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市場調査レポート
商品コード
1690819

プレワークアウトサプリメント:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Pre-Workout Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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プレワークアウトサプリメント:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プレワークアウトサプリメント市場規模は、2025年に210億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.78%で、2030年には265億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19の大流行の結果、政府がロックダウンを実施したため、健康維持のために自宅でエクササイズを行う消費者が増加しました。この要因は、消費者の間でワークアウトサプリメントの必要性に対する意識が高まっていることと相まって、パフォーマンスを高めるための栄養製品に対する需要が高まる結果となり、プレワークアウトサプリメントの需要を牽引しました。消費者は、エクササイズ、ヨガ、ジムなど、健康的なライフスタイルにつながるさまざまな習慣を行っています。こうした習慣が、ワークアウト中の体力を高めるために、オーガニック食品、スポーツ用品、プレワークアウトサプリメントのような健康関連製品に対する需要を高めています。ダイナミックなライフスタイルの意義が拡大し、プロテインの長所に関する心構えが開発されたことで、プレワークアウトサプリメントが台頭してきました。プレワークアウトサプリメントには様々な形態があるが、消費者の間で最も好まれているのは粉末タイプです。粉末のプレワークアウトサプリメントは、摂取しやすいため人気があります。有効成分をより濃縮して摂取できるため、ほとんどのエンドユーザーが粉末タイプを好むことが確認されています。

プレワークアウトサプリメントの主要消費者には、アスリートやボディビルダーが含まれます。しかし、プレワークアウトサプリメントの消費は、健康意識の高まりと消費者の可処分所得の増加により、レクリエーションやライフスタイルを目的とするカジュアルユーザーの間で一貫して増加しています。また、消費者を引きつけるためにクリーンラベル製品を導入するメーカーもあります。2022年4月、GNCはパフォーマンスの高いフィットネス愛好家やアスリート向けにプレJYM Xプレワークアウトを発売しました。

しかし、新興国には適切な規制の枠組みがなく、副作用に対する認識も低いことから、予測期間中の市場成長の可能性は抑制されると予測されます。

プレワークアウトサプリメント市場動向

健康的なライフスタイル動向の影響拡大と非従来型ユーザーの増加

フィットネスセンターの拡大と購入者の協力的なペースが、プレワークアウトサプリメント市場を牽引しています。レディトゥドリンクサプリメントへの関心の拡大が、市場に大きなブームを与えています。さらに、激しい運動に従事する消費者は、血管の拡大を促進し、より多くの酸素が筋肉に供給され、強化されたパフォーマンスにつながるプレワークアウトサプリメントを好みます。これらの要因により、今後数年間はプレワークアウトサプリメントのようなエネルギー増強製品の需要が高まると予想されます。アスリートやボディビルダーがプレワークアウト製品の主要な消費者である一方で、市場はレクリエーションやライフスタイルのユーザー数の増加を目の当たりにしています。IHRSAによると、米国では2022年に約11万5,047のジム、健康、フィットネスクラブ事業がありました。米国や欧州などの国々におけるライフスタイルの変化や可処分所得の増加は、同市場における消費者基盤の成長を促進する要因となっています。また、フィットネスクラブやヘルスセンターの増加、地域住民の健康意識の高まり、国際レベルの参入企業の浸透が、有望なビジネス展望を生み出しています。さらに、栄養ベースのプレワークアウト製品の利点に関する意識の高まりが、プレワークアウト製品産業の成長を加速させています。

アスリートや活動的な成人は、除脂肪体重の増加や体組成の改善など、さまざまなフィットネス目標を達成するために、プレワークアウトサプリメントを毎日の食事に取り入れています。これらの製品はまた、アスリートのパフォーマンスに影響を与える可能性のある肉体疲労、怪我、回復遅延を軽減する効果もあります。

アジア太平洋が最も急成長する市場になる見込み

過去数年間、アジア太平洋では、プレワークアウトサプリメントが、主にアスリートやその他の激しい身体活動に携わる人々の間で大きな人気を博してきました。高いエネルギーレベルと最適なワークアウト・セッションを確保するためのプレワークアウトサプリメントに対する消費者の需要の高まりが、この地域における市場の成長を促進しています。

国際ヘルスラケット&スポーツクラブ協会(IHRSA)のデータによると、2020年には、この地域で最も多くのヘルスクラブを持つのは中国と韓国で、それぞれ2万7,000軒と6,590軒でした。同年のヘルスクラブ数は、日本が4,950、インドが3,813でこれに続きます。中国やインドなどの国々におけるライフスタイルの変化や可処分所得の増加が、同市場における消費者基盤の成長を促す要因となっています。

ほとんどのヘルスクラブは、会員のニーズや嗜好を満たすために、プロテインサプリメント、栄養バー、エナジードリンク、その他のプレワークアウト製品を販売しています。さらに、一部のヘルスクラブは、これらの製品を選択する消費者を支援するために栄養士を雇っています。したがって、プレワークアウトサプリメントは、これらの製品の主要流通チャネルとして機能するように、地域全体の保健センターやフィットネスクラブの数の増加に直接関連して、人気と需要の増加を確認しています。

このように、健康で体型を維持することが重視されるようになり、スポーツへの参加が増加し、ヘルスクラブ、スポーツクラブ、ジムの会員数が増加していることは、この地域におけるプレワークアウトサプリメント産業の成長に影響を与える主要因のいくつかです。

プレワークアウトサプリメント産業概要

世界のプレワークアウトサプリメント市場はセグメント化されており、多数の地域と国際的な競合企業で構成されています。市場の主要企業は、強力な消費者基盤を確立し、ひいては市場で尊敬される地位を確立するために、製品革新、合併・買収、地理的拡大、パートナーシップなどの戦略に耽っています。市場の大手企業には、Herbalife Nutrition Ltd.、Amway、QNT S.A.、Nutrabolt、Glanbia PLCなどがあります。

例えば、2019年12月、フィットネスブランドのGold's Gymは、粉末飲料のプライベートブランドメーカーであるTipton Mills Foodsと協業し、プロテインサプリメントやプレワークアウト粉末などの栄養補助食品を発売しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場の促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 粉末
    • カプセル/錠剤
    • ドリンク剤
    • その他
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • QNT SA
    • MusclePharm Corporation
    • Nutrabolt
    • BioTech USA Kft.
    • Amway Corporation
    • Abbott Laboratories
    • Glanbia PLC
    • Bulk
    • Herbalife Nutrition Ltd.
    • Nutrex Research, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71863

The Pre-Workout Supplements Market size is estimated at USD 21.01 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.53 billion by 2030, at a CAGR of 4.78% during the forecast period (2025-2030).

Pre-Workout Supplements - Market - IMG1

The government imposed lockdowns as a result of the COVID-19 pandemic, which led to a growing number of consumers taking up exercise routines at home to stay physically fit. This factor resulted in a growing demand for nutritional products to enhance performance, coupled with growing awareness among consumers of the need for workout supplements, which drove the demand for pre-workout supplements. Consumers are performing different practices, such as exercise, yoga, and gym, that lead to a healthy lifestyle. These practices have increased the demand for health-related products like organic food, sports equipment, and pre-workout supplements in order to increase strength while working out. Expanding the significance of a dynamic way of life and developing mindfulness with respect to the advantages of proteins has led to the rise of pre-workout supplements. Pre-workout supplements come in a variety of forms, but powder form is the most preferred among consumers. Powdered pre-workout supplements are more popular because they're easy to consume. It has been observed that most end users prefer the powdered form because it offers a more concentrated dose of the active ingredients.

Major consumers of pre-workout supplements include athletes and bodybuilders. However, the consumption of pre-workout supplements has been consistently rising among casual users for recreational and lifestyle purposes, owing to increased health awareness and rising disposable income among consumers. Some manufacturers are also introducing clean-label products to attract consumers. In April 2022, GNC launched Pre-JYM X Pre-Workout for high-performing fitness enthusiasts and athletes.

However, the lack of proper regulatory frameworks in emerging economies and the lack of awareness about side effects are projected to restrain the market's growth potential over the forecast period.

Pre-Workout Supplements Market Trends

Growing Influence of Healthy Lifestyle Trends and Rising Number of Non-Traditional Users

The expanding number of fitness centers and the cooperative pace of purchasers are driving the pre-workout supplement market. Expanding interest in ready-to-drink supplements gives an enormous boom to the market. Moreover, consumers engaged in intense workouts prefer pre-workout supplements as they promote the dilation of blood vessels, allowing more oxygen to get delivered to muscles and resulting in enhanced performance. These factors are expected to drive the demand for energy-boosting products, such as pre-workout supplements, in the coming years. While athletes and bodybuilders are the prime consumers of pre-workout products, the market has been witnessing a rise in the number of recreational and lifestyle users. According to IHRSA, the United States had around 115,047 gym, health, and fitness club businesses in 2022. Changes in lifestyle and a rise in disposable incomes in countries such as the United States and Europe are driving factors for the growth of the consumer base in the market. An increase in the number of fitness and health centers, rising health awareness among the regional population, and increased penetration of international-level players are creating promising business prospects. Additionally, increasing awareness about the benefits of nutrition-based pre-workout products has accelerated the growth of the pre-workout product industry.

Athletes and active adults have been incorporating pre-workout supplements into their daily diets to achieve different fitness goals, such as gaining lean mass and improving body composition. These products also reduce physical fatigue, injury, and delayed recovery effects that can impact an athlete's performance.

Asia-Pacific is expected to be the fastest growing market

The region is expected to grow the fastest because people's tastes for healthy foods are changing.Over the past few years, pre-workout supplements have gained significant popularity in the Asia-Pacific region, mainly among athletes and other individuals involved in vigorous physical activities. Growing consumer demand for pre-workout supplements to ensure elevated energy levels and an optimum workout session has fostered the market's growth in this region.

In the past few years, health clubs and fitness centers have grown steadily because people are more worried about their health and their lifestyles are changing.According to data from the International Health, Racquet & Sportsclub Association (IHRSA), in 2020, China and South Korea had the most health clubs in the region, at 27,000 and 6,590, respectively. Japan and India followed with 4,950 and 3,813 health clubs in the same year. Changes in lifestyle and a rise in disposable incomes in countries such as China and India are driving factors for the growth of the consumer base in the market.

Most health clubs sell protein supplements, nutrition bars, energy drinks, and other pre-workout products to meet the needs and preferences of their members.Additionally, some health clubs hire dieticians to assist consumers with selecting these products. Therefore, pre-workout supplements have witnessed an increase in popularity and demand, directly related to the growing number of health centers and fitness clubs across the region, as these function as the primary distribution channels for these products.

Thus, the growing emphasis on staying healthy and in shape, rising participation in sports, and growing membership numbers at health clubs, sports clubs, and gyms are some of the key factors influencing the growth of the pre-workout supplement industry in this region.

Pre-Workout Supplements Industry Overview

The global pre-workout supplement market is fragmented and comprises numerous regional and international competitors. The market's major players are indulging in strategies like product innovation, mergers and acquisitions, geographical expansions, and partnerships to establish a strong consumer base and, in turn, an esteemed position in the market. Some leading players in the market include Herbalife Nutrition Ltd., Amway, QNT S.A., Nutrabolt, and Glanbia PLC, among others.

For instance, in December 2019, Gold's Gym, a fitness brand, collaborated with Tipton Mills Foods, a private-label manufacturer of powdered beverages, to launch nutritional supplements such as protein supplements and pre-workout powders.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Powder
    • 5.1.2 Capsule/ Tablet
    • 5.1.3 Drinks
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarket/Supermarket
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 QNT SA
    • 6.3.2 MusclePharm Corporation
    • 6.3.3 Nutrabolt
    • 6.3.4 BioTech USA Kft.
    • 6.3.5 Amway Corporation
    • 6.3.6 Abbott Laboratories
    • 6.3.7 Glanbia PLC
    • 6.3.8 Bulk
    • 6.3.9 Herbalife Nutrition Ltd.
    • 6.3.10 Nutrex Research, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS