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市場調査レポート
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1693607

欧州の化粧品用プラスチック包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Cosmetic Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 156 Pages
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2~3営業日
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欧州の化粧品用プラスチック包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の化粧品用プラスチック包装市場規模は、2025年に34億7,000万米ドルと推定・予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.93%で、2030年には40億1,000万米ドルに達すると予測されます。

生産量では、2025年の273億4,000万個から2030年には318億7,000万個に成長し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.11%と予測されます。

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欧州の化粧品市場は、ダイナミックな市場セグメント、進化する消費者の嗜好、世界の美容動向の影響を受け、活況を呈しています。市場にはスキンケア、ヘアケア、化粧品、フレグランスなど多くの製品が含まれ、多様な消費者のニーズと嗜好に対応しています。同市場は、オーガニック天然製品に対する需要の高まり、eコマースプラットフォームの台頭、身だしなみや衛生に対する意識の高まりにより、著しい成長を遂げています。

主要ハイライト

  • 持続可能性が重視される中、化粧品メーカーは天然でエコフレンドリー成分や乳化剤を求める傾向が強まっています。グリーン」ビューティーへのシフトは単なる一過性の動向ではないです。従来の化粧品の毒性を浮き彫りにする調査が相次ぎ、自然派化粧品市場の急速かつサステイナブル成長を後押ししています。
  • 欧州における化粧品需要の増加は、消費者意識の高まり、ライフスタイルの進化、身だしなみの重視、美容製品への関心の高まりと相まって、企業が革新的な包装ソリューションに投資する原動力となっています。この動向はさらに、包装技術の先進化と持続可能性への取り組みによって支えられており、これらは市場において極めて重要な要素となってきています。
  • スマート包装は美容・化粧品セグメントに革命をもたらし、生産性を高め、生産パラダイムを再構築しています。世界的に、IoTとスマート包装の採用が急増しており、中でも化粧品とメーキャップを中心とする美容産業が最前線にあります。化粧品ボトルやスキンケア製品における革新的な包装は依然としてニッチではあるが、創造性とイノベーションの比類なき機会を提供しています。
  • 欧州は現在、プラスチック廃棄物という差し迫った環境問題に取り組んでいます。欧州委員会の報告によると、欧州のプラスチックのほとんどはリサイクルされずに埋め立て地で焼却されています。リサイクルは極めて重要ではあるが、課題もあります。資源を大量に消費し、コストもかかります。採算が取れるかどうかは、最終製品に対する旺盛な需要と、廃プラスチックが十分に利用できるかどうかにかかっており、大規模な処理施設が必要となります。
  • 2024年4月、エスティローダーカンパニーズ(ELC)とMicrosoftは、AIイノベーションラボの計画を発表し、戦略的パートナーシップを固めました。MicrosoftのAzure OpenAI Service内の先進的生成AIツールを活用することで、このコラボレーションはELCの20以上の一流美容ブランドを強化することを目指しています。両社の目標は、消費者とのより深い絆を築き、地元に響く製品の発売を迅速化し、最終的には生成AIを通じて美容産業の変革を先導することです。

欧州化粧品プラスチック包装市場動向

メイクアップ製品が成長を確認

  • 欧州の化粧品プラスチック包装市場は、主にメイクアップ製品と美容製品の売上が大きく伸びていることに起因しています。Cosmetics Europeによると、同市場は欧州の主要5カ国が支配しています。ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペインです。
  • この地域のブランドは消費者に大きな影響力を行使しており、需要の高まりがその原動力となっています。これらのブランドは大々的な販促キャンペーンや支持を活用し、化粧品市場に直接影響を与えています。eコマースチャネルを通じて化粧品を入手できるようになったことが、主にその利便性から、需要の着実な増加をさらに後押ししています。
  • L'Oreal SAやEstee Lauder Companies Inc.のような主要美容ブランドは、メイクアップラインでプレミアムな価値を提供する最前線にいます。このような価値重視の姿勢は、特に高級美容セグメントにおいて、多機能美容製品への需要の高まりに拍車をかけています。各社は、こうした顧客の嗜好の進化に対応するために技術革新を進め、ペースの速い現代社会における利便性の必要性を認識しています。メイクアップ製品に対する需要の高まりに対応して、チューブ、スティック、ボトルなどの包装形態に対する需要も販売額で伸びています。
  • 例えば、世界の美容製造企業であるL'Orealは、この地域での売上構造の成長を示しており、2020年の99億5,500万米ドルから2023年には139億1,000万米ドルに増加しています。欧州市場シェアの20%を占めるL'Oreal社の売上高は、同地域における化粧品需要の高まりを浮き彫りにしています。

大きな成長を記録するスペイン

  • 視覚的な品質、持続可能性、便利な取り扱いは、ブランドオーナーが化粧用プラスチック製品を製造する際に重視する重要な要素です。これらの軽量化粧品製品は、ハイエンドのパーソナルケア用途に適しています。また、この市場で事業を展開する複数の企業が関心を示し、新しいソリューションを革新しています。
  • 2023年5月、エドモンド・ド・ロスチャイルド・プライベートエクイティパートナーシップの一部であるAmethis Europeは、HB Aestheticsの少数株式を取得しました。この買収は、中小企業の国際化を支援するものでした。HB Aestheticsは、専門家向けのハイエンドの皮膚化粧品を設計・販売しています。このような買収は、国内の化粧品プラスチック包装市場を牽引しています。
  • 化粧品産業は、進化する消費者の嗜好と需要により、製品の大幅な拡大を目の当たりにしています。例えば、2023年6月、サステイナブル化粧品に特化したブランドでスペイン全土で営業しているFreshly Cosmeticsは、マドリードに1店舗、首都に2店舗目、ガリシアに1店舗目と、新たに2店舗のFreshly Storeをオープンすると発表しました。このような拡大は、予測期間中に化粧品プラスチック包装の必要性を改善すると考えられます。
  • 国連の17のサステイナブル開発目標(SDGs)に沿ったコミットメントを行う企業が増えています。国連の17のサステイナブル開発目標(SDGs)に沿った活動は、スペインの化粧品用プラスチック包装市場に利益をもたらし、最終的にその成長に貢献する可能性があります。SDGsにコミットすることは、企業の持続可能性と社会的責任への献身を示します。その結果、SDGsに沿った活動を行うスペインの化粧品企業は、消費者の信頼とロイヤルティが高まり、市場シェアの拡大につながる可能性があります。
  • 企業を評価する際、投資家やビジネスパートナーは環境、社会、ガバナンス(ESG)要因を考慮するようになっています。SDGsに合致することで、スペインの化粧品会社は、サステイナブル投資機会を求める投資家にとってより魅力的になる可能性があります。また、持続可能性を優先する他の企業とのパートナーシップを促進し、化粧品プラスチック包装市場のイノベーションと成長を促進するコラボレーションにつながる可能性があります。

欧州の化粧品用プラスチック包装産業概要

欧州の化粧品用プラスチック包装市場はセグメント化されており、Albea Group、Hcp Packaging、Gerresheimer AG、Berry Global Inc.、AptarGroup Inc.などの主要企業が存在します。市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、買収やパートナーシップなどの戦略を採用しています。

  • 2024年6月-Berry Global Inc.は、製品ラインにカスタマイズ可能な長方形のDominoボトルを新たに導入しました。このボトルは、100%リサイクル(PCR)プラスチックを使用しており、美容、在宅医療、パーソナルケアセグメントに対応しています。
  • 2024年3月-Aptar Beautyは、再生PETのみを使用したrPET容器を採用したMicroエアレス包装の新型を発表しました。フランスのラボラトリーSVRは持続可能性と循環型社会への強いコミットメントで知られており、最近のPALPEBRALコレクションのデビューにAptar BeautyのMicro 30 ml rPETエアレス包装を採用しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業利害関係者分析
  • 最近の地政学的動向が化粧品包装市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 欧州における化粧品需要の着実な増加
    • イノベーションと魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 欧州各国における化粧品プラスチック包装の再利用率の低さが持続可能性への脅威となっている
  • この地域における持続可能性への焦点の変化の分析
  • 欧州化粧品プラスチック包装市場で現在使用されているポリマーの分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 樹脂タイプ別
    • PE(HDPEとLDPE)
    • PP
    • PETとPVC
    • ポリスチレン(PS)
    • バイオベースプラスチック(バイオプラスチック)
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • チューブ・スティック
    • ポンプとディスペンサー
    • パウチ
    • その他
  • 用途別
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • 経口ケア
    • メイクアップ製品
    • デオドラント・フレグランス
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea Group
    • Hcp Packaging Co. Ltd
    • Gerresheimer AG
    • Berry Global Inc.
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor Group GmbH
    • Cosmopak USA LLC
    • Quadpack Industries SA
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • Mpack Poland Sp. Z.O.O.
    • Politech Sp. Z.O.O.
    • Huhtamaki Oyj
    • Rieke Corp(Trimas Corporation)
    • Berlin Packaging LLC
    • Mktg Industry SRL

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 92948

The Europe Cosmetic Plastic Packaging Market size is estimated at USD 3.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.01 billion by 2030, at a CAGR of 2.93% during the forecast period (2025-2030). In terms of production volume, the market is expected to grow from 27.34 billion units in 2025 to 31.87 billion units by 2030, at a CAGR of 3.11% during the forecast period (2025-2030).

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The European cosmetic market is thriving, driven by dynamic market segments, evolving consumer preferences, and the influence of global beauty trends. The market encompasses many products, including skincare, haircare, cosmetics, and fragrances, catering to diverse consumer needs and preferences. The market is witnessing significant growth due to the increasing demand for organic and natural products, the rise of e-commerce platforms, and the growing awareness of personal grooming and hygiene.

Key Highlights

  • Amid a rising emphasis on sustainability, cosmetics manufacturers increasingly seek natural and eco-friendly ingredients and emulsifiers. The shift toward 'green' beauty is not just a passing trend. Mounting research highlights the toxicity of conventional cosmetics, propelling the rapid and sustainable growth of the natural cosmetics market.
  • Increasing demand for cosmetic products in Europe, coupled with heightened consumer awareness, evolving lifestyles, a growing emphasis on personal grooming, and a surging interest in beauty products, collectively propels companies to invest in innovative packaging solutions. This trend is further supported by advancements in packaging technology and sustainability initiatives, which are becoming crucial factors in the market.
  • Smart packaging is revolutionizing the beauty and cosmetics sectors, enhancing productivity and reshaping production paradigms. Globally, the adoption of IoT and smart packaging is surging, with the beauty industry, mainly cosmetics and makeup, at the forefront. While innovative packaging in makeup bottles and skincare products remains a niche, it offers unparalleled opportunities for creativity and innovation.
  • Europe is currently grappling with a pressing environmental issue: plastic waste. The European Commission reports that most European plastic is incinerated in landfills rather than recycled. Recycling, while crucial, poses challenges. It is resource-intensive and often costly. Profitability hinges on robust demand for the end product and the availability of ample waste plastic, necessitating large-scale processing facilities.
  • In April 2024, Estee Lauder Companies (ELC) and Microsoft Corp. unveiled plans for an AI Innovation Lab, solidifying their strategic partnership. By harnessing the advanced generative AI tools within Microsoft's Azure OpenAI Service, the collaboration aims to enhance ELC's 20+ prestigious beauty brands. Their goal is to forge deeper consumer bonds, expedite product launches with local resonance, and, ultimately, spearhead the beauty industry's transformation through generative AI.

Europe Cosmetic Plastic Packaging Market Trends

Make-up Products to Witness Growth

  • The European cosmetic plastic packaging market is primarily attributed to the significant growth in make-up and beauty product sales. According to Cosmetics Europe, the market is dominated by five leading European countries: Germany, France, the United Kingdom, Italy, and Spain.
  • Brands in the region wield significant influence over consumers, driven by escalating demand. These brands leverage extensive promotional campaigns and endorsements, directly impacting the market for cosmetics. The increasing availability of cosmetics through e-commerce channels further fuels the steady rise in demand, mainly due to its convenience.
  • Leading beauty brands like L'Oreal SA and Estee Lauder Companies Inc. are at the forefront of offering premium value in their make-up lines. This emphasis on value has fueled a rising demand for multifunctional beauty products, especially in the luxury beauty segment. Companies are innovating to meet these evolving customer preferences and recognize the need for convenience in today's fast-paced world. In response to the rising demand for make-up products, the demand for packaging formats such as tubes, sticks, bottles, and others is also growing in value sales.
  • For instance, L'Oreal, the global beauty manufacturing company, showed a growing sales structure in the region, increasing from USD 9.955 billion in 2020 to USD 13.91 billion in 2023. This growing sales of Loreal, which covered 20% of Europe's market share, highlights the rise of demand for cosmetic products in the region.

Spain to Register Major Growth

  • Visual quality, sustainability, and convenient handling are significant factors brand owners focus on while manufacturing cosmetic plastic products. These lightweight cosmetic products are suitable for high-end personal care applications. Also, several companies operating in the market are showing interest and innovating new solutions.
  • In May 2023, Amethis Europe, part of the Edmond de Rothschild Private Equity partnership, acquired a minority stake in HB Aesthetics. This acquisition supported SMEs in their internationalization efforts. HB Aesthetics designs and distributes high-end dermo-cosmetic products for professionals. Such acquisitions drive the country's cosmetic plastic packaging market.
  • The cosmetic industry is witnessing a significant expansion in product offerings due to evolving consumer preferences and demands. For instance, in June 2023, Freshly Cosmetics, a brand specializing in sustainable cosmetics and operating across Spain, announced two new Freshly Stores: one in Madrid, the second store in the capital, and the first in Galicia. Such expansions would improve the need for cosmetic plastic packaging during the forecast period.
  • More and more companies are making commitments aligned with the United Nations' 17 Sustainable Development Goals (SDGs). Aligning activities with the United Nations' 17 Sustainable Development Goals (SDGs) may benefit Spain's cosmetic plastic packaging market, ultimately contributing to its growth. Committing to the SDGs demonstrates a company's dedication to sustainability and social responsibility. As a result, cosmetic companies in Spain that align their activities with the SDGs may experience increased consumer trust and loyalty, leading to a growth in market share.
  • When evaluating companies, investors and business partners increasingly consider environmental, social, and governance (ESG) factors. Aligning with the SDGs can make cosmetic companies in Spain more attractive to investors seeking sustainable investment opportunities. It may facilitate partnerships with other businesses that prioritize sustainability, potentially leading to collaborations that drive innovation and growth in the cosmetic plastic packaging market.

Europe Cosmetic Plastic Packaging Industry Overview

The European cosmetic plastic packaging market is fragmented, with the presence of significant players like Albea Group, Hcp Packaging Co. Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Inc., and AptarGroup Inc. Players in the market are adopting strategies such as acquisitions and partnerships to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • June 2024 - Berry Global Inc. introduced a new offering to its product line: a customizable, rectangular Domino bottle. This bottle is crafted using up to 100% post-consumer recycled (PCR) plastic, catering to the beauty, home, and personal care sectors.
  • March 2024 - Aptar Beauty introduced a new iteration of its Micro airless packaging, featuring a container crafted entirely from recycled PET in its rPET variant. French Laboratory SVR, known for its robust commitment to sustainability and circularity, opted for Aptar Beauty's Micro 30 ml rPET airless packaging for its recent PALPEBRAL collection debut.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of the Recent Geopolitical Developments on the Cosmetic Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Steady Rise in Demand for Cosmetic Products in Europe
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Low Rates of Re-usability of Plastic Packaging of Cosmetic Products Across European Countries have Posed a Threat to Sustainability
  • 5.3 Analysis of Change in Focus to Sustainability in the Region
  • 5.4 Analysis of Polymers Currently Used in the European Cosmetic Plastic Packaging Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Resin Type
    • 6.1.1 PE (HDPE and LDPE)
    • 6.1.2 PP
    • 6.1.3 PET and PVC
    • 6.1.4 Polystyrene (PS)
    • 6.1.5 Bio-based Plastics (Bioplastic)
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Tubes and Sticks
    • 6.2.3 Pumps and Dispensers
    • 6.2.4 Pouches
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Skin Care
    • 6.3.2 Hair Care
    • 6.3.3 Oral Care
    • 6.3.4 Make-up Products
    • 6.3.5 Deodorants and Fragrances
    • 6.3.6 Other Applications
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea Group
    • 7.1.2 Hcp Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 Gerresheimer AG
    • 7.1.4 Berry Global Inc.
    • 7.1.5 AptarGroup Inc.
    • 7.1.6 Amcor Group GmbH
    • 7.1.7 Cosmopak USA LLC
    • 7.1.8 Quadpack Industries SA
    • 7.1.9 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 7.1.10 Mpack Poland Sp. Z.O.O.
    • 7.1.11 Politech Sp. Z.O.O.
    • 7.1.12 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.13 Rieke Corp (Trimas Corporation)
    • 7.1.14 Berlin Packaging LLC
    • 7.1.15 Mktg Industry SRL

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS