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市場調査レポート
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1432322

微生物検査の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Microbiology Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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微生物検査の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の微生物検査の市場規模は、2024年に56億5,000万米ドルと推定され、2029年には87億8,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR9.22%で成長すると予測されています。

Microbiology Testing-Market

COVID-19の発生により、当初はCOVID-19関連の診断キット、アッセイ試薬、機器、サービスに対する需要が急増し、微生物検査サービスに大きな影響を与えました。例えば、PubMed Centralが2022年9月に発表した論文によると、2020年初頭のパンデミックの際、多くの臨床微生物検査室では、多くのルーチン検査や、スワブ、輸送培地、抽出試薬などの関連検査用品のバックオーダーやサプライチェーンの問題が発生しました。継続的なSARS-CoV-2検査の需要に対応するためには、より多くの訓練を受けた検査技師が必要であり、また、曝露リスクの軽減や検疫のために人員配置が制限されたため、検査室は人員不足に陥りました。そのため、COVID-19の大流行は当初市場に大きな影響を与えましたが、現在は大流行が沈静化し、ウイルスに感染する人が少なくなっているため、COVID-19の診断検査を必要とする人は少なくなっています。さらに、他の疾患の診断も増加しているため、調査対象市場は牽引力を持ち始めており、調査予測期間中は安定した成長が見込まれています。

微生物検査市場成長の促進要因としては、微生物検査における技術進歩、感染症罹患率の上昇、医療費の増加、感染症研究に対する民間と公的資金の増加などが挙げられます。

HIV、ヒトパピローマウイルス(HPV)、B型肝炎、C型肝炎などの感染症は、重篤で致死的な性感染症の一種であるため、このような疾患の発生件数の増加が微生物検査市場の需要を高めています。例えば、2022年9月にvirology誌が発表した論文によると、ヒトパピローマウイルス(HPV)は最も一般的に遭遇する性感染症の1つと考えられており、子宮頸がんや、膣がん、外陰がん、肛門がん、陰茎がん、口腔咽頭がんなどがんを引き起こす原因となっています。200種類以上のHPV遺伝子型が同定されており、発がん性により高リスク型(HR)と低リスク型(LR)に分類されます。さらに、医療費の増加や、病院や臨床検査室などの医療インフラの充実も、微生物検査市場の成長を促進する要因のひとつです。

さらに、WHOが2022年8月に発表したデータによると、世界では毎日100万人以上の性感染症が発症しており、そのほとんどが無症状です。また、毎年、淋病、クラミジア、トリコモナス、梅毒など4つの性感染症のうち1つが新たに感染し、推定3億7,400万人が感染していると報告されています。

市場企業は、市場シェアを拡大するために、買収、提携、パートナーシップ、サービスの拡大など様々な戦略を採用しています。例えば、STEMart社は2022年6月、無菌および非パイロジェン性医療機器の微生物検査および無菌検査を開始しました。したがって、主要市場企業によるサービス開始の増加は、本調査の予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

したがって、感染症の発生率の増加や、買収、提携、パートナーシップ、サービスの拡大など、市場企業が採用するさまざまな戦略などの要因が、微生物検査市場の成長を促進すると予想されます。しかし、検査室の償還問題や微生物検査機器の高コストなどの要因が、近い将来の市場成長を妨げる可能性があります。

微生物検査市場の動向

診断薬セグメントは予測期間中に大きなシェアを占める見込み

微生物検査市場では、診断分野が大きなシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長を促進する主な要因としては、感染症の蔓延の増加、ヘルスケア支出の改善、主要市場全体における効果的で早期な疾患診断の重視の高まり、迅速な臨床診断のための高度で正確かつ迅速な方法の導入などが挙げられます。

例えば、NCBIが2022年10月に発表した記事によると、抗菌薬感受性検査は、特定の診断の同定に役立ち、さらに、病気を引き起こす特定の病因物質を対象とするため、患者管理に非常に有用です。2人の患者を同じように管理することはできないので、特に、同じ病気の症状であっても原因菌が異なる耐性パターンを持っている可能性がある場合、抗菌薬感受性検査は、特定の薬剤がその原因菌に効くかどうかを判断するのに役立ちます。さらに、2022年のUNAIDSのデータによると、2021年には世界で推定3,840万人がHIVとともに生活し、150万人が新たにHIVに感染したとされています。したがって、様々な診断目的での微生物学的検査法の採用の増加と様々な疾患の有病率の増加が、このセグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、市場の大手企業による継続的な製品の発売は、このセグメントの成長にプラスの影響を与えています。例えば、2021年7月、ブルカーは微生物同定と感染制御のための新しい微生物学製品とワークフローを発売しました。これにはMBT Lipid Xtractキットなどの製品が含まれ、迅速な微生物同定にとどまらず、調査能力を拡大します。

このように、HIVのような感染症の有病率の増加や、市場各社による感染症診断のための継続的な製品発売などの要因が、予測期間中の同分野の成長を促進すると考えられます。

予測期間中、北米が市場で大きなシェアを占める見込み

北米の市場成長を促進する要因としては、医療インフラの充実、感染症負担の増加や伝染病の流行、微生物検査における技術進歩、主要市場企業の同国での存在などが挙げられます。

整備されたヘルスケアインフラと医療支出の増加は、同地域における市場成長の主な要因の2つです。例えば、2022年5月のNIHのデータによると、抗菌薬耐性研究のための資金は2021年の6億5,600万米ドルから2022年には6億6,500万米ドルに増加すると推定されています。このような政府による研究投資の増加は、この地域における市場の成長を促進しています。

さらに、同地域における感染症の流行の高まりも市場成長を後押ししています。例えば、CDCが2022年6月に発表したデータによると、直近の5年間で、米国では侵襲性A群溶連菌感染症が毎年約1万4,000~2万5,000件発生していると推定されています。さらに、2022年4月に米国疾病予防管理センターが発表した報告書によると、2020年には約67万7,769件の淋病患者が報告されています。淋病はまた、米国で2番目に多い顕著な性感染症として浮上しました。したがって、感染症の有病率の増加は、市場の成長を高めると予想されます。

市場企業は、市場シェアを拡大するために、製品投入、開発、買収、提携、パートナーシップ、事業拡大など様々な戦略を採用しています。例えば、ビューローベリタスは2022年3月、カナダで大腸菌、リステリア菌、サルモネラ菌、酵母、カビなどの迅速病原体検査を提供する微生物学研究所を開設しました。このような施設の設立により、検査へのアクセスが向上し、この地域における市場の成長が促進されることが期待されます。

このように、感染症の有病率の上昇とより良いヘルスケアインフラの存在は、北米における市場の成長を促進する主な要因です。

微生物検査業界の概要

微生物検査市場の競争は緩やかです。各社は新製品の発売、合併・買収、提携、合弁事業、大手企業が競争優位を得るために採用した戦略などを実施しています。各社はまた、処理能力が高く、時間のかからない先進的な微生物学的自動化システムを導入しています。主要企業には、Bio-Rad Laboratories Inc.、Abbott Laboratories、Becton Dickinson and Company、F. Hoffmann-La Roche Ltd.、Bruker Corporation、Hologic Corporation、Danaher Corporation(Cepheid Inc.)、Biomerieux SA、Thermo Fisher Scientific Inc.、Agilent Technologies Inc.、Merck KGaA、島津製作所、NEOGEN Corporationなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 微生物検査技術の進歩
    • 感染症負担の増大と伝染病の発生
    • 感染症調査のための民間・公的資金の増加
  • 市場抑制要因
    • 研究所の償還問題
    • 微生物検査機器の高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 医薬品用途
    • 診断用途
    • 飲食品検査用途
    • 環境用途
    • 化粧品用途
    • その他の用途
  • 製品別
    • 装置
    • 試薬
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bio-Rad Laboratories Inc.
    • Abbott Laboratories
    • Becton Dickinson and Company
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • Bruker Corporation
    • Hologic Corporation
    • Danaher Corporation(Cepheid Inc.)
    • Biomerieux SA
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
    • Agilent Technologies Inc.
    • Merck KGaA
    • Shimadzu Corporation
    • NEOGEN Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46488

The Microbiology Testing Market size is estimated at USD 5.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.22% during the forecast period (2024-2029).

Microbiology Testing - Market

With the COVID-19 outbreak, there was a surge in demand for COVID-19-related diagnostic kits, assay reagents, equipment, and services initially, which had a significant impact on microbiology testing services. For instance, according to an article published by PubMed Central in September 2022, during the pandemic in early 2020, many clinical microbiology laboratories experienced backorders and supply chain issues for many routine tests and associated testing supplies, such as swabs, transport media, and extraction reagents. Laboratories experienced staffing shortages as more trained technologists were needed to meet the demand for continuous SARS-CoV-2 testing and staffing was also limited to reduce exposure risk or for quarantine. So, the COVID-19 pandemic had a significant impact on the market initially, however, currently as the pandemic has subsided and fewer people are getting infected with the virus, fewer diagnostic tests are needed for COVID-19. Moreover, the diagnosis of other diseases has increased and hence, the studied market has started to gain traction and it is expected to have stable growth during the forecast period of the study.

The propelling factors for the growth of the microbiology testing market include technological advancements in microbiology testing, rising incidences of infectious diseases, growing healthcare expenditure, and rising private-public funding for research on infectious diseases.

Infectious diseases, such as HIV, human papillomavirus (HPV), and hepatitis B and C, are some forms of STDs that are severe and fatal, and thus the increasing incidences of such diseases are increasing the demand for the microbiology testing market. For instance, according to an article published by the virology journal in September 2022, human papillomavirus (HPV) is considered one of the most commonly encountered sexually transmitted infections, which is responsible for causing cervical cancer and other cancers including vaginal, vulvar, anal, penile, and oropharyngeal cancer. More than 200 HPV genotypes have been identified, and they can be classified into high-risk (HR) and low-risk HPV (LR) genotypes based on their carcinogenicity. Furthermore, increasing healthcare expenditure and the presence of better medical infrastructures, such as hospitals and clinical labs, are some other drivers augmenting the growth of the microbiology testing market.

Additionally, as per the data published by the WHO in August 2022, more than 1 million sexually transmitted infections are acquired globally every day and most of them are asymptomatic. It also reported that every year there are an estimated 374 million new infections with 1 out of 4 sexually transmitted infections such as gonorrhea, chlamydia, trichomoniasis, and syphilis.

The market players are adopting various strategies such as acquisitions, collaborations, partnerships, and expansions of services to increase market share. For instance, in June 2022, STEMart launched microbiology and sterility testing for sterile and non-pyrogenic medical devices. Hence, increasing service launches by key market players are expected to enhance the market growth during the forecast period of the study.

Thus, the factors such as increasing incidence of infectious diseases and various strategies adopted by market players such as acquisitions, collaborations, partnerships, and expansions of services are expected to drive the growth of the microbiology testing market. However, factors such as laboratory reimbursement issues and the high cost of microbiology instruments may impede market growth in the near future.

Microbiology Testing Market Trends

Diagnostics Segment is Expected to Hold Significant Share Over the Forecast Period

The diagnostics segment is expected to hold a significant share of the microbiology testing market. Some of the key factors driving the growth of this segment are the increasing prevalence of infectious diseases, improving healthcare expenditure and rising emphasis on effective and early disease diagnosis across major markets, and the introduction of advanced, accurate, and rapid methods for faster clinical diagnosis.

For instance, according to an article published by NCBI in October 2022, antimicrobial susceptibility testing is very useful in patient management as it helps in the identification of the specific diagnosis, and additionally, it targets the particular etiologic agent causing the disease. As no two patients can be managed similarly, especially if they have the same disease manifestation but the causative organism can have different resistance patterns, in such cases antimicrobial susceptibility testing helps in determining whether a particular drug is going to work for that causative agent or not. Furthermore, according to the data by UNAIDS in 2022, an estimated 38.4 million people globally were living with HIV in 2021 and 1.5 million people became newly infected with HIV in 2021. Hence, the increasing adoption of microbiological testing methods for various diagnostic purposes and the increasing prevalence of various diseases is expected to enhance the segment growth.

Furthermore, continuous product launches by major players in the market are positively affecting the growth of the segment. For instance, in July 2021, Bruker launched new microbiology products and workflows for microbial identification and infection control. It includes products such as MBT Lipid Xtract kit which expands the research capabilities even beyond rapid microbial identification.

Thus, factors such as increasing prevalence of infectious diseases such as HIV and continuous product launches for diagnosis of the disease by market players are likely to drive the segment growth over the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market Over the Forecast Period

Some of the factors that are driving the market growth in the North American region include better healthcare infrastructure, the rising burden of infectious diseases and outbreaks of epidemics, technological advancements in microbiology testing, and the presence of key market players in the country.

Well-established healthcare infrastructure and increasing healthcare spending are two of the key factors for the growth of the market in the region. For instance, according to the data by NIH in May 2022, the funding for antimicrobial resistance research is estimated to increase from USD 656 million in 2021 to USD 665 million in 2022. Such increasing investment in research by the government is propelling the growth of the market in the region.

Furthermore, the rising prevalence of infectious diseases in the region is also boosting the market growth. For instance, according to the data published by CDC in June 2022, it is estimated that in the most recent five years, approximately 14,000 to 25,000 cases of invasive group A strep disease occurred each year in the United States. Furthermore, as per the report published by the Centers for Disease Control and Prevention in April 2022, around 677,769 cases of gonorrhea were reported in 2020. Gonorrhea also emerged as the second most common noticeable sexually transmitted infection in the United States. Hence, the increasing prevalence of infectious diseases is expected to enhance the market growth.

The market players are adopting various strategies such as product launches, developments, acquisitions, collaborations, partnerships, and expansions to increase market share. For instance, in March 2022 Bureau Veritas launched a microbiology laboratory that will offer rapid pathogen testing for E.coli, Listeria, Salmonellas, yeast, and Mold in Canada. Such establishment of the facilities is expected to increase the accessibility of testing and thus expected to propel the growth of the market in the region.

Thus, the rising prevalence of infectious diseases and the presence of better healthcare infrastructure are the major factors driving the growth of the market, in the North America region.

Microbiology Testing Industry Overview

The microbiology testing market is moderately competitive in nature. The companies have witnessed new product launches, mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, and strategies adopted by the major players to gain a competitive advantage. The companies are also introducing advanced microbiological automated systems that have high throughput and are less time-consuming. Some of the key players include Bio-Rad Laboratories Inc., Abbott Laboratories, Becton Dickinson and Company, F. Hoffmann-La Roche Ltd., Bruker Corporation, Hologic Corporation, Danaher Corporation (Cepheid Inc.), Biomerieux SA, Thermo Fisher Scientific Inc., Agilent Technologies Inc., Merck KGaA, Shimadzu Corporation, and NEOGEN Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancements in Microbiology Testing
    • 4.2.2 Rising Burden of Infectious Diseases and Outbreak of Epidemics
    • 4.2.3 Rising Private-Public Funding for Research on Infectious Diseases
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Laboratory Reimbursement Issues
    • 4.3.2 High Cost of Microbiology Instruments
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Pharmaceutical Application
    • 5.1.2 Diagnostic Application
    • 5.1.3 Food and Beverage Testing Application
    • 5.1.4 Environmental Application
    • 5.1.5 Cosmetic Application
    • 5.1.6 Other Applications
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Equipment
    • 5.2.2 Reagents
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bio-Rad Laboratories Inc.
    • 6.1.2 Abbott Laboratories
    • 6.1.3 Becton Dickinson and Company
    • 6.1.4 F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • 6.1.5 Bruker Corporation
    • 6.1.6 Hologic Corporation
    • 6.1.7 Danaher Corporation (Cepheid Inc.)
    • 6.1.8 Biomerieux SA
    • 6.1.9 Thermo Fisher Scientific Inc.
    • 6.1.10 Agilent Technologies Inc.
    • 6.1.11 Merck KGaA
    • 6.1.12 Shimadzu Corporation
    • 6.1.13 NEOGEN Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS