デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1692437

英国の猫砂市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Cat Litter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
英国の猫砂市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

英国の猫砂市場規模は2025年に2億7,836万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.2%で、2030年には3億7,604万米ドルに達すると予測されています。

United Kingdom Cat Litter-Market-IMG1

主なハイライト

  • 英国の猫砂市場は、猫の飼い主とその同伴者のニーズに応える急成長産業です。ペットの飼育が増加する中、市場への革新的なソリューションの導入とeコマースの拡大が市場の大きな促進要因となっています。
  • 英国では猫の所有者人口が増加傾向にあり、猫砂業界の成長を促しています。技術の進歩と強化がこの拡大を後押ししています。2022年4月、ペットフード製造業者協会(PFMA)は、英国の世帯が1,200万匹以上の猫をペットとして採用し、猫砂の需要をさらに煽っていると報告しました。特筆すべきは、英国の世帯の28%が同月に少なくとも1匹の猫を飼っていたことです。さらに、猫の飼い主によるペットケア製品への出費の増加は、猫砂の需要を増加させると予想されます。猫は最愛の家族の一員となっており、猫の飼い主はペットが健康で幸せで清潔であることを望んでいます。
  • 猫砂は長い間使用され、入手しやすいため、猫の飼い主に最も人気のある製品タイプです。粘土ベースの猫砂製品の利点を考慮し、多くのキャットケア企業が新しく革新的な製品を発表しています。例えば、2022年にPettexは、高速吸収、超塊状化、低トラッキングのために開発された新しいNaturecat豆腐猫砂を発売しました。前足にやさしく、扱いも軽いとしています。
  • 英国全土で、猫砂はオンラインで最も急成長しているペットのグルーミング・カテゴリーの一つとなっています。ペットケアのeショップは成長の可能性が高く、実店舗に次ぐ流通チャネルとして台頭する可能性があります。ペットの飼い主の間でペットのケアに関する関心が高まっていることや、商品の入手や配送が簡単なことから、顧客はeコマース・プラットフォームを選ぶようになっています。petsathome.comのようなオンライン小売店は、全国の様々なブランドから猫砂を提供しています。

英国の猫砂市場動向

固まらない猫砂が市場を独占

愛猫人口の増加と多頭飼いの増加は、固まらない猫砂の需要を促進する要因となっています。例えば、United Kingdom Cat Organisationによると、2021年の猫人口は1,080万匹で、2022年には1,100万匹に増加しています。また、効率的な製品を導入することで、猫の世話がしやすくなっています。そのため、セルフクリーニング式の猫砂は、猫の飼い主の時間的制約にもかかわらず、猫の衛生状態を維持するのに役立っています。

ペットの「所有」から「子育て」へのシフトは、調査した市場において重要な動向です。先進国では約3分の1の世帯がペットを飼っています。このペットの人間化という概念は、健康意識の高まりにつながり、固まらない猫砂などのペット用品への需要を生み出しました。

ノンクランピング猫砂は、多くの猫の飼い主の間で非常に人気があります。ノンクランピング猫砂は、猫の足にくっつきやすく、家のあちこちに飛び散る。液体を吸収し、臭いを抑える能力が限られているため、頻繁に交換する必要があります。英国では、ノンクランピング猫砂の市場は急速に成長しており、それは猫の砂の好ましいタイプです。ノンクランピング猫砂が好まれる理由は、クランピング猫砂よりも安価であることが多いからであり、猫が好むからという理由もあります。効率的な製品の導入で猫の世話が簡単になるにつれ、猫を飼いたいという願望が高まっています。このシナリオは、予測期間中、固まらない猫砂の需要を促進すると思われます。

流通チャネル別ではインターネット販売セグメントが大きなシェアを占める

英国ではインターネット通販が他の主要国よりも普及しています。国際貿易局によると、英国のインターネット小売部門では毎週30億米ドル以上が消費されており、消費者向けeコマースは現在、英国の小売市場全体の36%以上を占めている(2019年の20%から増加)。COVID-19の大流行は、この盛り上がりに拍車をかけています。インターネット販売の増加は、ペット用品分野でも著しいです。COVID-19の大流行は、ペット用品のオンラインショッピングの急激な急増の原因となっています。ペットの飼い主がペットの健康や衛生に気を配るようになり、eコマースサイトを通じて簡単に商品を購入できるようになったため、猫の飼い主はオンラインショッピングに傾倒しています。猫砂を含むペットケア用品のネット通販の伸びは、消費者のネット通販への急速なシフトを示しています。

オンラインショッピングの人気の急上昇は、eコマースの状況を再構築しています。オンラインプラットフォームは、メーカーに顧客層を広げ、コミュニケーションを改善し、財務状況を監視し、ブランド認知度をコスト効率よく高める力を与えています。このデジタルシフトは、猫砂市場の成長の道を開き、かなりのオンラインショッピング利用者を引き付けています。例えば、2022年にはpetsathome.comが英国の猫砂eコマース業界をリードするオンライン小売業者となり、2021年の12億3,680万米ドルから14億2,620万米ドルの純収入を生み出しました。

猫砂のようなペットケア製品のオンラインショッピングでは、包装の使用を減らすことが新たな動向となっています。例えば、ネスレピュリナは2020年11月、ショッピングサイトで購入できる「Tidy Cats LightWeight Free &Clean」猫砂を発売し、再利用可能で詰め替え可能なパッケージを使用して廃棄物をなくすことを目指しています。同社の公式声明によると、このパートナーシップは、使い捨て包装を減らすためのネスレの広範な行動の一部です。

英国の猫砂産業の概要

英国の猫砂市場は断片化されており、主要企業はMars Inc.、Nestle SA、Church &Dwight Co.これらの企業は、市場での地位を維持するために、製品ポートフォリオを拡張し、事業の幅を広げています。製品ポートフォリオの拡大は、英国でこれらの企業が採用する主要な戦略です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ペットの人間化の進展
    • eコマースの動向の高まり
    • 持続可能な製品への嗜好の高まり
  • 市場抑制要因
    • 原材料生産コストの上昇
    • 環境とペットの健康に対する懸念の高まり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • クランピング
    • ノンクランピング
  • 原料
    • 粘土
    • シリカ
  • 流通チャネル
    • ペット専門店
    • インターネット販売
    • ハイパーマーケット
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mars Inc.
    • Nestle SA
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Pettex Limited
    • R Plevin & Sons Ltd
    • Omlet
    • UK Best Cat Litter Ltd
    • 3F Pellets Limited
    • Unyne Maden
    • The Clorox Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91047

The United Kingdom Cat Litter Market size is estimated at USD 278.36 million in 2025, and is expected to reach USD 376.04 million by 2030, at a CAGR of 6.2% during the forecast period (2025-2030).

United Kingdom Cat Litter - Market - IMG1

Key Highlights

  • The UK cat litter market is a booming and rapidly growing industry that caters to the needs of cat owners and their companions. With pet ownership increasing, introducing innovative solutions to the market and the growing e-commerce trend are significant drivers of the market.
  • The cat owner population in the United Kingdom is on the rise, catalyzing growth in the cat litter industry. Technological advancements and enhancements are driving this expansion. In April 2022, the Pet Food Manufacturers' Association (PFMA) reported that UK households adopted over 12 million cats as pets, further fueling the demand for cat litter. Notably, 28% of UK households had at least one cat in the same month. Additionally, the increasing spending by cat owners on pet care products is expected to increase demand for cat litter. Cats have become beloved family members, and cat owners want their pets to be healthy, happy, and clean.
  • Clay litter is the most popular product type for cat owners, as it has been used for a long time and is readily available. Considering the advantages of clay-based cat litter products, many cat care companies are introducing new and innovative products. For instance, in 2022, Pettex launched a new Naturecat tofu cat litter developed for fast absorption, super clumping, and low tracking. It is claimed to be soft on paws and light to handle.
  • Across the United Kingdom, cat litter has become one of the fastest-growing pet grooming categories online. Pet care e-shops have a strong potential for growth and may well emerge as the second-largest distribution channel after physical retail stores. The increasing pet care concerns among pet owners and the easy availability and delivery of the products encourage customers to choose an e-commerce platform. Online retail stores such as petsathome.com offer cat litter from various brands across the country.

United Kingdom Cat Litter Market Trends

Non-clumping Cat Litter Dominates the Market

The growth in the population of pet cats and the increase in the number of multi-cat households are the factors driving the demand for non-clumping cat litter. For instance, according to the United Kingdom Cat Organisation, the cat population in 2021 was 10.8 million, which increased to 11.0 million in 2022. In addition, introducing efficient products is making it easier to care for cats. Therefore, self-cleaning cat litter helps to maintain the cat's hygiene despite the time constraints of the cat's owner.

The shift from pet 'ownership' to pet 'parenting' has been a crucial trend in the market studied. About one-third of the households in developed countries own a pet. This concept of pet humanization led to increased health consciousness and generated a demand for pet products, such as non-clumping cat litter.

Non-clumping cat litter has become very popular among many cat owners. It sticks to cat paws quite easily and gets tracked around the house. It needs to be replaced often because of its limited ability to absorb liquid and suppress odor. In the United Kingdom, the market for non-clumping cat litter is growing fast, and it is the preferred type of cat litter. People prefer non-clumping litter because it is often less expensive than clumping litter, while others like it because their cats like it. The desire to own a cat is increasing as cat care becomes easier with the introduction of efficient products. This scenario will drive demand for non-clumping cat litter during the forecast period.

The Internet Sales Segment Holds a Significant Share by Distribution Channels

Internet shopping is more prevalent in the United Kingdom than in any other major country. According to the International Trade Administration, over USD 3 billion is spent weekly in the UK internet retail sector; consumer e-commerce now accounts for over 36% of the total retail market in the United Kingdom (up from 20% in 2019). The COVID-19 pandemic has only added to this boost. The increase in internet sales is also significant in the pet products segment. The COVID-19 pandemic is responsible for the rapid surge in online shopping for pet products. With pet owners becoming more concerned about their pet's health and hygiene and the ease of buying products through e-commerce sites, cat owners are inclined toward online shopping. This growth in online shopping of pet care products, including cat litter products, shows consumers' rapid shift toward internet sales.

The surge in online shopping's popularity is reshaping the e-commerce landscape. Online platforms empower manufacturers to broaden their customer base, improve communication, monitor finances, and boost brand awareness cost-effectively. This digital shift has opened avenues for the cat litter market's growth and attracted a sizable online shopping audience. For instance, in 2022, petsathome.com was the leading online retailer in the UK's cat litter e-commerce industry, generating a net revenue of USD 1,426.2 million from 1,236.8 million in 2021.

Reducing the use of packaging is a new trend in online shopping for pet care products, such as cat litter. For instance, in November 2020, Nestle Purina launched its 'Tidy Cats LightWeight Free & Clean' cat litter, available on shopping websites, and aims to eliminate waste using reusable and refillable packaging. As per the company's official statement, this partnership is part of Nestle's broader set of actions to reduce single-use packaging.

United Kingdom Cat Litter Industry Overview

The UK cat litter market is fragmented, with major players being Mars Inc., Nestle SA, Church & Dwight Co. Inc., and UK Best Cat Litter Ltd. These players have extended their product portfolio and broadened their business to maintain their position in the market. Broadening product portfolios is a major strategy adopted by these companies in the United Kingdom.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increased Pet Humanization
    • 4.2.2 Growing Trend of E-commerce
    • 4.2.3 Growing Preference for Sustainable Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Cost of Raw Material Production
    • 4.3.2 Growing Concerns Over Environment and Pet Health
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Clumping
    • 5.1.2 Non-clumping
  • 5.2 Raw Material
    • 5.2.1 Clay
    • 5.2.2 Silica
  • 5.3 Distribution Channels
    • 5.3.1 Specialized Pet Shops
    • 5.3.2 Internet Sales
    • 5.3.3 Hypermarkets
    • 5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mars Inc.
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.4 Pettex Limited
    • 6.3.5 R Plevin & Sons Ltd
    • 6.3.6 Omlet
    • 6.3.7 UK Best Cat Litter Ltd
    • 6.3.8 3F Pellets Limited
    • 6.3.9 Unyne Maden
    • 6.3.10 The Clorox Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS