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市場調査レポート
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軍用輸送機- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Military Transport Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 302 Pages
納期
2~3営業日
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軍用輸送機- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 302 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

軍用輸送機の市場規模は2025年に76億米ドルと推定・予測され、2030年には81億5,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは1.42%で成長すると予測されます。

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国防予算の増加に伴う近代戦への需要の高まりが市場の促進要因

  • 2022年の世界の軍用機保有数に占める軍用輸送機の割合は8%。2021年後半の国際的な安全保障の地平は、地政学的な紛争や国境紛争の激化によって特徴付けられ、ロシアとウクライナ、インド、中国、アジア太平洋の他の国々などの間で大きな対立が発生しました。武力紛争と国内安全保障は世界的に国防費を押し上げ、各国は輸送機の新規調達で軍備を強化しました。
  • 2022年の世界の軍事費は3.7%増加し、過去最高の2兆2,400億米ドルに達しました。ロシアのウクライナ侵攻は、2022年の支出増の大きな原動力となりました。2022年の5大支出国は米国、中国、ロシア、インド、サウジアラビアで、世界の軍事費の63%を占めます。
  • 2022年、ロシアとウクライナの戦争は、世界的に軍事の作戦準備態勢を再評価する必要性を煽りました。NATO諸国などのグループは、新たな輸送機の調達による艦隊の近代化と拡大プログラムを進めています。
  • 軍用輸送機のアクティブフリートは、2017~2022年にかけて約0.4%増加しました。北米とアジア太平洋は、世界全体の輸送機アクティブフリートの24%と23%を占めています。

世界の軍用輸送機市場の動向

国境緊張の高まりと新型航空機の必要性から国防費が急増

  • アジア太平洋の軍事費は総額5,690億米ドル。中国とインドの国境問題などの地政学的紛争、国内安全保障上の課題、海上モニタリング、対テロ作戦などは、この地域の国々の固定翼航空機の成長を助長する要因の一部です。中国とインドにおける軍事費の増加が2022年の増加の主因です。2022年におけるこの地域の2カ国の軍事費の合計は66%でした。過去10年間における各国の国防費の増加は、経済成長と領土紛争によってもたらされました。
  • アジア太平洋には、インド、中国、日本、韓国をはじめとする主要な軍事大国が存在し、国防予算も年々増加しています。この予算には、航空優位性の向上と拡大のための大きな部分が含まれており、この地域における軍事航空の成長を牽引しています。例えば、インド政府は2023年度予算で、新型戦闘機ラファールへの決済やスホイ-30MKI、テジャス戦闘機の製造を含め、インド空軍のために前回予算より約10%増額した予算を計上しました。
  • アジア太平洋における軍事費の増加は、多くの地域主権主体との南シナ海での緊張や、インド・中国間、インド・パキスタン間の国境紛争など、いくつかの政治的・国境的紛争において優位に立つことを目的としています。中国の主要国の国防支出は、2030年までに4,000億米ドルを超えると予想されています。

艦隊の近代化と新規調達は、アジア太平洋の軍事活動艦隊を改善すると予測されます。

  • 2022年末までに、アジア太平洋の現役航空機数は1万5,543機で、そのうち固定翼機が60%を占め、残りの航空機数は回転翼機です。中国、インド、日本、韓国を合わせると、この地域の現役航空機総数の55%を占めます。
  • 2020年時点で、アジア太平洋の平均航空機保有年数は9.5年であったが、2030年には10.7年になると予測されています。1960年代にさかのぼる古い航空機の一部は、インド空軍によって徐々に廃止されています。MiG 21とMiG 27は、インド空軍(IAF)を支えてきました。これらの戦闘機の平均機齢は約45年です。オーストラリアの2機の戦闘機、FA-18とF-35は、それぞれ過去16年間と8年間就役しています。
  • 中国、インド、韓国などの国々は、近代戦の要求を満たすために航空機保有数を拡大しています。予測期間中も、次世代航空機の生産と取得が続く可能性があります。アジア太平洋の軍事はまた、外部の脅威に対する軍事的優位性を獲得するために、最先端技術を駆使してヘリコプターの能力を強化しています。
  • アジア太平洋の現役航空機保有数は、2022年には2017年比で3%増加しました。東南アジアでは、インドネシアとタイが保有機数の63%を占めています。今後数年間、タイ、マレーシア、シンガポール、インドネシア、フィリピンなどの主要国が135機以上の航空機調達を計画しているため、航空機保有数は増加する可能性があります。同地域の航空機保有台数は、予測期間中に健全なペースで拡大すると予想されます。

軍用輸送機産業概要

軍用輸送機市場はかなり統合されており、上位5社で98.49%を占めています。この市場の主要企業は、Airbus SE、Kawasaki Heavy Industries、Ltd.、Lockheed Martin Corporation、The Boeing Company、United Aircraft Corporationなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 国内総生産
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米
  • アクティブフリートデータ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米
  • 国防支出
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東・アフリカ
      • アルジェリア
      • エジプト
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他の北米地域
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • コロンビア
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Antonov
    • Bombardier Inc.
    • Embraer
    • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    • Korea Aerospace Industries
    • Lockheed Martin Corporation
    • PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A
    • PT Dirgantara Indonesia
    • The Boeing Company
    • United Aircraft Corporation

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92744

The Military Transport Aircraft Market size is estimated at 7.6 billion USD in 2025, and is expected to reach 8.15 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.42% during the forecast period (2025-2030).

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Rising demand for modern warfare associated with increasing defence budgets are the driving factors in the market

  • Military transport aircraft accounted for 8% of the global military aircraft fleet in 2022. The international security horizon in the second half of 2021 was marked by escalating geopolitical and border conflicts, with major confrontations such as between Russia and Ukraine, India, China, and other nations in Asia-Pacific. The armed conflicts and internal security boosted defense expenditures globally, with countries strengthening their armed forces with new procurements of transport aircraft.
  • The world's military expenditure rose 3.7% in 2022, reaching a record high of USD 2240 billion. Russia's invasion of Ukraine was a major driver of the growth in spending in 2022. The five biggest spenders in 2022 were the United States, China, Russia, India, and Saudi Arabia, accounting for 63% of world military spending.
  • In 2022, the war between Russia and Ukraine fuelled the need to reassess the operational readiness of the armed forces globally. Groups such as NATO nations are undergoing fleet modernization and expansion programs with the procurement of new transport aircraft.
  • The active fleet of military transport aircraft grew by around 0.4% from 2017 to 2022. North America and Asia-Pacific were accountable for 24% and 23% of the total transport aircraft active fleet globally.

Global Military Transport Aircraft Market Trends

Increased border tensions and the need for new aircraft has led to a surge in defense expenditure

  • Asia-Pacific spent a total of USD 569 billion on military expenditures. Geopolitical conflicts such as border issues between China and India, internal security challenges, maritime surveillance, and counter-terrorism operations are some of the factors aiding the growth of the fixed-wing aircraft fleet of the countries in this region. The rise in military spending in China and India was the main cause of the increase in 2022. The combined military spending of the two nations in the region in 2022 was 66%. The increase in defense spending of the nations over the past ten years was driven by economic growth and territorial disputes.
  • Major military powers, including India, China, Japan, and South Korea, are present in the Asia-Pacific region and are yearly growing their defense budgets. This budget includes a significant portion for the improvement and expansion of air superiority, which is driving the growth of military aviation in the region. For instance, in the budget of FY 2023, the Indian government allocated about 10% more for the Indian Air Force compared to the previous budget, including payments for the new Rafale fighters and the manufacturing of Sukhoi-30MKIs and Tejas fighters.
  • The increased military spending in the Asia-Pacific region is intended to gain an advantage in several political and border conflicts, such as the tension in the South China Sea with many regional sovereign entities and border conflicts between India-China and India-Pakistan. The defense spending of major countries in China is expected to cross over USD 400 billion by 2030.

Fleet modernization and new procurements are projected to improve the APAC's military active fleet

  • By the end of 2022, there were 15,543 active aircraft in the Asia-Pacific region, of which fixed-wing aircraft accounted for 60% while rotorcraft accounted for the remaining fleet. China, India, Japan, and South Korea together accounted for 55% of the total active fleet in the region.
  • In 2020, the average aircraft fleet age in Asia-Pacific amounted to 9.5 years, which was projected to increase by 2030, when the average aircraft fleet age across the region was expected to be 10.7 years. The older aircraft, some of which date back to the 1960s, have been slowly phased out by the Indian Air Force. The MiG 21 and MiG 27 have been the backbone of the Indian Air Force (IAF). The average age of these aircraft is around 45 years. Australia's two fighter aircraft, FA-18 and F-35, have been in service for the last 16 years and 8 years, respectively.
  • Countries such as China, India, and South Korea are expanding their aircraft fleet size to fulfill the demands of modern warfare. They may continue to produce and acquire next-generation aircraft during the forecast period. The regional armed forces are also enhancing the capabilities of helicopters with cutting-edge technology to obtain military superiority over the external threat.
  • Asia Pacific's active fleet increased by 3% in 2022 compared to 2017. Indonesia and Thailand accounted for 63% of the total fleet in Southeast Asia. In the coming years, the aircraft fleet may increase as major countries like Thailand, Malaysia, Singapore, Indonesia, and the Philippines plan to procure over 135 aircraft. The active fleet of the region is expected to expand at a healthy rate during the forecast period.

Military Transport Aircraft Industry Overview

The Military Transport Aircraft Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.49%. The major players in this market are Airbus SE, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Lockheed Martin Corporation, The Boeing Company and United Aircraft Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Gross Domestic Product
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East and Africa
    • 4.1.4 North America
    • 4.1.5 South America
  • 4.2 Active Fleet Data
    • 4.2.1 Asia-Pacific
    • 4.2.2 Europe
    • 4.2.3 Middle East and Africa
    • 4.2.4 North America
    • 4.2.5 South America
  • 4.3 Defense Spending
    • 4.3.1 Asia-Pacific
    • 4.3.2 Europe
    • 4.3.3 Middle East and Africa
    • 4.3.4 North America
    • 4.3.5 South America
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Region
    • 5.1.1 Asia-Pacific
      • 5.1.1.1 Australia
      • 5.1.1.2 China
      • 5.1.1.3 India
      • 5.1.1.4 Indonesia
      • 5.1.1.5 Japan
      • 5.1.1.6 Malaysia
      • 5.1.1.7 Philippines
      • 5.1.1.8 Singapore
      • 5.1.1.9 South Korea
      • 5.1.1.10 Thailand
      • 5.1.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 France
      • 5.1.2.2 Germany
      • 5.1.2.3 Italy
      • 5.1.2.4 Netherlands
      • 5.1.2.5 Russia
      • 5.1.2.6 Spain
      • 5.1.2.7 Turkey
      • 5.1.2.8 UK
      • 5.1.2.9 Rest of Europe
    • 5.1.3 Middle East and Africa
      • 5.1.3.1 Algeria
      • 5.1.3.2 Egypt
      • 5.1.3.3 Qatar
      • 5.1.3.4 Saudi Arabia
      • 5.1.3.5 United Arab Emirates
      • 5.1.3.6 Rest of Middle East and Africa
    • 5.1.4 North America
      • 5.1.4.1 Canada
      • 5.1.4.2 Mexico
      • 5.1.4.3 United States
      • 5.1.4.4 Rest of North America
    • 5.1.5 South America
      • 5.1.5.1 Brazil
      • 5.1.5.2 Chile
      • 5.1.5.3 Colombia
      • 5.1.5.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Antonov
    • 6.4.3 Bombardier Inc.
    • 6.4.4 Embraer
    • 6.4.5 Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    • 6.4.6 Korea Aerospace Industries
    • 6.4.7 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.8 PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A
    • 6.4.9 PT Dirgantara Indonesia
    • 6.4.10 The Boeing Company
    • 6.4.11 United Aircraft Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms