げました。ボビー・ラボは、2030年までに乳児用調製粉乳へのアクセス、品質、選択肢を米国の全家庭に拡大するために1億米ドルを投資するというボビーのコミットメントの中核をなすもので、研究とデータのレンズを通して乳児栄養の未来を再考する重要な研究に資金を提供します。このような取り組みがさらにいくつかあり、市場の成長を後押しすると予想されます。したがって、しっかりとしたガイドラインと新たな取り組みや新興企業は、乳幼児栄養に対する需要の増加を満たすのに役立っており、これがこの地域の市場全体の成長を後押ししています。

さらに、特に先進国の消費者は、こうした製品は従来の製品よりも健康的で安全であるという一般的な認識により、こうした製品に割高な金額を支払うことを望んでいます。

乳児栄養業界の概要

乳児栄養市場はもともと競争が激しいです。現在市場を独占している企業には、Abbott Laboratories、Baby Gourmet Foods Inc.、Bellamy's Australia Limited、Danone SA、Royal FrieslandCampina NV、Reckitt Benckiser(Mead Johnson)、Nestle SA、Perrigo Company PLC、Parent's Choice Infant Formula、The Kraft Heinz Company、明治ホールディングス、Beingmate Group、Synutra International Inc.、Glanbia PLC、Dana Dairy Group Ltd.などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ワーキングマザー人口の増加
    • 乳幼児の健康に対する支出の増加
    • オーガニックベビーフードに対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 食品の安全性に関する懸念
    • 乳児用食品に対する厳しい規制
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 乳児用調製乳
      • 乳児用調製乳
      • フォローアップミルク
      • 成長期用ミルク
      • 特殊ミルク
    • ベビーフード
      • 調理済み食品
      • ドライフード
      • その他のベビーフード
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Baby Gourmet Foods Inc.
    • Bellamy's Australia Limited
    • Danone SA
    • Royal FrieslandCampina NV
    • Reckitt Benckiser(Mead Johnson)
    • Nestle SA
    • Perrigo Company PLC
    • Parent's Choice Infant Formula
    • The Kraft Heinz Company
    • Meiji Holdings
    • Synutra International Inc.
    • Dana Dairy Group Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54933

The Infant Nutrition Market size is estimated at USD 94.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 134.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.31% during the forecast period (2024-2029).

Infant Nutrition - Market

The rising cases of COVID-19 in the initial phase of the pandemic have had a short-term adverse impact on the export-import activities in the nutrition sector. The direct short-term impact on the nutrition sector was less prominent; however, the effect of COVID-19 on the global economy had a significant indirect influence on the nutrition-related divisions of several manufacturers. During COVID-19, healthcare facilities, market players, and the government invested heavily in maintaining the supply of essential nutrition and food. Most baby food manufacturers were found to focus on ramping up the production of baby food to ensure availability. The AAP in May 2020 also recommended that during the pandemic, people should buy no more than 10 days to two weeks' supply of formula to ensure its availability across the population. However, the post-pandemic era witnessed a substantial change in the consumer buying patterns of infant formula products. With the upsurge in e-commerce, tier three and four cities globally observed an increase in the uptake of infant nutrition products, thereby propelling the market's growth. Therefore, COVID-19 had an adverse effect on the infant nutrition market initially, but the growing initiatives after the pandemic are expected to boost the growth of the market over the forecast period.

Certain factors propelling the growth of the market include an increase in the working mother population, higher spending on baby health, and the rising demand for organic baby food. For instance, over the past few years, there has been a remarkable increase in the population of young working mothers. This has worked as a key factor in propelling the growth of the infant nutrition market, as these working mothers are heavily dependent on processed infant nutrition products. For instance, in the United Kingdom, the number of working mothers has increased to one of the highest levels in recent decades. In 2021, the Office for National Statistics (ONS) of the United Kingdom published data on families and the labor market. The data revealed that the number of mothers in the labor market had grown substantially over the last two decades. From April to June 2021, three in four mothers (75.6%) were working in the United Kingdom, reaching its highest level in the equivalent quarter over the last 20 years, up from 66.5% in 2002. In 2021, the employment rate for mothers (75.6%) was greater than that for women without dependent children (69.1%). The low wages and high cost of living in cities have increased the number of women working to support their families. Therefore, this factor plays a key role in driving the infant food nutrition market, as working mothers are primarily dependent on processed child nutrition products.

Stress is also currently one of the most common problems working women face, which causes low milk production in them. These factors have encouraged the adoption of convenience-oriented lifestyles, making infant formula and baby foods more desirable. Additionally, factors such as the growth of the middle class, rapid urbanization, and rising rates of female participation in the labor force in many developing markets have encouraged the adoption of convenience-oriented lifestyles, making prepared baby foods and baby formula more desirable.

The increasing middle-class population in emerging and developing countries has opened new horizons in the infant nutrition market, as the need for products compatible with a working mom's schedule is growing. However, increasing approval from the US FDA and product launches by key players are expected to boost the market. For instance, in January 2021, Timios launched its new category of "Made to Order Porridge" for infants and toddlers.

Similarly, in August 2022, Danone launched a new dairy and plant blend baby formula to meet parents' desire for more plant-based foods. Therefore, these factors are expected to boost the growth of the infant nutrition market.

However, concerns regarding food safety and stringent regulations for infant food are expected to hinder the growth of this market.

Infant Nutrition Market Trends

The Infant Dried Food Sub-segment is Expected to Show High Growth over the Forecast Period

Dried Baby Food is either refrigerated or powdered form products that have a comparatively higher shelf life than traditional packaged food. These products are easy to carry and consume. Meeting government standards in terms of food safety, hygiene, and nutritional value, along with an attractive flavor variety, will drive the demand for dried baby food. Nutrient-rich formula and the option of lactose- and soy-free milk versions make this a good option, especially for working women.

The rising COVID-19 pandemic and lockdown measures introduced to reduce the spread of COVID-19 resulted in a rapid change in circumstances for pregnant women, new mothers, and their infants. The global food and beverage industry is one of the major industries suffering due to the outbreak of COVID-19. These factors have severely affected the infant formula market. There was a huge loss found disrupting the sales of market products, and market players were found investing heavily in maintaining the supply of essential nutrition and food to children.

The American Academy of Pediatrics (AAP) recommends iron-fortified cow's milk infant formula as it is most appropriate for babies (0 to 12 months old) who are not breastfed or who are partially breastfed.

The market players resort to various strategic initiatives, such as new product launches, to strengthen their foothold in the market and expand their product offerings. For instance, in February 2021, the company planned to launch instant baby cereal, pureed fruits and vegetables, freeze-dried finger foods, and teething biscuits in the near term.

Due to changing lifestyles and the need to supply additional nutrients to infants apart from breastfeeding, the demand for infant-dried food is expected to grow.

North America is Expected to Witness High Growth Throughout the Forecast Period

The market in North America is expected to grow due to the increasing number of working women and the increasing demand for baby food. The presence of high per capita healthcare expenditure, coupled with high awareness levels and rising disposable income, is also contributing to the growth of the market in the region.

The rising COVID-19 pandemic disrupted the sales of infant nutrition products due to the lockdown. There were rising efforts to mitigate the transmission of COVID-19, which is disrupting food systems, upending health and nutrition services, devastating livelihoods, and threatening food security. However, the market players are found to invest heavily in maintaining the supply of essential nutrition and food to children.

The percentage of working women is high and rising in the United States. As per a report by the Catalyst Organization published in August 2022, there were 75,699,000 women aged 16 and above in the labor force, representing 56.1% of all women in the United States population and making up close to half (47.0%) of the total labor force in 2021. As a result of these factors, working women find infant/baby nutrition helpful, which can be fed to their babies even in their absence.

According to the 2020-2025 United States DGAs provided by the INCA, USDA, and HHS, commercial, iron-fortified infant formula was the only safe and recommended alternative for those who cannot or chose not to use breast milk in the United States.

Additionally, in August 2022, Reckitt received approval from the US FDA to import 150 metric tons (approximately 331,000 pounds) of infant formula base powder from Reckitt's nutrition facility in Delicias, Mexico.

There is also a rising number of start-ups in the United States that work with existing infant nutrition companies to improve their blends. A start-up called Sugarlogix is using cutting-edge gene-editing tools to recreate the most common breast milk sugars in a lab, which are known to be associated with boosting the baby's immune system. Moreover, in October 2022, Bobbie launched Bobbie Labs, its research and development hub dedicated to evolving infant feeding. Bobbie Labs is a core element of Bobbie's commitment to invest USD 100 million to increase infant formula access, quality, and options for all US families by 2030, via funding critical research that will reimagine the future of infant feeding through the lens of research and data. Several more such initiatives are expected to boost the growth of the market. Hence, the robust guidelines and new initiatives and start-ups have helped the increasing demand for infant nutrition be met, which has helped the overall market growth in the region.

Moreover, consumers, especially in developed countries, are willing to pay premium amounts for such products, owing to the general perception that these products are healthier and safer than conventional products.

Infant Nutrition Industry Overview

The infant nutrition market is competitive in nature. Some of the companies currently dominating the market studied are Abbott Laboratories, Baby Gourmet Foods Inc., Bellamy's Australia Limited, Danone SA, Royal FrieslandCampina NV, Reckitt Benckiser (Mead Johnson), Nestle SA, Perrigo Company PLC, Parent's Choice Infant Formula, The Kraft Heinz Company, Meiji Holdings, Beingmate Group, Synutra International Inc., Glanbia PLC, and Dana Dairy Group Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Working Mother Population
    • 4.2.2 Higher Spending on Infant Health
    • 4.2.3 Rising Demand for Organic Baby Food
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Concerns Regarding Food Safety
    • 4.3.2 Stringent Regulations for Infant Food
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Infant Formula
      • 5.1.1.1 First Infant Formula
      • 5.1.1.2 Follow-on Formula
      • 5.1.1.3 Growing-up Formula
      • 5.1.1.4 Specialty Baby Formula
    • 5.1.2 Baby Food
      • 5.1.2.1 Prepared Food
      • 5.1.2.2 Dried Food
      • 5.1.2.3 Other Baby Foods
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Middle East & Africa
      • 5.2.4.1 GCC
      • 5.2.4.2 South Africa
      • 5.2.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Argentina
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Baby Gourmet Foods Inc.
    • 6.1.3 Bellamy's Australia Limited
    • 6.1.4 Danone SA
    • 6.1.5 Royal FrieslandCampina NV
    • 6.1.6 Reckitt Benckiser (Mead Johnson)
    • 6.1.7 Nestle SA
    • 6.1.8 Perrigo Company PLC
    • 6.1.9 Parent's Choice Infant Formula
    • 6.1.10 The Kraft Heinz Company
    • 6.1.11 Meiji Holdings
    • 6.1.12 Synutra International Inc.
    • 6.1.13 Dana Dairy Group Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS