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市場調査レポート
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1443936

飼料プレミックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Feed Premix - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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飼料プレミックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

飼料プレミックス市場規模は2024年に126億7,000万米ドルと推定され、2029年までに164億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.40%のCAGRで成長します。

飼料プレミックス-市場

飼料プレミックス市場は、COVID-19症の影響をあまり受けていないか、中程度の打撃を受けています。動物医学および関連技術分野では多くの進歩がありました。これにより、販売価格が上昇し、農家からの需要も高まりました。しかし、パンデミックにより、飼料プレミックス市場の成長は予想を下回りました。

高価値の動物性タンパク質に対する需要の高まりと飼料転換率の低下により、世界的に動物飼料プレミックス市場が牽引されています。

飼料プレミックス市場動向

高価値の動物性タンパク質の需要の増加

健康志向の消費者による高価値の肉や乳タンパク質に対する需要の高まりが、飼料プレミックス業界を牽引しています。家畜生産は、農業業界で最も急速に成長している分野の1つです。国連食糧農業機関によると、南アジアの家禽肉の需要は2030年までに725%増加すると予測されており、インドは850%の需要増加に寄与すると予想されています。インドはまた、世界最大の牛在庫を有しており、ブラジル、中国がこれに続いています。

FAOによると、パンデミックによって引き起こされたサプライチェーンの問題により食肉需要は減少しましたが、経済活動が通常レベルに戻った後は正常化して増加すると予想されています。 2020年の世界の食肉生産量は、家禽肉と羊肉の生産量の増加が豚と牛の肉生産の縮小を相殺し、3億2,520万トンで安定を保った。 2020年の鶏肉総生産量は1億3,200万トンで、中国での需要の急増に支えられ、2019年から約5%増加しました。

さらに、環境的に安全で化学残留物を含まない肉、肉製品、牛乳および乳製品に対する需要が急増しているため、飼料プレミックスによる生産性向上の必要性が強調されています。

アジア太平洋では堅調な成長が見込まれる

アジア太平洋地域の畜産業は一貫して成長を続けています。この地域の国々は、家畜の体系的かつ工業化された生産に向けてますます進んでいます。平均的な群れのサイズは増加しており、動物の生産性も向上しています。しかし、この地域の農家は自家製飼料、特に反芻動物や豚にも依存しています。生産性と動物の健康を向上させるために動物に最適な栄養を提供することについての意識の高まりにより、プレミックスがこれらの伝統的な市場にますます浸透しています。この地域は、小規模な群れ規模の農場では、配合飼料と自家製飼料の両方が典型的に使用されていることも特徴です。この現象は予測期間中もかなり続くと予想されており、この地域は予測期間を通じて飼料プレミックス市場の最大かつ最も急速に成長する地理的セグメントであり続けると予想されます。

飼料プレミックス業界の概要

飼料プレミックス市場は集中しており、少数の国際的な企業が世界市場で大きなシェアを占めています。主要なプレーヤーには、Cargill Incorporated、Archer Daniels Midland Company(ADM)、Dansk Landbrugs Grovvareselskab AMBA(DLG)、BASF SE、Land O'Lakes Inc.、Godrej Agrovet、Koninklijke DSM NVなどがあります。

これらの企業は、新しい生産部門に投資するか、地域の既存の小規模企業を買収することにより、事業拡大を目的として新興諸国国をターゲットにしています。たとえば、Archer Daniels Midland Co.(ADM)は、動物栄養および飼料プレミックスにおける世界の展開と多様な製品ポートフォリオを拡大するために、2019年にNeoviaを買収しました。 Land O'Lakes Inc.は、中国に乳用動物飼料の合弁会社を設立するために、オランダに本拠を置くRoyal Agrifirm Groupと提携しました。この提携により、統合会社アグリレイクスは、飼料プレミックスを含む中国の未開発の乳製品飼料市場を獲得することが可能になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分の種類
    • 抗生物質
    • ビタミン
    • 酸化防止剤
    • アミノ酸
    • ミネラル
    • その他の成分の種類
  • 動物の種類
    • 反芻動物の飼料
    • 家禽の飼料
    • 豚の飼料
    • 水産養殖用飼料
    • その他の動物の飼料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Archer Daniels Midland Company(ADM)
    • Dansk Landbrugs Grovvareselskab AMBA(DLG)
    • BASF SE
    • Land O'Lakes Inc.
    • Godrej Agrovet Limited
    • Koninklijke DSM NV
    • Invivo Group
    • Danish Agro
    • BDT Group
    • ForFramers BV
    • De Hues Group

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19症が市場に与える影響の評価

目次
Product Code: 49273

The Feed Premix Market size is estimated at USD 12.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).

Feed Premix - Market

The feed premix market was not much affected by COVID-19 or are hit moderately. There have been many advancements in the field of animal medicine and related technological field. This has given rise to selling prices as well as demand from farmers. The pandemic has, however, resulted in lower than expected growth of the feed premix market.

The increasing demand for high-value animal protein and declining feed conversion rates are driving the animal feed premix market globally.

The market for feed premix is highly concentrated, with the dominance of a few international players accounting for the major share in the market. Some of the major players operating in the market are Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company (ADM), Dansk Landbrugs Grovvareselskab A.M.B.A. (DLG), BASF SE, Land O'Lakes Inc., Godrej Agrovet, and Koninklijke DSM NV.

Feed Premix Market Trends

Increasing Demand for High-value Animal Protein

The rising demand for high-value meat and dairy protein from health-conscious consumers is driving the feed premix industry. Livestock production is one of the fastest-growing segments in the agriculture industry. According to the United Nations Food and Agricultural Organisation, the demand for poultry meat in South Asia is projected to increase by 725% by 2030, with India contributing to an expected 850% increase in demand. India also has the largest cattle inventory in the world, followed by Brazil and China.

According to FAO, demand for meat declined due to the pandemic-induced supply chain issues but is expected to normalize and grow after economic activities come back to a normal level. World meat production remained stable in 2020 at 325.2 million metric tons, as output increases in poultry and ovine meats offset contractions in pig and bovine meat production. Total poultry meat production in 2020 was at 132 million metric tons, which has moved up around 5 % from 2019, supported by a sharp rise in demand in China.

Moreover, the surging demand for environmentally safe and chemical-residue-free meat, meat products, and milk and milk products is emphasizing the need for increased productivity through feed premixes.

Growth in Asia-Pacific Projected to be Robust

There has been consistent growth in the animal husbandry industry in the Asia-Pacific region. Countries in the region are increasingly moving toward a systematic and industrialized production of livestock. Average herd sizes are increasing, as well as the productivity of animals. However, the farmers in the region are also dependent on home-grown feed, especially ruminants and swine. With an increase in awareness about providing optimum nutrition to animals for increasing productivity as well as animal health, premixes are increasingly finding their way into these traditional markets. The region is also characterized by the typical usage of both compound feed and home-grown feed for smaller herd-size farms. This phenomenon is expected to continue well into the forecast period, and the region is expected to remain the largest and fastest-growing geographical segment of the feed premix market over the forecast period.

Feed Premix Industry Overview

The market for feed premix is concentrated, with the dominance of a few international players accounting for a major share in the global market. Some of the major players include Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company (ADM), Dansk Landbrugs Grovvareselskab A.M.B.A. (DLG), BASF SE, Land O'Lakes Inc., Godrej Agrovet, and Koninklijke DSM NV.

These companies are targeting countries in the developing countries for business expansion, either by investing in a new production unit or by acquiring established small players in the region. For instance, Archer Daniels Midland Co. (ADM) acquired Neovia in 2019 to expand its global reach and its diverse range of product portfolios in animal nutrition and feed premixes. Land O'Lakes Inc. has entered into a partnership with the Netherlands-based Royal Agrifirm Group to set up a dairy animal feed joint venture in China. This partnership will enable the unified company Agrilakes to capture the untapped dairy feed market in China, including feed premixes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredient Type
    • 5.1.1 Antibiotics
    • 5.1.2 Vitamins
    • 5.1.3 Antioxidants
    • 5.1.4 Amino Acids
    • 5.1.5 Minerals
    • 5.1.6 Other Ingredient Types
  • 5.2 Animal Type
    • 5.2.1 Ruminant Feed
    • 5.2.2 Poultry Feed
    • 5.2.3 Swine Feed
    • 5.2.4 Acquaculture Feed
    • 5.2.5 Other Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Thailand
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Inc.
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company (ADM)
    • 6.3.3 Dansk Landbrugs Grovvareselskab A.M.B.A. (DLG)
    • 6.3.4 BASF SE
    • 6.3.5 Land O'Lakes Inc.
    • 6.3.6 Godrej Agrovet Limited
    • 6.3.7 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.8 Invivo Group
    • 6.3.9 Danish Agro
    • 6.3.10 BDT Group
    • 6.3.11 ForFramers BV
    • 6.3.12 De Hues Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET