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市場調査レポート
商品コード
1690768

継続的インテグレーションツール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Continuous Integration Tools - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 118 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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継続的インテグレーションツール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

継続的インテグレーションツールの市場規模は、2025年に17億3,000万米ドルと予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは21.18%で、2030年には45億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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継続的インテグレーションとは、ソフトウェアを開発するためのDevOps手法の一つで、開発者はコードの変更を定期的に共有リポジトリにマージします。その後、自動ビルドとテストがコード上で実行されます。

主なハイライト

  • 継続的インテグレーション(CI)は、コードに欠陥が発見された場合、開発者が即座にレポートを提供し、即座に是正措置を講じることを支援します。多くのDevOpsステージを統合するDevOpsの不可欠な部分です。テスト段階も自動化され、ユーザーに即座に報告されます。
  • 継続的インテグレーションでは、コードのコミット直後にソフトウェアがビルドされ、テストされます。多くの開発者が参加する大規模なプロジェクトでは、コミットは日中のさまざまな時間に行われます。コミットごとに、コードがビルドされ、テストされます。テストケースに合格すると、ビルドのデプロイがテストされます。デプロイが成功すれば、コードは本番環境にプッシュされます。このコミット、ビルド、テスト、デプロイは継続的なプロセスであるため、"継続的インテグレーション"と呼ばれています。
  • さまざまなCIツールが市販されており、独自の機能を利用できます。これらにはオープンソース版と有償版があり、ユーザーのニーズに応じて、最も好ましいものを選択することができます。
  • どのCIツールも基本的な機能は同じだが、長期的には最適なCIツールを選ぶことが重要になります。また、機能、使いやすさ、コストなどに応じて、異なるニーズを満たす複数のツールが選択されることもあります。
  • JetBrains(ソフトウェア会社)の調査によると、2021年にはソフトウェア開発者の43%が継続的インテグレーションツールを採用するといいます。CIツールは便利であるため、市場は今後数年間でプラスに成長すると予想されています。

COVID-19の流行により、いくつかの企業では従業員が在宅勤務をするようになり、開発者向けのCIツールを導入する必要性が大幅に高まりました。企業はアプリをクラウドやクラウドベースのプラットフォームに移行することが多くなりました。このようなインシデントにより、CIツールのタイムリーな使用が必要となりました。

継続的インテグレーション・ソリューションの市場動向

小売・eコマース業界が大幅な成長を遂げる見込み

  • デジタルトランスフォーメーションにより、小売業者は消費者にマルチチャネルやオムニチャネル体験を提供できるようになりました。デジタル・プレゼンスにより、顧客は利便性に応じてさまざまなプラットフォームで買い物をすることができます。
  • COVID-19の大流行は、小売およびeコマース業界の消費者行動に影響を与えました。小売企業は、実店舗のオペレーションをデジタルシステムと統合するよう適応させることが求められています。小売業者は、商品の閲覧から調査、選択、購入、返品、交換に至るまで、シンプルでシームレスなeコマース体験を提供する必要があります。顧客は、パンデミック以降、より良いデジタル・ショッピング体験を求める傾向にあります。小売企業は、自社サイトをモバイル対応にし、「オンラインで購入し、店舗で受け取る」(BOPIS)などの統合ソリューションを提供し、デバイスやチャネルを問わず、信頼性の高い一貫したデジタル体験を提供することが求められています。
  • このような消費者行動の変化により、小売企業はデジタルチャネルとeコマースを業務に取り入れる必要に迫られており、このシフトの中でデジタルデータが大幅に増加するため、継続的インテグレーションツールの需要が高まっています。
  • 小売業界では、効率的なサプライチェーンで新技術を採用する割合が増え、より複雑になっています。継続的インテグレーションは、こうした小売ビジネスのタッチポイントになると予想されます。継続的インテグレーションは、次世代顧客からの高まる要求に応えるのに役立ちます。継続的インテグレーションは、コード品質の向上、継続的デリバリーのスピード、リリースの絶え間ない増加に伴うITコストの削減を提供します。
  • 継続的インテグレーション・モデルは、小売部門のエンドユーザーが望むだけ多くの種類のコードをテストし、パフォーマンスに大きな問題を抱えることなく既存の製品に統合できるようにするための呼び水となります。これにより、eコマース・サイトは、アップデートや新機能をこれまで以上に迅速かつスムーズにプッシュすることで、ユーザーのニーズやウォンツにリアルタイムで対応する絶好のチャンスを得ることができます。

北米が市場を独占する見込み

  • 北米はかなり発展した市場であり、複数の新興企業が機関の継続的統合機能の緩和に取り組んでいます。一括データ統合技術やツールは現在、BFSIや政府主導のような重要なエンドユーザーにおいて、データ同期パターンを特定するために最も効率的に導入されています。
  • 一般的な動向は、DevOpsを推進しプロセスを合理化するためにCIインフラを採用することに好意的です。早期採用者にとって特に考慮すべきことは、タスクが公共インフラによって推進される場合、そのコードは結果として一般に公開され、開発とデプロイのプロセスを通じて定期的にデプロイされなければならないことであり、一般ユーザやその他の関連する第三者による品質保証とセキュリティ監査のためのコードへのアクセスを確保し、迅速な開発と修正プロセスを可能にすることです。
  • 一般的に、APIは最新のデジタル・エコシステムの基礎となるものです。この地域のチームは、自動化ツールと統合されたセキュリティテスト機能によって強化された継続的インテグレーションプラクティスを採用し、DevOpsの採用を大幅に後押しすることを目指しています。現地のベンダーも、CI製品にAPIを適用することで、徐々にその能力を最大限に高めています。さらに、パートナーシップは、さらなる顧客獲得に適した市場の重要なベンダーを惹きつけています。
  • 昨年2月、米国を拠点とするCI/CDパイプラインプロバイダ CircleCIは、AWSのガバメントプラットフォームを利用する米国政府のアプリケーション開発ワークフローの近代化を支援するために、AWS GovCloudとの協業を発表しました。このパートナーシップでは、中小企業庁(SBA)のような独立した連邦政府機関や、AWSのようなシステムインテグレーターと協業します。

さらに、シリーズFの資金調達ラウンドを発表し、1億米ドルを調達して同社の評価額を17億米ドルに引き上げるなど、同社の成長は順調に推移しています。これは、最近計画されたオランダのリリース・オーケストレーション・プラットフォームであるVamp社の買収に代わるもので、同社は提供するサービスの可能性を最大化することができます。

継続的インテグレーション・ソリューション業界の概要

新たな市場プレイヤーの出現と既存市場プレイヤーの拡大により、継続的インテグレーション・ツール市場の競合情勢は予測期間中に細分化されると予想されます。中小規模のソリューション・プロバイダーは、ますます資本を調達し、市場へのスムーズな参入を試みています。

Arista Networks社は2022年11月、包括的なネットワーク自動化ソリューション「Arista Continuous Integration(CI) Pipeline」を発表しました。Arista CI Pipelineは、AristaのEOS Network Data Lake(NetDL)をベースにしており、企業の顧客が最新のネットワーク運用パラダイムを導入できるよう支援します。この戦略により、運用にかかる時間とコストを削減しながら、ネットワークに柔軟なデータ駆動型の変更管理プロセスを提供し、導入の迅速化と信頼性の向上を実現できます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソフトウェアベースのビジネスプロセス採用の増加
    • ソフトウェア開発の複雑さの軽減とコスト最適化の要求の高まり
  • 市場の課題
    • 特に中小企業におけるCIツール導入のノウハウ不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開形態
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界
    • IT・通信
    • 小売・eコマース
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • BFSI
    • メディア・エンターテイメント
    • その他エンドユーザー産業(教育、製造)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Atlassian Corporation PLC
    • Amazon Web Services Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Circle Internet Services Inc.
    • GitLab Inc.
    • Buddy(BDY Sp zoo Sp K)
    • Micro Focus International PLC
    • JetBrains SRO
    • CodeShip Inc.
    • Thoughtworks Inc.
    • IBM Corporation
    • Travis CI GmbH

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71520

The Continuous Integration Tools Market size is estimated at USD 1.73 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.53 billion by 2030, at a CAGR of 21.18% during the forecast period (2025-2030).

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Continuous integration is a DevOps method for making software in which developers regularly merge their code changes into a shared repository. After that, automated builds and tests are run on the code.

Key Highlights

  • Continuous integration (CI) helps developers provide immediate reporting whenever any defect is identified in the code, so immediate corrective action is taken. It is an essential part of DevOps that integrates numerous DevOps stages. The testing phase is also automated and is instantly reported to the user.
  • In continuous integration, the software is built and tested immediately after the code commit. In a larger project with many developers, commits are made at various times during the day. With each commit, code is built and tested. If the test case is passed, the build is tested for deployment. If the deployment is a success, the code is pushed to production. This commit, build, test, and deploy is a continuous process, hence the name "continuous integration."
  • Various CI tools are available on the market, offering access to unique features. These have open-source and paid versions, and depending on the user's needs, the most preferred can be selected.
  • Although all the CI tools are designed to perform the same basic functions, choosing the best CI tool becomes vital in the long run. Multiple tools may also be chosen to meet different needs, depending on things like features, how easy they are to use, and cost, among other things.
  • According to a survey by JetBrains (a software company), 43% of software developers will employ continuous integration tools in 2021. Because CI tools are useful, the market is expected to grow positively over the next few years.

Due to the COVID-19 pandemic, several businesses had employees working from home, and the need to adopt CI tools for developers increased substantially. Companies increasingly moved their apps to the cloud or cloud-based platforms. Such incidents necessitated the use of CI tools in a timely manner.

Continuous Integration Solutions Market Trends

Retail and E-commerce Industry Expected to Exhibit Significant Growth

  • Digital transformation allows retailers to open up multi-channel and omnichannel experiences for their consumers. A digital presence allows customers to shop across various platforms according to their convenience.
  • The COVID-19 pandemic impacted consumer behaviour in the retail and e-commerce industries. Retailers are required to adapt their brick-and-mortar operations to integrate with digital systems. Retailers need to deliver a simple and seamless e-commerce experience from browsing to researching, selecting, purchasing, returning and exchanging. Customers are inclined toward better digital shopping experiences after the pandemic. Retailers are required to ensure their sites are mobile-responsive, provide integrated solutions, such as "buy online, pick up in-store" (BOPIS), and deliver a reliable, consistent digital experience across devices and channels.
  • This changed consumer behaviour is forcing retailers to incorporate digital channels and e-commerce into their operations, increasing the demand for continuous integration tools as digital data largely increases in this shift.
  • Adopting new technologies at an increased rate with efficient supply chains becomes more complicated in the retail industry. Continuous integration is expected to become the touchpoint for these retail businesses. Continuous integration helps meet the requirements of increasing demands from next-generation customers. It offers improved code quality, continuous delivery speed, and IT cost reduction with the constant increase in releases.
  • The continuous integration model is primed to ensure that retail sector end users can test as many types of codes as they want and integrate them within their existing product without any major performance issues. This gives e-commerce sites a great chance to respond to users' needs and wants in real time by pushing updates and new features more quickly and smoothly than ever before.

North America Expected to Dominate the Market

  • North America is a considerably developed market, owing to the presence of several startups working toward easing the continuous integration capabilities of institutions. Bulk data integration techniques and tools are currently most efficiently implemented in critical end-users such as BFSI or government initiatives to identify data synchronization patterns.
  • The general trend has been favourable toward the adoption of CI infrastructure to advance DevOps and streamline processes. A special consideration for early adopters has been that if a task is driven by public infrastructure, the code must consequently be publicly available and deployed periodically throughout the development and deployment process, ensuring access to the code for quality assurance and security audits by the public and other relevant third parties and allowing for rapid development and fixing processes.
  • Generally, APIs are foundational for a modern digital ecosystem. The region's teams aim to adopt continuous integration practices buttressed by automation tools and integrated security testing capabilities, significantly boosting DevOps adoption. Local vendors have also been slowly maximizing capabilities by applying APIs to their CI offerings. Moreover, partnerships are engaging significant vendors in the market who are well-placed for further customer acquisition.
  • In February last year, CircleCI, a CI/CD pipeline provider based in the USA, announced a collaboration with AWS GovCloud to assist in the augmentation of application development workflows for United States government platforms utilizing AWS's government platform to modernize their application development workflows. The partnership involves collaborating with an independent federal agency, such as the Small Business Administration (SBA), or systems integrators, such as AWS.

Moreover, the company's growth has been well placed with the announcement of a Series F funding round, raising USD 100 million and bringing the company's valuation to USD 1.7 billion. This was in lieu of their recently planned acquisition of Vamp, a Dutch release orchestration platform, allowing the company to maximize the potential of their offering.

Continuous Integration Solutions Industry Overview

Because of the emergence of new market players and the expansion of existing market players, the competitive landscape of the Continuous Integration Tools Market is expected to fragment over the forecast period. Small and medium-sized solution providers are increasingly raising capital and attempting to enter the market smoothly.

In November 2022, Arista Networks announced a comprehensive network automation solution with the Arista Continuous Integration (CI) Pipeline. The Arista CI Pipeline, based on Arista's EOS Network Data Lake (NetDL), aids enterprise customers in implementing a contemporary network operating paradigm. With less operational time and money, this strategy gives the network a flexible, data-driven process for managing changes that makes deployment faster and more reliable.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Software-based Business Processes
    • 5.1.2 Increasing Demand for Reduced Complexities in Software Development and Cost Optimization
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Expertise in Deployment of CI Tools Especially in the Small and Medium Enterprises

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 End-User Industry
    • 6.2.1 IT and Telecom
    • 6.2.2 Retail and E-commerce
    • 6.2.3 Healthcare and Life Sciences
    • 6.2.4 BFSI
    • 6.2.5 Media and Entertainment
    • 6.2.6 Other End-User Industries (Education, Manufacturing)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Atlassian Corporation PLC
    • 7.1.2 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Circle Internet Services Inc.
    • 7.1.5 GitLab Inc.
    • 7.1.6 Buddy (BDY Sp zoo Sp K)
    • 7.1.7 Micro Focus International PLC
    • 7.1.8 JetBrains SRO
    • 7.1.9 CodeShip Inc.
    • 7.1.10 Thoughtworks Inc.
    • 7.1.11 IBM Corporation
    • 7.1.12 Travis CI GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET