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市場調査レポート
商品コード
1690861
女性用ノンアスレチックフットウェア:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Global Women's Non-athletic Footwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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女性用ノンアスレチックフットウェア:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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女性用ノンアスレチックフットウェアの世界市場規模は2025年に1,377億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.68%で、2030年には1,649億9,000万米ドルに達すると予測されます。
デジタルの普及に伴い、eコマースの人気が高まっています。そのため、顧客の購買習慣が刷新され、新たなユーザー・インタラクションが形成され、ビジネスモデルが破壊され、世界中の女性用ノンアスレチックフットウェアの単一ブランド店と複数ブランド店の両方に新たな成長機会が生まれています。eコマースは、顧客に商品関連情報や価格への容易なアクセスを提供します。さらに、小売業者は、オンライン顧客のeコマース体験を向上させるために、拡張現実(AR)などの技術を利用するようになってきています。例えば2020年、グッチはスナップチャットと共同でARバーチャル・プラットフォームを採用し、消費者はスナップチャットのフィルターを使ってグッチの靴をバーチャルに試着できるようになりました。さらに、パンデミックの流行により、閉鎖が新たな常態となる中、企業と消費者はますますデジタル化を進め、より多くの商品やサービスをオンラインで提供するようになりました。国連の「貿易と開発に関する2021年調査」によると、世界の小売貿易に占めるeコマースのシェアは、2019年の14%から2020年には約17%に上昇しました。
アジア太平洋市場では、プレミアムフットウェアに比べ、大衆的なノンアスレチックフットウェアの消費が高いです。しかし、より裕福な中産階級の消費者の増加に伴い、そのシナリオは急速に変化しています。ステータスの象徴として魅力的な高級靴への嗜好が高まり、ルイ・ヴィトン、グッチ、シャネル、バーバリー、プラダなど様々な国際的ブランドを誇示することに消費者が傾倒していることが、アジア太平洋が高い市場シェアを獲得する一助となっています。中国の婦人靴市場は、国内靴ブランドが支配的です。中国本土市場は、様々なタイプのブランドによって狙われています。主に米国と欧州からの輸入ブランドがあり、特にイタリアとスペインが代表的です。さらに、多くの海外ブランドが日本のデザイナーとコラボレートし、日本の伝統に特化したレーベルやブランドを立ち上げることで、日本の靴市場に参入しています。さらに、インドの婦人靴市場は、組織化されたセグメントと組織化されていないセグメントで構成されています。未組織部門は、価格競争力のある商品で、価格に敏感なインドの消費者にアピールしているため、インドでは存在感を増しています。さらに、オムニチャネルは新たな動向であり、企業はこれを利用しようと競っています。
世界の女性用ノンアスレチックフットウェア市場は非常に断片化されており、地域プレーヤーと世界プレーヤーの両方が存在します。各社は市場での競争優位性を得るために、製品の提供、品質、デザイン、マーケティング活動など様々な要因で競合しています。さらに、主要企業は、より多くの顧客を引き付けるために、製品のオンラインマーケティングとブランディングのためのeコマースプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。主要企業は、市場の技術革新がもたらす機会を活用し、製品ポートフォリオを拡大することで、特に環境に優しい靴のカテゴリーにおいて、様々な製品セグメントの要求に応えることができるように注力しています。調査対象の主要企業には、Prada SpA、Bata、Kering、The ALDO Group Inc.、Ecco Sko AS、LVMH、Capri Holdingsなどが含まれます。
The Global Women's Non-athletic Footwear Market size is estimated at USD 137.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 164.99 billion by 2030, at a CAGR of 3.68% during the forecast period (2025-2030).
With the increasing digital adoption, e-commerce is becoming popular. Therefore, this is reinventing the purchase habits of customers, shaping new user interactions, disrupting business models, and creating new growth opportunities for both single and multi-brand stores of women's non-athletic footwear across the world. E-commerce provides easy access to product-related information and prices to customers. Additionally, retailers are increasingly using technologies, like Augmented Reality (AR), to help online customers improve their e-commerce experience. For instance, in 2020, Gucci adopted AR virtual platforms in collaboration with Snapchat, which allows consumers to use Snapchat filters to virtually try on Gucci shoes. Furthermore, as lockdowns became the new normal in view of the pandemic outbreak, businesses and consumers went increasingly digital, providing more goods and services online. It raised e-commerce's share of global retail trade from 14% in 2019 to about 17% in 2020, as per the United Nations' 2021 Study on Trade and Development.
In the Asia Pacific market, the consumption of mass non-athletic footwear is higher compared to premium footwear. However, the scenario is changing faster with the rising number of more affluent middle-class consumers. The growing preference for attractive luxury footwear as a symbol of status and the inclination of consumers toward flaunting various international brands, such as Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Burberry, and Prada, aids Asia Pacific in gaining a higher market share. Domestic footwear brands dominate the women's footwear market in China. The mainland market is being targeted by different types of brands. There are imported brands, mostly from the United States and Europe, with Italy and Spain being particularly well represented. Additionally, many foreign brands are entering the Japanese footwear market by collaborating with designers from Japan and launching labels or brands specific to the country's tradition. Moreover, the Indian women's footwear market is comprised of the organized and unorganized segments. The unorganized segment is gaining prominence in the Indian context due to its price-competitive products, which appeal to the price-conscious Indian consumer. Furthermore, omnichannel presence is the new trend and businesses are racing to capitalize on it.
The global women's non-athletic footwear market is highly fragmented, with the presence of both regional and global players. Companies are competing on different factors, including product offerings, quality, design, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market. Additionally, the key players are focusing on e-commerce platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to attract more customers. Major players focus on leveraging the opportunities posed by innovation in the market to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements in various product segments, especially within the category of eco-friendly footwear. Some major players in the market studied include Prada SpA, Bata, Kering, The ALDO Group Inc., Ecco Sko AS, LVMH, and Capri Holdings, among others.