デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1692523

ベトナムの金属缶包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Vietnam Metal Can Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 107 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.36円
ベトナムの金属缶包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ベトナムの金属缶包装市場規模は2025年に21億7,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.07%で、2030年には25億3,000万米ドルに達すると予測されます。

Vietnam Metal Can Packaging-Market-IMG1

ビールや炭酸飲料などのアルコール飲料や非アルコール飲料の消費量が増加していることが、同国における金属缶の需要増につながっており、ベトナムの金属缶包装市場の成長に影響を与えています。

主なハイライト

  • 金属缶は剛性、安定性、高いバリア性など多くの利点があるため、商品の保管や長距離輸送に頻繁に使用されています。ベトナムではスチール製とアルミ製の金属缶が最も普及しています。これらの素材は、柔らかくて軽いという貴重な特性を持っているため、メーカーは物流関連の経費を削減することができます。
  • 金属缶はシンプルであるため、この地域の多くの消費者が送るモバイルライフスタイルに最適なパッケージの選択肢のひとつです。ガラスは割れやすいため、一般的には禁止されています。缶の手頃な価格とリサイクル可能性、エナジードリンクの人気上昇、新商品の発売は、すべて市場の成長に寄与しています。
  • さらに、ベトナムのライフスタイルの変化により、消費者は調理しやすい食品を選ぶようになっています。若年層や一人暮らしの消費者は缶詰食品を多く消費しています。これらの消費者は時間がなく、予算に制約があるため、より低コストで利便性の高い製品を選んでいます。
  • 環境への懸念が最前線にある中、飲料会社にとって、持続可能なパッケージで製品を提供することが不可欠となっています。持続可能性は飲料業界における重要な関心事です。多くの製造企業は、環境に優しい代替パッケージへの切り替えを進めています。PETボトル、セルロース繊維素材を使用した紙ボトル、ガラス瓶は、金属缶の代替品として使用されており、業界での成長に課題を与える可能性があります。
  • 金属缶包装市場で大きなシェアを占める飲食品業界は、COVID-19の大流行の中で巨大な需要を目の当たりにしました。パンデミックは消費習慣に大きな変化をもたらしました。包装された食品、肉、野菜、果物のニーズが高まっています。

ベトナムの金属缶包装市場動向

ベトナムでのコンビニエンスフード需要の高まり

  • ベトナム政府は、効率的で持続可能な産業を発展させることにより、2030年までに同国を世界有数の水産加工センターにする意向です。その結果、加工製品の輸出比率が高まり、ベトナムの水産物の価値が高まるはずです。水産物の輸出額の増加は、ベトナム産冷凍水産物の包装に対する世界の需要の高さが、ベトナムの金属缶包装市場の成長につながったことを示しています。同国における都市化の進展は、包装食品の需要を促進すると予想されます。
  • 漁業は、ベトナムに毎年10億米ドル以上の収入をもたらす25品目のひとつです。ベトナム水産物輸出・生産者協会(VASEP)は、2024年にベトナムの水産物産業が好調なスタートを切ると報告しました。輸出は第1四半期に前年同期比8%増の約20億米ドルに急増しました。この成長は主に、米国、日本、中国、香港といった極めて重要な市場からの需要の高まりに後押しされています。VASEPは、2024年末までにベトナムの水産物輸出は前年を上回る95億米ドルに達すると予測しています。
  • さらに、以前は新鮮な農産物しか取引していなかった多くの企業が、加工食品に多額の投資を行っているため、金属缶パッケージの需要が増加しています。ベトナムの人口増加、所得水準、文化的嗜好の変化、新たな貿易協定は、食肉産業の著しい成長への扉を開いた。
  • 米農務省対外農業サービス(USDA)、ベトナム統計局、ベトナム工業貿易省の調査によると、ベトナムでは食品製造業が102.9%の成長を遂げました。ベトナムの加工食品産業には6,000社近くの企業が進出しています。市場シェアの大半は、Vissan社、CJ Cau Tre社、Ha Long Canfoco社などの老舗企業が占めています。
  • ベトナム包装協会の報告によると、ベトナムの包装業界には約14,000の企業があり、その中でもプラスチック包装に重点を置いているのは9,200の企業です。ベトナムには900を超える包装工場があり、その70%は南部、特にホーチミン市、ビンズン、ドンナイといった主要地域に集中しています。急速な経済・社会の進歩、活況を呈するeコマースセクター、有利な自由貿易協定(FTA)に後押しされ、ベトナムのパッケージングセクターは大幅な成長を遂げようとしています。

飲料分野が最大の市場シェアを占める

  • 飲料用金属缶は、ビールやワインのパッケージングをはじめ、国内の飲料市場で大きな需要があります。環境に優しく持続可能な製品を使用する必要性に対する消費者の意識の高まり、リサイクル率の増加、金属缶の再利用可能性が、調査された市場を牽引しています。
  • ベトナムでは、様々な製造コーティング技術により、飲料用金属缶市場が大きく拡大しています。スチールとアルミニウムの部品は、安全で信頼性が高く、衛生的な飲料包装の基準を満たしています。飲料用金属缶は手頃な価格で実用的であり、汚染防止にもなります。
  • ベトナムのワイン市場は成長しており、ホテル、レストラン、小売店が世界各国の様々なワインを提供しています。ベトナムの多様な自由貿易協定(FTA)により、ワイン市場の競争は激化し、外国人投資家の生産移転や事業設立を誘致しています。FTAの主な目的は、輸入品の関税を大幅に引き下げるか、完全に自由化することによって、加盟国間の統合市場を作り出すことです。
  • ベトナム政府は、ベトナムの民間セクターを奨励するため、国有企業への出資比率を引き下げることを計画しており、ベトナムの飲料産業に対する前向きな見通しを後押ししています。これは、ベトナムのWTO加盟とCPTPPやEVFTAのような多くの自由貿易協定を伴うもので、多国籍企業の飲料分野への投資を誘致し、ベトナム企業が輸出を増やす機会を生み出すことを目的としています。飲料の生産量増加に伴う企業の投資増加により、金属缶の需要は拡大しています。
  • 東南アジアにおける中間層の増加と消費者の飲料缶に対する嗜好は、金属缶の需要を増加させ続けています。ベトナムの飲料市場の年間生産量と消費量のうち、かなりの割合を占めるのがソフトドリンク、インスタントティー、各種フルーツジュース、エナジードリンクです。ベトナム統計総局によると、2022年の飲料製造による収益は68億5,564万米ドルと推定され、2023年には76億9,183万米ドルに達します。

ベトナムの金属缶包装産業の概要

ベトナムの金属缶包装市場は、多くの主要企業が継続的に最大市場シェアを獲得しようとしているため、断片化されています。主な企業には、Canpac Vietnam、Showa Aluminum Can Corporation、TBC-Ball Beverage Can VN Ltd、Ball Corporation、Vietnam Baosteel Can(Baosteel Group)、Royal Can Industries Company Limitedなどがあります。多くの市場企業が高品質の金属缶パッケージングソリューションを開発する一方、他の企業は業界の要求に応えるため、パッケージング製品の効率的なリサイクルに向けて努力しています。

  • 2024年1月ベトナム・ホーチミンのクラフトビール醸造所であるRooster Beersは、人気のBlondeとDarkの斬新でスリムな缶デザインを発表しました。ルースタービールは、伝統的でありながら親しみやすいビールを造ることで評判を高めてきたが、現在は欧米の常識とは異なる独自の道を歩んでいます。洗練された缶デザインの導入というブランドの動きは、この出発を強調しています。細心の注意を払って選ばれたデザイン要素により、新しい缶は生き生きとした現代的な雰囲気を醸し出しています。
  • 2024年4月:ベトナムでは、「拡大生産者責任」(EPR)政策により、生産者や輸入業者は、自社の製品や包装の一定部分を確実にリサイクルすることが義務づけられました。リサイクルできない場合は、ベトナム環境保護(VEP)基金に資金を拠出しなければならないです。天然資源環境省(MONRE)は、政令08/2022/ND-PCでこれらの義務を概説しました。バッテリー、潤滑油、タイヤは2024年1月から、電気・電子製品は2025年1月1日から、輸送手段は2027年1月からです。MONREはまた、2025年1月までに輸送手段の廃棄規制を提案する任務を負っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ベトナムにおけるコンビニエンス・フード需要の拡大
    • リサイクル率の上昇とエンドユーザーの製造需要の増加
  • 市場抑制要因
    • フレキシブルプラスチックなど代替製品への需要の高まり
  • 市場機会
  • ベトナムにおける食品缶と飲用缶の輸出入分析

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アルミ缶
    • スチール
  • エンドユーザー別
    • 食品
    • 飲料
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 医薬品
    • 塗料
    • 自動車(潤滑油)
    • その他のエンドユーザー

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Canpac Vietnam Co. Ltd
    • Showa Aluminum Can Corporation
    • TBC-Ball Beverage Can VN Ltd(Ball Corporation)
    • Vietnam Baosteel Can Co. Ltd(Baosteel Group)
    • Royal Can Industries Company Limited
    • Hanacan JSC
    • Superior Multi-packaging Limited(SMPL)
    • Kian Joo Can(Vietnam)Co. Ltd
    • Nam Viet Packaging Manufacturing Co. Ltd
    • My Chau Printing & Packaging Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 92030

The Vietnam Metal Can Packaging Market size is estimated at USD 2.17 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.53 billion by 2030, at a CAGR of 3.07% during the forecast period (2025-2030).

Vietnam Metal Can Packaging - Market - IMG1

The rising consumption of alcoholic and nonalcoholic beverages, such as beer and carbonated drinks, is attributed to increased demand for metal cans in the country, thereby influencing the Vietnamese metal can packaging market's growth.

Key Highlights

  • Due to its many advantages, such as rigidity, stability, and high barrier qualities, metal cans are frequently used to store and transport commodities across great distances. Metal cans constructed of steel and aluminum are the most popular in Vietnam. These materials have valuable qualities, such as being softer and lighter, which enable the makers to reduce logistics-related expenses.
  • Because of their simplicity, metal cans are among the best packaging options for the mobile lifestyle that many consumers in the area lead. These can be carried or transported easily to outdoor sporting events, festivals, and beaches, whereas glass is typically forbidden because of its breakability. The affordability and recyclability of cans, the rising popularity of energy drinks, and the launch of new goods all contribute to the market's growth.
  • Moreover, changing lifestyles in Vietnam are resulting in consumers opting for easy-to-cook food. The younger population and individually living consumers are consuming more canned food. These users have less time and are budget-restrained, thus opting for products with lower costs and higher convenience.
  • With environmental concerns at the forefront, it becomes imperative for beverage companies to offer their products in sustainable packaging. Sustainability is a significant concern in the beverage industry. Many manufacturing companies are switching to eco-friendly packaging alternatives. PET bottles, paper bottles made with cellulose-fiber material, and glass bottles are used as an alternative to metal cans and can challenge their growth in the industry.
  • The food and beverage industry, with a significant share in the metal can packaging market, witnessed huge demand amidst the COVID-19 pandemic. The pandemic brought a significant change in consumption habits. There has been an increasing need for packaged food products, meat, vegetables, and fruits.

Vietnam Metal Can Packaging Market Trends

Growing Demand For Convenience Food in Vietnam

  • The Vietnamese government intends to make the country one of the world's leading seafood processing centers by 2030 by developing an efficient and sustainable industry. This should result in a higher export ratio of processed products and an increase in the value of Vietnamese seafood. The increasing export value of seafood has demonstrated that the high demand for packaged frozen seafood from Vietnam worldwide has led to the growth of the Vietnamese metal can packaging market. The growing urbanization in the country is expected to drive the demand for packaged food.
  • The fishery is one of the 25 products that bring the country an income of more than USD 1 billion each year. The Vietnam Association of Seafood Exporters and Producers (VASEP) reported a strong beginning for Vietnam's seafood industry in 2024. Exports have surged to almost USD 2 billion in Q1, reflecting an 8% year-on-year uptick. This growth is primarily fueled by heightened demands from pivotal markets such as the United States, Japan, China, and Hong Kong. VASEP projects that by the close of 2024, Vietnam's seafood exports could hit a notable USD 9.5 billion, surpassing the previous year's figures.
  • Moreover, the demand for metal can packaging is increasing with the growing investments by many businesses that previously only traded fresh agricultural products and have invested heavily in processed foods. Vietnam's rising population, income levels, changing cultural preferences, and new trade agreements opened the door to significant growth in the meat industry.
  • According to the study by the USDA Foreign Agricultural Service, General Statistics Office of Vietnam, and the Ministry of Industry and Trade (Vietnam), food product manufacturing grew by 102.9 % in the country. There are nearly 6,000 enterprises operating in Vietnam's processed food industry. Most of the market share is held by well-established players such as Vissan, CJ Cau Tre, or Ha Long Canfoco.
  • The Vietnam Packaging Association reports that Vietnam's packaging industry is home to approximately 14,000 enterprises, with a significant emphasis on plastic packaging, to which 9,200 enterprises are dedicated. The country boasts over 900 packaging factories, with a notable 70% concentrated in the southern region, particularly in key areas like Ho Chi Minh City, Binh Duong, and Dong Nai. Driven by swift economic and social advancements, a booming e-commerce sector, and advantageous free trade agreements (FTAs), Vietnam's packaging sector is poised for substantial growth.

Beverages Sector to Hold the Largest Market Share

  • The beverage metal cans find significant demand in beer and wine packaging and other beverage markets in the country. The growing consumer awareness of the need to use green and environmentally sustainable products, the increasing recycling rate, and the reusability of metal cans are driving the market studied.
  • In Vietnam, the market for beverage metal cans is expanding significantly due to the various manufacturing coating technologies. The steel and aluminum components meet secure, dependable, and hygienic beverage packaging standards. Metal beverage cans are affordable, practical, and anti-contaminating.
  • The Vietnamese wine market is growing, with hotels, restaurants, and retailers offering various wines from around the world. Vietnam's diverse free trade agreements (FTAs) have made the wine market competitive, attracting foreign investors to relocate production or set up operations. The main objective of FTAs is to create an integrated market among country members by significantly reducing or fully liberalizing custom tariffs for imported products.
  • Vietnam's Government has planned to decrease its stake in state-owned enterprises to encourage the country's private sector, supporting the positive outlook for Vietnam's beverage industry. This, accompanied by Vietnam's membership in the WTO and many free trade agreements such as CPTPP and EVFTA, aims to attract multinational companies to invest in the drink sector and generate opportunities for Vietnamese companies to increase exports. With the increasing investment by the companies as the production of the beverage increases, the demand for metal cans is growing.
  • The growth of the middle class in Southeast Asia and consumers' preference for beverage cans continue to increase demand for metal cans. A significant percentage of the annual production and consumption of Vietnam's beverage market is soft drinks, instant teas, fruit juices of all kinds, and energy drinks. According to the General Statistics Office of Vietnam, the revenue from manufacturing beverages in 2022 was estimated at USD 6,855.64 million, and it reached USD 7,691.83 million in 2023.

Vietnam Metal Can Packaging Industry Overview

The Vietnamese metal can packaging market is fragmented owing to many key players continually trying to gain maximum market share. Some of the major players are Canpac Vietnam Co. Ltd, Showa Aluminum Can Corporation, TBC-Ball Beverage Can VN Ltd, Ball Corporation, Vietnam Baosteel Can Co. Ltd (Baosteel Group), and Royal Can Industries Company Limited. Many market players are developing high-quality metal can packaging solutions while others are making efforts toward efficient recycling of packaging products to cater to the industry requirements.

  • January 2024: Rooster Beers, a craft brewery hailing from Ho Chi Minh City, Vietnam, unveiled a fresh, slim can design for its popular Blonde and Dark brews. While Rooster Beers has built its reputation on crafting traditional yet approachable beers, it is now charting a unique path, diverging from Western norms. The brand's move to introduce a sleek can design underscores this departure. With meticulously chosen design elements, the new cans exude a lively, contemporary vibe.
  • April 2024: In Vietnam, the "extended producer responsibility" (EPR) policy now requires producers and importers to ensure the recycling of a set portion of their products and packaging. If they cannot recycle, they must contribute financially to the Vietnam Environment Protection (VEP) Fund. The Ministry of Natural Resources and Environment (MONRE) outlined these mandates in Decree 08/2022/ND-PC. Companies have specific deadlines to start recycling different items: batteries, lubricants, and tires from January 2024; electrical and electronic products from January 1, 2025; and means of transportation from January 2027. MONRE is also tasked with proposing disposal regulations for transportation by January 2025.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Convenience Food in Vietnam
    • 5.1.2 Higher Recycling Rates Coupled with Higher End-user Manufacturing Demand
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Demand for Alternative Products Such as Flexible Plastic
  • 5.3 Market Opportunities
  • 5.4 Import-Export Analysis of Food Cans and Beverage Cans in Vietnam

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Cosmetic and Personal Care
    • 6.2.4 Pharmaceuticals
    • 6.2.5 Paints
    • 6.2.6 Automotive (Lubricants)
    • 6.2.7 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Canpac Vietnam Co. Ltd
    • 7.1.2 Showa Aluminum Can Corporation
    • 7.1.3 TBC-Ball Beverage Can VN Ltd (Ball Corporation)
    • 7.1.4 Vietnam Baosteel Can Co. Ltd (Baosteel Group)
    • 7.1.5 Royal Can Industries Company Limited
    • 7.1.6 Hanacan JSC
    • 7.1.7 Superior Multi-packaging Limited (SMPL)
    • 7.1.8 Kian Joo Can (Vietnam) Co. Ltd
    • 7.1.9 Nam Viet Packaging Manufacturing Co. Ltd
    • 7.1.10 My Chau Printing & Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET