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市場調査レポート
商品コード
1690822

男性用グルーミング電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Men's Grooming Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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男性用グルーミング電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

男性用グルーミング電化製品市場は、予測期間中にCAGR 2.63%を記録する見込みです。

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パーソナルグルーミングは、世界中の若い世代の間で新たな動向となっています。企業文化の成長と多くの社会人が身だしなみに対する意識の高まりに大きく貢献しています。パーソナルケアとグルーミングへの注目の高まりは、男性用グルーミング電化製品市場を牽引する主な要因の1つです。ソーシャルメディアは、ファッション、メイクアップ、ヘアスタイルの動向を生み出し、普及させる上で大きな影響力を持つようになりました。そのため、様々なメディアチャンネルで男性用グルーミング家電の広告を含む製品やブランドのプロモーションが増加し、消費者の関心を集めています。

男性用グルーミング製品の増加は、世界のベンダーの存在によって補完され、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。男性は、従来はヘアスタイリング家電とは無縁であったが、近年は積極的な消費者となっています。男性が縮毛矯正を使用する傾向が高まっているため、縮毛矯正を最も使用する若い男性消費者向けに特化した家電製品を設計する機会があります。大型のハンドグリップや大型のボタンなど、より男性的なイメージの製品デザインや、ミニストレートなどの短髪用器具が成長を記録する可能性があります。市場のプレーヤーは、消費者の嗜好の変化に対応するため、斬新な製品を発売することに注力してきました。例えば、Emjoiは特に男性向けのEmagine脱毛器を提供しています。この機器には72個のピンセットとシェービング・トリミング用アタッチメントが装備されており、多目的機器となっています。

男性用グルーミング電化製品市場の動向

技術革新と製品革新が市場成長を牽引する見込み

同市場では、主要企業が製品のイノベーションに注力し、多額の投資を行っています。これらの新製品は、他社製品との差別化を図り、従来のグルーミング器具に関連する一般的な問題や消費者の嗜好の変化に対応するための利点を高めています。その一例が多機能製品です。こうしたイノベーションが男性用グルーミング家電市場を牽引しています。電子小売企業は電動トリマーメーカーと提携しており、予測期間中に男性用グルーミング家電の需要を促進する可能性があります。

男性の健康、ボディイメージ、セルフグルーミング、衛生に関する関心の高まりが市場を牽引しています。全体的なパーソナルケア体制の重要性に対する意識の高まり、ファッションにおける新たな動向、美的に魅力的な外見に対するソーシャルメディアの影響が、市場の成長を後押しすると予想されます。技術の進歩とともに、さまざまなメディア・チャンネルにおける男性用グルーミング電化製品の広告を含むプロモーションの増加が、顧客の関心をかなり集めています。映画やファッションのランウェイで取り上げられる口ひげやあごひげの動向の急速な変化は、グルーミング家電の販売に大きな影響を与えています。例えば、電子シェーバーは男性にとって不可欠なグルーミング・アイテムとして台頭してきました。滑らかな刃、防水性、長い電池寿命などを備えた革新的なシェーバー家電が、主にこのセグメントを牽引しています。脱毛器具の用途は男性の間で人気を集めており、男性用グルーミング電化製品市場における脱毛器セグメントの主要な促進要因となっています。

2022年9月、Blended Razorは次世代カミソリ-シェービングを肌から再構築-としてMOWTMカミソリのキックスターター発売を発表しました。MOWTMカミソリは、電気カミソリの剃り心地と刃の密着感を組み合わせたユニークなシェービング器具であると主張しています。特許を取得したローラー刃は、面倒なウェットシェービングの代用として、切り傷、くびれ、引きつれの心配がなく、比類のない快適さを提供します。USB-Cで充電するモバイル髭剃りであり、交換可能なシェービングヘッドで清潔で新鮮な髭剃りを維持することができます。

アジア太平洋地域が市場を独占する見込み

アジア太平洋地域では、ライフスタイルの水準が向上していることに加え、身だしなみが乱れていると社会的成功や出世に悪影響を及ぼすと考える外見重視の消費者が増えていることから、男性用グルーミング電化製品の高級品に対する需要が高まっています。その結果、メーカー各社は身だしなみを整える新製品を発売しています。アジア人男性の間では、身だしなみ家電の使用率が高いです。同地域の消費者は、髭を剃った清潔な外見を好む傾向が強いため、シェーバーを定期的に使用します。また、最も滑らかな剃り心地を提供する器具が消費者に好まれています。したがって、メーカーの1次調査の焦点は、この嗜好に応える製品の開発です。

さらに、コードレス・トリマーは、トリマー市場のトリマー・セグメントにおける新基準となっています。メーカー各社は、提供する製品を革新し、90~120分という長時間の運転が可能な、急速充電と長バッテリー寿命のトリマーを発表しているからです。例えば、2021年7月、フィリップスはヒゲトリマーBT1000シリーズを発売しました。このトリマーはデュラパワー・テクノロジーを搭載しており、製品にはバッテリー充電インジケーターが搭載され、1回の充電で最長2~4週間の電源使用が可能です。ほとんどのフィリップス製品はアジア太平洋地域で販売されています。フィリップスはこの地域の主要企業のひとつと考えられています。

男性用グルーミング電化製品産業の概要

男性用グルーミング電化製品市場は非常に集中しており、世界および地域のプレーヤーは、他のプレーヤーと競争するために、M&A、提携、事業拡大、製品革新など様々な戦略を採用しています。Koninklijke Philips NV、Spectrum Brands、P&Gといった世界企業が、男性用グルーミング電化製品市場で最大のシェアを占めています。これらの企業は、新規参入企業との競争激化に対応するための主要戦略として、製品イノベーションを実施しています。例えば、2021年6月、パナソニックは新しいEH-HS0E:enrich+advanced care hair straightenerを発売しました。この製品は、完璧なスタイルのための高速インテリジェントサーマルセンサー、シングルストロークストレート、独自のnanoeTM技術を搭載しており、髪を完璧にスタイリングし、髪の輝きと滑らかさを豊かにします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • シェーバー
    • スタイリスト/トリマー
    • 脱毛器・バリカン
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble
    • Koninklijke Philips NV
    • Panasonic Corporation
    • Wahl Clipper Corporation
    • Spectrum Brands Inc.
    • Conair Corporation
    • Andis Company
    • Syska
    • Royal Philips Electronics

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71877

The Men's Grooming Appliances Market is expected to register a CAGR of 2.63% during the forecast period.

Men's Grooming Appliances - Market - IMG1

Personal grooming has been a new trend among the younger generation worldwide. Growing corporate culture and many working professionals have significantly contributed to the growing awareness of personal grooming. The increased focus on personal care and grooming is one of the major factors driving the men's grooming appliances market. Social media has become very influential in creating and popularizing fashion, makeup, and hairstyling trends. Hence, increasing product and brand promotions, including advertisements for men's grooming appliances on various media channels, are gaining consumers' attention.

The rise in male grooming products, supplemented by the presence of global vendors, is expected to drive the market during the forecast period. Men, while not traditionally associated with hair styling appliances, have become active consumers in recent years. With the rising trend of men using hair straighteners, there is an opportunity to design appliances specifically for the young male consumers who use them the most. Product designs with a more masculine image, such as larger hand grips and larger buttons or appliances for shorter hair, such as mini straighteners, may record growth. The players in the market have been focused on launching novel products to cater to the shifting preferences of consumers. For instance, Emjoi offers Emagine Epilator, especially for men. This device is equipped with 72 tweezers and shaving and trimming attachments, making it a multi-purpose equipment.

Men's Grooming Appliances Market Trends

Technological and Product Innovations Expected to Drive Market Growth

The market has witnessed significant investments by key players focusing on product innovation. These new products have enhanced benefits to differentiate a company's products from others and cater to the prevailing problems associated with traditional grooming appliances and changing consumer preferences. One such example is multifunctional products. These innovations are driving the men's grooming appliances market. E-retailer companies are partnerships with electric trimmer manufacturers, which may fuel the demand for men's grooming appliances over the forecast period.

Increasing concerns related to health, body image, self-grooming, and hygiene among men are driving the market. Growing awareness about the importance of an overall personal care regime, emerging trends in fashion, and social media's influence on aesthetically appealing looks are expected to boost the market's growth. Along with technology advancements, the increasing promotions, including advertisements of men's grooming appliances in different media channels, are gaining customers' attention considerably. Rapidly changing mustache and beard trends that are featured in movies and fashion runways are considerably impacting the sales of grooming appliances. For instance, electronic shavers have emerged as an essential grooming item for men. Innovative shaver appliances with smooth blades, waterproofing, long battery life, and other features primarily drive the segment. The application of hair removal appliances is gaining popularity among men, a key driver for the epilator segment in the men's grooming appliances market.

In September 2022, Blended Razor announced the MOWTM Razor's Kickstarter launch as the Next-Generation Razor - Shaving Reimagined from the Skin Up. The MOWTM Razor claims to be a unique shaving device that combines the comfort of an electric razor with the closeness of a blade. The patented roller blade offers unmatched comfort as a substitute for messy wet shaving, with no risk of cuts, nicks, or pulls. It is a mobile shave charged through USB-C and replaceable shaving heads to maintain a clean and fresh shave.

Asia-Pacific Expected to Dominate the Market

In the Asia-Pacific region, the is an increasing demand for premium ranges of men's grooming appliances due to the increasing standards of lifestyle, coupled with the growing number of appearance-conscious consumers who believe that an unkempt, ungroomed appearance will negatively impact their chances of social and career-related success. Consequently, manufacturers are introducing new products that create an enhanced grooming experience. Among Asian men, the use of grooming appliances is high, as the consumers in the region are predominantly inclined toward a clean-shaven look and, hence, use shavers regularly. Also, the appliances offering the smoothest shaving experience are the preferred choices of consumers. Thus, the primary research focus of the manufacturers is on developing products to cater to this preference.

Moreover, cordless trimmers have been the new norm in the trimmers segment of the market, as manufacturers have been innovating their offerings and presenting trimmers with fast charge and long battery life with running times as long as 90-120 minutes. For instance, in July 2021, Philips launched its Beard Trimmer BT1000 series. The trimmer is equipped with Durapower technology, and the product features a battery charging indicator and enables single-charge powering use for up to 2-4 weeks. Most Philips products are available in the Asia-Pacific region. Philips is considered one of the major players in this region.

Men's Grooming Appliances Industry Overview

The men's grooming appliances market is highly concentrated, with global and regional players adopting varied strategies, such as mergers and acquisitions, partnerships, expansions, and product innovations, to compete with other players. Global companies such as Koninklijke Philips NV, Spectrum Brands, and P&G hold the largest shares in the men's grooming appliances market. They are implementing product innovation as the primary strategy to meet the growing competition from the new players. For instance, in June 2021, Panasonic launched the new EH-HS0E: enrich + advanced care hair straightener with a high-speed intelligent thermal sensor for flawless style, single-stroke straightening, and unique nanoeTM technology, which styles hair to perfection and helps enrich shine and smoothness of hair.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Shavers
    • 5.1.2 Stylers/Trimmers
    • 5.1.3 Epilators and Hair Clippers
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble
    • 6.3.2 Koninklijke Philips NV
    • 6.3.3 Panasonic Corporation
    • 6.3.4 Wahl Clipper Corporation
    • 6.3.5 Spectrum Brands Inc.
    • 6.3.6 Conair Corporation
    • 6.3.7 Andis Company
    • 6.3.8 Syska
    • 6.3.9 Royal Philips Electronics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS