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市場調査レポート
商品コード
1692437
英国の猫砂市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)United Kingdom Cat Litter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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英国の猫砂市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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英国の猫砂市場規模は2025年に2億7,836万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.2%で、2030年には3億7,604万米ドルに達すると予測されています。
愛猫人口の増加と多頭飼いの増加は、固まらない猫砂の需要を促進する要因となっています。例えば、United Kingdom Cat Organisationによると、2021年の猫人口は1,080万匹で、2022年には1,100万匹に増加しています。また、効率的な製品を導入することで、猫の世話がしやすくなっています。そのため、セルフクリーニング式の猫砂は、猫の飼い主の時間的制約にもかかわらず、猫の衛生状態を維持するのに役立っています。
ペットの「所有」から「子育て」へのシフトは、調査した市場において重要な動向です。先進国では約3分の1の世帯がペットを飼っています。このペットの人間化という概念は、健康意識の高まりにつながり、固まらない猫砂などのペット用品への需要を生み出しました。
ノンクランピング猫砂は、多くの猫の飼い主の間で非常に人気があります。ノンクランピング猫砂は、猫の足にくっつきやすく、家のあちこちに飛び散る。液体を吸収し、臭いを抑える能力が限られているため、頻繁に交換する必要があります。英国では、ノンクランピング猫砂の市場は急速に成長しており、それは猫の砂の好ましいタイプです。ノンクランピング猫砂が好まれる理由は、クランピング猫砂よりも安価であることが多いからであり、猫が好むからという理由もあります。効率的な製品の導入で猫の世話が簡単になるにつれ、猫を飼いたいという願望が高まっています。このシナリオは、予測期間中、固まらない猫砂の需要を促進すると思われます。
英国ではインターネット通販が他の主要国よりも普及しています。国際貿易局によると、英国のインターネット小売部門では毎週30億米ドル以上が消費されており、消費者向けeコマースは現在、英国の小売市場全体の36%以上を占めている(2019年の20%から増加)。COVID-19の大流行は、この盛り上がりに拍車をかけています。インターネット販売の増加は、ペット用品分野でも著しいです。COVID-19の大流行は、ペット用品のオンラインショッピングの急激な急増の原因となっています。ペットの飼い主がペットの健康や衛生に気を配るようになり、eコマースサイトを通じて簡単に商品を購入できるようになったため、猫の飼い主はオンラインショッピングに傾倒しています。猫砂を含むペットケア用品のネット通販の伸びは、消費者のネット通販への急速なシフトを示しています。
オンラインショッピングの人気の急上昇は、eコマースの状況を再構築しています。オンラインプラットフォームは、メーカーに顧客層を広げ、コミュニケーションを改善し、財務状況を監視し、ブランド認知度をコスト効率よく高める力を与えています。このデジタルシフトは、猫砂市場の成長の道を開き、かなりのオンラインショッピング利用者を引き付けています。例えば、2022年にはpetsathome.comが英国の猫砂eコマース業界をリードするオンライン小売業者となり、2021年の12億3,680万米ドルから14億2,620万米ドルの純収入を生み出しました。
猫砂のようなペットケア製品のオンラインショッピングでは、包装の使用を減らすことが新たな動向となっています。例えば、ネスレピュリナは2020年11月、ショッピングサイトで購入できる「Tidy Cats LightWeight Free &Clean」猫砂を発売し、再利用可能で詰め替え可能なパッケージを使用して廃棄物をなくすことを目指しています。同社の公式声明によると、このパートナーシップは、使い捨て包装を減らすためのネスレの広範な行動の一部です。
英国の猫砂市場は断片化されており、主要企業はMars Inc.、Nestle SA、Church &Dwight Co.これらの企業は、市場での地位を維持するために、製品ポートフォリオを拡張し、事業の幅を広げています。製品ポートフォリオの拡大は、英国でこれらの企業が採用する主要な戦略です。
The United Kingdom Cat Litter Market size is estimated at USD 278.36 million in 2025, and is expected to reach USD 376.04 million by 2030, at a CAGR of 6.2% during the forecast period (2025-2030).
The growth in the population of pet cats and the increase in the number of multi-cat households are the factors driving the demand for non-clumping cat litter. For instance, according to the United Kingdom Cat Organisation, the cat population in 2021 was 10.8 million, which increased to 11.0 million in 2022. In addition, introducing efficient products is making it easier to care for cats. Therefore, self-cleaning cat litter helps to maintain the cat's hygiene despite the time constraints of the cat's owner.
The shift from pet 'ownership' to pet 'parenting' has been a crucial trend in the market studied. About one-third of the households in developed countries own a pet. This concept of pet humanization led to increased health consciousness and generated a demand for pet products, such as non-clumping cat litter.
Non-clumping cat litter has become very popular among many cat owners. It sticks to cat paws quite easily and gets tracked around the house. It needs to be replaced often because of its limited ability to absorb liquid and suppress odor. In the United Kingdom, the market for non-clumping cat litter is growing fast, and it is the preferred type of cat litter. People prefer non-clumping litter because it is often less expensive than clumping litter, while others like it because their cats like it. The desire to own a cat is increasing as cat care becomes easier with the introduction of efficient products. This scenario will drive demand for non-clumping cat litter during the forecast period.
Internet shopping is more prevalent in the United Kingdom than in any other major country. According to the International Trade Administration, over USD 3 billion is spent weekly in the UK internet retail sector; consumer e-commerce now accounts for over 36% of the total retail market in the United Kingdom (up from 20% in 2019). The COVID-19 pandemic has only added to this boost. The increase in internet sales is also significant in the pet products segment. The COVID-19 pandemic is responsible for the rapid surge in online shopping for pet products. With pet owners becoming more concerned about their pet's health and hygiene and the ease of buying products through e-commerce sites, cat owners are inclined toward online shopping. This growth in online shopping of pet care products, including cat litter products, shows consumers' rapid shift toward internet sales.
The surge in online shopping's popularity is reshaping the e-commerce landscape. Online platforms empower manufacturers to broaden their customer base, improve communication, monitor finances, and boost brand awareness cost-effectively. This digital shift has opened avenues for the cat litter market's growth and attracted a sizable online shopping audience. For instance, in 2022, petsathome.com was the leading online retailer in the UK's cat litter e-commerce industry, generating a net revenue of USD 1,426.2 million from 1,236.8 million in 2021.
Reducing the use of packaging is a new trend in online shopping for pet care products, such as cat litter. For instance, in November 2020, Nestle Purina launched its 'Tidy Cats LightWeight Free & Clean' cat litter, available on shopping websites, and aims to eliminate waste using reusable and refillable packaging. As per the company's official statement, this partnership is part of Nestle's broader set of actions to reduce single-use packaging.
The UK cat litter market is fragmented, with major players being Mars Inc., Nestle SA, Church & Dwight Co. Inc., and UK Best Cat Litter Ltd. These players have extended their product portfolio and broadened their business to maintain their position in the market. Broadening product portfolios is a major strategy adopted by these companies in the United Kingdom.