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市場調査レポート
商品コード
1692527

アイスティー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Iced Tea - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 134 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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アイスティー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アイスティー市場規模は2025年に578億7,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.83%で、2030年には732億6,000万米ドルに達すると予測されます。

Iced Tea-Market-IMG1

紅茶はほぼすべての地域と国で広く飲まれている飲料であり、チルドバージョンを導入することで市場への投資の見込みが高まりました。アイスティーの定期的な摂取は、がんリスクの低減など多くの健康上のメリットをもたらします。そのため、健康志向の高まりとともに、アイスティーは炭酸飲料に代わる健康的な飲料と考えられています。さらに、長時間労働や社交的な集まりの増加が、リフレッシュ飲料としてのアイスティー飲料の消費を促進しています。このためメーカー各社は、特にミレニアル世代やZ世代といった最も広範な顧客層をターゲットに、アイスティーの健康上の利点を訴求する堅実なマーケティングに裏打ちされた製品を発売する取り組みも行っています。さらに、メーカー各社は新しく革新的なフルーツフレーバーの導入に注力しています。例えば、オネスト・ティーは2022年、シンプルな原材料とフェアトレード認証の紅茶と甘味料の調達に焦点を当てた、すぐに飲めるオーガニックアイスティーブランド、ジャストアイスティーを発売し、ボトル入り紅茶事業に復帰しました。ベリーハイビスカスハーブティー、ハニーグリーンティー、モロッコミントティー、オリジナルグリーンティー、ピーチウーロン茶、ティーレモネードの6種類のフレーバーがあります。

アイスティーの市場動向

健康的な代替飲料としてのアイスティー

アイスティーの健康効果は、多くの消費者に炭酸飲料よりもアイスティーを好むよう説得しています。アイスティーにはフラボノイドやその他の成分が含まれており、血液中のコレステロールや悪玉脂肪を結合させ、循環から取り除くことができます。また、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質も豊富で、毎日摂取することで栄養不足を補うことができます。その上、メーカーは新しく革新的なフルーツフレーバーの導入に力を入れています。例えば、2022年7月、ティーピッグスはピーチ入り紅茶とスーパーフルーツの2つの新しいフレーバーのアイスティーを発売しました。同社の謳い文句によると、各フレーバーは、訓練を受けたティーテイスターが調達した最高品質の紅茶ブタの茶葉を使い、英国でクラフトブリューされています。メーカーはまた、より健康的でダイエットに適した紅茶を求める顧客の嗜好の変化に対応するため、オーガニック紅茶やハーブティーを重視しています。例えば、2023年3月、地球に優しいスナック菓子会社であるイート・ザ・チェンジは、すぐに飲めるオーガニック・アイスティーのラインであるジャストアイスティーに、マンゴーホワイトティー、オリジナルブラックティー、レモンジンジャーハーブティーの3種類を新たに追加しました。

アジア太平洋がアイスティーの最大消費国

中国はアジア最大の紅茶生産国であり、アイスティー消費国でもあります。消費者は爽やかで健康的な飲料の選択肢としてアイスティーを日常生活に取り入れています。消費者の間で健康意識が高まっていることから、いくつかのブランドは無糖のアイスティーを提供しています。例えば、コカ・コーラ中国は2022年に戦略的にアイスティー市場への参入を計画し、中国本土でハーブティー「Health Workshop」を宣伝し、モモルディカの果実から抽出した天然甘味料と無添加のお茶で、その健康効果を強調しました。

日本はもう一つの主要消費国であり、ライフスタイルの変化と都市化に伴い、消費者は、主に無糖または最小限の砂糖で提供される場合、その健康上の利点が認識されるため、アイスティーにますます惹かれています。このため、アイスティーの分野は日本で成長し、予測期間中に市場全体の成長に貢献すると予想されます。

従来の家庭用紅茶は、使用する茶葉の種類や茶葉の量によってカフェインの含有量が異なるのに対し、アイスティーミックスやRTDアイスティーはカフェインの含有量が一定しています。そのため、オーストラリアでは消費者はすぐに飲めるアイスティーを好みます。アイスティーのバリエーションは、特に暖かい季節に人気が高まる。レディ・トゥ・ドリンクの形態は、淹れたり準備したりすることなく即座にリフレッシュできるため、忙しさに敏感な消費者にアピールしています。

アイスティー業界の概要

アイスティー市場は、大規模メーカー、地域レベルの企業、ローカル企業など多くの企業によって細分化されています。世界のアイスティー市場の主要企業には、Arizona Beverages USA、The Coca-Cola Company、Keuring Dr Pepper Inc.、PepsiCo.、Nestle SAなどが含まれます。これらの企業は、それぞれの市場空間で主導的地位を維持するために、新製品の発売、提携、合併、買収戦略に注力しています。また、世界的に健康志向の消費者が増加する中、より大きな市場シェアを獲得するために、フレーバーティーや砂糖控えめのアイスティーを発売するなど、消費者の関心を引くための様々な戦略を採用しています。例えば、ジェイド・フォレストは2022年夏に向けて、必須栄養素と果汁をたっぷり含んだ3種類の新フレーバーのプレミアムノンアルコール飲料、アイスティーを発売しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 健康的な代替飲料としてのアイスティー
    • 革新的で風味豊かなアイスティーの導入
  • 抑制要因
    • 代替品との競合
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 紅茶
    • 緑茶
    • ハーブアイスティー
    • その他アイスティー
  • 形状
    • パウダー/プレミックス
    • 液体/レディ・トゥ・ドリンク
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の小売流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo. Inc.
    • Unilever PLC
    • The Coca-Cola Company
    • 4C Foods Corp.
    • Harris Freeman & Co
    • Arizona Beverages USA
    • BOS Brands
    • Nestle SA
    • Tata Consumers Products Limited
    • Keurig Dr Pepper Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 92123

The Iced Tea Market size is estimated at USD 57.87 billion in 2025, and is expected to reach USD 73.26 billion by 2030, at a CAGR of 4.83% during the forecast period (2025-2030).

Iced Tea - Market - IMG1

Tea is a widely consumed beverage in almost all regions and countries, and introducing a chilled version brought more prospects to invest in the market. Regular consumption of iced tea provides many health benefits, such as reducing cancer risk. Therefore, with rising health-conscious consumers, iced tea is considered a healthier alternative to aerated and carbonated drinks. Moreover, long working hours and increasing social gatherings drive the consumption of iced tea beverages as a refreshing drink. With this, manufacturers have also taken initiatives to launch products backed by solid marketing targeting the health benefits of iced tea, particularly among millennials and members of Generation Z, which constitute the most extensive market customer base. Moreover, manufacturers focus on introducing new and innovative fruit flavors. For instance, in 2022, Honest Tea returned to the bottled tea business with the launch of Just Ice Tea, a ready-to-drink organic iced tea brand focused on sourcing simple ingredients and Fair Trade Certified teas and sweeteners. The range is available in six flavors: berry hibiscus herbal tea, honey green tea, Moroccan mint tea, original green tea, peach oolong tea, and tea lemonade.

Iced Tea Market Trends

Iced Tea as a Healthy Alternative for Daily Intake

The health benefits of consuming iced tea have persuaded many consumers to prefer it over carbonated drinks. Iced tea contains flavonoids and other components that can bind the cholesterol or bad fat in the blood and remove it from circulation. It is also rich in vitamins, minerals, and antioxidants, and its daily intake can help target nutrient deficiencies. Besides, manufacturers focus on introducing new and innovative fruit flavors. For instance, in July 2022, Teapigs launched iced teas in two new flavors: black tea with peach and superfruit. According to the company's claim, each flavor is craft brewed in the United Kingdom using top-quality tea pigs tea sourced by trained tea tasters. Manufacturers also emphasize organic and herbal teas to cater to changing customer preferences for healthier and diet-friendly tea. For instance, in March 2023, Eat the Change, the planet-friendly snack company, expanded its ready-to-drink organic iced tea line Just Iced Tea in three new varieties, including mango white tea, original black tea, and lemon ginger herbal tea.

Asia Pacific is the Largest Consumer of Iced Tea

China is the largest tea producer and iced tea consumer in Asia. Consumers are incorporating iced tea into their daily routines as a refreshing and healthy beverage option. The rising health consciousness among consumers has led several brands to offer sugar-free variants of iced tea. For instance, in 2022, Coca-Cola China strategically planned to enter the iced tea market by promoting its herbal tea Health Workshop in mainland China, emphasizing its health benefits, with natural sweeteners from Momordica fruit and no additives in the tea.

Japan is another major consumer, and with changing lifestyles and urbanization, consumers are increasingly drawn to iced tea due to its perceived health benefits, mainly when served unsweetened or with minimal sugar. Thus, the iced tea segment is anticipated to grow in the country and contribute to the overall market growth in the forecast period.

Traditional home-brewed tea contains varying amounts of caffeine depending on the type of tea leaves used and the amount of tea used, whereas iced tea mixes and RTD iced tea have consistent amounts of caffeine. Hence, consumers prefer ready-to-drink iced tea in Australia. The popularity of iced tea variations has increased, especially during the warmer months. Ready-to-drink formats appeal to busy-conscious consumers, offering instant refreshment without brewing or preparation.

Iced Tea Industry Overview

The iced tea market is fragmented with many players, including large-scale manufacturers, regional-level players, and local players. Key global iced tea market players include Arizona Beverages USA, The Coca-Cola Company, Keuring Dr Pepper Inc., PepsiCo., Inc., and Nestle SA. These players focus on launching new products, partnerships, mergers, and acquisition strategies to maintain a leading position in their respective market space. With the increasing number of health-conscious consumers worldwide, they are also adopting various strategies to draw consumers' attention by introducing flavored and less-sugar iced tea to capture a larger market share. For instance, Jade Forest launched a premium non-alcoholic beverage, iced tea, for summer 2022 in three new flavors packed with essential nutrients and fruit juice.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Iced Tea as a Healthy Alternative for Daily Intake
    • 4.1.2 Introduction of Innovative and Flavorful Iced Tea Options
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Competiton From Substitutes
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Black Iced Tea
    • 5.1.2 Green Iced Tea
    • 5.1.3 Herbal Iced Tea
    • 5.1.4 Other Iced Tea
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Powder/Premix
    • 5.2.2 Liquid/Ready-to-drink
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Retail Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo. Inc.
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 The Coca-Cola Company
    • 6.3.4 4C Foods Corp.
    • 6.3.5 Harris Freeman & Co
    • 6.3.6 Arizona Beverages USA
    • 6.3.7 BOS Brands
    • 6.3.8 Nestle SA
    • 6.3.9 Tata Consumers Products Limited
    • 6.3.10 Keurig Dr Pepper Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS