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市場調査レポート
商品コード
1693374

マレーシアの接着剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Malaysia Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 207 Pages
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2~3営業日
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マレーシアの接着剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 207 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マレーシアの接着剤市場規模は2024年に6億8,732万米ドルと推定され、2028年には8億6,154万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2028年)のCAGRは5.81%で成長する見込みです。

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マレーシアの接着剤需要をリードするパッケージング産業

  • マレーシア全体では、接着剤は主に包装産業で消費されています。マレーシアのパッケージング産業は、予測期間中に数量ベースで約5.7%のCAGRで推移すると予想されます。フレキシブル包装は、消費財、電子機器、化粧品、医療用品を含む多くの産業や商品の輸送システムに不可欠な要素です。現在のところ、Ecoplas Sdn Bhd、Polymart、Tomypak Pvt.Ltd、Biszon、Taisei Lamickがマレーシアの接着剤市場における主要包装企業です。
  • 自動車用接着剤の消費は主に国内の自動車生産に依存しています。自動車生産台数は2021年の48万1,700台から2022年には8.5%増加すると予想されています。マレーシアの2022年の自動車用接着剤消費は8.43%の成長率を記録しました。自動車用接着剤の消費は、2020年のCOVID-19の大流行によって打撃を受けました。2020年の生産は2019年に比べ金額、数量ともに約10%減少しました。サプライチェーンの混乱、原材料の不足、各国の封鎖により、当時の自動車用接着剤の生産は停止しました。
  • マレーシアの建設用接着剤とシーラント市場は、予測期間2022年から2028年にかけて、数量で約3.89%、金額で約6.23%のCAGRで推移すると予測されます。2019年、マレーシアの建設生産高は約1,463億7,000万MYRとなり、2018年より若干の伸びを示しました。2019年のマレーシアの建設セクターは、負債額をカバーするためにいくつかのプロジェクトが停滞したため、成長が鈍化しました。いくつかのメガ建設プロジェクトの停止に加え、売れ残り住宅在庫の増加により、2019年の建設業界はほぼ停滞しました。

マレーシアの接着剤市場動向

eコマース業界の著しい成長が業界規模を拡大させる可能性が高い

  • 包装は、製品を保護・強化するデザインと技術の面で、最も急成長している産業の一つです。マレーシアの包装産業は、近年の飲食品産業の急成長によって大きく牽引されています。農業食品産業はマレーシアで最も有望なセクターです。今日の競争市場であるFMCGでは、競合他社に差をつけ、市場でのブランドイメージを維持するために、企業は魅力的なパッケージを使用し、パッケージにイノベーションをもたらすことが必然となっています。これは、市場における包装用接着剤の使用を促進すると思われます。
  • COVID-19のパンデミックにより、国全体の封鎖と製造施設の一時的な操業停止は、サプライチェーンや輸出入貿易の混乱など、いくつかの問題を引き起こしました。その結果、同国の包装生産量は2020年に前年比6%減少し、市場に大きな影響を与えました。同国の包装生産は主にプラスチックが牽引しており、2021年に生産される包装の86%近くを占めています。プラスチックのリサイクル可能性が進んだことで、プラスチックセグメントは予測期間中CAGR 4%で成長を維持するとみられます。
  • マレーシアの包装産業の成長は、国内での生鮮食品需要の増加によって大きく後押しされています。パンデミック後の公衆衛生問題への関心の高まりは、全国的なeコマース活動の活発化とともに食品加工産業の成長を後押しし、予測期間中の包装需要をさらに押し上げると思われます。

電気自動車需要の高まりが同国の自動車産業に影響を与える

  • マレーシアは多国籍自動車メーカーにとって魅力的な拠点であり続けています。ホンダ、トヨタ、日産、メルセデス・ベンツ、BMWは、増大する顧客需要に対応するために同国に事業を設立した世界の自動車企業のひとつです。自動車産業はマレーシアの産業部門において重要な位置を占めており、GDPの4%以上を占めているほか、ASEAN第3位の自動車市場でもあります。マレーシアには現在、乗用車、商用車、オートバイ、スクーター、自動車部品・コンポーネントの製造・組立工場が28カ所あります。
  • この産業が、エンジニアリング、補助部門、支援部門の成長に貢献していることは間違いないです。また、技能開発や技術・エンジニアリング能力の向上にも役立っています。マレーシアの自動車産業は、デジタル化と新しいビジネスモデルの出現という世界の動向と無縁ではないと思われます。2019年の同国の自動車生産台数は約57万1,632台であったが、2020年には48万5,186台に激減し、COVID-19の流行により15%減少しました。このため、2019年から2021年にかけての自動車生産台数の変動は約-16%であったが、2020年から2021年にかけては-1%を記録しました。
  • 電気自動車(EV)は、国内の自動車産業のロードマップにおいて、自動車の電力システムの将来にとって重要な技術として認識されています。EVはつい最近、マレーシアで大きな影響力を持つようになりました。しかし、マレーシアにはEVのインフラがなく、化石燃料への依存度が高いことが大きな障害となっています。

マレーシアの接着剤産業の概要

マレーシアの接着剤市場は断片化されており、上位5社で18.36%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 3M, Arkema Group, AVERY DENNISON CORPORATION, Henkel AG & Co. KGaA and Sika AG(アルファベット順)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • エンドユーザー動向
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 履物・皮革
    • 包装
    • 木工・建具
  • 規制の枠組み
    • マレーシア
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • 履物・皮革
    • ヘルスケア
    • 包装
    • 木工・建具
    • その他のエンドユーザー産業
  • テクノロジー
    • ホットメルト
    • 反応性
    • 溶剤系
    • UV硬化型接着剤
    • 水系
  • 樹脂
    • アクリル系
    • シアノアクリレート
    • エポキシ
    • ポリウレタン
    • シリコーン
    • VAE・EVA
    • その他の樹脂

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Aica Kogyo Co..Ltd.
    • Arkema Group
    • AVERY DENNISON CORPORATION
    • H.B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Mohm Chemical SDN. BHD.
    • Sika AG
    • Syarikat Chemibond Enterprise Sdn Bhd
    • VITAL TECHNICAL SDN BHD

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の接着剤とシーラント産業の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 促進要因、抑制要因、機会
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92429

The Malaysia Adhesives Market size is estimated at 687.32 million USD in 2024, and is expected to reach 861.54 million USD by 2028, growing at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2024-2028).

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Packaging industry leading in terms of demand for adhesives in Malaysia

  • Across Malaysia, adhesives are largely being consumed across the packaging industry. The packaging industry of Malaysia is expected to record a CAGR of about 5.7% in terms of volume during the forecast period. Flexible packaging is an essential component of the transportation system for many industries and commodities, including consumer goods, electronics, cosmetics, and medical supplies. As of now, Ecoplas Sdn Bhd, Polymart, Tomypak Pvt. Ltd, Biszon, and Taisei Lamick are the leading packaging companies in the Malaysian adhesives market.
  • The consumption of automotive adhesives mainly depends on automotive production in the country. Vehicle production was expected to increase by 8.5% in 2022 from 481.7 thousand units in 2021. Malaysia registered a growth rate of 8.43% in 2022 in automotive adhesives consumption. Automotive adhesives consumption was hit by the COVID-19 pandemic in 2020. Production fell by around 10% in terms of value and volume in 2020 compared to 2019. Supply chain disruptions, shortage of raw materials, and lockdowns in the countries caused a halt in the production of automotive adhesives at the time.
  • The Malaysian construction adhesives and sealants market is projected to record a CAGR of about 3.89% in volume and 6.23% in value during the forecast period 2022 to 2028. In 2019, the construction output in Malaysia stood at approximately MYR 146.37 billion, exhibiting a slight growth over 2018. Malaysia's construction sector grew slower in 2019 as a few projects were stalled to cover the debt values. Owing to the halt in several mega construction projects, coupled with an increasing inventory of unsold housing stocks, the construction industry was almost stagnant in 2019.

Malaysia Adhesives Market Trends

Significant growth in the e-commerce industry is likely to proliferate the industry size

  • Packaging is one of the fastest-growing industries in terms of design and technology for protecting and enhancing products. The packaging industry of Malaysia has been majorly driven by the rapid growth of the food and beverages industry in recent years. The agri-food industry is the most promising sector in Malaysia. In today's competitive market of FMCG, it has become inevitable for companies to use attractive packaging and bring innovation to their packaging to stand out from their competitors and maintain their brand image in the market. This is likely to encourage the use of packaging adhesives in the market.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the country-wide lockdowns and temporary shutdown of manufacturing facilities caused several issues, including disruptions in supply chains and imports and exports trade. As a result, the country's packaging production declined by 6% in 2020 compared to the previous year, significantly affecting the market. Packaging production is majorly driven by plastic in the country, which accounted for nearly 86% of the packaging produced in 2021. With the advancement of plastic recyclability, the plastic segment is likely to maintain its growth with a 4% CAGR during the forecast period.
  • The growth of the packaging industry in Malaysia is significantly boosted by the growing demand for fresh food domestically. The increasing interest in public health issues during the post-pandemic period, along with the emerging e-commerce activities across the nation, is likely to boost the growth of the food processing industry, which will further drive the packaging demand in the forecast period.

Growing demand for electric vehicles will influence the country's automotive industry

  • Malaysia remains an appealing base for multinational automakers. Honda, Toyota, Nissan, Mercedes-Benz, and BMW are among the global automobile corporations that have established operations in the country to capitalize on growing customer demand. The industry is a crucial part of the country's industrial sector, contributing above 4% of its GDP and remaining the third-largest automotive market in ASEAN. Malaysia currently has 28 manufacturing and assembly plants for passenger vehicles, commercial vehicles, motorcycles, and scooters, as well as automotive parts and components.
  • The industry has undoubtedly aided the growth of engineering, auxiliary, and supporting sectors. It also helps with skill development and the advancement of technology and engineering capabilities. The automotive industry in Malaysia will not be immune to the global trend of digitalization and the advent of new business models. In 2019, the country produced about 5,71,632 units of vehicles, which drastically reduced to 4,85,186 units in 2020, with a 15% decline due to the COVID-19 pandemic. Due to this, the variation in automotive production between 2019 and 2021 was about -16%, whereas it was recorded at -1% between 2020 and 2021.
  • The electric vehicle (EV) is recognized as a critical technology for the future of automotive power systems in the country's automotive industry's roadmaps. EVs have just recently emerged as a significant influence in Malaysia. However, in Malaysia, the absence of EV infrastructure and the country's heavy reliance on fossil fuels creates a considerable obstacle.

Malaysia Adhesives Industry Overview

The Malaysia Adhesives Market is fragmented, with the top five companies occupying 18.36%. The major players in this market are 3M, Arkema Group, AVERY DENNISON CORPORATION, Henkel AG & Co. KGaA and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
    • 4.1.4 Footwear and Leather
    • 4.1.5 Packaging
    • 4.1.6 Woodworking and Joinery
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 Malaysia
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2028 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Building and Construction
    • 5.1.4 Footwear and Leather
    • 5.1.5 Healthcare
    • 5.1.6 Packaging
    • 5.1.7 Woodworking and Joinery
    • 5.1.8 Other End-user Industries
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Hot Melt
    • 5.2.2 Reactive
    • 5.2.3 Solvent-borne
    • 5.2.4 UV Cured Adhesives
    • 5.2.5 Water-borne
  • 5.3 Resin
    • 5.3.1 Acrylic
    • 5.3.2 Cyanoacrylate
    • 5.3.3 Epoxy
    • 5.3.4 Polyurethane
    • 5.3.5 Silicone
    • 5.3.6 VAE/EVA
    • 5.3.7 Other Resins

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Aica Kogyo Co..Ltd.
    • 6.4.3 Arkema Group
    • 6.4.4 AVERY DENNISON CORPORATION
    • 6.4.5 H.B. Fuller Company
    • 6.4.6 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.7 Mohm Chemical SDN. BHD.
    • 6.4.8 Sika AG
    • 6.4.9 Syarikat Chemibond Enterprise Sdn Bhd
    • 6.4.10 VITAL TECHNICAL SDN BHD

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ADHESIVES AND SEALANTS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Adhesives and Sealants Industry Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Drivers, Restraints, and Opportunities
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms