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市場調査レポート
商品コード
1690789

東南アジアのPOS端末:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Southeast Asia POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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東南アジアのPOS端末:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

東南アジアのPOS端末の市場規模は2025年に49億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは15.73%で、2030年には103億1,000万米ドルに達すると予測されています。

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POS端末は、投資収益率の向上とアクセシビリティの向上を実現できることから、ここ数年で急速に導入が進んでいます。ここ数年、中小企業や大企業におけるPOSシステムの重要性が高まり、小売、ホスピタリティ、輸送、銀行などの分野で、企業の中心部からの取引が促進されています。

主なハイライト

  • POS端末はトランザクション指向の端末から、企業のCRMやその他の金融ソリューションと統合されたシステムへと進化しています。その結果、ビジネスインテリジェンスを備えたエンドユーザーは、収益源や在庫の管理をより適切に行えるようになりました。企業は、高度なPOSシステムの機能的な利点により、従来の課金ソフトウェアをPOSシステムに置き換え、POSシステムの成長を確実なものにしています。
  • ここ数年、東南アジアで金融犯罪の事例が増加していることから、政府の規制機関は決済取引のセキュリティを向上させるよう働きかけています。デジタル取引の安全性と信頼性に対する消費者の要求に応えるため、安全な決済手続きの必要性がますます高まっています。こうした規制当局はPOS端末の導入にプラスの影響を与えています。モバイルPOSシステムは、世界のモビリティ動向の高まりを受け、急速に普及しています。この地域では、キャッシュレス取引技術の導入によりPOS導入率が上昇しています。
  • 端末と対面式店舗の成長は、eコマースやオンラインショッピングの動向の高まりと実店舗型小売の慣行によって阻害されると予想されます。主要なeコマース・プラットフォームが提供する代引きの可能性により、モバイルPOS端末の採用が急激に増加しています。
  • 迅速で簡単な支払いを求める顧客ニーズの高まりにより、カード詐欺はますます巧妙になっています。ハッカーはPOSシステムのファームウェアを標的にクレジットやその他の決済データを盗むことが確認されています。POS詐欺の主な原因は、加盟店がPOSデータを保護するためにポイント・ツー・ポイント暗号化(P2PE)ソリューションを活用していないことにあります。

東南アジアのPOS端末市場動向

小売セグメントが大きく成長する見込み

  • 消費者の嗜好の急速な変化に伴い、東南アジア市場はますますダイナミックになっています。消費者が好む小売店でのシームレスな体験に関して、技術に精通した顧客もそうでない顧客も同じものを求めています。
  • さらに、POS端末が提供する幅広い在庫、販売レポート、財務管理、顧客分析機能のおかげで、小売店は顧客維持の難しさを克服するのに役立っています。したがって、POS端末の開発は、顧客ロイヤルティを維持し、この分野での競合を強化するという要件によって支えられています。
  • 大幅な割引やその他のサービスにより、地域を問わず多くの店舗が顧客を引き付けているが、その維持が市場の継続にとって重要な問題になっています。新技術への投資と収益のバランスを取りながら価格競争を避けるためには、競合環境からビジネスモデルを見直すことがより重要になります。
  • さらに、東南アジアではデジタル・エコノミーが急速に拡大しています。グーグルとテマセクによると、上位6カ国のオンライン消費者支出は今後1年間で約2,500億米ドルに達すると予想され、POS端末の需要拡大が市場を牽引しています。
  • ASEANの主要企業であるインドネシア、タイ、マレーシア、シンガポール、フィリピン、ベトナムは、より大きな市場シェアを獲得するため、小売店の統合を進めています。POS端末市場の地元プレーヤーは、ネットワークを拡大し、顧客獲得を増やすためにパートナーシップを採用することで、需要の高まりを利用しています。

急成長が見込まれるシンガポール市場

  • シンガポールはしばらくの間、決済イノベーションの最前線に位置しています。政府が掲げるスマート国家構想の重要な目標のひとつが、デジタル決済の加速です。これに関連して、シンガポールはキャッシュレス決済のための長期的なインフラ構築に多大な投資を行ってきました。シンガポール金融管理局によると、POS端末は国内のいくつかの産業分野で利用可能であり、カード決済取引は増加の一途をたどっています。
  • デジタルウォレットの利用は増加傾向にあります。携帯電話の利用率の高さが普及につながり、現在、取引の18%に達しています。2023年までには、デジタルウォレットの市場シェアは約26%に達すると思われます。PayPalはデジタルウォレットのブランドとして最も認知されており、市場シェアは5%から10%です。また、アップルペイ、サムスンペイ、ビザチェックアウト、マスターパスの利用も人気があります。
  • さらに、流行がきっかけとなったeコマースブームを考えると、来年にはデジタルウォレットがクレジットカードを抜いて、シンガポールで人気のオンライン決済手段になると思われます。また、デジタル・ウォレットは、消費者が店頭端末での現金決済から移行するにつれて、店頭での購入に対する消費者のロイヤリティを高める。Worldpay社によると、来年にはPOS市場の20%を占めるようになると予測されています。
  • ビジネスの集中が進み、顧客間のデジタル決済やモバイル決済の頻度が増加しているため、東南アジア各地の政府は代替決済手段を促進するためにさまざまな取り組みを行っています。

東南アジアのPOS端末産業の概要

東南アジアのPOS端末市場は、国内外のプレイヤーの存在により半固定化しています。市場のプレーヤーは顧客の魅力と維持のために新たな戦略を開拓しています。ソフトウェアでは、サブスクリプションベースの価格モデルは顧客に柔軟性を提供する一方で、市場競争圧力を高めています。

2022年9月、Shopify Inc.は、バーコードスキャナー、カードリーダー、在庫トラッカーを内蔵したハンドヘルドツール、POS Goを発売しました。以前は、加盟店はShopifyのPOSシステムを使用するために、デスクトップ、ラップトップ、またはモバイルアプリケーションのアプリケーションをダウンロードすることができました。POS Goは持ち運びが可能で、チェックポイント、店頭、縁石で携帯電話やコンピュータに接続する必要がないです。同社の新しいツールは、より多くの顧客がオンラインではなく実際に店舗で買い物をする習慣を取り戻す中で登場しました。

2022年8月、サムスン電子とマスターカードは、指紋センサーを内蔵した決済カードを共同で発売すると発表しました。両社は、決済端末への物理的接触を減らしつつ、より安全な決済サービスを提供することを目指しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • POSへの投資拡大が市場成長を促進する見込み
    • 決済業界におけるデジタル化の進展
  • 市場抑制要因
    • サイバー攻撃やデータ漏洩に関するセキュリティ上の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェアとサービス
  • タイプ別
    • 固定POS端末
    • モバイル/ポータブルPOS端末
  • エンドユーザー産業別
    • エンターテインメント
    • ホスピタリティ
    • ヘルスケア
    • 小売
    • その他エンドユーザー産業
  • 国別
    • シンガポール
    • インドネシア
    • ベトナム
    • マレーシア

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Xilnex
    • Auto Count Sdn Bhd
    • iMetrics Pte. Ltd
    • AZ Digital Pte. Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • NCR Corporation
    • Toshiba Tec Corp.
    • HP Development Company LP
    • Bindo Labs Inc.
    • Shopify Inc.
    • Qashier Pte Ltd
    • StoreHub Sdn Bhd

第8章 マレーシアのPOSソフトウェアベンダー一覧

第9章 マレーシア主要ベンダーのプロファイル-比較分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 71655

The Southeast Asia POS Terminal Market size is estimated at USD 4.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.31 billion by 2030, at a CAGR of 15.73% during the forecast period (2025-2030).

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As a result of its ability to deliver an improved return on investment and accessibility, POS terminals have been rapidly adopted over the last few years. Over the years, the importance of point-of-sale systems in small and large enterprises has increased, facilitating transactions from the central part of the enterprise in sectors such as retail, hospitality, transport, and banking.

Key Highlights

  • POS terminals have evolved from transaction-oriented terminals to systems integrated with the company's CRM and other financial solutions. As a result, end users with business intelligence have better managed their revenue streams and inventory. Companies have replaced their traditional billing software with point-of-sale systems due to the functional benefits of advanced point-of-sale systems to ensure the growth of point-of-sale systems.
  • Over the past few years, rising cases of financial crime in Southeast Asia have influenced government regulatory bodies to improve security for payment transactions. The need to use secure payment procedures is becoming increasingly essential to meet consumers' demands for safety and reliability with their digital transactions. These Regulatory Authorities have positively affected the adoption of POS terminals. Mobile POS systems have taken off as a result of rising mobility trends around the world. In the region, POS adoption rates have increased due to the introduction of cashless transaction technologies.
  • The growth in terminals and face-to-face outlets is expected to be hampered by the growing e-commerce and online shopping trends and brick-and-mortar retail practices. With the possibility of cash on delivery offered by significant e-commerce platforms, a sudden surge in the adoption of mobile POS terminals was noticed.
  • Due to growing customer demand for quick and easy payments, card fraud has become increasingly sophisticated. Hackers may be identified targeting the POS system's firmware to steal credit and other payment data. Point-of-sale fraud is largely caused by merchants' failure to leverage point-to-point encryption (P2PE) solutions to safeguard POS data.

Southeast Asia POS Terminal Market Trends

The Retail Segment is Expected to Grow Significantly

  • With the rapid pace of changing consumer preferences, the Southeast Asian market is increasingly dynamic. Regarding the seamless experience they desire in their favored retailers, TechSavvy and Nontech Savvy customers also demand the same.
  • In addition, retailers are assisted in overcoming the difficulty of retaining customers thanks to a wide range of inventory, sales reports, finance management, and customer analysis features offered by point-of-sale terminals. Therefore, the development of POS terminals is supported by a requirement to maintain customer loyalty and reinforce competition within this sector.
  • With large discounts and other services, many outlets across regions attract customers, but their retention becomes an important problem for them to continue on the market. To avoid competition for prices while balancing investments in new technology and revenues, the competitive environment makes it all the more important that their business models are rethought.
  • In addition, Southeast Asia is in for a rapid expansion of the Digital Economy. According to Google and Temasek, online consumer spending in the top six economies in the coming year is expected to reach approximately USD 250 billion, driving the market because of the growing demand for POS terminals.
  • Top players in the ASEAN big six, Indonesia, Thailand, Malaysia, Singapore, Philippines, and Vietnam, are consolidating their retail outlets to take up a greater market share. Local players in the POS terminals market are taking advantage of rising demand by adopting partnerships to grow their networks and increase customer acquisition.

Singapore Anticipated to be the Fastest-growing Market

  • Singapore has been at the forefront of payment innovation for some time. One critical goal of the government's vision for a smart nation is accelerating digital payments. In this connection, Singapore has significantly invested in building a long-term infrastructure for cashless payments. According to the Monetary Authority of Singapore, which suggests that POS terminals can be used in several industry sectors within this country, card payment transactions are growing at an increased rate.
  • The use of digital wallets is on the rise. High use of mobile phones leads to uptake, which currently amounts to 18% of transactions. By 2023, digital wallets will have a market share of around 26%. PayPal is the most recognized brand for DigitalWallets, having a market share of between 5% and 10%. It is also popular to use Apple Pay, Samsung Pay, Visa Checkout, and Masterpass.
  • In addition, given the e-commerce boom triggered by the epidemic, Digital Wallets will pass credit cards as Singapore's favorite online payment method next year. Digital wallets also capture more consumer loyalty to in-store purchases as consumers shift away from cash at point-of-sales terminals. They are projected to represent 20% of the POS market by next year, according to Worldpay, Inc.
  • The increasing concentration of businesses and an increase in the frequency of Digital or Mobile Payments between customers are creating a variety of efforts by governments across Southeast Asia to promote alternative payment methods.

Southeast Asia POS Terminal Industry Overview

The Southeast Asian point-of-sale terminal market is semiconsolidated due to the presence of local and international players. Players in the market are developing new strategies to attract and retain customers. In software, the subscription-based pricing model provides customers flexibility while increasing competitive pressures on the market.

In September 2022, Shopify Inc. launched POS Go, a handheld tool with a built-in barcode scanner, card reader, and inventory tracker. Previously, merchants could download desktop, laptop, or mobile application applications to use Shopify's POS system. The POS Go is portable and does not require a mobile phone or computer connection at the checkpoint, shop floor, or curb. The company's new tool comes as more customers return to the habit of shopping in person rather than online.

In August 2022, Samsung Electronics and master card have announced that the collaboration will launch payment cards with built-in fingerprint sensors. Both companies aim to provide more secure payment services while reducing physical contact with payment terminal

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Investments in POS is Expected to Boost the Market Growth
    • 5.1.2 Increasing Digitalization in the Payment Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns Related to Cyber Attacks and Data Breaches

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software and Services
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Fixed Point-of-Sale Terminals
    • 6.2.2 Mobile/Portable Point-of-Sale Terminals
  • 6.3 By End-user Industries
    • 6.3.1 Entertainment
    • 6.3.2 Hospitality
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Singapore
    • 6.4.2 Indonesia
    • 6.4.3 Vietnam
    • 6.4.4 Malaysia

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Xilnex
    • 7.1.2 Auto Count Sdn Bhd
    • 7.1.3 iMetrics Pte. Ltd
    • 7.1.4 AZ Digital Pte. Ltd
    • 7.1.5 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.6 NCR Corporation
    • 7.1.7 Toshiba Tec Corp.
    • 7.1.8 HP Development Company LP
    • 7.1.9 Bindo Labs Inc.
    • 7.1.10 Shopify Inc.
    • 7.1.11 Qashier Pte Ltd
    • 7.1.12 StoreHub Sdn Bhd

8 EXHAUSTIVE LIST OF POS SOFTWARE VENDORS IN MALAYSIA

9 MALAYSIAN KEY VENDOR PROFILES - COMPARATIVE ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET