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市場調査レポート
商品コード
1690832

アウトオブホームコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Out-of-Home Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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アウトオブホームコーヒー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アウトオブホームコーヒーの市場規模は2025年に407億1,000万米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは3.7%で、2030年には488億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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市場は主に、世界中の消費者の広範なコーヒー消費パターンによって牽引されています。コーヒーは、職場でも飲まれる一般的に好まれる飲料の一つです。例えば、全米コーヒー協会(NCAUSA)は、18~24歳の年齢層のコーヒー消費量が増加し、18歳以上の米国の約66%が頻繁にコーヒーを消費していること、2022年1月現在、同国のコーヒー飲用者の28%がアウトオブホームコーヒーを利用していることを明らかにしました。

さらに、RTDコーヒーの店は、消費者が小売店の味や雰囲気を求めて集まり、たむろする社交の場として好まれています。従来のコーヒーや、ラテ、エスプレッソ、カプチーノなどのスペシャルティコーヒーのようなコーヒー製品は、一般的に消費者に好まれています。最近では、フレーバーコーヒーの味も重要視されています。アウトオブホームコーヒー需要のため、メーカー各社は市場の最大数の消費者にリーチするため、店舗網を増やすことで地理的プレゼンスを拡大しています。例えば、同社の年次報告書によると、スターバックス・コーポレーションは2020年の32,660店舗から2021年末までに33,833店舗まで小売店舗網を拡大しました。

コロナウイルスの流行は世界中で数十万人に影響を与えました。2020年3月の封鎖により、ほとんどすべてのパブ、カフェ、レストランが閉鎖されました。この間、業界全体が多かれ少なかれ完全に停止しました。一部のレストランはデリバリーやテイクアウトのために営業を続けた。そのため、ほとんどのコーヒー消費者はオンラインデリバリーでコーヒーを購入しました。多くの消費者はオンラインでコーヒーを注文し、家庭でのコーヒー消費を増加させました。しかし、状況が正常に戻りつつある現在、消費者によるアウトオブホームコーヒーの導入が増加しています。

アウトオブホームコーヒーの動向

コーヒーハウスの存在感を高める生産年齢人口の増加

世界の露出の増加、西洋文化、確立されたコーヒーブランドの浸透は、特にアジア太平洋地域におけるコーヒーチェーン拡大の成長を促進する主な要因であると予想されます。近年、コーヒーショップは友人、家族、同僚、仕事仲間のたまり場として人気を集め、著しい成長を遂げました。コーヒーが受け入れられるようになったのは、Coffee Day Enterprises Ltd、Starbucks Corporation、Barista Coffeeなどのプレミアム店舗が登場したためであり、市場の成長を後押ししています。さらに、これらの店舗は、魅力的でリラックスできる雰囲気を作り出すことで、コーヒーを飲むことに体験的要素をもたらしています。また、これらの店舗は無料Wi-Fiやエンターテインメントゾーンなどのサービスを提供しているため、企業幹部の勤務形態の変化もこうしたコーヒーショップ/カフェの需要を促進しています。欧州地域では、特に都市住民の間でコーヒーを飲む文化が大きく普及しており、その結果、カフェ/バーの売上額と取引額の平均成長率が高まっています。

世界市場で大きなシェアを占める欧州

アウトオブホームコーヒー消費量では欧州が最大で、北米、アジアがこれに続きます。フランスはドイツ、イタリアに次いで欧州第3位のコーヒー消費国です。コーヒー科学情報研究所(ISIC)が2021年に実施した調査によると、回答者の多くが仕事中にコーヒーを飲むことが多いと答えています。この動向は、ドイツ、イタリア、スペイン、英国などの欧州諸国において、消費者のコーヒーの品質に対する意識が高まるにつれて、コーヒーの大量需要につながっています。シングルオリジンコーヒーや、フレーバー、ラテ、カプチーノなどのスペシャルティコーヒーは、この地域の消費者の間でよく飲まれています。この地域では近年、Ten Belles、Hollybelly、Telescopeのようなスペシャルティコーヒーショップが急増しており、消費者に様々なフレーバーやタイプのコーヒーを提供しています。

アウトオブホームコーヒー産業の概要

アウトオブホームコーヒー市場は競争が激しいです。Nestle, JM Smucker Company, JAB Holding Company, Kraft Heinz Company, Starbucksなどの企業が市場を独占しています。主に国内でのスペシャルティコーヒーチェーンの成長により、グルメコーヒーの需要が大幅に増加しています。米国のような国々では、グルメ・コーヒーへの大規模なシフトが見られます。大手コーヒー会社は、市場での製品提供を拡大するため、グルメコーヒーの分野に参入しています。Tchibo GmbHのようなプライベートブランドは、世界販売と国内販売を通じてコーヒー市場でのシェア拡大に注力しています。さらに、上記の企業は革新的な拡大戦略で消費者を取り込み、主要企業の中で競争力を維持しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー
    • レギュラーコーヒー
    • グルメ/スペシャルティコーヒー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Kraft Heinz Company
    • Nestle S.A.
    • Starbucks Corporation
    • The J.M. Smucker Company
    • JAB Holding Company
    • Luigi Lavazza S.p.A.
    • Tchibo GmbH
    • Baronet Coffee Inc
    • Gruppo illy Spa
    • Blue Tokai Coffee Roasters

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71961

The Out-of-Home Coffee Market size is estimated at USD 40.71 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.82 billion by 2030, at a CAGR of 3.7% during the forecast period (2025-2030).

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The market is primarily driven by consumers' extensive coffee consumption patterns worldwide. Coffee is one commonly preferred beverage people can also consume in workplaces. For instance, the National Coffee Association (NCAUSA) revealed that coffee consumption among the age groups 18-24 years old increased, and about 66% of the United States aged above 18 consume coffee frequently, and 28% of the coffee drinkers in the country account for Out-of-home coffee as of January 2022.

Moreover, ready-to-drink coffee places are preferred as socializing places where consumers like to meet and hang out for the taste and ambiance of the retail establishment. Coffee products like traditional coffee and specialty coffee, such as lattes, espresso, and cappuccino, were commonly preferred by consumers. In recent times, flavored coffee is also gaining importance for its taste. Owing to the out-of-home coffee demand, manufacturers are expanding their geographical presence by increasing their outlet network to reach the maximum number of consumers in the market. For instance, according to the company's annual report, Starbucks corporation expanded its retail establishment network from 32,660 outlets in 2020 to 33,833 outlets by the end of 2021.

The coronavirus outbreak affected hundreds of thousands of people worldwide. The lockdown in March 2020 led to the closure of all pubs, cafes, and restaurants almost everywhere. During this time, the entire industry more or less came to a complete halt. Some restaurants remained open for delivery and takeaway. Therefore, most coffee consumers purchased their coffee via online delivery channels. Many consumers ordered their coffee online, increasing the consumption of at-home coffee, or are increasingly purchased ready-to-drink coffee, which created a sharp decline in out-of-home coffee consumption. However, with situations returning to normalcy, there is a rise in consumer adoption of out-of-home coffee.

Out-of-Home Coffee Market Trends

Increasing Number of Working Age Population Uplifting the Presences of Coffee Houses

Increasing global exposure, western culture, and penetration of established coffee brands are anticipated to be the key factors driving the growth of coffee chain expansion, especially in the Asia-Pacific region. In the recent past, coffee shops witnessed tremendous growth, as outlets were gaining popularity as hangout zones for friends, family, colleagues, and business associates. The increased acceptance of coffee is attributed to the emergence of premium stores from companies such as Coffee Day Enterprises Ltd, Starbucks Corporation, and Barista Coffee Co. Ltd, among others, fuelling the market growth. Moreover, these outlets have ushered in an experiential element to coffee drinking by creating an attractive and relaxing ambiance. Changing work patterns of business executives are also driving the demand for such coffee shops/cafes, as these outlets offer services such as free Wi-Fi, entertainment zones, etc. The European region sees significant popularity of the coffee-drinking culture, especially among urban residents, which is, in turn, strengthening the average growth rate of cafes/bars in terms of value sales and transactions.

Europe Holds a Significant Share in the Global Market

Europe represents the largest area in terms of coffee consumption away from home, followed by North America and Asia. France is the third-largest coffee-consuming country in Europe, after Germany and Italy. According to a survey conducted by the Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC) in 2021, most respondents said they often consumed coffee while working. This trend is leading to a massive demand for coffee in European countries, like Germany, Italy, Spain, and the United Kingdom, as consumers are becoming increasingly conscious of their coffee quality. Single-origin coffee and specialty coffees like flavored, lattes, and cappuccino were among the commonly referred types among the consumers in the region. The region encountered a rapid rise in specialty coffee shops in recent years, like Ten Belles, Hollybelly, and Telescope, offering different flavors and types of coffees to consumers, paving the way for fresher innovative/customized blends in the market.

Out-of-Home Coffee Industry Overview

The out-of-home coffee market is highly competitive. Players like Nestle, JM Smucker Company, JAB Holding Company, Kraft Heinz Company, and Starbucks dominate the market. There is a significant increase in the demand for gourmet coffee, primarily due to the growth of specialty coffee chains in the country. There is a massive shift toward gourmet coffee in countries like the United States. Major coffee companies are tapping into the gourmet coffee segment to expand their product offerings in the market. Private-label brands like Tchibo GmbH focus on increasing their share in the coffee market through global and domestic sales. Moreover, the company mentioned above engages the consumers with its innovation and expansion strategies, thereby maintaining its competitive position among the top players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Category
    • 5.1.1 Regular Coffee
    • 5.1.2 Gourmet/Specialty Coffee
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Spain
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by the leading players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.2 Nestle S.A.
    • 6.3.3 Starbucks Corporation
    • 6.3.4 The J.M. Smucker Company
    • 6.3.5 JAB Holding Company
    • 6.3.6 Luigi Lavazza S.p.A.
    • 6.3.7 Tchibo GmbH
    • 6.3.8 Baronet Coffee Inc
    • 6.3.9 Gruppo illy Spa
    • 6.3.10 Blue Tokai Coffee Roasters

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS