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市場調査レポート
商品コード
1690756

スペインの宅配・速達・小包(CEP)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 300 Pages
納期
2~3営業日
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スペインの宅配・速達・小包(CEP)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スペインの宅配・速達・小包(CEP)市場規模は2025年に43億9,000万米ドルと推定され、2030年には53億米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.83%で成長すると予測されます。

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eコマース・ブームとインターネット小売購入の増加により、CEP市場はプラス成長が見込まれます。

  • スペインでは、2022年に21,992社の郵便・宅配事業会社が存在しました。事業と取引量の拡大に伴い、雇用機会も大幅に増加しています。その結果、2022年には8万5,992人の従業員がスペインの郵便・宅配業部門で働くことになります。また、スペインの郵便・宅配事業の売上高はEU25カ国中5位でした。DHLは、2023年にマドリードの倉庫に、毎時2万5,000個の荷物を処理できる新しい小包分類システムを開設しました。同倉庫は国際ハブとして機能し、カナリア諸島との商品移動を一元化します。
  • 2024年2月、UPSはスペインのサラゴサに最新の荷物仕分け・配達センターを開設し、スペイン国内のネットワークをさらに強化しました。4,000平方メートルを超えるこの先進包装センターは、1時間あたり3,000個の荷物を処理することができる先進的処理技術を備えており、従来のセンターより30%増加しました。バルセロナには4,000万ユーロ(4,269万米ドル)を投じて2万4,000平方メートルを超えるハブを建設し、1時間に最大2万2,000個の荷物を仕分けることができます。

スペインの宅配・速達・小包(CEP)市場動向

スペイン政府によるインフラ投資の拡大が後押しする輸送・保管セクタの開発

  • 2024年5月、スペインとモロッコを結ぶジブラルタル海峡下の鉄道トンネル建設計画が復活しました。スペイン政府は、国営エンジニアリング会社イネコを雇い、このプロジェクトの実現可能性調査とコスト見積もりを更新させました。当初の見積もりでは、トンネルの建設費は53億3,000万米ドルから106億7,000万米ドルで、欧州とアフリカの融資機関からの資金調達が見込まれています。スペインとモロッコを結ぶ最短ルートは14kmだが、そこは海が約1,000m深く、建設が難しいです。代替案として検討されているのは全長約28kmだが、水深は300m以下と扱いやすいです。現在の計画では単孔トンネルで、将来的には並行して2本目のトンネルを追加するオプションがあります。このトンネルは、旅客列車と貨物列車の両方が利用することになります。
  • スペインは2024年6月、スペイン北部の鉄道インフラ強化に24億7,000万米ドルを割り当てたが、これはアストゥリアス州への30億9,000万米ドルの大規模投資の一部です。このうち23億5,000万米ドルは、2030年までに完成予定のEUプロジェクトに充てられます。一方、スペイン運輸省が監督する7億4,495万米ドルの予算による開発は、2050年の完成を目指しています。2024年10月、スペインはバルセロナ港への新しい南側鉄道出入口を建設する三者協定を承認し、その費用は8億565万米ドルを超えました。

燃料価格の高騰を受け、スペイン政府は2022年に補助金として1リットル当たり0.2米ドルの割引を小売価格に適用しました。

  • スペインでは燃料価格が一貫して上昇傾向にあり、ガソリン1リットルの平均価格は2024年4月までに1.78米ドルに上昇し、10月中旬の水準を彷彿とさせる0.96%の上昇を3ヶ月連続で記録しました。一方、ディーゼル価格は1リットル当たり1.66米ドルで、第4週には0.6%近く上昇しました。さらに、ガソリン価格は2024年に入ってから9.25%急騰しているが、ディーゼルは4.5%近い小幅な上昇にとどまっています。
  • 燃料価格は最近、食費とともに大きな懸念材料となっており、スペイン人の家計に大きな影響を与えています。2024年末までには、1リットルの95オクタン価ガソリンは約1.49米ドル、ディーゼルは約1.38米ドルになると予想されています。このような燃料価格の下落が予想される主要理由は、需給の両方が減少している石油市場にあります。国際エネルギー機関(IEA)は、石油消費量が2023年第3四半期の日量280万バレルから2024年には110万バレルに激減すると予測しています。

スペインの宅配・速達・小包(CEP)産業概要

スペインの宅配・速達・小包(CEP)市場は適度に統合されており、この市場の主要企業はCorreos Express、DHL Group、FedEx、La Poste Group(SEURを含む)、Logista(アルファベット順)の5社です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • 物流実績
  • インフラ
  • 規制の枠組み
    • スペイン
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 販売先
    • 国内
    • 国際
  • 配達スピード
    • 速達
    • 非速達
  • モデル
    • 企業間(B2B)
    • B2C
    • 消費者間(C2C)
  • 出荷重量
    • 重量貨物
    • 軽量貨物
    • 中量貨物
  • 輸送形態
    • 航空便
    • 道路
    • その他
  • エンドユーザー
    • eコマース
    • 金融サービス(BFSI)
    • 医療
    • 製造業
    • 第一次産業
    • 卸売・小売業(オフライン)
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Correos Express
    • DHL Group
    • FedEx
    • GEODIS
    • La Poste Group(SEURを含む)
    • Logista
    • MRW
    • Paack
    • Szendex
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 71426

The Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 4.39 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.83% during the forecast period (2025-2030).

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Positive growth is expected in CEP markets owing to e-commerce boom and increasing internet retail purchases

  • In Spain, there were 21,992 postal and courier activity companies in 2022. The number of employment opportunities has significantly increased along with the expanding businesses in operation and trade volumes. As a result, in 2022, 85,992 employees worked in the Spanish postal and courier activities sector. Also, Spain was fifth out of 25 EU countries in terms of revenue for its postal and courier activities. In alignment, DHL, opened a new parcel classification system in its warehouse in Madrid in 2023 which can process 25,000 packages/hour. It functions as an international hub and centralizes merchandise movements with the Canary Islands.
  • In February 2024, UPS inaugurated its latest package sorting and delivery center in Zaragoza, Spain, further enhancing its domestic network within the country. Spanning over 4,000 sqm, the new facility has advanced processing technology enabling it to handle 3,000 packages per hour, marking a 30% increase from its predecessor. This launch followed several recent investments in Spain, including EUR 40 million (USD 42.69 million) hub in Barcelona covering more than 24,000 sqm, capable of sorting up to 22,000 packages per hour, representing one of UPS's largest commitments to the Spanish market.

Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends

Developing transport and storage sector fueled by growing infrastructure investments by Spanish Government

  • In May 2024, plans to build a rail tunnel under the Strait of Gibraltar to connect Spain and Morocco were revived. The Spanish government hired state-owned engineering firm Ineco to update the feasibility study and cost estimates for the project. Initial estimates suggest the tunnel could cost between USD 5.33 billion and USD 10.67 billion, with funding expected from European and African lending institutions. The shortest route between Spain and Morocco is 14 km, but the sea is about 1000 m deep there, making construction difficult. Alternatives being considered are around 28 km long but at a more manageable depth of less than 300 meters. The current plan is for a single-bore tunnel, with the option to add a second parallel tunnel in the future. This tunnel would be used by both passenger and freight trains.
  • In June 2024, Spain allocated USD 2.47 billion to enhance rail infrastructure in northern Spain, part of a broader USD 3.09 billion investment in Asturias. Out of this total, USD 2.35 billion is earmarked for EU projects slated for completion by 2030. Meanwhile, developments overseen by Spain's Ministry of Transport, with a budget of USD 744.95 million, are targeted for a 2050 finish. In October 2024, Spain greenlit a tripartite agreement to construct a new southern rail entrance to the Port of Barcelona, with expenses exceeding USD 805.65 million.

Owing to high fuel prices, a discount of USD 0.2 per liter was applied to the retail price as a subsidy by the Spanish government in 2022

  • Spain has witnessed a consistent uptrend in fuel prices, with the average cost of a liter of petrol climbing to USD 1.78 by April 2024, marking a 0.96% increase for three consecutive months, reminiscent of mid-October levels. Diesel prices, on the other hand, stood at USD 1.66 per liter, reflecting an uptick of nearly 0.6% in the fourth week of the month. Moreover, gasoline prices have surged by 9.25% since the start of 2024, while diesel has seen a more modest increase of close to 4.5%.
  • Fuel prices have been a major concern recently, along with food costs, significantly impacting Spaniards' budgets. By the end of 2024, the price of a liter of 95-octane gasoline is expected to be around USD 1.49, and diesel around USD 1.38. The main reason for this expected drop in fuel prices is the oil market, which is seeing a decline in both supply and demand. The International Energy Agency predicts that oil consumption will fall sharply, from 2.8 million barrels per day in the third quarter of 2023 to 1.1 million in 2024.

Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview

The Spain Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is moderately consolidated, with the major five players in this market being Correos Express, DHL Group, FedEx, La Poste Group (including SEUR) and Logista (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Logistics Performance
  • 4.11 Infrastructure
  • 4.12 Regulatory Framework
    • 4.12.1 Spain
  • 4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Destination
    • 5.1.1 Domestic
    • 5.1.2 International
  • 5.2 Speed Of Delivery
    • 5.2.1 Express
    • 5.2.2 Non-Express
  • 5.3 Model
    • 5.3.1 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
  • 5.4 Shipment Weight
    • 5.4.1 Heavy Weight Shipments
    • 5.4.2 Light Weight Shipments
    • 5.4.3 Medium Weight Shipments
  • 5.5 Mode Of Transport
    • 5.5.1 Air
    • 5.5.2 Road
    • 5.5.3 Others
  • 5.6 End User Industry
    • 5.6.1 E-Commerce
    • 5.6.2 Financial Services (BFSI)
    • 5.6.3 Healthcare
    • 5.6.4 Manufacturing
    • 5.6.5 Primary Industry
    • 5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
    • 5.6.7 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Correos Express
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 FedEx
    • 6.4.4 GEODIS
    • 6.4.5 La Poste Group (including SEUR)
    • 6.4.6 Logista
    • 6.4.7 MRW
    • 6.4.8 Paack
    • 6.4.9 Szendex
    • 6.4.10 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CEP CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms