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市場調査レポート
商品コード
1690948

マレーシアのペットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Malaysia Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 286 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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マレーシアのペットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 286 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マレーシアのペットフード市場規模は2025年に3億4,030万米ドルと推定され、2030年には4億7,450万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.87%で成長する見込みです。

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マレーシアのペットフード市場は、猫のペット人口が多いことからキャットフードが大半を占める

  • マレーシアのペットは多くの家庭にとって不可欠な存在です。ペットの人間化の動向の高まりにより、マレーシアのペットの飼い主は最良の栄養を確保することをより意識するようになりました。その結果、ペットフード市場は2017年から2022年にかけて37.2%成長したが、これは同期間のペット人口が30.5%増加したことが要因です。
  • キャットフードは、2017年から2022年の間に50%以上増加した猫人口の大幅な増加により、予測期間中のCAGRは9.0%と予測され、国内最大かつ最も急成長している市場です。猫人口の増加は、同国におけるキャットフード製品の需要も増加させました。猫はメンテナンスの必要性が低く、費用対効果が高いため、ペットとして人気を集めています。
  • マレーシアのペットフード市場では、ドッグフード部門が第2位の市場シェアを占め、2022年の市場規模は7,390万米ドルでした。この成長は、同国で家庭料理から市販のペットフードに移行する犬の飼い主が増加していることと、犬への支出が増加していることに起因しています。その結果、ドッグフード分野は2017年の5,750万米ドルから2022年には7,390万米ドルに成長しました。
  • その他の動物には、鳥類、小型哺乳類、げっ歯類が含まれます。マレーシアでその他の動物の採用が増加しているのは、これらの非伝統的なペットへの関心が高まっているためです。その結果、その他のペット分野は2022年に5,650万米ドルと評価されました。
  • 同国のペットフード市場は、ペットの栄養と食事に対する意識の高まりと相まって、ペット飼育に対する消費者の関心の高まりとペットへの支出の増加によって牽引されると予想されます。

マレーシアのペットフード市場動向

猫カフェの増加傾向と猫に関連するメンテナンスの手間の少なさが、同国における猫の飼育数を押し上げています。

  • マレーシアでは猫はペットとして非常に人気があり、2022年現在、猫のペット人口はペット人口全体の55.3%を占めています。ペットの猫人口がこのように優勢なのは、マレーシアではかなりの数の猫が路上で生活しており、地域住民が頻繁に餌を与えたり世話をしたりしていることが主な原因です。その結果、猫は犬よりも人に飼われる可能性が高いです。猫は一般的に犬よりも飼育費が安く、餌や獣医の世話が少なくて済むからです。
  • 2019年から2022年にかけて、マレーシアのペットの猫人口は約32.2%増加したが、これは主にCOVID-19の流行によるもので、人々は戸締まりや移動制限のために家で過ごす時間が長くなり、多くの人が交友のために猫を含むペットを求めるようになりました。2020年の時点で、国内の猫のペット人口は犬より147.7%多く、2025年末には国内の猫の総人口は130万人に達すると予想されています。この成長には、ペットの飼育率の上昇、ペットとしての猫の人気、ペットの猫を飼うことによる精神衛生上のメリットなど、いくつかの要因が考えられます。
  • ペットの猫を飼う世帯数は、2016年の60万世帯から2020年には65万世帯へと、年々着実に増加しています。この成長の背景には、ペットを飼うことの利点に対する意識の高まり、猫の世話やメンテナンスのためのリソースの増加、猫と戯れながらリラックスしてコーヒーを楽しむ猫カフェの増加傾向などがあります。全体として、これらの要因が予測期間中のマレーシアにおけるペット猫人口の大幅な増加に寄与している可能性があります。

ペットの健康上の懸念に対処するための特定の栄養に対する需要の高まりとプレミアム化の進展がマレーシアのペット支出を促進しています。

  • マレーシアでは、ペットフード支出は2019年から2022年にかけて約17.9%増加したが、これは主にペットの人間化の進展に起因しており、その結果、自然ペットフードやグレインフリーペットフードのようなプレミアム製品に対する需要が高まりました。ペットの飼い主がペットの健康を重視する傾向が強まっていることも、ペット支出の増加傾向に寄与しています。
  • 猫のペットフード支出は約22.3%増加しました。犬の場合は21.4%増加し、その他の動物の食費は2019年から2022年にかけて約8.6%増加しました。マレーシアのペットオーナーは、ペットの人間化にますます重点を置くようになっており、高所得のペットオーナーは、天然成分の使用や製品のプレミアム化を通じて売上高の伸びを促進しています。例えば、Royal Canineのようなプレミアムペットフードブランドの小売販売額は、2017年の670万米ドルから2019年には910万米ドルに上昇し、CAGRは10.7%であったが、これはプレミアムペット製品に対する需要の高まりを反映しています。
  • 同国のペットフード需要は増加しており、特に安全性と健康への懸念に対応した特殊な栄養への需要が高まっています。このような特別食や原材料の動向は、特にプレミアムおよびスーパープレミアムセグメントでの平均単価の上昇につながっています。2020年には、プレミアム価格のドッグフードはドライドッグフード全体の50.4%を占め、プレミアムペットフードに対する需要の高さを示しています。スーパーマーケットや専門店などオフラインの小売店がペットフード販売の約79.0%を占め、2022年にはeコマースが21.0%を占める。高品質なペットフードの利点に対する意識の高まりと、ペットフードのプレミアム化の進展は、今後も同国のペット支出を促進すると予想されます。

マレーシアのペットフード産業概要

マレーシアのペットフード市場は適度に統合されており、上位5社が62.70%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.), FARMINA PET FOODS, General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle(Purina)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット頭数
    • その他のペット
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブ製品別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェットペットフード
    • ペット用栄養補助食品/サプリメント
      • サブ製品別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸キ
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用トリーツ
      • サブ製品別
      • クランキートリーツ
      • デンタルトリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&チューイートリーツ
      • その他のトリーツ
    • ペット用獣医食
      • サブ製品別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • オーラルケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他のペット
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンライン・チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Alltech
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • EBOS Group Limited
    • FARMINA PET FOODS
    • General Mills Inc.
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Vafo Praha, s.r.o.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 72591

The Malaysia Pet Food Market size is estimated at 340.3 million USD in 2025, and is expected to reach 474.5 million USD by 2030, growing at a CAGR of 6.87% during the forecast period (2025-2030).

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Cat food dominated the Malaysian pet food market due to the large pet cat population in the country

  • Pets in Malaysia are an integral part of many households. The growing trend of pet humanization made Malaysian pet owners more conscious about ensuring the best nutrition. As a result, the pet food market grew by 37.2% between 2017 and 2022, driven by an increase in the pet population of 30.5% during the same period.
  • Cat food is the largest and fastest-growing market in the country, with a projected CAGR of 9.0% during the forecast period, owing to the significant increase in the cat population, which grew by more than 50% between 2017 and 2022. The increasing cat population also increased the demand for cat food products in the country. Cats are gaining popularity as pets due to their low maintenance requirements and cost-effectiveness.
  • In the Malaysian pet food market, the dog food segment held the second-largest market share, valued at USD 73.9 million in 2022. This growth can be due to the growing number of dog owners shifting from home-cooked food to commercial pet food in the country, along with the growing expenditures on dogs. As a result, the dog food segment grew from USD 57.5 million in 2017 to USD 73.9 million in 2022.
  • Other animals include birds, small mammals, and rodents. The increasing adoption of other animals in Malaysia is driven by a growing interest in these non-traditional pets. As a result, the other pets segment was valued at USD 56.5 million in 2022.
  • The pet food market in the country is expected to be driven by the growing consumer interest in pet adoption and the increasing expenditures on pets, coupled with the growing awareness of pet nutrition and diet.

Malaysia Pet Food Market Trends

Increasing trend of cat cafes and less maintenance associated with cats are driving their population in the country

  • Cats are extremely popular as pets in Malaysia, with a pet cat population that made up 55.3% of the total pet population as of 2022. This dominance of the pet cat population is primarily due to the fact that a significant number of cats live on the streets in Malaysia, and local residents frequently feed and care for them. As a result, cats are more likely to be adopted by people than dogs. Cats are generally less expensive to own than dogs, as they require less food and veterinary care.
  • Between 2019 and 2022, the pet cat population in Malaysia grew by about 32.2%, mainly due to the COVID-19 pandemic, as people spent more time at home due to lockdowns and movement restrictions, leading many to seek pets, including cats, for companionship. As of 2020, the pet cat population in the country was 147.7% higher than dogs, and the overall cat population in the country is expected to reach 1.3 million by the end of 2025. This growth can be attributed to several factors, including increased pet adoption rates, the popularity of cats as pets, and the mental health benefits associated with owning a pet cat.
  • The number of households owning a pet cat has steadily increased over the years, from 600 thousand in 2016 to 650 thousand in 2020. This growth can be attributed to the rising awareness of the benefits of pet ownership, the increased availability of resources for cat care and maintenance, and the increasing trend in cat cafes, where people enjoy their coffee by relaxing and playing with cats. Overall, these factors may contribute to the significant growth of the pet cat population in Malaysia during the forecast period.

Increasing demand for specific nutrition to address health concerns in pets and growing premiumization are driving pet expenditure in Malaysia

  • In Malaysia, pet food expenditure increased by about 17.9% between 2019 and 2022, mainly attributed to the growing pet humanization, which resulted in a greater demand for premium products like natural pet food and grain-free pet food. The increasing pet owner's focus on their pet health has contributed to the growing trend of pet expenditure.
  • The pet food expenditure on cats increased by about 22.3%. For dogs, it rose by 21.4%, while other animals' food expenditure increased by about 8.6% between 2019 and 2022. Pet owners in Malaysia are increasingly focused on pet humanization, and higher-income pet owners are driving sales growth through the use of natural ingredients and product premiumization. For instance, the retail sales value of premium pet food brands such as Royal Canine saw a rise from USD 6.7 million in 2017 to USD 9.1 million in 2019, with a CAGR of 10.7%, reflecting the escalating demand for premium pet products.
  • Pet food demand in the country is increasing, especially for specific nutrition that addresses safety and health concerns. This trend toward special diets and ingredients has led to a rise in the average unit price, particularly in the premium and super-premium segments. In 2020, premium-priced dog food made up 50.4% of total dry dog food sales, indicating a high demand for premium pet food. Offline retail stores, such as supermarkets and specialty stores, accounted for around 79.0% of pet food sales, and e-commerce accounted for 21.0% in 2022. The growing awareness of the benefits of high-quality pet food and the increasing premiumization of pet food are expected to continue driving pet expenditure in the country.

Malaysia Pet Food Industry Overview

The Malaysia Pet Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 62.70%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), FARMINA PET FOODS, General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alltech
    • 6.4.2 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.3 EBOS Group Limited
    • 6.4.4 FARMINA PET FOODS
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Nestle (Purina)
    • 6.4.8 PLB International
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Vafo Praha, s.r.o.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms