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市場調査レポート
商品コード
1690769

マレーシアのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Malaysia Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 300 Pages
納期
2~3営業日
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マレーシアのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マレーシアのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル)市場規模は、2025年に16億8,000万米ドルと推定され、2030年には22億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.98%で成長すると予測されます。

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活況を呈するeコマース業界のエレクトロニクス・サブセグメントの成長がCEPセグメントの拡大を牽引

  • 2024年2月、フェデックスエクスプレスは電気自動車(EV)を使ったマレーシアからシンガポールへの初の国境を越えた配達を実施し、画期的な偉業を達成しました。この偉業はマレーシア・ブック・オブ・レコードに「初のゼロ・エミッション国境越え配達」として認定されました。406キロに及ぶ旅程はシャー・アラムのフェデックス・ステーションから始まり、シンガポールのチャンギ空港にあるフェデックスの施設で終了しました。ジョホール州で一度だけ充電したEVは、従来のディーゼル・バンと比較してテールパイプからのCO2排出量を100kg削減することに成功しました。
  • 急増する需要に対応するため、CEP市場は大幅な拡大を見せています。例えば、ベスト社はマレーシアにおける物流ネットワークを拡大し、現在では全国に270の営業所と7つの仕分けセンターとともに、100以上のラストワンマイル・サービスステーションを包含しています。新しい越境物流サービスにより、マレーシアの消費者はタオバオやJD.comのような中国のeコマースサイトから買い物ができるようになり、小包はわずか6営業日で到着します。さらに、2026年に完成予定の東海岸鉄道線(ECRL)は、マレーシアの東海岸と西海岸間の輸送時間を短縮します。

マレーシアのCEP(クーリエ・エクスプレス・パーセル)市場動向

マレーシアの輸送・保管部門は、725万米ドルの対外直接投資赤字にもかかわらず、2022年に前年比33.42%の成長を達成

  • 一帯一路(Belt and Road)構想がマレーシアのインフラ成長を牽引しています。東海岸鉄道リンク(ECRL)は、東海岸のケランタン、トレンガヌ、パハンと、西海岸のネゲリ・センビラン、セランゴール、プトラジャヤとの間の接続性向上を目指しています。これらの地域には現在、完全な鉄道接続がないです。ECRLはマレーシアの経済成長を最大2.7%押し上げると予測されています。さらに、建設から20年後のマレーシアの経済成長率は4.6%に達すると予想されています。ECRLプロジェクトは2026年12月までに終了し、2027年1月に運行を開始する予定です。
  • MRT3はクアラルンプールの都市鉄道網を完成させる最後の重要路線で、全長50.8km、クアラルンプール郊外を走る。2023年初頭に建設が開始され、2030年までに全面完成する予定で、第1期の運行は2028年に開始される予定です。イースト・コースト・レール・リンク(ECRL)を通じて、20の駅を含む複線鉄道連結インフラ・プロジェクトが2017年に開始され、14の旅客駅、5つの旅客・貨物併用駅、1つの貨物駅が設置されました。

燃料小売価格を市場価格に合わせるため、ディーゼル補助金の廃止を協議中

  • マレーシアは2024年6月からディーゼル補助金を廃止し、小売価格を1リットル当たり3.35MYR(0.75米ドル)の市場価格に合わせる計画で、2.15MYR(0.48米ドル)から55%の値上げとなります。潜在的な政治的影響はあるもの、この変更によるインフレ率への影響は軽微と予測されます。2023年のディーゼル補助金は145億MYR(32億8,000万米ドル)に達し、政府は今回の補助金合理化により年間約40億MYR(9億米ドル)の節約を見込んでいます。同国のディーゼル補助金は毎月10億MYR(2億2,000万米ドル)に上り、1日の漏出による損失は450万MYR(102万米ドル)に上ります。
  • マレーシアのディーゼル価格は、アンワル・イブラヒム首相の長年にわたる燃料補助金制度改革への取り組みの一環として、2024年6月に50%以上も高騰しました。この改革は、普遍的なエネルギー補助金を廃止し、援助を最も必要としている人々に集中させることで、国家財政の圧迫を緩和することを目的としています。この動きはまた、補助金を受けた軽油が近隣諸国に密輸され、高値で取引されるといった問題に対処する狙いもあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • マレーシア
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 仕向地
    • 国内
    • 国際
  • 配達スピード
    • エクスプレス
    • 非エクスプレス
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • 企業対消費者(B2C)
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中重量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • City-Link Express
    • DHL Group
    • FedEx
    • GDEX Group
    • J&T Express
    • Ninja Van
    • POS Malaysia Bhd
    • SF Express(KEX-SF)
    • SkyNet Worldwide Express
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 71524

The Malaysia Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 1.68 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.24 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.98% during the forecast period (2025-2030).

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Growth in the electronics subsegment of the booming e-commerce industry is driving the expansion of the CEP segment

  • In February 2024, FedEx Express achieved a milestone by executing the inaugural cross-border delivery from Malaysia to Singapore with an electric vehicle (EV). This feat was acknowledged by the Malaysia Book of Records as the 'first zero-emission cross-border delivery.' Spanning 406 km, the journey commenced at a FedEx station in Shah Alam and wrapped up at a FedEx facility in Changi Airport, Singapore. The EV recharged only once in Johor, managed to cut down tailpipe CO2 emissions by 100 kg when juxtaposed with conventional diesel vans.
  • To meet the surging demand, the CEP market is witnessing significant expansions. For example, Best has broadened its logistics network in Malaysia, now encompassing over 100 last-mile service stations, alongside 270 operational stations and seven sorting centers nationwide. A new cross-border logistics service will allow Malaysian consumers to shop from Chinese e-commerce sites like Taobao and JD.com, with parcels arriving in just six working days. Additionally, the East Coast Railway Line (ECRL), set for completion in 2026, will reduce shipping times between Malaysia's east and west coasts.

Malaysia Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

Malaysia's transportation and storage sector experienced 33.42% YoY growth in 2022, despite USD 7.25 million FDI deficit

  • The Belt and Road Initiative is driving Malaysia's infrastructure growth. The East Coast Rail Link (ECRL) seeks to improve connectivity between Kelantan, Terengganu, and Pahang in the East Coast with Negeri Sembilan, Selangor, and Putrajaya in the West Coast. These areas currently lack complete railway connections. The ECRL is forecasted to boost Malaysia's economic growth by up to 2.7%. Furthermore, two decades after its construction, Malaysia's economic growth is expected to reach 4.6%. The ECRL project is set to finish by December 2026 and is expected to start operating in January 2027.
  • The MRT3 is the last critical route to complete the Kuala Lumpur urban rail network; the line is 50.8 km long and runs around Kuala Lumpur's outskirts. Its construction began in early 2023 and is slated for full completion by 2030, while operations for the first phase are anticipated to commence in 2028. Through East Coast Rail Link (ECRL), a double-track railway linking infrastructure project, which includes 20 stations, began in 2017, with 14 passenger stations, five combined passenger and freight stations, and one freight station.

Elimination of Diesel subsidies under discussions, in order to align retail fuel prices to align with market rates

  • Starting in June 2024, Malaysia plans to eliminate diesel subsidies, allowing retail prices to align with the market rate of MYR 3.35 (USD 0.75) per litre, marking a 55% increase from MYR 2.15 (USD 0.48). Despite potential political consequences, this change is projected to have minimal impact on the country's inflation rate. In 2023, diesel subsidies amounted to MYR 14.5 billion (USD 3.28 billion), and the government anticipates saving approximately MYR 4 billion (USD 0.90 billion) annually through this Subsidy Rationalization. Diesel subsidies in the country amount to MYR 1 billion (USD 0.22 billion) monthly, with daily losses from leaks totaling MYR 4.5 million (USD 1.02 million).
  • Diesel prices in Malaysia surged by over 50% in June 2024 as part of Prime Minister Anwar Ibrahim's efforts to reform the country's long-standing fuel subsidy system. The restructuring aimed to alleviate pressure on national finances by eliminating universal energy subsidies and focusing assistance on those most in need. This move also aims to address issues like the smuggling of subsidized diesel to neighboring countries, where it fetches higher prices.

Malaysia Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The Malaysia Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, FedEx, J&T Express, Ninja Van and POS Malaysia Bhd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Malaysia
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 City-Link Express
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 FedEx
    • 6.4.4 GDEX Group
    • 6.4.5 J&T Express
    • 6.4.6 Ninja Van
    • 6.4.7 POS Malaysia Bhd
    • 6.4.8 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.9 SkyNet Worldwide Express
    • 6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms