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市場調査レポート
商品コード
1690833

欧州のシュリンク&ストレッチスリーブラベル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Shrink and Stretch Sleeve Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 136 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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欧州のシュリンク&ストレッチスリーブラベル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のシュリンク&ストレッチスリーブラベル市場規模は2025年に16億4,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4%で、2030年には20億米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19の流行とそれに伴う操業停止は、この地域全体の産業活動に影響を及ぼしています。しかし、2020年の最初の4ヵ月間に引き起こされた混乱は、2021年の第2四半期まで、スリーブラベルのサプライチェーン全体で注文の遅れとリードタイムの増加をもたらすと予想されました。

パンデミックはまた、原料サプライヤーが低効率で機能したため、スリーブラベルメーカーに短期的な供給圧力をもたらしました。欧州の包装企業の多くは、多くの国で操業停止が発生したため、生産能力をフルに管理することができなかりました。

主要ハイライト

  • 商品の棚への陳列は、特に小売店やスーパーマーケットでの売上を促進する上で重要な役割を果たします。さらに、包装の3Dモデリング技術の出現により、印刷前プロセスが簡素化され、コンバータは印刷にかける前に完成品包装の外観をブランドにシミュレーションできるようになりました。
  • さらに、シュリンクスリーブラベルは、容器を上から下まで覆い、同じラベル上にイージーオープンやギャランティーシールを組み込むことで、内容物が改ざんされないように保護するため、製品会社にとってセキュリティと安全性が高まっている
  • 例えば、Brown-Forman Beveragesは、英国で発売された限定包装のサザンコンフォートの70 clボトル全体をカバーするシュリンクフィルムラベルにEastman Embrace LVコポリエステルを使用しました。シュリンクラベルはネックとキャップを含み、改ざん防止シールとして機能し、包装された贈り物のような印象を与えます。
  • PVCベースまたはPETGベースのシュリンクラベルは、水よりも密度が高いです。そのため、再生PETの流れを汚染し、再生PET(rPET)製品の品質を劣化させています。このため、ラベルとボトルの材料を分離できるよう、洗浄時に浮く新しいポリオレフィンフィルム構造の開発への取り組みが活発化しています。
  • EUは2021年に使い捨てプラスチック製品を禁止します。加盟国はペットボトルの回収目標を2025年までに77%、2029年までに90%達成する必要があります。また、ペットボトルには2025年までに25%以上、2030年までに30%以上の再生材を使用することが義務付けられています。このような規制基準のダイナミックな変化、特にプラスチック禁止は、この地域のシュリンク&ストレッチスリーブラベル市場に悪影響を及ぼすと予想されます。

欧州のシュリンク&ストレッチスリーブラベル市場動向

PEセグメントが著しい成長を遂げる

  • ポリエチレンは比較的安価で、さまざまな密度のものを製造でき、添加剤でさまざまな機能を持たせることができるため、シュリンクとストレッチ包装に最もよく使われる材料です。シュリンクフィルムの大半はLDPEで、より洗練されたフィルムにはLLDPEもブレンドされています。また、少量のHDPEを加えることもあります。
  • ほとんどの市場関係者は、多種多様なサステイナブルソリューションを選択できる新しいラベルを発売しています。例えば、UPM Raflatacは2020年5月、UPM Raflatac Forest Film PEを発売し、サステイナブルフィルムラベルソリューションの製品群を補完しました。この新しいPEフィルムラベルは、UPM Raflatacの化石を超えたスマートな未来への探求を前進させ、在宅医療やパーソナルケアのラベリング用途における化石由来のバージン原料の使用を減少させています。
  • さらに、ポリエチレンフィルムの製造・再生業者であるBarbier Groupは、よりサステイナブルモデルへの移行に全面的に取り組んでいます。生産プロセスで再生ポリマーを使用することで、Barbier Groupはバージンプラスチック(化石燃料)の消費量を減らし、二酸化炭素排出量を削減しています。再生プラスチック1トンが石油由来の材料1トンに置き換わると、3トンの炭素削減に相当します。
  • しかし、PEの成長率の低下に伴い、新規生産能力の立ち上げが遅れています。2020年には合計710万トンのPEが稼動する予定であったが、このうち270万トンは2021年にずれ込む見込みです(供給源:欧州委員会)。

飲料が大きな市場シェアを占める

  • スリーブ型ラベルの使用は、飲料のエンドユーザーセグメントで継続的に増加しています。これは主に、消費者に受け入れられるかどうかの競合が激化していることが背景にあります。
  • 飲料製品には、ペットボトルやアルミ缶を使用する傾向が強まっています。アルミ缶は、直接印刷に代わってシュリンクスリーブを使用するケースが増えています。スリーブは、ブランドボリュームとバージョニングの柔軟性を記載しています。持続可能性、棚へのインパクト、機能性、デジタル印刷は、今後飲料産業におけるラベル使用の革新を促進すると予想されます。
  • 持続可能性への懸念に対応するため、多くの企業が新しい材料形式のスリーブを発売しています。スリーバーインターナショナルは最近、使用済みPETボトルのより良い回収のための新製品、LDPETを発売しました。
  • CCL Labelは2021年2月、サステイナブルストレッチ・スリーブ「エコストレッチ」を発売しました。エコストレッチは使用後、オーストリアにある同社の施設でリサイクルされ、完全にクローズドな生産ループで製造プロセスに戻されます。このリサイクル施設は、オーストリアにあるCCLのVoelkermarkt工場に設置されます。この工場は、主に乳製品、飲料、在宅医療産業向けに生産されるストレッチ・スリーブとシュリンク・スリーブの生産拠点です。
  • さらに、欧州飲料協会連合(UNESDA)によると、2019年、EU加盟国の平均的な国民は年間約94.7リットルの清涼飲料を消費しました。英国などの主要先進国では、清涼飲料水の消費量がEU平均を大きく上回っています。2010年、EUでは1人当たり238.2リットルのノンアルコール飲料が消費され、2019年には243.9リットルに増加します。このような事例は、市場の大幅な成長につながる可能性があります。

欧州のシュリンク&ストレッチスリーブラベル産業概要

欧州のシュリンク&ストレッチスリーブラベル市場は適度にセグメント化されています。エンド・ツー・エンドの顧客満足度向上につながるイノベーションと展開・使用の容易さが、市場参入企業間の製品イノベーションと戦略を促進する主要因となっています。市場参入企業は、製品開拓、投資、買収などの強力な競合戦略を採用し、市場での地位を維持しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業エコシステム分析

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 様々な製品のオンシェルフ訴求力を高める需要
    • 改ざん防止に対するニーズ
  • 市場抑制要因
    • 環境問題の高まりによる規制基準の変更
  • COVID-19の市場への影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 熱収縮スリーブ
    • ストレッチスリーブ
    • その他
  • 材料別
    • PVC
    • PET-G
    • PE
    • PP
    • その他
  • 用途別
    • 飲料
    • 食品
    • パーソナルケア
    • その他
  • 国別
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • ロシア
    • ポーランド
    • オランダ
    • スペイン
    • その他の欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berry Global Inc.
    • CCL Industries Inc.
    • Klockner Pentaplast Group
    • Fuji Seal International Inc.
    • Huhtamaki OYJ
    • The Dow Chemical Company
    • Amcor PLC
    • Clondalkin Group Holdings BV
    • Westrock Company
    • Decomatic SA
    • Oerlemans Plastics
    • Maca SRL

第8章 主要機械サプライヤー

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 71963

The Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Market size is estimated at USD 1.64 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.00 billion by 2030, at a CAGR of 4% during the forecast period (2025-2030).

Europe Shrink and Stretch Sleeve Label - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic and the consequent lockdowns have affected industrial activities across the region. However, the disruptions caused in the first four months of 2020 were expected to result in order delays and increased lead times across the sleeve label supply chain until the second quarter of 2021.

The pandemic has also created a short-term supply pressure on sleeve label players, as raw material suppliers have been functioning at lowered efficiencies. Most packaging companies in Europe were not able to manage full production capacities due to lockdowns in many countries.

Key Highlights

  • The shelf appeal of a product plays a crucial role in driving its sales, especially in retail stores, and supermarkets. Moreover, with the advent of the 3D modeling technology for packaging, the streamlining of the pre-press process becomes simpler and allows the converter to simulate the appearance of the finished product packaging to brands before they hit the press.
  • Further, shrink sleeve labels offer added security and safety for product companies as they cover the container from top to bottom, and incorporate an easy open or guarantee seal on the same label, thereby protecting the contents from being tampered with.
  • For example, Brown-Forman Beverages used the Eastman Embrace LV copolyester for shrink film labels, covering the entire 70 cl bottle of Southern Comfort liquor for a limited edition package, which was launched in the United Kingdom. The shrink label includes the neck and cap, acting as a tamper-evident seal and giving the impression of a wrapped gift.
  • Shrink-sleeve labels that are either PVC-based or PETG-based have a density higher than water. Hence, they contaminate the recycled PET stream and deteriorate the quality of recycled PET (rPET) products. This has led to increased efforts for developing new polyolefin film structures that float during washing to enable the separation of the label and bottle materials.
  • The European Union banned single-use plastic items in 2021. The member states need to achieve a 77% collection target for plastic bottles by 2025 and 90% by 2029. Also, the law requires plastic bottles to contain at least 25% recycled content by 2025 and 30% recycled content by 2030. Such dynamic changes in regulatory standards, especially the ban on plastic, are expected to have an adverse effect on the shrink and stretch sleeve label market in the region.

Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Market Trends

PE Segment to Witness Significant Growth

  • Polyethylene is the most commonly used material for shrink and stretch wrapping because it is relatively cheap, and can be produced in a wide range of different densities and modified with additives to perform many functions. The vast majority of shrink film is LDPE, and some of the more sophisticated films have blends of LLDPE as well. Sometimes, a small quantity of HDPE material is also added.
  • Most market players are launching new labels that offer a wide variety of sustainable solutions to choose from. For instance, in May 2020, UPM Raflatac launched UPM Raflatac Forest Film PE to complement its range of sustainable film labeling solutions. The new PE film label takes UPM Raflatac forward in its quest for a smarter future beyond fossils, decreasing the use of fossil-based virgin raw materials in home and personal care labeling applications.
  • Furthermore, Barbier Group, a producer of polyethylene films and recyclers, is fully committed to transition to a more sustainable model. Using recycled polymers in its production process, Barbier Group reduces its carbon impact by reducing its consumption of virgin plastic (fossil fuels). One ton of recycled plastics, when replacing one ton of material from oil, corresponds to a savings of three tons of carbon.
  • However, with the decline in the growth of PE, there is a delay in new capacity start-ups. A total of 7.1 million tons of PE were due on stream in the 2020 year, but 2.7 million tons of this was expected to be shifted to 2021 (source: European Commission).

Beverages to Occupy Significant Market Share

  • The use of sleeve-format labels has been growing continuously in the beverage end-user segment. This is primarily driven by the growing competition for consumer acceptance.
  • There is a growing trend of use of plastic bottles and aluminum cans for beverage products. Aluminum cans are increasingly using shrink sleeves, replacing direct printing. Sleeves provide the brand volume and versioning flexibility. Sustainability, shelf impact, functionality, and digital printing are expected to drive innovation in the use of labels in the beverage industry in the future.
  • In order to address sustainability concerns, many companies are launching sleeves in new material formats. Sleever International recently launched the LDPET, a new product for the better recovery of used PET bottles.
  • In February 2021, CCL Label launched EcoStretch, a sustainable stretch sleeve option, which, after use, would be recycled at the company's facility in Austria and returned to the manufacturing process in an entirely closed production loop. The recycling facility would be located at CCL's Voelkermarkt site in Austria, a hub for the production of stretch and shrink sleeves mainly produced for the dairy, beverage, and home care industries.
  • Further, according to the Union of European Beverages Associations (UNESDA), in 2019, the average citizen of an EU member state consumed about 94.7 liters of soft drinks annually. Leading industrialized countries, such as the United Kingdom, see a much higher consumption of soft drinks than the EU average. In 2010, 238.2 liters of non-alcoholic drinks were consumed per person in the European Union, which increased to 243.9 liters per person by 2019. Such instances may lead to substantial market growth.

Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Industry Overview

The European shrink and stretch sleeve label market is moderately fragmented. Innovation and ease in deployment and usage, which leads to increased end-to-end customer satisfaction, have been the key factors driving the product innovation and strategies among the market players. The market players are are adopting powerful competitive strategies, such as product development, investments, and acquisitions, to remain relevant in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Ecosystem Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand to Increase On-shelf Appeal of Various Products
    • 5.1.2 Need for Tamper-evident Protection
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Changes in Regulatory Standards due to Increasing Environmental Concerns
  • 5.3 Impact of COVID -19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Heat Shrink Sleeve
    • 6.1.2 Stretch Sleeve
    • 6.1.3 Other Types
  • 6.2 By Material
    • 6.2.1 PVC
    • 6.2.2 PET-G
    • 6.2.3 PE
    • 6.2.4 PP
    • 6.2.5 Other Materials
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Beverage
    • 6.3.2 Food
    • 6.3.3 Personal Care
    • 6.3.4 Other Applications
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Germany
    • 6.4.2 France
    • 6.4.3 United Kingdom
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Russia
    • 6.4.6 Poland
    • 6.4.7 Netherlands
    • 6.4.8 Spain
    • 6.4.9 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berry Global Inc.
    • 7.1.2 CCL Industries Inc.
    • 7.1.3 Klockner Pentaplast Group
    • 7.1.4 Fuji Seal International Inc.
    • 7.1.5 Huhtamaki OYJ
    • 7.1.6 The Dow Chemical Company
    • 7.1.7 Amcor PLC
    • 7.1.8 Clondalkin Group Holdings BV
    • 7.1.9 Westrock Company
    • 7.1.10 Decomatic SA
    • 7.1.11 Oerlemans Plastics
    • 7.1.12 Maca SRL

8 MAJOR MACHINE SUPPLIERS

9 INVESTMENT ANLYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET